Yessy schreef:Ik krijg er een beetje het idee bij van 'ach gossie pubertje heeft ook een mening' *aait over koppie*
Tja. Ik moet zeggen dat ik me stiekem wel een beetje aangesproken voel. Ik ben zeventien, dus neem aan dat ik tot de jongere gebruikers wordt gerekend, en misschien zelfs wel tot de pubers. (Moet zeggen dat ik mezelf niet echt als een 'puber' zie, want dat is in mijn ogen een nogal negatieve term, maargoed, dat terzijde.)
Moet zeggen dat het gebruik van '*mijn mening*' me nog niet eerder is opgevallen, maar kan me goed voorstellen dat mensen het gebruiken. Het is een feit dat je, wanneer je ook maar één keer je (ongezouten!) mening geeft zónder dat duidelijk te vermelden, je heel bokt over je heen krijgt. Dan snap ik best dat mensen dat voor willen zijn door te zeggen dat het puur om een eigen mening gaat. En tja, dat men er dan voor kiest om 'dit is enkel mijn persoonlijke mening' af te korten tot '*mijn mening*', dat moeten ze zelf maar weten... Kan me er in ieder geval niet aan storen.