Berichten/account op verzoek verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PussInBoots

Re: Berichten/account op verzoek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 00:26

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat mensen íets beter na moeten denken voor ze iets op het net gooien. Ik probeer mijn dochter dit ook goed bij te brengen. Je blijft eeuwig (of in ieder geval heel erg lang) vindbaar op het net. Plaats niet op internet wat je niet in de krant zou willen lezen over jezelf.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 00:28

PussInBoots schreef:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat mensen íets beter na moeten denken voor ze iets op het net gooien. Ik probeer mijn dochter dit ook goed bij te brengen. Je blijft eeuwig (of in ieder geval heel erg lang) vindbaar op het net. Plaats niet op internet wat je niet in de krant zou willen lezen over jezelf.

Wisten alle ouders maar net zo veel als jou :)
Toen ik lid werd van bokt wisten mijn ouders amper iets over internet.... Toen bestond het ook niet zo lang en wij hadden pas internet thuis...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 00:35

Mijn ouders hadden ook weinig benul van internet, dus die wisten ook echt niet wat ik er op deed, dus wat dat betreft een pluim voor jou PussInBoots :j

Ik denk even in deze mee hoor, stel dat er een mogelijkheid is om bij bepaalde berichten van jezelf de knop 'verander je naam in Gast-nummerzoveel of gebruiker X/Y/Z'. Dat zou in sommige gevallen zeker handig kunnen zijn, informatie blijft bestaan, maar het bericht is niet meer aan je persoonlijke account gekoppeld. Alleen heb je dan een grote maar, als dat desbetreffende bericht gequote is, dan blijft je originele accountnaam daar wel in staan, want dat gaat niet automatisch.

Dat is nu soms ook een probleem, want als iemand echt een bepaald bericht weg wil hebben (dan zit daar doorgaans automatisch echt wel een goede reden aan vast), moet die naam dus ook uit de quotes worden verwijderd, of het de gehele quote moet worden weggepoetst (of zelfs het bericht van de persoon die gequote heeft).

Maar goed, dit verzoek wordt absoluut serieus genomen en er wordt echt gekeken wat de mogelijkheden zijn :j

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 01:02

Leonoor schreef:
Mijn ouders hadden ook weinig benul van internet, dus die wisten ook echt niet wat ik er op deed, dus wat dat betreft een pluim voor jou PussInBoots :j

Ik denk even in deze mee hoor, stel dat er een mogelijkheid is om bij bepaalde berichten van jezelf de knop 'verander je naam in Gast-nummerzoveel of gebruiker X/Y/Z'. Dat zou in sommige gevallen zeker handig kunnen zijn, informatie blijft bestaan, maar het bericht is niet meer aan je persoonlijke account gekoppeld. Alleen heb je dan een grote maar, als dat desbetreffende bericht gequote is, dan blijft je originele accountnaam daar wel in staan, want dat gaat niet automatisch.

Dat is nu soms ook een probleem, want als iemand echt een bepaald bericht weg wil hebben (dan zit daar doorgaans automatisch echt wel een goede reden aan vast), moet die naam dus ook uit de quotes worden verwijderd, of het de gehele quote moet worden weggepoetst (of zelfs het bericht van de persoon die gequote heeft).

Maar goed, dit verzoek wordt absoluut serieus genomen en er wordt echt gekeken wat de mogelijkheden zijn :j

Je snapt het nog steeds niet he?!!
Hoezo zou er een goede rede achter moeten zitten?!!
Als iemand eraf wilt,wil diegene er gewoon af,met of zonder reden(PUNT)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 01:09

Waar schrijf ik dat er een goede reden achter moet zitten? Ik schrijf namelijk dat er doorgaans automatisch al een goede reden aan vast zit. Dat lijken me 2 complete andere zinnen met dito betekenissen.

Daarbij had ik het over een voorbeeld wanneer er nu berichten worden verwijderd op verzoek, niet over het compleet verwijderen van al je berichten of het anoniem maken daarvan, dat doe ik in de alinea daarboven.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 01:13

PERENBOOMPIE schreef:
Je snapt het nog steeds niet he?!!
Hoezo zou er een goede rede achter moeten zitten?!!
Als iemand eraf wilt,wil diegene er gewoon af,met of zonder reden(PUNT)

Dat had ie maar eens eerder mogen bedenken, niet?

Aan sommige acties zitten er nu eenmaal gevolgen die je soms moet dragen. Een wijze les voor in de toekomst lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 01:32

De waarde van oude posts is alleen dat ze meetellen in de cijfermatige gegevens van het forum zelf. Qua inhoud zijn ze waardeloos, net zoals de vis van morgen in de krant van vandaag wordt verpakt. Als er in oude posts belangrijke, onmisbare informatie zou staan, dan is er meer dan genoeg tijd geweest om de kern van die informatie over te hevelen naar de wiki. In de praktijk gebeurt dat helemaal niet en is het zelfs zo dat geen hond ooit echt de zoekfunctie gebruikt en oude topics leest. Daardoor komt dat het bepaalde vragen, waarop al 100 jaar hetzelfde antwoord gegeven kan worden, met een zeker regelmaat opnieuw gesteld wordt en dit wordt nog enigszins aangemoedigd door het verbod op het gebruik van oude topics. Bokt.nl wordt dus qua informatie geen nano-unit minder interessant als oude topics gewoon ergens in een donkere supernova van het databeest zouden verdwijnen. Oud zijn ze al met een maand trouwens, maar soit, laten we er een half jaar van maken.

Ik zou het bijzonder op prijs stellen als mijn account gewoon verwijderd kan worden, met al mijn posts. Er is hier nergens een Hall of Fame van Lovely's Briljante Inpunt en daarom denk ik dus het geheel afgevoerd kan worden. Aangezien het geen ban betreft kan ik daarna altijd nog een nieuw account aanmaken als ik dat zou willen en als er aanleiding toe zou zijn (wat ik niet vermoed). Het zou voor het beheer ook zeker een aantal voordelen hebben :j.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 01:47

Inderdaad @Lovely dat is wat ik al die tijd probeer duidelijk te maken,maar hé jezelf als Mod of beheerder dom houden is ook een kunst.
En Bravespots neem ik het niet kwalijk,dat is een Belg! :+

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 01:51

Je mag het me best kwalijk nemen hoor, want ik snap der helemaal niets van ;) .

Als bokt niet meer leuk is, dan laat je het toch voor wat het is? Waarom is er zo'n sterke behoefte om je account verwijderd te zien? Uit een soort wraakgevoelens ofzo?

Je weet toch als je hier schrijft dat het er voor altijd op staat. En als je dat weet is het geen groot probleem om daar rekening mee te houden, toch?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 01:55

Je kan de naam weghalen en vervangen door gast1 t/m ....dat gebeurd vaker op fora en daarmee voorkom je dat een naam steeds opduikt in de zoekmachines, alleen met een quote wordt dat lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 02:01

In een andere post heb ik het ook gehad over gast-metnummertje, maar ik denk dat het slimmer is om die nummertjes weg te laten, zodat het ook echt anoniem wordt op den duur.

Bravespots, ik zie niet zo de noodzaak om jou de motivatie uit te leggen, die kun je namelijk in allerlei posts over dit onderwerp terugvinden.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 02:12

ik vind idd dat het niet verwijdert kan worden, alleen als het om prive dingen gaat...

Maar de optie om een account te verwijderen en dan zn naam te veranderen in gast vind ik een goede optie, dingen blijven bestaan dus informatieve dingen enz gaan niet verloren... en de simpele huiskamer topics kunnen verwijdert worden eventueel... stomme is dat je overal recht hebt om iets te verwijderen enc maar hier niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 08:41

Alexandra, dat recht moet je hier dus ook hebben, dat is het punt. Op bokt is niet zo veel echt waardevolle informatie te vinden en als er een keer iets interessants aan de orde is (geweest) dan wordt (werd) dat in de discussie toch altijd doodgemept door lui die toevallig weer iets heel anders vonden en ook nog eens via via een paard kenden waarbij het toevallig allemaal heel anders was. Daardoor is de zin nauwelijks van de onzin te onderscheiden en dat zie je ook erg terug in de wiki.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:46

Citaat:
In een andere post heb ik het ook gehad over gast-metnummertje, maar ik denk dat het slimmer is om die nummertjes weg te laten, zodat het ook echt anoniem wordt op den duur.

Bravespots, ik zie niet zo de noodzaak om jou de motivatie uit te leggen, die kun je namelijk in allerlei posts over dit onderwerp terugvinden.

Inderdaad, want meestal is de schrijfstijl van iemand wel te koppelen aan een gebruikersnaam en later een achternaam en dan heb je er nog niks aan. Dus als alle berichten die de eigenaar verwijderd wilde hebben nou op één account komen te staan, dan staan daar berichten van, denk ik, tientallen mensen en is het veel moeilijker om te achterhalen wie wat heeft gezegd.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:12

PERENBOOMPIE schreef:
Inderdaad @Lovely dat is wat ik al die tijd probeer duidelijk te maken,maar hé jezelf als Mod of beheerder dom houden is ook een kunst.
En Bravespots neem ik het niet kwalijk,dat is een Belg! :+

Ik snap niet dat je je zo druk maakt. Als je het hier zo slecht vindt, kom je toch gewoon niet meer.
Je zegt nu allemaal onaardige dingen over mods en beheerders en volgens mij schiet je er niets mee op.
Dus waarom moeite doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:39

Lovely schreef:
De waarde van oude posts is alleen dat ze meetellen in de cijfermatige gegevens van het forum zelf. Qua inhoud zijn ze waardeloos, net zoals de vis van morgen in de krant van vandaag wordt verpakt. Als er in oude posts belangrijke, onmisbare informatie zou staan, dan is er meer dan genoeg tijd geweest om de kern van die informatie over te hevelen naar de wiki. In de praktijk gebeurt dat helemaal niet en is het zelfs zo dat geen hond ooit echt de zoekfunctie gebruikt en oude topics leest. Daardoor komt dat het bepaalde vragen, waarop al 100 jaar hetzelfde antwoord gegeven kan worden, met een zeker regelmaat opnieuw gesteld wordt en dit wordt nog enigszins aangemoedigd door het verbod op het gebruik van oude topics. Bokt.nl wordt dus qua informatie geen nano-unit minder interessant als oude topics gewoon ergens in een donkere supernova van het databeest zouden verdwijnen. Oud zijn ze al met een maand trouwens, maar soit, laten we er een half jaar van maken.

Ik zou het bijzonder op prijs stellen als mijn account gewoon verwijderd kan worden, met al mijn posts. Er is hier nergens een Hall of Fame van Lovely's Briljante Inpunt en daarom denk ik dus het geheel afgevoerd kan worden. Aangezien het geen ban betreft kan ik daarna altijd nog een nieuw account aanmaken als ik dat zou willen en als er aanleiding toe zou zijn (wat ik niet vermoed). Het zou voor het beheer ook zeker een aantal voordelen hebben :j.

Dat vind ik dus niet :n
Ik lees heel geregeld oude topics terug en vind daar veel nuttige informatie en denk echt niet dat ik de enige ben. Ik zou het echt jammer vinden als er gaten vallen in sommige topics, omdat iemand zijn berichten wil verwijderen, jou opmerking van toen kan voor mij nu nog steeds heel handig zijn.

Wat ik ook niet zo goed snap, sommige mensen willen berichten of account verwijderen alleen omdat het moet kunnen? Ik vind dat nogal een vreemde reden :o Waarom moet er een bericht van jou verwijderd worden waarin je bijvoorbeeld bij HAW commentaar geeft? Persoonlijke berichten die je nu vervelend vind kan ik me voorstellen, maar die worden op verzoek al verwijderd :)

Als je dan echt je account weg wil, vind ik veranderen in "gast" nog de beste optie :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-12-10 10:41, in het totaal 3 keer bewerkt

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:40

BraveSpots schreef:
Je mag het me best kwalijk nemen hoor, want ik snap der helemaal niets van ;) .

Als bokt niet meer leuk is, dan laat je het toch voor wat het is? Waarom is er zo'n sterke behoefte om je account verwijderd te zien? Uit een soort wraakgevoelens ofzo?

Je weet toch als je hier schrijft dat het er voor altijd op staat. En als je dat weet is het geen groot probleem om daar rekening mee te houden, toch?

Lees even beter het topic door.. Ik heb ook al aangehaald dat er hier informatie over paarden te vinden is. En mijn posts als 11 jarige toen mijn pony verkocht werd. Zijn nu geen dingen meer waar ik trots op ben, moet ik dan voor altijd boeten?! Moet een boef maar voor altijd in de gevangenis zitten want ja, 'hij is stout geweest'. Dus volgens jou mogen mensen niet van hun fouten leren en met een schone lei beginnen? Beetje krom niet? ;)

Blijheid schreef:
Persoonlijke berichten die je nu vervelend vind kan ik me voorstellen, maar die worden op verzoek al verwijderd :)

Die worden helemaal niet altijd op verzoek verwijderd ;)
Laatst bijgewerkt door Mosh op 14-12-10 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 10:44

BraveSpots schreef:

Zo simpel ligt het dus niet. Genoeg meisjes van 14 die met naam en toenaam in hun profiel op Bokt komen vertellen dat ze allerlei vies wittig spul van tussen hun benen hebben zitten, hoe komt dat nou? Meisjes die hun ervaring met drank en drugs komen delen, meisjes die in quasi sexy poses hun laatste bikini komen showen. Diezelfde meisjes plaatsen nog allerlei andere heel privé dingen met de schijn van anonimiteit. Jaren later beseffen ze dat werkgevers niet bepaald zitten te springen om dat soort informatie over hun potentiële werknemers. Jonge mensen kunnen simpelweg de consequenties van hun daden nog niet goed overzien. Het is niet voor niets dat je pas vanaf je 18e mag autorijden en dergelijke.

Overigens, ik heb het nu over jongere meiden, maar ik zie het vaak genoeg ook bij volwassenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:47

Mosh schreef:
Blijheid schreef:
Persoonlijke berichten die je nu vervelend vind kan ik me voorstellen, maar die worden op verzoek al verwijderd :)

Die worden helemaal niet altijd op verzoek verwijderd ;)

Wat gek, ik heb wel eens een PB gestuurd over 2 of 3 berichten en die zijn toen zonder problemen verwijderd of zo aangepast (emailadres er uit)dat het probleem weg was.
In de berichten die ik hier lees van beheer en mods wordt dat ook gezegd.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:52

Het gebeurt wel, maar niet in zodanige omvang dat je daardoor niet meer herkenbaar bent op bokt ;) Dus meer dan 2/3 berichten zal het niet worden (is te veel werk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:55

Mosh schreef:
Het gebeurt wel, maar niet in zodanige omvang dat je daardoor niet meer herkenbaar bent op bokt ;) Dus meer dan 2/3 berichten zal het niet worden (is te veel werk).

Oke, dat is wat anders dan ik bedoelde dan :)
In zo'n geval lijkt me de naam veranderen in gast wel een goede optie :j Juist ook omdat de oude topics dan leesbaar blijven, want zoals ik al zei, daar heb ik echt wat aan! Vooral ervaringen met producten en dat soort topics zijn ook als ze 4 jaar oud zijn echt nog handig om terug te lezen :j

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:56

Het enige wat ik vind dat ingesteld mag worden is; je account kunnen verwijderen.
Zou ik wel een fijne gedachte vinden, niet dat ik ooit van m'n leven van bokt af ga..
Maar ik heb het wel eens gehad vroeger met een spel. horsetycoon of zoiets, ik kreeg allemaal virussen.
Als ik eraan denk krijg ik het er nog warm van. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:04

Het is een beetje dubbel allemaal. want als er iets gepost wordt wat het beheer niet aanstaat verdwijnt dit wel naar de catacomben. Idere persoon heeft het recht zijn/haar posten te laten verwijderen, dat is bij wet ook geregeld. Eigenlijk is het wachten op de eerste rechtszaak, omdat hetbeheer ervan uit gaat dat niemand dit gaat doen. maar als er één is die dit wel doet, is het hek van de dam.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:21

Het lijkt mij niet meer dan redelijk, dan wanneer iemand een BOT heeft gekregen, en diegene een verzoek indient tot verwijderen van account, of veranderen van account's naam, en daarbij behorende acties tot anonimiteit, dat dat verzoek ook uitgevoerd word. Immers wil bokt ook van de gebruiker af, en de gebruiker wil dan ook niet meer terug op Bokt.

Dus dan zijn beide partijen toch tevreden lijkt mij?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:37

:wow: What happend to: Doen we niet, punt....

Interesante ontwikkeling dit zeg :j