"mijn mening"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:24

Yessy schreef:
Ik krijg er een beetje het idee bij van 'ach gossie pubertje heeft ook een mening' *aait over koppie* :=

Tja. Ik moet zeggen dat ik me stiekem wel een beetje aangesproken voel. Ik ben zeventien, dus neem aan dat ik tot de jongere gebruikers wordt gerekend, en misschien zelfs wel tot de pubers. (Moet zeggen dat ik mezelf niet echt als een 'puber' zie, want dat is in mijn ogen een nogal negatieve term, maargoed, dat terzijde.)

Moet zeggen dat het gebruik van '*mijn mening*' me nog niet eerder is opgevallen, maar kan me goed voorstellen dat mensen het gebruiken. Het is een feit dat je, wanneer je ook maar één keer je (ongezouten!) mening geeft zónder dat duidelijk te vermelden, je heel bokt over je heen krijgt. Dan snap ik best dat mensen dat voor willen zijn door te zeggen dat het puur om een eigen mening gaat. En tja, dat men er dan voor kiest om 'dit is enkel mijn persoonlijke mening' af te korten tot '*mijn mening*', dat moeten ze zelf maar weten... Kan me er in ieder geval niet aan storen. ;)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:24

Niezel schreef:
Ik krijg hier (op Bokt dan :P) heel erg het gevoel dat de 'ik vind' en 'mijn mening' vooral wordt gebruikt om de meest belachelijke, banketstaaf en op de man gespeelde uitspraken te vergoeilijken, onder de noemer "Ja maar, dat is mijn mening." Jammer, het zou vaak ook zo veel beleefder kunnen.

Dat is precies zoals ik het ook bedoelde. Er is helemaal niks mis met je mening geven, integendeel daar is een discussie voor. Ik zie echter vaak dat iemand geen argumenten of feiten meer heeft en dan ineens gaat roepen: "ja maar, dat is mijn mening." Dan ben je niet bezig met discussieren lijkt me maar met halsstarig vasthouden aan je .. Ja je wat eigenlijk? Ik gebruik ook wel eens imo enzo maar nooit als 'laatste redmiddel' zeg maar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 19:25

Ik heb dat dus nooit dat ik heel opvallend moet zeggen dat iets mijn mening is :? Denk daar ook echt geen seconde over na

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:26

stef schreef:
Ik heb dat dus nooit dat ik heel opvallend moet zeggen dat iets mijn mening is :? Denk daar ook echt geen seconde over na

Misschien kom jij minder vaak in verhitte discussies waar mensen er een punt van gaan maken als er geen "ik vind" in je zin staat? := Mij is het ook wel eens overkomen. :j En ik lees het ook wel vaker in discussies...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:27

stef schreef:

Maar jij, 30, of een meiske van een jaar of 14... Die zijn veelal minder vaardig dan iemand van 30 :)

xSwanHeart

Re: "mijn mening"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:30

Het klopt dat je inderdaad vaak ziet dat mensen maar terugvallen op het feit dat iets hun mening is, wanneer ze er achter komen, dat hun verhaal geen steek houdt. Dat is inderdaad niet helemaal correct, maar ach, laat ze lekker. Je weet toch zelf beter, waarom zou je er een probleem van maken? (Dit geldt overigens voor wel meer dingen op bokt.)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 19:32

het "heel bokt over je heen krijgen" tja... zou dat dan niet een beetje te maken hebben met de manier waarop je dingen neertikt?
Berichten die op mijzelf betrekking hebben schrijft ik zowiezo al in de ik-vorm, gaat automatisch en is gelijk duidelijk.
Verder vind ik het nog steeds negatief overkomen, ondanks dat ik nu een andere belichting heb gezien.

janine: Wrijf het er maar in ;)
Verder ben ik absoluut niet tactisch, dus tja, daar loop ik weleens vast, maar dan ga ik niet mezelf van te voren al indekken :n

Punt is ook dat ik het zie bij compleet onbelangrijke dingen, waar het compleet geen toegevoegde waarde heeft, en tja, dat stoort me :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:35

stef schreef:
het "heel bokt over je heen krijgen" tja... zou dat dan niet een beetje te maken hebben met de manier waarop je dingen neertikt?
Berichten die op mijzelf betrekking hebben schrijft ik zowiezo al in de ik-vorm, gaat automatisch en is gelijk duidelijk.
Verder vind ik het nog steeds negatief overkomen, ondanks dat ik nu een andere belichting heb gezien.

janine: Wrijf het er maar in ;)
Verder ben ik absoluut niet tactisch, dus tja, daar loop ik weleens vast, maar dan ga ik niet mezelf van te voren al indekken :n

Punt is ook dat ik het zie bij compleet onbelangrijke dingen, waar het compleet geen toegevoegde waarde heeft, en tja, dat stoort me :j

Oooh sorry, sorry, ik bedoelde het niet zo van dat je oud bent hoor!!!

Ik betwijfel of het zo zeer te maken heeft met de manier waarop je dingen neertikt, of de manier waarop je dingen opvat... Een reactie in duidelijke taal met weinig blabla kan hard aankomen. Als je je dan niet met taal kan verweren... Of dat moeilijk vind, kan je dit uit voorzorg doen...
Heb wel eens gehad dat ik in discussie met een paar jongere meiden (jaar of 6 jonger geloof ik) was, ik bleef rustig maar met klare taal, en zij begonnen me gewoon uit te schelden. Denk dat het ook een heel stuk is hoe je reacties opvat.
Heb mezelf ook wel eens opgewonden over een reactie die de dag er op helemaal niet meer interessant was... :=

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:36

Hmmmm, ik weet niet of dat per sé ligt aan je manier van schrijven. Ik bedoel, ik heb wel eens een topic geplaatst waarin ik een heel klein sprongetje maakte met een slof eraan. Daar werd toen behoorlijk wat commentaar op gegeven, waar ik het zelf niet mee eens was. Ik heb toen zeker niet op een 'gemene' of 'aanvallende' manier geschreven, maar tóch bleef er maar gezeur over komen. Tja, dat je dan op een gegeven moment zegt: 'Dat is mijn mening, punt uit', dat begrijp ik heel goed...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 19:39

Maarja, als ze echt gaan schelden ben ik er zowiezo klaar mee, vind ik zonde van mn tijd :j

Maar ik zie ook dingen als: (ik mag hier volgens mij geen directe quotes uit andere topics plaatsen)

Ik vind het een vos *mijn mening!*
En dan heb ik echt zoiets van tja, wat is hier nou de meerwaarde?

Maar bij een mening is het niet punt uit, dat is het nou net.
Dan kan je beter zeggen: Het is mijn keuze om met slof te rijden en wil daar verder geen commentaar op oid

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:40

Ik zeg vaak: "Ik vind het er niet mooi uitzien, maar dat is mijn mening," om iets minder hard te klinken := . Heel stom eigenlijk, het heeft helemaal geen meerwaarde maar het klinkt wat aardiger :') .

Janine1990

Re: "mijn mening"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:42

Uhu, die herken ik ook Stef.

Ik vind het een mooi t-shirt. Mijn mening.

Ja euh, boeiend.. Maar ze zullen het wel goed bedoelen. :) Bijvoorbeeld iemand die zegt: "Ik vind het een spuuglelijk shirt." Wie weet wil de eerste persoon zich wel verdedigen, of heeft het gevoel zich te moeten verdedigen.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:43

Jolliegirl schreef:
saskiakefie schreef:
oow ik vind het juist overkomen van: Ik bedoel het te zeggen dat het geen feit is, maar mijn mening :)
Dus juist wel positief..

Daar doel ik ook altijd op als ik het erachter zet.
vooral in topics met veel discussie doe ik dit.

Ik zie hget ook niet als iets negatiefs eerlijk gezegt

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:44

stef schreef:
Maar bij een mening is het niet punt uit, dat is het nou net.
Dan kan je beter zeggen: Het is mijn keuze om met slof te rijden en wil daar verder geen commentaar op oid

Haha, werkte het maar zo op bokt. Helaas lezen mensen altijd op een wonderlijke manier juist over die belangrijke zinnetjes heen :+

'Ik vind het een vos' vind ik inderdaad ook een beetje raar. Dat is overigens niet eens echt een mening. Het paard is een vos of niet. Feit. Punt uit.

Ik denk inderdaad dat mensen zich ook een beetje willen indekken voor reacties. Aan een mening kan niets fout zijn, dus als je dat aangeeft, heb je eigenlijk al een beetje een muurtje om jezelf heen gebouwd. Puur zelfbescherming dus?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:46

Dat is gewoon de cultuur van Bokt, zoals je je op hoort te stellen op dit forum. Het is gewoon een diplomatieke manier van jezelf verwoorden :) en als je je door aanhoudt kun je heel veel zeggen (ook een hoop onzin).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 19:48

Ach, ik heb 1x bij een topic waarin ik springfoto's had staan de vraag gehad "waar is je cap", Mijn antwoord: In mn kast.... En t was gelijk klaar :j
Stel dat ik een topic zou openen met een slof en ik krijg daar commentaar op (en dan doel ik niet op opbouwende kritiek) zou ik 1x zeggen van is eigen keuze dus graag geen commentaar, en gaan ze dan toch door, prima, negeren we dat toch lekker?
Maar Bramasole: Ik ben niet iemand die bij elk bericht na gaat denken van goh, kan dat wel op bokt? Ik zeg wat ik wil zeggen, en heb er zelden gezeik mee... Dus waar ligt dat dan aan? :?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:48

xSwanHeart schreef:
Puur zelfbescherming dus?

Denk dat het hier idd ook veel mee te maken heeft.
Uit 'angst' voor een bepaalde bokt reactie

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:51

stef schreef:
Maar Bramasole: Ik ben niet iemand die bij elk bericht na gaat denken van goh, kan dat wel op bokt? Ik zeg wat ik wil zeggen, en heb er zelden gezeik mee... Dus waar ligt dat dan aan? :?

Zou het niet weten, ik ken je niet en ook je wijze van reageren niet. Maar zo vul ik het in als ik de meeste topics lees, een beetje zoals "dat is mijn mening" :D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:53

stef schreef:
Ach, ik heb 1x bij een topic waarin ik springfoto's had staan de vraag gehad "waar is je cap", Mijn antwoord: In mn kast.... En t was gelijk klaar :j
Stel dat ik een topic zou openen met een slof en ik krijg daar commentaar op (en dan doel ik niet op opbouwende kritiek) zou ik 1x zeggen van is eigen keuze dus graag geen commentaar, en gaan ze dan toch door, prima, negeren we dat toch lekker?

Haha, als ik jou zo hoor (vooruit, lees), dan kom je heel vastberaden en duidelijk over. Zo van: 'Dit zeg ik, punt uit'. En ik denk dat dat de reden is dat jij nooit problemen hebt met bokkers. (We zijn allemaal bang voor je, hihi)

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:53

Ik ben het helemaal met Stef eens.

'ik vind' klinkt heel anders dan 'en dat is mijn mening'. Als iemand dat schrijft gaan bij mij de nekharen ook altijd een beetje overeind staan.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:54

Ik doe het vaak, evenals 'ik vind'. In het idee van :dit is mijn mening, geen algemeen feit, doe ermee wat je wil.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:57

Oh maar "mijn mening!" zou ik ook nooit neerzetten hoor, maar er zijn mensen die als je "ik vind" niet neerzet (en dan schrijf ik uit de ik persoon, dus gewoon vanuit mezelf) je meteen daarop vastpinnen... kennelijk hebben ze dan geen ander middel meer. ;)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:58

silfie35 schreef:

'ik vind' klinkt heel anders dan 'en dat is mijn mening'. Als iemand dat schrijft gaan bij mij de nekharen ook altijd een beetje overeind staan.

Waarvan?
Mijn ening? Of juist van: ik vind?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:58

silfie35 schreef:

Maar waarom heb je er dan zulke problemen mee? Als iemand dat zegt, denk ik 'prima joh' en lees weer verder. Ik kan er niet van wakker liggen hoor.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:59

Fiffill schreef:
Oh maar "mijn mening!" zou ik ook nooit neerzetten hoor, maar er zijn mensen die als je "ik vind" niet neerzet (en dan schrijf ik uit de ik persoon, dus gewoon vanuit mezelf) je meteen daarop vastpinnen... kennelijk hebben ze dan geen ander middel meer. ;)

Heb ik inderdaad ook ervaring mee. Daarom dat ik nu al mijn posts zorgvuldig na-check of er genoeg is aangegeven dat het zich om subjectieve informatie handelt....