Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
mick75 schreef:Dabedoelik!
Nu lijkt het soms alsof je in een kleuterklas bent beland waar de juf op elke handeling toezicht houd en het woordje "foei" erg graag in de mond neemt. Terwijl een aanzienlijk deel van de gebruikers volwassen is en de rest ook de kleuterleeftijd wel ontgroeid is.
mick75 schreef:Een ban, of zelfs een OW, moet een STRAF zijn
stef schreef:Ik heb wel altijd wat moeite met een "goedgekeurde SA"
Want hoe anoniem is zo'n SA nou? Je moet het wel aanvragen bij het team....
ikdoemaarwat schreef:TurdusMerula schreef:Maar dan is er wel iets mee gedaan, je kunt misschien alleen niet exact zien wat. Er zal zeker aandacht voor zijn geweest.
Ik zou het als mod waarderen als iemand mij zo een berichtje zou sturen.
wat is er mee gedaan dan? diegene post gewoon vrolijk door op het SA account
er is dus niks aan gedaan
mick75 schreef:Precies, maar waarom word er dan toch best vaak bij voorbaat alvast met de botte bijl geband? En waarom hoor je toch best regelmatig (nee, niet alleen op Geit) dat mensen een OW of zwaardere straf hebben gekregen omdat ze per ongeluk hebben ingelogd op het account van een ander?
Oke, ik weet best dat er accounts zijn die door meerdere mensen gebruikt worden, met opzet. Maar volgens mij zijn dat er maar een paar. Ik weet ook dat er mensen zijn die zodra ze een ban hebben via een omweg toch weer gaan bokken. Maar komop, mischien is het een idee het hele strafbeleid eens op de schop te gooien of er in elk geval eens grondig over na te denken of er geen alternatieven zijn. Volgens mij is het huidige beleid vooral heel veel werkverschaffing voor de vrijwilligers.
Op de onvermijdelijke vraag hoe het anders kan, maak een soort van "oorlogstabblad" en verplaats alle (potentiele) reltopics daarheen. Kunnen mensen die daar zin in hebben naar hartelust los gaan en blijft de rest van het forum betrekkelijk rustig. En wie geen zin heeft om oorlogjes tussen gebruikers te lezen opent dat tabblad eenvoudigweg niet. Zo leg je de verantwoordelijkheid bij wie die hoort, de gebruikers zelf en geef je ruimte om vetes die nu eindeloos doorwoekeren als veenbranden en zo nu en dan weer eens venijnig op komen laaien voor eens en altijd de wereld uit te helpen. En het scheelt een pak aan vrijwilligerswerk.
maXcomX schreef:hmm, tja Een mod hier benaderen staat schijnbaar gelijk aan de doodstraf. Die had ik al 2 x verzocht om mij uit te leggen wat een , ik weet de afkorting al niet eens meer, betekende. Daar kwam maar niets op, maar in een topic werd door de mod gewoon "ongewenste berichten die niet on topic waren" verwijderd, waardoor de hele lijn weg was. Ik was zo boos dat ik aan haar maar berichtte dat ik van opvoedxxxx niet bepaald gediend was. Natuurlijk zijn er altijd mensen die xxx lezen zonder opvoed, en daar giftig om worden. Maar dat is meer een taalkundig probleem. Veel mensen kunnen gewoon niet lezen of luisteren. Afijn krijg je een OW voor 6 maanden, de rest heb ik maar niet gelezen. Een ander weet me dan te berichten dat ik een PB heb (wat dat ook betekenen mag) Terwijl alles leeg was... vriendjes?
Onassa schreef:Stel dat mijn man zich ook op bokt zou willen aanmelden.
Dat zou dan op deze laptop zijn waar ik nu achter zit.
Dat zou dan dus al niet kunnen omdat het om 1 en hetzelfde ip adres gaat???
Hmmmm, dan moet ik mijn man dus teleurstellen.
Onassa schreef:Stel dat mijn man zich ook op bokt zou willen aanmelden.
Dat zou dan op deze laptop zijn waar ik nu achter zit.
Dat zou dan dus al niet kunnen omdat het om 1 en hetzelfde ip adres gaat???
Hmmmm, dan moet ik mijn man dus teleurstellen.
mick75 schreef:Ik bedoel eerder iets van een arena, een kippenhok of desnoods ronduit conflicttopic genoemd waar men de kans krijgt vetes dus wel uit te vechten
mick75 schreef:Guantanamo Bay erbij halen vind ik wel heel erg ver gaan hoor Mireille! Dat is niet iets waarmee je moet spotten of misbruik van moet maken in naam! Dat is een zo schandalig iets en dat je normale, menselijke conflicten die onvermijdelijk plaatsvinden waar mensen samen komen daarmee durft te vergelijken... Zum kotzen! Zegt genoeg over jou en daarom ga ik verder na deze post niet meer met jou in discussie. Stuur een van je groene collega's maar langs. Zijn er genoeg en die zitten blijkbaar om werk verlegen.
Bovendien bedoel ik zoiets totaal niet. Ik bedoel eerder iets van een arena, een kippenhok of desnoods ronduit conflicttopic genoemd waar men de kans krijgt vetes dus wel uit te vechten, zodat er geen ondergrondse veenbranden meer ontstaan die soms jaren blijven voortwoekeren en jullie mods een enorme bak werk verschaffen. Dat je gewoon de kans krijgt te zeggen waar het op staat tegen iemand die je niet mag zodat persoonlijke aanvallen en onderhuidse steken in de normale topics niet meer of in elk geval een heel stuk minder zullen voorkomen. Op diverse andere fora werkt dat prima, waarom zou dat hier niet kunnen? En je voorkomt er ook nog eens mee dat mensen massaal schaduwaccounts aanmaken. 2 vliegen in 1 klap dus en het scheelt echt bergen met werk.Die enkeling waarmee de problemen ook na verplaatsing naar zo'n conflicttopic niet ophouden kan je alsnog andere maatregelen tegen bedenken. Dan kunnen dingen als OW's en bans in beeld komen als mogelijke sanctie.
Lia, ik bedoel juist te zeggen dat op dit moment OW's en bans voor een groep gebruikers blijkbaar iets is om trots op te zijn. Dan schiet het dus z'n doel volledig voorbij en werkt het niet, zoals we hier dus dagelijks mogen aanschouwen.
slimmerik schreef:mick75 schreef:Ik bedoel eerder iets van een arena, een kippenhok of desnoods ronduit conflicttopic genoemd waar men de kans krijgt vetes dus wel uit te vechten
. Volwassen mensen die er alles voor over hebben om een ander in de zeik te zetten, bedoel je? Ik hoop toch echt dat bokt zich nooit zover zal verlagen.
mick75 schreef:Guantanamo Bay erbij halen vind ik wel heel erg ver gaan hoor Mireille! Dat is niet iets waarmee je moet spotten of misbruik van moet maken in naam! Dat is een zo schandalig iets en dat je normale, menselijke conflicten die onvermijdelijk plaatsvinden waar mensen samen komen daarmee durft te vergelijken... Zum kotzen! Zegt genoeg over jou en daarom ga ik verder na deze post niet meer met jou in discussie. Stuur een van je groene collega's maar langs. Zijn er genoeg en die zitten blijkbaar om werk verlegen.