Waarom geen geld inzamel topics?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:33

Ben ook tegen. Er lopen ontzettend veel mensen rond hier die hun paard moeten verkopen om financiële, of andere redenen. Als die dan allemaal een topic gaan openen gaat op een gegeven moment echt niemand meer doneren hoor. :n Als dat überhaupt in het begin al wel gebeurt.
Financiële problemen zullen -uitzonderingen daar gelaten- grotendeels door de persoon zelf veroorzaakt zijn, lijkt me erg makkelijk om dan maar een topic te openen om anderen om geld te vragen. :n
Daarnaast is het wel erg makkelijk voor oplichters, als die er lucht van krijgen dat op Bokt zulke topics gemaakt worden, geloof me... Dan wordt het wel erg makkelijk voor zulke mensen om geld te verdienen.
Achter je computerscherm zie je immers iemands bedoelingen niet.

Wat ik me eerder voor kan stellen is een donatie in natura, voor de mensen die echt wat voor een ander willen betekenen. Dus bijvoorbeeld iemand met lichamelijke klachten of slechte gezondheid eens een paar keer helpen, tijdelijke stalling bieden voor iemand met problemen. Daar schiet zo iemand veel meer mee op.
Maar die drempel zal voor velen te hoog zijn, en begrijpelijk trouwens.

Zelf zou ik nooit iemand helpen of aan iemand iets doneren die ik zelf niet persoonlijk ken.
Ook omdat ik via het internet al een aantal oplichters ben tegengekomen en dat mijn vertrouwen niet echt goed heeft gedaan.
Vrienden kunnen altijd bij me aankloppen, en zo hoort het ook. Maar voor een vreemde iets doen, zeker wat betreft geld, gaat mij iets te ver.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:34

arno8 schreef:
Bij een volwassen iemand kan ik me voorstellen dat je zegt: pech. Bij iemand van 13 waarbij het buiten haar schuld om gebeurt moet je mijns inziens toch een behoorlijk stenen hart hebben om te zeggen: eigen schuld, dikke bult.

Ja, er is meer ellende in de wereld, maar dat is geen reden om deze ellende dan maar niet op te lossen. Er worden hier de stomste vergelijkingen gemaakt a la: haha, als ik allemaal dure spulletjes koop wil ik ook wel geld krijgen.

Daar hebben we het hier toch niet over? Denk je dat er iemand doneert als je een topic met zo'n insteek opent? Mensen mogen nog altijd zelf bepalen of ze doneren of niet. Laat het denken aan de bokkers zelf over in plaats van het denken voor hen te doen.

Dan moet zelfs een dertienjarige een stap terug doen....het leven is hard en vooral niet leuk.
Dit voorbeeld los je niet op door geld te geven.
Ja...even ...totdat op de nieuwe stal het weer van voor af aan begint.
Een dertienjarige kan niet de stalling van een paard ophoesten,en de moeder zit zo krap bij kas dat als er een da bij moet komen er al een probleem is...
De paasei naar de nering zetten...paard de verkoop in,en als het meisje over 10 jaar een baan heeft een ander paard kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:34

arno8 schreef:
Bij een volwassen iemand kan ik me voorstellen dat je zegt: pech. Bij iemand van 13 waarbij het buiten haar schuld om gebeurt moet je mijns inziens toch een behoorlijk stenen hart hebben om te zeggen: eigen schuld, dikke bult.
Je weet alleen niet of het allemaal waar is wat dat meisje beweert. Zeker bij meisjes van 13 weet je soms niet waar ze de verhalen vandaan halen. Zolang je niet weet hoe de vork in de steel zit, kun je toch niks uitrichten en ik geef je op een briefje dat het verhaal volgens de vader, moeder en stalhouder heel anders in elkaar steekt.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:04

geerke schreef:
arno8 schreef:

Ja, er is meer ellende in de wereld, maar dat is geen reden om deze ellende dan maar niet op te lossen. Er worden hier de stomste vergelijkingen gemaakt a la: haha, als ik allemaal dure spulletjes koop wil ik ook wel geld krijgen.

Daar hebben we het hier toch niet over? Denk je dat er iemand doneert als je een topic met zo'n insteek opent? Mensen mogen nog altijd zelf bepalen of ze doneren of niet. Laat het denken aan de bokkers zelf over in plaats van het denken voor hen te doen.

Dan moet zelfs een dertienjarige een stap terug doen....het leven is hard en vooral niet leuk.
Dit voorbeeld los je niet op door geld te geven.
Ja...even ...totdat op de nieuwe stal het weer van voor af aan begint.
Een dertienjarige kan niet de stalling van een paard ophoesten,en de moeder zit zo krap bij kas dat als er een da bij moet komen er al een probleem is...
De paasei naar de nering zetten...paard de verkoop in,en als het meisje over 10 jaar een baan heeft een ander paard kopen.

Ik vind als je niet eens je stalling kan betalen laat staan een DA je niet eens een paard moet hebben ;)
Straks is je paard doodziek en kun je geen DA betalen? Dan lijd je paard onder jou egoiisme dat je toch persee een eigen paard wou die je dus niet kon betalen ;)

doerakje

Re: Waarom geen geld inzamel topics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:07

Ik ben tegen, en wat ik nog het meest vreemde aan alles vind is dat er toen der tijd wel zo een topic mocht komen om een camera te kopen voor nickyU.. er word dus gewoon met 2 maten gemeten :s

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:08

Omg een camera kopen ? War is dat nou weer goed voor? :') :n

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:10

doerakje schreef:
Ik ben tegen, en wat ik nog het meest vreemde aan alles vind is dat er toen der tijd wel zo een topic mocht komen om een camera te kopen voor nickyU.. er word dus gewoon met 2 maten gemeten :s

vreemd...waarom mag dat dan wel?(niet dat ik haar een camerea misgun natuurlijk..)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:21

geerke schreef:
doerakje schreef:

vreemd...waarom mag dat dan wel?(niet dat ik haar een camerea misgun natuurlijk..)

Volgens mij is dat dus ook een van de voorbeelden waarom het niet kan op bokt.
Ze hebben het toegelaten en het is helemaal fout gelopen.

Misschien wilde het bokt team de bokkers nog een kans geven?

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:21

geerke schreef:

Sorry hoor, maar hier moet ik echt van kotsen.
Het leven is hard en vooral niet leuk ?
Kul.
Het leven is mooi en fantastisch,
en dat zou het zeker voor een dertienjarige moeten zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:25

hoeveel dertienjarigen zijn er met een eigen paard?Dat is kul....ik vindt het alles behalve normaal dat jonge kinderen gewoon een eigen paard hebben,terwijl de ouders ,zeker in dit geval...het helemaal niet kunnen betalen.
Een paard kost bergen met geld,degene die het tegeneel beweert houd paarden op een manier die vooral niet de mijne is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:37

BigBen schreef:
geerke schreef:

Kul.

Ik denk dat jij de nuance zag, en toen met 120130 kilometer per uur voorbij schoot.

Het leven is inderdaad mooi en fantastisch, maar ook keihard. Je hebt geen paard nodig om een mooi leven te lijden. Als een 13 jarig meisje de stalling niet kan betalen en ma ook niet, dan zeg ik ook heel vervelend kind, maar tleven is hard, paard de deur uit. Een paard is een luxe object, zou de rest van bokt moeten gaan betalen om haar paard te onderhouden?
Anders weet ik nog wel een stichting: 'Help Asyaa de winter door.'

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:25

BigBen schreef:
geerke schreef:

Kul.

En daar moet een dier onder lijden?
Als ze nu de stalling niet eens kunnen betalen wat dan als het dier ziek wordt?
Het lezen zal best mooi en fantastisch zijn maar niets kan mooi en fantastisch zijn zonder dat er ook eens wat minder leuke dingen zijn, tegengestelden hebben elkaar nodig.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:34

arno8 schreef:
Hoi,

Naar aanleiding van dit topic:
[VVDD] En dan stort je wereld in elkaar :(

Op bokt mag geen geld inzamel topic worden geopend omdat bokt niet kan controleren of het daadwerkelijk naar een goed doel gaat, staat ergens in een uitleg.

Ik vind dit ontzettend jammer. Bokt kan toch ook niet controleren of alles wat iedereen hier zegt waar is? Toch mag iedereen z'n zegje doen.

Nu is er een kans om via Bokt iets heel goeds te bereiken en dan wordt dat onmogelijk gemaakt. Het is wat mij betreft heel simpel op te lossen: geld inzamel topics mogen wel, er komt alleen een 'gebruik je kop' disclaimertje boven waarin staat dat bokt niet verantwoordelijk is voor het topic en dat niet is gecontroleerd waar het geld heen gaat.

Dan is bokt niet verantwoordelijk en er kan iets moois met het forum worden bereikt. Natuurlijk zullen er altijd oplichters zijn die zoiets proberen te misbruiken, maar dit zeg ik alleen omdat ik weet dat er zeurpieten zijn die dit gaan roepen. Tegen die zeurpieten wil ik zeggen dat die oplichters doorgaans slechts 1 of 2 posts hebben, dus je kunt een regel afspreken dat iemand minimaal zoveel nuttige bijdragen moet hebben. Ook kan bij het vermoeden van oplichting altijd de tem-knop worden gebruikt.

Ik denk dat het vaker tot iets goeds zal leiden dan tot iets slechts als dit mogelijk wordt gemaakt.

Ik zie dit als een gevecht om dominantie van de ouders.
jasminex schreef:
Nee ik sta niet op zon grote stal maar ik woon ook 40 km van de stal vandaan omdat ik ben verhuisd ;)
Op de nieuwe stal wil mijn moeder het wel betalen ;)

Ik hoop dat hij het gewoon betaalt en dan komt alles goed :D

Er is dus wel geld maar beide ouders wensen dit uit te vechten over het hoofd van het kind en paard.
Daar ga ik geen centen instoppen.

Anders is een paard in een weide waarvan de eigenaar beide benen gebroken heeft en daarom een tijd niet voor het dier kan zorgen.
Als het in mijn buurt ligt ben ik de eerste die zich aanmeld om het dier te verzorgen.
En dan l*l ik niet over de aanschaf van een extra touwhalster of 20 balen hooi.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:37

gohya schreef:
Als je officiële stichtingen en goede doelen zou nemen?
Die staan ingeschreven bij KvK en dan weet je ook zeker dat het geen bedriegers zijn?
Ook kan er altijd iemand die in de buurt woont van het goede doel een kijkje nemen,dan weet je helemaal zeker dat het geen bedriegers zijn.

Ook dat kan bedrog zijn
Elke gek kan zich inschrijven bij KVK wat ik eigenlijk ook niet vind kunnen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:42

Asyaa schreef:
Het leven is inderdaad mooi en fantastisch, maar ook keihard. Je hebt geen paard nodig om een mooi leven te lijden. Als een 13 jarig meisje de stalling niet kan betalen en ma ook niet, dan zeg ik ook heel vervelend kind, maar tleven is hard, paard de deur uit. Een paard is een luxe object, zou de rest van bokt moeten gaan betalen om haar paard te onderhouden?

Eens. Hoeveel katten en honden gaan niet de deur uit bij een scheiding? Is net zo erg, ben je net zo aan gehecht. En dan is het vaak niet eens vanwege de kosten, maar om andere redenen (hond niet meer uit kunnen laten omdat er overdag niemand meer thuis is, andere woning waar geen huisdieren zijn toegestaan, whatever).

Sh*t happens, ook voor kinderen van 13...
Oh, enne... TS is 13. Hoe lang duurt het voordat ze überhaupt uit de pony is gegroeid en het dier om díe reden verkocht gaat worden?

En als de TS nu dankzij de scheiding niet meer met vakantie kan, volgend jaar, ook vanwege het geld? Moet daar dan ook voor worden ingezameld? Is net zo'n luxe-probleem.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:45

De TS van dat topic moet overigens ook nog geld aan mij betalen
Het is niet veel maar even goed

Dressuurlessen zijn ook niet voor niets

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:59

Asyaa schreef:
Anders weet ik nog wel een stichting: 'Help Asyaa de winter door.'

Dat komt dan van iemand met als onderschrift making imagination come true.
Als je dat nu eens in daden zou omzetten ?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:03

Gentlegiant schreef:
De TS van dat topic moet overigens ook nog geld aan mij betalen
Het is niet veel maar even goed

Dressuurlessen zijn ook niet voor niets

kijk en dan komt de aap uit de mouw, o.a. hierom ben ik dus fel tegen donatietopics :x Blijkt altijd wel meer achter te zetten.
Lijkt me dat deze mevrouw ook gewoon betaald moet worden ;) En niet alleen t paard

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:09

Ze heeft het geld wel zegt ze maar ik heb nog steeds geen geld gezien het gaat hier om minder dan 20 euro maar even goed het gaat om het principe

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:11

Welke TS?
De TS van dit toppic of van dat toppic van: Mijn wereld stort in
ofso
?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:11

Ts van mijn wereld stort in ;)

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:13

Gentlegiant schreef:
Ze heeft het geld wel zegt ze maar ik heb nog steeds geen geld gezien het gaat hier om minder dan 20 euro maar even goed het gaat om het principe

Het principe ?
Ik hoop maar dat je de winter doorkomt, nu je die 20 euro moet missen 8-) .
Maar goed, als het echt niet lukt, laat maar iets weten.
Dan zetten we met zijn allen wel een inzameltopic op.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:16

Tjaa van 20 euro eet ik wel weer 2 dagen
Klinkt misschien stom maar zo is het wel

Ik kan echt wel 20 euro missen maar als het hier mee begint wat wil je dan....

Ik heb ook aangeboden om TS te helpen TS van dat topic dan he
Ze zou bij mij in pension komen te staan maar ik heb er nog eens heel goed over na gedacht maar ik vrees dat ik me meer op mijn nek ga halen als me lief is....

Daarbij zou ze niet alleen mogen komen ze is nog jong enz en ik heb ook Hengsten lopen als er iets mis gaat heb ik een probleem

Het gaat wel over 600 euro ik vind dit veel geld
Hoe banketstaaf het ook is verkoop het paar dan en ga ergens lessen....

Ze heeft hier een aantal keer gelest en toen ook netjes betaalt maar nu niet....
Ze leste op mijn oude wedstrijd pony ik geef geen les meer als er niet betaalt word voor er op gestapt word....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:41

BigBen schreef:
Gentlegiant schreef:

Het principe ?
Ik hoop maar dat je de winter doorkomt, nu je die 20 euro moet missen 8-) .
Maar goed, als het echt niet lukt, laat maar iets weten.
Dan zetten we met zijn allen wel een inzameltopic op.

Daar gaat het niet om BB, maar het geeft wel aan dat TS haar ouders altijd vrij laks zijn met dingen te betalen. IMO mag je een 13jarige nog niet verantwoordelijk houden voor zulke dingen. Dus grote kans dat het volgend pension ook geen geld zal zien. ;)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:10

Bokt is een informatief paardenforum, geen bedel-, goede doelen-, en 'ow-help-wat-ben-ik-zielig-dus-geef-geld' forum.

Waarom zouden bokkers andere bokkers die problemen hebben financieel moeten steunen? Kom op zeg. Wat is dit voor belachelijk gedoe!

We moeten (bijna) allemaal keihard werken om onze luxe hobby te kunnen betalen. Ik heb bijv. zelf een tijdlang 3 banen tegelijk gehad naast mijn studie, omdat ik een paard wilde kopen.. En stel, er gebeurd iets in de toekomst waardoor ik mijn paard niet meer kan betalen; tja ontzettend jammer, maar dan moet het dier de deur uit. Daar ben ik heel realistisch in.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn / haar eigen leven. Dus ook voor de beslissingen en keuzes die iemand maakt. Ik heb doorgaans 0,0 % medelijden met iemand die zijn paard niet meer kan betalen. Zo is het leven, en het leven kan nou eenmaal keihard zijn. Tips hier vragen = oke, maar een topic openen om een beetje zielig te doen... Daar kan bij mij geen goed woord van af.