Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PussInBoots schreef:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat mensen íets beter na moeten denken voor ze iets op het net gooien. Ik probeer mijn dochter dit ook goed bij te brengen. Je blijft eeuwig (of in ieder geval heel erg lang) vindbaar op het net. Plaats niet op internet wat je niet in de krant zou willen lezen over jezelf.
Leonoor schreef:Mijn ouders hadden ook weinig benul van internet, dus die wisten ook echt niet wat ik er op deed, dus wat dat betreft een pluim voor jou PussInBoots
Ik denk even in deze mee hoor, stel dat er een mogelijkheid is om bij bepaalde berichten van jezelf de knop 'verander je naam in Gast-nummerzoveel of gebruiker X/Y/Z'. Dat zou in sommige gevallen zeker handig kunnen zijn, informatie blijft bestaan, maar het bericht is niet meer aan je persoonlijke account gekoppeld. Alleen heb je dan een grote maar, als dat desbetreffende bericht gequote is, dan blijft je originele accountnaam daar wel in staan, want dat gaat niet automatisch.
Dat is nu soms ook een probleem, want als iemand echt een bepaald bericht weg wil hebben (dan zit daar doorgaans automatisch echt wel een goede reden aan vast), moet die naam dus ook uit de quotes worden verwijderd, of het de gehele quote moet worden weggepoetst (of zelfs het bericht van de persoon die gequote heeft).
Maar goed, dit verzoek wordt absoluut serieus genomen en er wordt echt gekeken wat de mogelijkheden zijn
PERENBOOMPIE schreef:Je snapt het nog steeds niet he?!!
Hoezo zou er een goede rede achter moeten zitten?!!
Als iemand eraf wilt,wil diegene er gewoon af,met of zonder reden(PUNT)
Citaat:In een andere post heb ik het ook gehad over gast-metnummertje, maar ik denk dat het slimmer is om die nummertjes weg te laten, zodat het ook echt anoniem wordt op den duur.
Bravespots, ik zie niet zo de noodzaak om jou de motivatie uit te leggen, die kun je namelijk in allerlei posts over dit onderwerp terugvinden.
PERENBOOMPIE schreef:Inderdaad @Lovely dat is wat ik al die tijd probeer duidelijk te maken,maar hé jezelf als Mod of beheerder dom houden is ook een kunst.
En Bravespots neem ik het niet kwalijk,dat is een Belg!
Lovely schreef:De waarde van oude posts is alleen dat ze meetellen in de cijfermatige gegevens van het forum zelf. Qua inhoud zijn ze waardeloos, net zoals de vis van morgen in de krant van vandaag wordt verpakt. Als er in oude posts belangrijke, onmisbare informatie zou staan, dan is er meer dan genoeg tijd geweest om de kern van die informatie over te hevelen naar de wiki. In de praktijk gebeurt dat helemaal niet en is het zelfs zo dat geen hond ooit echt de zoekfunctie gebruikt en oude topics leest. Daardoor komt dat het bepaalde vragen, waarop al 100 jaar hetzelfde antwoord gegeven kan worden, met een zeker regelmaat opnieuw gesteld wordt en dit wordt nog enigszins aangemoedigd door het verbod op het gebruik van oude topics. Bokt.nl wordt dus qua informatie geen nano-unit minder interessant als oude topics gewoon ergens in een donkere supernova van het databeest zouden verdwijnen. Oud zijn ze al met een maand trouwens, maar soit, laten we er een half jaar van maken.
Ik zou het bijzonder op prijs stellen als mijn account gewoon verwijderd kan worden, met al mijn posts. Er is hier nergens een Hall of Fame van Lovely's Briljante Inpunt en daarom denk ik dus het geheel afgevoerd kan worden. Aangezien het geen ban betreft kan ik daarna altijd nog een nieuw account aanmaken als ik dat zou willen en als er aanleiding toe zou zijn (wat ik niet vermoed). Het zou voor het beheer ook zeker een aantal voordelen hebben.
BraveSpots schreef:Je mag het me best kwalijk nemen hoor, want ik snap der helemaal niets van.
Als bokt niet meer leuk is, dan laat je het toch voor wat het is? Waarom is er zo'n sterke behoefte om je account verwijderd te zien? Uit een soort wraakgevoelens ofzo?
Je weet toch als je hier schrijft dat het er voor altijd op staat. En als je dat weet is het geen groot probleem om daar rekening mee te houden, toch?
Blijheid schreef:Persoonlijke berichten die je nu vervelend vind kan ik me voorstellen, maar die worden op verzoek al verwijderd
BraveSpots schreef:Je weet toch als je hier schrijft dat het er voor altijd op staat. En als je dat weet is het geen groot probleem om daar rekening mee te houden, toch?
Mosh schreef:Blijheid schreef:Persoonlijke berichten die je nu vervelend vind kan ik me voorstellen, maar die worden op verzoek al verwijderd
Die worden helemaal niet altijd op verzoek verwijderd
Mosh schreef:Het gebeurt wel, maar niet in zodanige omvang dat je daardoor niet meer herkenbaar bent op boktDus meer dan 2/3 berichten zal het niet worden (is te veel werk).