Financiële problemen zullen -uitzonderingen daar gelaten- grotendeels door de persoon zelf veroorzaakt zijn, lijkt me erg makkelijk om dan maar een topic te openen om anderen om geld te vragen.

Daarnaast is het wel erg makkelijk voor oplichters, als die er lucht van krijgen dat op Bokt zulke topics gemaakt worden, geloof me... Dan wordt het wel erg makkelijk voor zulke mensen om geld te verdienen.
Achter je computerscherm zie je immers iemands bedoelingen niet.
Wat ik me eerder voor kan stellen is een donatie in natura, voor de mensen die echt wat voor een ander willen betekenen. Dus bijvoorbeeld iemand met lichamelijke klachten of slechte gezondheid eens een paar keer helpen, tijdelijke stalling bieden voor iemand met problemen. Daar schiet zo iemand veel meer mee op.
Maar die drempel zal voor velen te hoog zijn, en begrijpelijk trouwens.
Zelf zou ik nooit iemand helpen of aan iemand iets doneren die ik zelf niet persoonlijk ken.
Ook omdat ik via het internet al een aantal oplichters ben tegengekomen en dat mijn vertrouwen niet echt goed heeft gedaan.
Vrienden kunnen altijd bij me aankloppen, en zo hoort het ook. Maar voor een vreemde iets doen, zeker wat betreft geld, gaat mij iets te ver.