'Bemoeienis' Bokkers

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:05

Juist met dat temmen heb ik niet veel. Je ziet hier veel mensen die zich bewust een stuk kritiek op de hals halen en dan fanatiek roepen: "Ik ga temmen."
Dat is hetzelfde als: "Ik zeg het tegen Juf". Of: "Mijn vader is heel sterk". Erg onvolwassen.

Armaris

Re: 'Bemoeienis' Bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:06

Mij lijkt ook niet dat hier iets vervelends gezegd wordt, iedereen geeft hier zijn/haar mening en daar wordt op geregeerd, niets mis mee :)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:06

of ''ik voel me aangevallen, ik ga temmen''
:z

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:32

bijdehandje1 schreef:
Juist met dat temmen heb ik niet veel. Je ziet hier veel mensen die zich bewust een stuk kritiek op de hals halen en dan fanatiek roepen: "Ik ga temmen."
Dat is hetzelfde als: "Ik zeg het tegen Juf". Of: "Mijn vader is heel sterk". Erg onvolwassen.

Ik kan daar ook niet tegen, helemaal niet als ze het ook nog even melden in het topic.

Maar goed, voor een aantal is dat dagbesteding op bokt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:43

Ik vind juist dat iedereen voor zijn mening uit mag komen, ook hier op bokt.
Vaak wordt er over reacties gevallen die in mijn ogen alleen de mening van die persoon weergeven.
Mensen voelen zich snel aangevallen terwijl de opmerking vaak op een positieve manier bedoelt is.

Het lijkt wel alsof mensen tegenwoordig niks meer mogen zeggen en totaal geen greintje kritiek kunnen hebben.
Zolang het op een normale, respectvolle manier gezegd wordt heb ik er geen problemen mee.

Opvallend vind ik wel dat er op specifieke bokkers vaak "harder" of juist "zachter" gereageerd wordt.
Er is bijvoorbeeld een bokker die duidelijk aan de zware kant is voor haar rijdier.
Deze bokker krijgt over het algemeen alleen maar positieve reacties, terwijl iemand anders met hetzelfde rijdier en hetzelfde postuur een hele bak sh*t over zich heen krijgt.

Meten met 2 standaarden noem ik dat, persoonlijk hou ik daar niet van en ik snap het ook niet.
Als je besluit iets te plaatsen op een openbaar forum, moet je ook met de reacties om kunnen gaan zonder zelf iemand aan te vallen of ronduit gemeen te worden.

Dát vind ik niet eerlijk!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:08

Ik vind het juist goed dat er veel meningen worden gegeven en dit wordt vaak te snel gezien als bemoeienis in mijn optiek. Als iemand een mening uit wordt het vaak al opgevat als een persoonlijke aanval.

En naar aanleiding van de opmerking waarom dit topic is gestart: ik vond juist dat de desbetreffende poster gewoon heel netjes een waarschuwing gaf. Of de TS hier wat mee doet moet hij/zij zelf weten lijkt mij.

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:01

Weetje mij irriteerd het soms ook zoo erg. Mensen op bokt die je hele leven gaan uit zoeken. En dan met die dingen convontreren die hele maal niet waar zijn.

Pff iemand hier op bokt zegt dat me paard in mijn profiel, me vorige c pony moet wezen. Maar als je die mensen dat duidelijk probeert te maken, gaan ze zeggen dat je je bek moet houden. En dat ze niet van mensen houden die liegen en opscheppen ?

Maar hier op bokt ben je meteen een dierenbul als je zadel iets naar vorenligt, of als je iets in de mond trekt.
en weetje je hoeft bijna nooit naar de veearts te gaan .. Bijna alle bokkers hier denken dat ze paardendokter zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:19

LuvdaTossa schreef:
bijdehandje1 schreef:

Ik kan daar ook niet tegen, helemaal niet als ze het ook nog even melden in het topic.

Maar goed, voor een aantal is dat dagbesteding op bokt :+

Inderdaad. En dan elk bericht ven een gebruiker napluizen en als het ook maar via, via, via ,via persoonlijk opgevat zou kunnen worden op de temknop rammen :+

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:25

Ben het met je eens dat het soms lijkt alsof de complete kleurterschool los gelaten is.
Zodra je geen bericht met zeker 2 smilies gebruikt, dan is ineens "jouw manier van discussieren niet fijn".

En word er massaal getemd. Tis maar hoe je het zelf wilt lezen he!

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:26

Pucknew schreef:
Inderdaad. En dan elk bericht ven een gebruiker napluizen en als het ook maar via, via, via ,via persoonlijk opgevat zou kunnen worden op de temknop rammen :+

Juist!! Die!! :D

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:28

Ik vind dat er soms heel gauw conclusies worden getrokken en je dan ook meteen actie moet ondernemen, liefst zo snel mogelijk, om de situatie te veranderen. Als je dan het liefst er nog even over wilt nadenken, dan proberen er een aantal je alsnog tot spoed aan te manen. Terwijl het dan niet eens om een zaak van leven of dood gaat (in het 2e geval dus wel), maar gewoon om een ander weidemaatje of het wel of niet laten inslapen van je paard.

Ook worden er van die leuke oplossingen bedacht voor je paard dat opeens blind is geworden. Je krijgt half Bokt over je heen als je zegt dat je haar gaat laten inslapen, want....iedereen weet het toch zo goed....je moet er een goed braaf blindegeleidepaard bij zetten, je moet de hele omheining gaan vervangen voor een veilige houten omheining. Je mag haar nooit meer verplaatsen naar een andere wei, want dan weet ze de weg niet meer.
Er wordt totaal aan het feit voorbij gegaan, dat er ten 1e geen plek is voor een 3e paard die als blindegeleidepaard kan fungeren (het 2e paard wat we hebben werd nl. helemaal sikkeneurig van het geduw tegen haar aan en wilde dus duidelijk geen blindegeleidepaard zijn). Ten tweede de wei te klein is om het jaar door 2 paarden op te voeren; we dus wel 2 weien hebben, maar de 2e wei is 5 km verderop en daar moeten we altijd te voet naar toe. Ten 3e het een nogal lomp paard was en je altijd al wat moest uitkijken, maar nu ze half blind was stond ze helemaal tegen je op te duwen; hierdoor konden we de kinderen er al niet meer bij laten. Ten vierde had het paard op dat moment pijn en het was niet duidelijk of dat over zou gaan; het was zowieso een paard wat pijn niet vlug liet blijken. En ten 5e (en daar viel iedereen natuurlijk over) wilden we een paard om te rijden en niet eentje die alleen nog maar op wei kon staan, want ze was echt niet betrouwbaar genoeg om er zo buiten op te rijden zonder haar zicht. Er waren zelfs mensen die kwaad werden en het paard zo bij ons wilden komen ophalen! Alsof we de grootste dierenbeulen waren! Ik kan daar nu nog kwaad en verdrietig om worden. Wij waren degenen die alle punten op een rijtje moesten zetten. Ik wilde hier mijn ei kwijt en wat kreeg ik er voor terug? PBtjes met heel vervelende opmerkingen.... Maar gelukkig ook berichtjes van mensen die me een hart onder de riem staken, die tenminste met 2 benen gewoon in het leven stonden en het leven niet zo zwart-wit zagen.
Op dat moment doen echter de rotopmerkingen erg pijn. Ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die ditzelfde hebben meegemaakt.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 18:57

Wat hier aangehaalt wordt heeft vaak twee kanten van het verhaal denk ik. :)

Als TS zijnde kun je voor het openen van een topic bedenken of enigzins inschatten of het onderwerp wel goed zal vallen, of je antwoorden gaat krijgen waar je wat een hebt en of je open zult staan voor tips en commentaar. Als je als TS deze drie dingen in het achterhoofd houdt heb je zelf je best gedaan om het topic prettig te maken en te houden.
Natuurlijk zijn er altijd wel mensen die het niet met je eens zijn, omdat zij de situatie bijvoorbeeld echt heel anders zien of in een eigen ervaring iets geleerd hebben dat niet strookt met de mening van de TS.
Discussies zijn er om het niet met elkaar eens te zijn. En dat is natuurlijk ook helemaal niet erg zolang je op een prettige manier met elkaar kunt praten.

Als bij een kant of aan beide kanten de sfeer niet lekker is, mag je daar zeker op TEM'en. Bijvoorbeeld in geval van stevig en eindeloos doordrammen, het gebruik van grof woordgebruik en respecloos of aanvallend reageren. Als reacties de sfeer in het topic echt verpesten kun je dit aangeven middels de TEM. Het moderatorteam kijkt dan naar de reacties en zal als dat nodig is proberen de sfeer te verbeteren.
Ook als gebruiker kun je proberen de rust weer in het topic terug te laten keren.

Betreft het ontvangen van vervelende pb's: Vervelende pb's zijn nooit leuk. Als het pb's zijn waar in je bijvoorbeled wordt bedreigd kun je deze pb's doorzetten naar een moderator. In principe modereren we niet op pb's, omdat dit privé is en we dat ook graag zo willen houden. Maar wanneer er echt veel klachten komen over het pb gedrag van een bepaalde gebruiker, en deze gebruiker op openbaar Bokt ook negatief opvalt, kan het middels de tips van andere gebruikers zeker een aanleiding zijn om deze gebruiker daar toch op aan te spreken.