Als het vermoeden dat er een SA is.......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Als het vermoeden dat er een SA is.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:38

Om bijvoorbeeld SA's van mensen die geband zijn vanwege oplichting sneller te vinden voordat ze opnieuw schade doen.
Een tem of een bericht van een gebruiker die daar een verdenking over heeft, zet ons sneller op het goede spoor.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:39

Ik meld het niet meer, wordt niets mee gedaan. Ken iemand die een sa heeft meerdere zelfs. Heb er een keer een PB over gestuurd maar SA is nog altijd actief.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:41

Wolken

In sommige gevallen is het idd maten naaierij!!

Als iemand al tijden onder een SA bokt, daar nooit problemen mee maakt, en het mod team ook geen enkel vermoeden heeft, wat zou dan van iemand de reden kunnen zijn om degeen te verlinken??
Juist!!
Een persoonlijke vete, en DIE zijn nou toevallig ook niet toegestaan op bokt, dus hoe zit het daar mee????

Ik weet toevallig dat het acoount van Abeltje77 is verlinkt door iemand waarmee een persoonlijke vete speelt...
terwijl Abeltje77 nooit geen enkel probleem heeft gemaakt met iemand en al zeker een jaar actief post op bokt...
maten naaierij dus!!

Ik snap ook werkelijk niet waarom er anders een SA aangegeven zou worden die al tijden onopgemerkt gebruikt wordt...

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:43

Dit topic heeft zó een ander doel dan de beginpost doet vermoeden. Moet dit indruk maken op het SA? En je doet mij niet geloven dat de TS geen idee heeft wat te doen met een SA dat ze ontdekt heeft. Als ze in de eerste plaats er al eentje kan herkennen, geeft mij dat wel het idee dat ze genoeg ervaring en gezien heeft op bokt en dus ábsoluut wel weet wat ze moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:43

Ja maar maten naaien is zo ongeveer synoniem aan http://www.bokt.nl.

Gefeli met je verjaardag :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:44

Nickeltje schreef:
Om bijvoorbeeld SA's van mensen die geband zijn vanwege oplichting sneller te vinden voordat ze opnieuw schade doen.
Een tem of een bericht van een gebruiker die daar een verdenking over heeft, zet ons sneller op het goede spoor.

Bij oplichting kan ik mij er wellicht iets bij voorstellen, maar het merendeel wordt niet geband wegens oplichting toch? Ik vind het eigenlijk een kwalijke zaak dat je als beheer aan gebruikers vraagt elkaar er bij te lappen. Denk je nou echt dat zulke praktijken de sfeer ten goede komen? Mijn mening is als er een sa bijgelapt wordt terwijl deze gewoon leuk en gezellig meebokt, je de melder er op moet wijzen dat het kleutergedrag is. Maar ik begin te begrijpen dat ik gewoon teveel levenservaring heb en eerlijkheid en oprechtheid een kostbaar goed is. Wil je wel bedanken voor dit inzicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:45

Somebitch schreef:
Ik meld het niet meer, wordt niets mee gedaan. Ken iemand die een sa heeft meerdere zelfs. Heb er een keer een PB over gestuurd maar SA is nog altijd actief.

Mijn ervaring is dat er wel degelijk wat mee wordt gedaan, er moet natuurlijk wel een duidelijke aanwijzing zijn. Krijg altijd een reactie terug en zie ze dan wel op de lijst voorbijkomen.

Dat soort bokkers hebben kansen genoeg gehad lijkt mij die horen imo niet meer op bokt thuis.

Dankzij dit topic is het mij (En ook wellicht andere oplettende bokkers) duidelijk hoe je dit het snelst melden kan, was mij niet geheel duidelijk :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:46

Wat er met de melding wordt gedaan, dus bijvoorbeeld een vermoedelijk SA, hangt af van de uitkomsten van het overleg tussen de moderators. Pas als er gegronde aanwijzingen zijn dat het daadwerkelijk een SA is, zullen we hier maatregelen op nemen. Een account wordt dus nooit zomaar geband, daar gaat een uitgebreid proces aan vooraf.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:48

Chiqa schreef:
Somebitch schreef:

Mijn ervaring is dat er wel degelijk wat mee wordt gedaan, er moet natuurlijk wel een duidelijke aanwijzing zijn. Krijg altijd een reactie terug en zie ze dan wel op de lijst voorbijkomen.
Dat soort bokkers hebben kansen genoeg gehad lijkt mij die horen imo niet meer op bokt thuis.

Dankzij dit topic is het mij (En ook wellicht andere oplettende bokkers) duidelijk hoe je dit het snelst melden kan, was mij niet geheel duidelijk :)

Verwonderlijk, dus je weet wel wat je ermee moet doen aangezien je dus al meerdere malen dit meegemaakt hebt, maar je moet wel een topic openen?

LovingTweety

Re: Als het vermoeden dat er een SA is.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:50

Ik blijf mij dan toch afvragen waarom je dit topic moet starten. Je weet het dus duidelijk wel én naar mijn idee is het algemeen bekend.

Leuk! We gaan weer terug naar groep 3!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:50

Chiqa schreef:
Somebitch schreef:

Je spreekt jezelf tegen. Blijkbaar heb je er al ervaring mee aangezien je weet dat er wel degelijk wat mee wordt gedaan.

Dit doet me denken aan praktijken van een paar jaar geleden. Nou, als je er plezier of voldoening aan beleefd anderen te verlinken, succes!

En nee, ik hoef niet als Mod aan de slag. Ik heb het idee dat er hier genoeg mensen rondkruipen die het maar al te graag willen zijn.

Ik vind het bijvoorbeeld jammer dat Abeltje 77 geband is. Heb redelijk veel van haar posts gelezen en nooit nare dingen meegemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:53

Chiqa schreef:
Somebitch schreef:

Die laatste zin staat wel in contrast met wat je erboven schrijft. In mijn ogen is dit topic dan ook pure boktvervuiling en sfeerverpesting. Nou ja, negatieve aandacht is ook aandacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:53

NathaxZoef schreef:
Verwonderlijk, dus je weet wel wat je ermee moet doen aangezien je dus al meerdere malen dit meegemaakt hebt, maar je moet wel een topic openen?

beter lezen ;)

Chiqa schreef:

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:54

Ylana schreef:
Maar Faye, in dit topic gaat het niet alleen over het klikken van een SA hoor.
Je kan me een hoop wijs maken, wat dat betreft ben ik zo goedgelovig als wat, maar niet dat een doorgewinterde bokker als de TS daadwerkelijk niet zou weten wat ze het best zou kunnen doen bij het vermoeden van een SA.
Dit topic is puur om aan te geven, vermoedelijk aan de SA zelf, dat TS dus weet dat dat een SA is en dat zij degene verlinkt heeft.
God, ik dat dat we de kleuterschool al achter ons hadden liggen...

Dit dus. En TS die gretig aan het solliciteren is naar een functie als Mod.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:55

LovingTweety schreef:
Ik blijf mij dan toch afvragen waarom je dit topic moet starten.

Zoiets heet een typisch gevalletje van konten kusserij :D

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:56

Wat bijzonder Ts dat jij (je weet toch altijd veel over het reilen en zeilen van Bokt) niet weet wat de beste wijze is om te reageren op een vermoedelijke SA.

Ik zou er niet aan beginnen. Kinderen leer ik altijd niet te klikken tenzij het een levensbelangrijke situatie is o.i.d. Klikken heeft toch wat stiekems en achterbaks (niet naar jou persoonlijk hoor, gewoon in het algemeen 8-) )

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:57

Och, kontenkusserij kan achter de schermen ook, misschien wel beter. Dit is gewoon een kwestie van willen laten weten hoe geweldig *ahum* ze wel niet is.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:57

NathaxZoef schreef:

Konden mijn woorden zijn.
Ik sta echt met mijn mond vol tanden, hoever mensen niet gaan om veren te bemachtigen of bruin te worden.

Chiqa schreef:

Welke soorten bokkers zijn er dan?
Ik vind dit te gek voor woorden. Imo hoor jij niet thuis op een forum :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:58

Als je goed luistert hoor je de echo van (paardrij)laarzen in de gang. We moeten toch eens af van dat imago.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:00

Moet je een schaduwaccount eigenlijk altijd melden?
Stel je hebt een schaduwaccount voor bijvoorbeeld mee te kunnen praten over de intiemere zaken in het leven :+ :o en je wil niet dat anderen in jouw omgeving, die ook bokken ,weten dat het om jouw gaat.
Moet je dat dan aanvragen?

Niet dat ik er een heb hoor :D , maar je weet maar nooit :P .
Ik ga hier namelijk echt niet op een openbaar forum, waar bepaalde mensen mij toch persoonlijk kennen, mijn intiemste geheimen vertellen. Sommigen hebben hier geen problemen mee, ik dus wel :o .

Ik kan me voorstellen dat als je over bepaalde onderwerpen iets te vragen hebt of wilt meepraten, dat je dat onder een andere accountnaam wilt doen.

En wat ik me ook afvraag: stel moeder en dochter hebben beiden een account aangemaakt. Ik neem aan dat een mod dit kan constateren aan het IP-adres? Moet dat dan ook van te voren eerst worden gemeld of wordt er dan automatisch verondersteld dat het om een SA gaat als je het niet aanmeld?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:01

Jeetje mina, moeten een aantal hier nou telkens weer modder naar elkaar gooien? Dat jullie elkaar niet kunnen luchten of zien: Prima, maar moet daar nou heel bokt van meegenieten?

Wat maakt het uit dat iemand bij een vermoeden van een SA een mod een sein geeft? Een simpele tem is niet het enige waardoor iemand een ban op zijn/haar SA krijgt.

En lovely over matennaaierij en bokt... Wat doe je hier dan als je vind dat het hier matennaaierij is?

Sorry maar ik word er gewoon ontzettend moe van dat er zowat wekelijks hier op FZ wel een rel ontstaat op het team, op andere gebruikers of wat dan ook. Krijg de indruk dat er wordt vergeten dat het team bestaat uit vrijwilligers en dat zij menselijk zijn en dus ook wel eens een foutje kunnen maken. Zijn geen stel robots daar achter de schermen. :n

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:02

Lovely schreef:
Ja maar maten naaien is zo ongeveer synoniem aan http://www.bokt.nl.

Gefeli met je verjaardag :).

thnx Lov ;)

En idd, dit ben ik met je eens...

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:03

Alane schreef:
NathaxZoef schreef:

Konden mijn woorden zijn.
Ik sta echt met mijn mond vol tanden, hoever mensen niet gaan om veren te bemachtigen of bruin te worden.

Chiqa schreef:

Welke soorten bokkers zijn er dan?
Ik vind dit te gek voor woorden. Imo hoor jij niet thuis op een forum :r

Mee eens.Bah bah bah :(

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:03

Antwoord lijkt me wel gegeven, en dit topic loopt in hoog tempo richting aanval op TS. Tijd voor een slotje voor overleg zodat de FZ-mods kunnen beslissen wat ermee moet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:38

Aangezien de vraag van TS beantwoord is, kan hier een definitief slotje.