OW's, hoe zitten die periodes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:13

chocobroodje schreef:
@ayascha Ik kan ook niet naar het politieburo stappen en vragen voor een overzicht van iedereen die ooit veroordeeld is in maastricht. Zo werkt het nou eenmaal niet. Denk ook niet dat je dat moet willen op een forum. We bespreken het binnen het team en met de betreffende persoon. Verder weet niemand er wat van. Dus ben wel benieuwd wat je met een lek bedoeld.

Nee maar op bokt kan dat wel, want de bans zijn al openbaar. Dus waarom zou je dat dan met de waarschuwingen niet doen? Dan moet je ook de lijn doortrekken.
En lek: een bokker die even goed wist wanneer en om welke reden (en neen, niet gewoon de reden, de exacte quotes er bij! ;) ) ik een OW had gekregen als ik zelf. :D En ik heb het haar toch echt niet verteld. :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-11-10 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 15:13

Ayasha schreef:
Dat moeten ze nu ook doen Chiqa, hoe geven ze anders bans na 2 of 3 OW's? Een natte vinger in de lucht steken en denken dat het nu wel een keer tijd is?
Copy => paste et voila.. Openbaar en wel.

Als je een ban hebt gehad na 2 OW's, vervallen beide OW's dan eigenlijk?

Nope. :)

Ik had 2 OW's er kwam er één bij en ik kreeg een ban van een week. :j
Dus ze blijven staan.

Ayasha
Blogger

Re: OW's, hoe zitten die periodes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:14

Ook lekker idioot, word je dus 2x gestraft voor 1 ding? En dan durven ze zich te vergelijken met het gewone rechts-systeem? _O-

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:16

Nee er wordt geteld van de 6 maanden. Als er dus 2 maanden tussen zitten en er vervalt er 1 maar je krijgt er in 1 maand 2 bij heb je er dus 3 in totaal.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:16

Da's toch een logisch gevolg? :) Bij iedere volgende OW die je binnen de 6 maanden ontvangt wordt de ban langer, daarbij moet je de 6 maanden zien als een soort proeftijd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:17

En de eerlijkheid van dat systeem is? :)
Niks logisch aan. Je wordt gestraft (ban) maar hetgeen waarvoor je gestraft wordt vervalt niet. :? Wat is daar logisch aan? Je zit je tijd uit maar het wordt wel bij elke volgende straf meegenomen... :+

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:19

Dat vervalt wel, na 6 maanden namelijk.

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:20

Ayasha schreef:
En de eerlijkheid van dat systeem is? :)
Niks logisch aan. Je wordt gestraft (ban) maar hetgeen waarvoor je gestraft wordt vervalt niet. :? Wat is daar logisch aan? Je zit je tijd uit maar het wordt wel bij elke volgende straf meegenomen... :+

Enkel binnen die 6 maanden :)
Als je binnen die periode er weer 1 ontvangt telt dat op en door.

Gewoon 6 maanden (of helemaal ;) ) op handjes gaan zitten of doorklikken naar volgend onderwerp :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:20

Maar je kan er wel 2x voor "gestraft" worden.
Dat doen ze nog niet met moordenaars, dus de eerljikheid van dat systeem is? :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 15:23

Laten we nou niet het systeem aan de kaak lopen stellen, daar ging mijn vraag niet over.. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:24

Maar nieuwe topics openen erover mag ook niet en mijn vragen zijn niet beantwoord. _O- Dus zit ik in een dubio. _O-

Chica

Ayasha schreef:

Even heel plat, maar een 'moordenaar' zit als het goed is vast en zit dus ook op z'n handen ;) Als hij uitbreekt en flikt weer wat, dan geldt hetgeen waar hij voor zat toch ook nog mee?
Tenzij hij z'n tijd uitgezeten heeft..

chocobroodje

Ayasha schreef:

Nee je hebt een voorwaardelijke straf net als in het echte leven. Doe je wat fout dan wordt je harder aangepakt dan wanneer je voor het eerst gepakt wordt niks oneerlijks aan. Als je voor een tweede keer gepakt wordt voor een roofoverval zullen ze ook strenger zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:25

Is het ook mogelijk dat je van jezelf kunt zien hoeveel OW's je nog hebt staan incl datum erbij van wanneer?

Daar ben ik bij mezelf namelijk wel erg benieuwd naar.. :))

fried_egg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:25

nu ben ik nog een leek wat ow en bannen enzo betreft, maar ik lees hier dat je dus een nav een waarschuwing een ban kunt krijgen, en na de ban blijft de betreffende waarschuwing gewoon staan en telt weer op bij de volgende?

als het dan te vergelijken moet zijn met een echt rechtssysteem (waarom je dat zou willen vraag ik me af, hallo we hebben het hier over een fórum notabene) dan moet je na het uitzitten van de straf toch weer gewoon blanco beginnen?

of heb ik toch iets helemaal fout begrepen misschien?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:26

Chica schreef:
Ayasha schreef:

Even heel plat, maar een 'moordenaar' zit als het goed is vast en zit dus ook op z'n handen ;) Als hij uitbreekt en flikt weer wat, dan geldt hetgeen waar hij voor zat toch ook nog mee?
Tenzij hij z'n tijd uitgezeten heeft..

TENZIJ inderdaad. Maar op bokt telt het ook nog mee als je gewoon braaf uit zit (zonder uitbreken dus). Dus ik snap niet dat je dit oppert?

Chocobroodje: Neen, je ban is in dit geval te vergelijking met opsluiting. Niet met voorwaardelijk. De OW waarvoor je opgesloten wordt en dus je tijd uit zit zou moeten vervallen.

JG: nee want buiten bans en aantal OW's van de gebanden en redenen voor die bans worden er geen sancties besproken/openbaar gemaakt op bokt. 8)7

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:28

draaideurcriminelen :)

maar we zijn nog geen amerika gelukkig, 3 strikes = out

maar als ik van bijv de politie een waarschuwing krijg (ja pas nog gehad, was geflitst maar ivm het sensibiliseringsbeleid geen boete gekregen) dan weet de volgende agent die mij aanhoudt niet van deze waarschuwing, dit veranderd pas nadat ik daadwerkelijk een keer gestraft ben ergens voor.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:29

Als je eenmaal een strafblad hebt, wordt dat ook meegenomen bij een volgende overtreding. Althans, er wordt op zijn minst naar gekeken.

Maar eigenlijk moet je het als volgt zien: je krijgt bij elke OW een soort voorwaardelijk van 6 maanden, náást de onvoorwaardelijke straf van de betreffende ban. Als je in die 6 maanden niets extra's uitspookt waarvoor je weer een OW krijgt, vervalt je voorwaardelijk. Als je dat wel doet, wordt de volgende straf hoger.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:30

Jolliegirl, dat kun je (behalve je inbox te raadplegen) niet zien, als je benieuwd bent kun je een van de mods een PB'tje sturen.

Fried_egg, als je goed leest weet je ook dat die 6 maanden voorwaardelijk horen bij de sanctie.

Verder lijkt het me niet de bedoeling om hier in het topic uitgebreid het systeem te bespreken, daar ging de vraag van de TS niet over.

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:30

Ayasha schreef:
TENZIJ inderdaad. Maar op bokt telt het ook nog mee als je gewoon braaf uit zit (zonder uitbreken dus). Dus ik snap niet dat je dit oppert?

Chocobroodje: Neen, je ban is in dit geval te vergelijking met opsluiting. Niet met voorwaardelijk. De OW waarvoor je opgesloten wordt en dus je tijd uit zit zou moeten vervallen.

JG: nee want buiten bans en aantal OW's van de gebanden en redenen voor die bans worden er geen sancties besproken/openbaar gemaakt op bokt. 8)7

Tenzij is inderdaad niet helemaal wat ik bedoel, men krijgt een strafblad.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:31

Maar je kan er niet meer voor gestraft worden als je het uitgezeten hebt. Ze mogen je niet 2x laten zitten voor hetzelfde delict. ;) Wanneer iemand voorwaardelijk krijgt, daarna mag gaan zitten, kan hij niet meer gestraft worden voor de reden waar hij voorwaardelijk voor kreeg. Als iemand drugs dealt en daarvoor moet zitten en vervolgens een handtas steelt, krijgen ze een straf voor de handtas diefstal maar ze mogen geen hogere straf op leggen enkel omdat die persoon ook al eens drugs gedealt heeft, daar heeft ie nl al voor gezeten. Staat op je strafblad, kan meespelen in je veroordeling maar mag niets doen aan het aantal jaren dat je krijgt. Tis niet omdat je 3 jaar zat voor drugsdealen en je 1 jaar krijgt voor tasjesdiefstal, dat je dan ineens 4 jaar moet gaan zitten want ja, dat dealen he.... :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-11-10 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

fried_egg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:32

Ayasha schreef:
Maar je kan er niet meer voor gestraft worden als je het uitgezeten hebt. Ze mogen je niet 2x laten zitten voor hetzelfde delict. ;) Wanneer iemand voorwaardelijk krijgt, daarna mag gaan zitten, kan hij niet meer gestraft worden voor de reden waar hij voorwaardelijk voor kreeg. Als iemand drugs dealt en daarvoor moet zitten en vervolgens een handtas steelt, krijgen ze een straf voor de handtas diefstal maar ze mogen geen hogere straf op leggen enkel omdat die persoon ook al eens drugs gedealt heeft, daar heeft ie nl al voor gezeten.

das double jeopardy indd

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:34

Gewoon braaf zijn mensjes..... :D dan hoef je hier niet over te discussiëren :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:34

Ayasha schreef:
Nee maar op bokt kan dat wel, want de bans zijn al openbaar. Dus waarom zou je dat dan met de waarschuwingen niet doen? Dan moet je ook de lijn doortrekken.En lek: een bokker die even goed wist wanneer en om welke reden (en neen, niet gewoon de reden, de exacte quotes er bij! ;) ) ik een OW had gekregen als ik zelf. :D En ik heb het haar toch echt niet verteld. :')

Was echter eerder benieuwd naar het antwoord hier op. Gezien dat volgens mij best praktisch zou zijn. Spaart de mods ook weer wat PB werk.

Dat het OW systeem mank loopt zal toch wel niets aan te doen zijn. Daar is al zoveel over gediscussieerd en behalve wat reactie-ontwijkend-gedrag komt daar weinig van.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:35

Cyntje schreef:
Gewoon braaf zijn mensjes..... :D dan hoef je hier niet over te discussiëren :')

ik geloof dat ik in al mijn boktjaren pas 1x een ow heb gehad, (of misschien 2x, dat weet ik dus niet meer, want dat kan ik nergens nakijken :P ) dus braaf zat, maar wel een heel interessant onderwerp :j
Laatst bijgewerkt door Lisette03 op 15-11-10 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt