Nav topic: met 2 maten meten.

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:43

Vie schreef:
Een beslissing van een OW met evt. een daarbij horende ban wordt niet door één mod genomen. Bezwaarscomisie heeft bij mijn weten niets te zeggen bij het uitdelen van een OW, of het moet veranderd zijn wat i.m.o. niet terecht zou zijn. Zij zijn er juist om problemen op te vangen vanuit een neutraal punt en dat kan niet als je mee discussiëert over wel-niet OW. Dat wordt besproken met verschillende moderatores. Persoonlijk vind ik het niet geheel terecht dat het topic al gesloten is. Ze geeft zichzelf i.m.o. als voorbeeld, ze start geen topic om haar beklag te doen over haar OW.

Ik heb niet het idee dat er met twee maten gemeten wordt. Wel denk ik (en dat heb ik ook ervaren in mijn modtijd) dat je nooit 100% éénlijnig kan moderen. Bokt is ondertussen heel groot, kent veel leden. De ene weet perfect op het randje te blijven om geen OW te pakken te krijgen en een ander heeft de pech net iets over de schreef te gaan en krijgt wel een OW. Maar da's vanuit mijn ogen. :)

ik denk dat je je dan toch eens meer in de geschiedenis van bokt moet verdiepen ;)

moonchloe: lang blijven hopen, maar ik geef je nul op het rekest....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:44

De bezwaarcommissie is natuurlijk ook niet voor niks voor een groot deel samengesteld uit oud-mods. De rest is zorgvuldig uitgezocht op volgzaamheid denk ik....

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:45

Dat geit-forum is toch ook wel mieters interessant als ik het zo lees. :Y)

Maar ja. :Y)
Tuurlijk wordt er met twee maten gemeten.
Ik heb heel wat penny's zwaar beledigd, nooit problemen mee gehad, sinds een half jaar krijg ik OW na OW omdat ik in een HK 'iets' zeg over 'een persoon op bokt/marktplaats'. Euh. :Y)

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:46

Billy schreef:
minkie schreef:
Maar waarom mag het andere forum niet genoemt worden?

Het forum wel, namen niet...
Ik wed dat zeker 90% van het boktbeheer meeleest.
Als ze ontkennen gaat vast hun neus groeien :D

Haha dat weet ik wel zeker dat ze meelezen.
Nog even en dan komt het slotje voor overleg... :D
oeps off-topic

Steentje

Ik heb veel verhalen niet meegekregen, dus daar hou ik me ook niet mee bezig.

Maar ik vind het jammer dat op praktisch elk topic hier op Bokt, waarin dergelijke zaken besproken worden, een slotje wordt gehangen, en het topic vervolgens naar de Mesthoop verdwijnt.

Waarom geen respectvolle discussie op gang brengen, waarin beheer, mod's en gebruikers elkaar de kans geven hun woordje te doen, en daar op een respectvolle manier op kunnen reageren, zodat het topic niet steeds een negatief randje krijgt, en het hup, weer in de doofpot verdwijnt.

Als er van alle kanten open en eerlijk wordt gereageerd, krijg je ook geen speculaties, en help je in mijn ogen een boel zaken 'op te lossen'.

Daarbij..
Waar is de Bezwaarcommissie, op zulke momenten?

Ik vind dat zo ontzettend jammer!

upendo

bogie schreef:
Vie schreef:
Een beslissing van een OW met evt. een daarbij horende ban wordt niet door één mod genomen. Bezwaarscomisie heeft bij mijn weten niets te zeggen bij het uitdelen van een OW, of het moet veranderd zijn wat i.m.o. niet terecht zou zijn. Zij zijn er juist om problemen op te vangen vanuit een neutraal punt en dat kan niet als je mee discussiëert over wel-niet OW. Dat wordt besproken met verschillende moderatores. Persoonlijk vind ik het niet geheel terecht dat het topic al gesloten is. Ze geeft zichzelf i.m.o. als voorbeeld, ze start geen topic om haar beklag te doen over haar OW.

Ik heb niet het idee dat er met twee maten gemeten wordt. Wel denk ik (en dat heb ik ook ervaren in mijn modtijd) dat je nooit 100% éénlijnig kan moderen. Bokt is ondertussen heel groot, kent veel leden. De ene weet perfect op het randje te blijven om geen OW te pakken te krijgen en een ander heeft de pech net iets over de schreef te gaan en krijgt wel een OW. Maar da's vanuit mijn ogen. :)

op het andere forum staat een printscreen waarin een mod met een bezwaarcomissie discuseert over een te geven ban en hoe ze dat met ows klaar moeten spelen.

Voor zover ik kan zien is dat geen printscreen. :)
Kan je linken?

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:47

Billy, lekker flauwe reactie... Ik zeg duidelijk bij mijn weten, ik heb (niet) het idee, vanuit mijn ogen. Ik mag een mening hebben denk ik? 't Is al een poos geleden dat ik mod ben geweest, time's can change... Dat zet ik er dan ook bij. Als de Sint en de Kerstman bestaan, dan ben ik zwaar benadeeld, want ik heb geen kadootje gehad en ben BIJ MIJN WETEN erg braaf geweest dit jaar! ;)

Bogie; dan vind ik het niet correct, wat óók zeg in mijn tekst. :)

Laat ik het dan zo stellen: in mijn tijd, had de bezwaarscommissie bij mijn weten niets te zeggen bij het uitdelen van een OW. Beters?

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:48

sorry jullie hebben gelijk is geen printscreen maar volgens mij hgeeft de ts van dat geittopic wel de printscreens anders moeten jullie haar even pben want ze heeft ze wel.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 00:48

Steentje schreef:
Waarom geen respectvolle discussie op gang brengen, waarin beheer, mod's en gebruikers elkaar de kans geven hun woordje te doen, en daar op een respectvolle manier op kunnen reageren, zodat het topic niet steeds een negatief randje krijgt, en het hup, weer in de doofpot verdwijnt.

Als er van alle kanten open en eerlijk wordt gereageerd, krijg je ook geen speculaties, en help je in mijn ogen een boel zaken 'op te lossen'.
[..]

Offtopic: heb vandaag gave gebaar bedacht voor 'speculatie' :P

Ontopic: Je beschrijft precies wat ik bedoel..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:49

Steentje schreef:
Ik heb veel verhalen niet meegekregen, dus daar hou ik me ook niet mee bezig.

Maar ik vind het jammer dat op praktisch elk topic hier op Bokt, waarin dergelijke zaken besproken worden, een slotje wordt gehangen, en het topic vervolgens naar de Mesthoop verdwijnt.

Daarbij..
Waar is de Bezwaarcommissie, op zulke momenten?

jup amen!! en op dikgedrukte woordje moet je maar even in mijn profiel spieken ;) :+

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:49

In vergelijkbare situaties worden vergelijkbare sancties gegeven. Alleen krijg je bij een eerste OW nog geen ban en komt die dus ook niet in de lijst op FZ te staan. Daardoor kan het voor de buitenwacht lijken dat er geen sanctie gegeven is.

Aangezien hiermee antwoord op de vraag van TS is gegeven, kan er hier een slotje.