Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nadia schreef:En ik lees in mijn laatste 2 zinnen geen ongenoegen en ongeduld, ik wil aangeven wat de kortste weg is om problemen op te lossen. Wie weet hoe waardevol jouw tip kan zijn om iets op Bokt te verbeteren, je bereikt meer door het door bijv een pb naar ons te laten weten dan om open en bloot op Bokt te posten wat er niet goed is.
Dit topic dat je hier aanhaalt is gewoon weggemoffeld omdat er door mensen uitspraken zijn gedaan die niet door de beugel kunnen. Iedere andere gebruiker zou voor die uitspraken een ban krijgen, Slimmerik niet, die wordt de handen boven het hoofd gehouden en beschermd tot en met. Hier wordt dus echt wel met 2 maten gemeten.Citaat:Dan nog twee specifiekere opmerkingen, ik merk dat een aantal van de klachten die in dit topic voorbijkomen gaan over het forum Nieuws en Maatschappij. Een paar maanden terug is het daar gigantisch uit de hand gelopen waardoor er als een uitvloeisel daarvan nog steeds strenger gemodereerd wordt dan op andere fora. Meer daarover kun je hier lezen: [FZ] [dienstmededeling] - over politieke discussies op NM
Op Geit, het andere forum, wordt de zaak van Kiwiko inderdaad besproken. Ik heb de uitspraken van mod's en mid's gelezen, en vindt het gewoon beschamend om te lezen hoe er over de rug van Bokkers beslissingen worden genomen omdat die anderen nu eenmaal beter uitkomen. Want het blijft niet alleen bij die ene case, er zijn meerdere Bokkers op een zeer denigrerende manier besproken achter de schermen.Citaat:En de andere, ik zie in het andere topic op FZ een hoop verwijzingen en links staan naar een ander forum, en een specifieke situatie. Daar wil ik één ding over zeggen: er is informatie van achter de schermen bij een gebande gebruiker terechtgekomen waaruit onder andere blijkt dat er in die case fouten gemaakt zijn. Er reageren mensen die niet in dat topic hadden moeten reageren, en er reageren mensen op manieren die ze hadden moeten laten.. Die fouten schrijf ik voor 90% toe aan de heftigheid van het besproken onderwerp en hebben geen invloed gehad op de uitkomst van het topic. En dat we bezig zijn met maatregelen om ze in de toekomst te voorkomen, mag duidelijk zijn.
bogie schreef:Het is niet zomaar iets onaardigs.... er wordt bedacht waarvoor ze meerdere OWs kunnen geven zodat die gebruikers gebant kunnen worden. vernederent is een beter woord dan onaardig.
Eline schreef:En de andere, ik zie in het andere topic op FZ een hoop verwijzingen en links staan naar een ander forum, en een specifieke situatie. Daar wil ik één ding over zeggen:
1) er is informatie van achter de schermen bij een gebande gebruiker terechtgekomen waaruit onder andere blijkt dat er in die case fouten gemaakt zijn.
2) Er reageren mensen die niet in dat topic hadden moeten reageren
3) en er reageren mensen op manieren die ze hadden moeten laten..
Die fouten schrijf ik voor 90% toe aan de heftigheid van het besproken onderwerp en hebben geen invloed gehad op de uitkomst van het topic. En dat we bezig zijn met maatregelen om ze in de toekomst te voorkomen, mag duidelijk zijn.
bogie schreef:Het is niet zomaar iets onaardigs.... er wordt bedacht waarvoor ze meerdere OWs kunnen geven zodat die gebruikers gebant kunnen worden. vernederent is een beter woord dan onaardig.
Saffier schreef:Sorry hoor, maar waarom zou je in godsnaam voor een ban of bot juridische stappen ondernemen?
En waarom zou Bokt die kosten dan moeten dragen?
Het is en blijft een forum mensen, of gaan jullie ook naar de rechter als ik jullie niet in mijn huis laat (of er uit zet)?
Ik heb het idee dat iedereen hun "rechten" nogal hoog hebben. Ik vind dat je te gast bent, en een gastheer / vrouw heeft het recht je de toegang te weigeren of te ontzeggen.
Lovely schreef:Het is tegelijkertijd de plicht van gastheer om netjes met zijn gasten om te gaan.
.
bogie schreef:Vjestagirl schreef:Als je iets kwijt wilt aan het mod team kun je altijd een berichtje sturen. Beetje tijdverspilling om daarvoor bij elkaar te gaan zitten.
Overgens denk ik dat het overgrote deel van de bokkers ook prima fijn kan bokken zoals het is. Kwestie van aanvaarden dat niet alles altijd zo kan gaan zoals je graag zou willen.
mods antwoorden helaas niet. welke mod je ook pbt antwoord komt er niet.
Lovely schreef:BartVB schreef:Je noemt zelf het 'met 2 maten meten' als voorbeeld en dat is op zich wel een aardige. Het met twee maten meten heeft een aantal aspecten in zich die het modereren knap lastig maken. Ten eerste heb je in een situatie met 2 users en 1 moderator al 3 verschillende standpunten en zienswijzen. In de meeste gevallen maakt het niet uit wat we precies doen, beide partijen vinden dat de ander te makkelijk weg komt en dat zij zelf te hard worden aangepakt :
Hier blijkt wederom onvermogen, je geeft hier duidelijk aan dat het niet lukt om 3 mensen op hetzelfde standpunt te krijgen. Als ik het goed begrijp dan is er dus iets mis met de overtuiging achter de standpunten en met de manier waarop deze gecommuniceerd en onderhouden worden.
janouk schreef:@lovely
ik volg jullie discussie, maar hier kan ik het niet met je eens zijn. Ik lees een goede reactie van Bart.
Ik vind jouw reactie niet terecht. Hier spreekt geen onvermogen.
Zou het niet geweldig zijn op onze wereld als het lukt om mensen te overtuigen van je standpunt? Dan zou de Verenigde Naties niet nodig zijn en hoefde er geen oorlogen gevoerd te worden. Lees maar eens op bokt hoe stellig mensen vast zitten in hun standpunt; nog een wonder dat het goed gaat vaak.