Is bokt nu een Paardeforum of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Is bokt nu een Paardeforum of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:27

Het moet niet gekker worden zeg. :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:28

Jans schreef:
Dus, dan zou ik geen mod mogen zijn?

:n

:+ en ik mag dan dus ook niet meer op bokt zitten :Y)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:29

Bokt splitsen lijkt me ook onzin, je kunt nu behoorlijk goed kiezen of je paardgerelateerd wilt of niet. Alleen op de homepage niet, maar dan klik je toch gewoon snel door?

Mij maakt het niks uit of een mod wel of niet bezig is met posten in paardgerelateerde topics. Ik vind het belangrijker dat hij of zij het modwerk goed doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:29

Frantic schreef:
@sanderD(bv) waarom heb jij je aangemeld voor een paardenforum als je niet van plan bent om over paarden te praten?

Ik weet eigenlijk niet of Sander zelf paardrijdt, maar hij fotografeert (fotografeerde?) in ieder geval paarden en heeft op die manier zeker wel iets met paarden.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:30

Bianca41 schreef:
Bokt is zeker groter geworden.Maar niet qua paarden topics.Als ik lees dat er bv geen plaats is voor een subforum voor oude paarden,maar als ik de startpagina opent en dan tig topics zie staan met liefdesproblemen.Heb ik daar vragen bij.

Dit ben ik wel heel erg met je eens. Ooit hebben we met een aantal een verzoekje hiervoor geplaatst, maar dat is toen afwezen. Nou heb ik ook een ouder paard, dus niet objectief, en heb meer aan de adviezen van mensen die ook oudere paarden hebben dan van mensen die een lekkere jonge spring in het veld hebben. Dat is toch een wereld van verschil. Helaas is er voor bokt geen plaats voor een subforum voor oudere paarden. Als je dan inderdaad een topic over weer een jongen zie, moet ik ook wel even zuchten.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:30

Bokt is en blijft altijd een paardenforum.

95% van mensen die hier aanmelden zijn in bezit of hebben iets met paarden te maken en daarom blijft het een paardenforum.

Het is geen paardenforum meer wanneer een hoop mensen aanmelden die totaal niks met paarden te maken hebben.

Het forum is een communicatie voor paardenliefhebbers en onderwerpen van die communicatie worden opgesplits in onderdelen.
Eenmaal is het wel zo dat niet gerelateerde paarden onderwerpen er een hoop van zijn en paarden onderwerpen makkelijker te verdelen zijn.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:31

Bokt splitsen?! Ik denk dat er heel veel bokkers zijn die naast paardrijden ook nog een ander leven hebben en dan is het fijn dat je op 1 forum terecht kunt voor topics over paarden en over andere dingen. :)

Wel ben ik het ermee eens dat de paardentopics naar achter worden gedreven (even dramatisch gezegt) door de topics over het normale leven. Als ik hier zie staan dat een gedeelte op bokt niet mogelijk is, zet ik daar mijn vraagtekens bij, want het blijft immers een paardenforum!

En tsja, tijden veranderen, internet is massaler en dan komen er meer mensen op bokt af.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:31

Ik vind het fijn dat ik hier in het algemeen kan meepraten en als ik iets over mijn paard zeg dat iemand me snapt :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:32

Sleeper schreef:
Bianca41 schreef:
Bokt is zeker groter geworden.Maar niet qua paarden topics.Als ik lees dat er bv geen plaats is voor een subforum voor oude paarden,maar als ik de startpagina opent en dan tig topics zie staan met liefdesproblemen.Heb ik daar vragen bij.

Dit ben ik wel heel erg met je eens. Ooit hebben we met een aantal een verzoekje hiervoor geplaatst, maar dat is toen afwezen. Nou heb ik ook een ouder paard, dus niet objectief, en heb meer aan de adviezen van mensen die ook oudere paarden hebben dan van mensen die een lekkere jonge spring in het veld hebben. Dat is toch een wereld van verschil. Helaas is er voor bokt geen plaats voor een subforum voor oudere paarden. Als je dan inderdaad een topic over weer een jongen zie, moet ik ook wel even zuchten.

wel erg mee eens.

ik heb toen ook 'getekend' voor het oudepaardensubforum

ELLENlange lijst met mensen die dat wilden

nooit resultaat. erg jammer. en nu weer het tienduizenste 'het is uit' topic

BraveSpots

Frantic schreef:
Eens met TS, niks ten nadele van de uitverkorenen, maar 3 modders in een week die nooit of bijna nooit bij paard gerelateerd posten....

Ik had al eens voorgesteld Bokt te splitsen.... een paardenforum en een overig forum waar Bart dan een nieuwe naam voor mag vinden.....

Paardenposten sneeuwen zwaar onder nu en het blijkt te worden aangemoedigd.
@sanderD(bv) waarom heb jij je aangemeld voor een paardenforum als je niet van plan bent om over paarden te praten?

'Sneeuwen nu onder'?

Onder wat dan? Want hoe ik het zie is paard en niet-paard gewoon netjes verdeelt en iedereen post waar hij zin in heeft.
Het is toch geen wedstrijd wie waar het meeste posts heeft?

upendo

Waarom zou je niet op Bokt moeten zitten als je niets met paarden hebt?

Dat is in mijn ogen nog steeds discriminatie.

En ook al zou Sander niks met paarden hebben... Ik vind hem, voor zover ik kan oordelen vanuit zijn posts, een hele mooie aanwinst voor het modteam. wat maakt het dan nog uit dat hij door studie weinig paardrijdt op het moment?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:34

Ja genoeg meiden die hier niet in het bezit zijn van een paard of nooit meer rijden...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:35

Bianca41 schreef:

Een topic is toch iets heel anders dan een subfora? Of zie ik dat dan helemaal verkeerd?

Ik moet zeggen dat ik ook wel moe word van de hoeveelheid liefdestopics, maar daar kijk ik gewoon niet meer naar. Klaar.

Overigens rij ik wel paard, maar ik kom amper op de paardenfora omdat ik daar weinig heb toe te voegen omdat mijn kennis daar gewoon niet ruim genoeg voor is. En dat betekend niet dat ik daar niks lees.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:37

Frantic schreef:

Mag ik een quote zien waar dat staat, beste Frantic? :D

Op mij is dat niet van toepassing. Ik ben namelijk wel degelijk actief op Bokt omdat ik in paarden geïnteresseerd ben, maar zelfs als dat niet zo was heeft iedereen het volste recht om zich op Bokt te registreren. Het is namelijk niet verboden. Niet-paardenmensen haken vanzelf af als ze niets over paarden willen lezen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:37

Uh-huh. :j

En waarom zouden zij geen 'lees- en postrecht' hebben op Bokt dan?

En TS: als Bokt enkel een paardenforum zou zijn zou ik heel snel weg zijn. Paarden zijn belangrijk in mijn leven, maar daarnaast heb ik ook nog andere dingen in mijn leven. En waarom zou ik die niet mogen bespreken op bokt? Echte 'teen-problemen' zijn het over het algemeen niet, maar over paarden gaat het ook niet.. :Y)
Ik zou het eerder kokervisie vinden als het enkel en alleen over paarden zou mogen gaan.

de afwisseling is gewoon een sterk voordeel van bokt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:39

Als bokt niets anders was dan paarden, dus niets anders dan 'wat moet ik mijn paard voeren' en 'welk zadel is geschikt voor mijn paard' en 'hoe leer ik mijn paard het bokken af' dan was ik al lang weg geweest hier.
De reden dat ik veel op bokt zit is juist omdat er zo veel andere dingen te doen zijn hier, zodat ik me niet hoef te vervelen. Spelletjes, leuke links, leuke verhalen, kunst.. Een boel mensen met dezelfde interesses.. en elke 5 minuten wordt er wel weer een nieuw topic geopend. Prima bezigheidstherapie :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:39

Inderdaad, hoe worden de paardentopics precies ondergesneeuwd? Als je de niet-paarden-topics niet wil zien in je actieve onderwerpen filter je ze er toch gewoon uit?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:41

8nnemiek schreef:
Als bokt niets anders was dan paarden, dus niets anders dan 'wat moet ik mijn paard voeren' en 'welk zadel is geschikt voor mijn paard' en 'hoe leer ik mijn paard het bokken af' dan was ik al lang weg geweest hier.
De reden dat ik veel op bokt zit is juist omdat er zo veel andere dingen te doen zijn hier, zodat ik me niet hoef te vervelen. Spelletjes, leuke links, leuke verhalen, kunst.. Een boel mensen met dezelfde interesses.. en elke 5 minuten wordt er wel weer een nieuw topic geopend. Prima bezigheidstherapie :j

_/-\o_

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:41

Ik heb trouwens niets over gezegt ze niet mogen aanmelden of iets dergelijk als je het goed leest weet je wat ik bedoel.

Het feit dat die 95% mensen blijven aan melden die wat met paarden te maken heb die houden het paarden onderwep actief.

En ja er is eenmaal veel meer in het leven dan het paardrijden dus worden meer [sub onderdelen] geplaats.

Als bokt maar iets van 5% paarden liefhebbers heb dan kan je het niet echt een paardenforum meer noemen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:43

kensha schreef:
En ja er is eenmaal veel meer in het leven dan het paardrijden dus worden meer [sub onderdelen] geplaats.

Als bokt maar iets van 5% paarden liefhebbers heb dan kan je het niet echt een paardenforum meer noemen.

Wanneer is de laatste sub geplaatst dan? AM is op de schop geweest, maar er zijn geen nieuwe subs bij.

Bovendien denk ik dat iedereen hier nog wel paardenliefhebber is, ik denk eerder dat 5% het niet meer is dan 5% wel.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:44

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo fair dat er nu vanalles wordt aangenomen over Sander. :+
Als men in zijn profiel kijkt, staat er dat hij tijdelijk alleen in het weekend rijdt ivm studie.
Nu ken ik Sander persoonlijk en weet dat die jongen de sterren van de hemel rijdt. :Y)

Lijkt me dus wel handig om even in het algemeen te praten in plaats van over Sander.

Bovendien zitten er ook wel wat mensen die inderdaad niet rijden hier op Bokt. (gelukkig voor mij, zo heb ik een paar leuke mensen leren kennen. :D)
Maar is dat een pre om je aan te mogen melden?
Zou wat zijn, als je je aanmeldt dat je bewijs moet leveren dat je paardrijdt. :+

Ik vind Bokt prima hoe het zo is.
Af en toe een heerlijk liefdesdramatopic, dan weer mooie rijfoto's kijken, dan een paardgerelateerd probleem lezen..
Ik amuseer me prima hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:44

kensha schreef:
Ik heb trouwens niets over gezegt ze niet mogen aanmelden of iets dergelijk als je het goed leest weet je wat ik bedoel.

Het feit dat die 95% mensen blijven aan melden die wat met paarden te maken heb die houden het paarden onderwep actief.

Tegenwoordig kun je er best vanuit gaan dat iedereen die zich aanmeldt iets met paarden heeft. Of nou ja, dat misschien niet, maar iedereen die actief blijft na aanmelding wel. Je moet namelijk eerst 25 nuttige paardgerelateerde berichten plaatsen voor je in de andere fora mag. Dat lijkt me een aardige drempel voor iemand die niks met paarden heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:46

Bokt was van oorsprong een paardeforum en daar was een gedeelte een niet paardgerelativeerd forum bij.In die verhouding was het ook best gezellig.
Als ik geen paardedingen wil lezen dan kan ik ook het flairforum of margriet forum of libelleforum lezen.Ik neem aan dat er voor pubers ook dergelijke fora bestaat.

Zelf ben ik ook geen grote poster maar wel een grote lezer van paardgerelateerde topics.En ik ga daar juist steeds meer de kennis missen van paardemensen.
En dat vin dik jammer.
Net zoals bij alles wat je zegt of vraagt, je blijkbaar discrimineert.Dat is toch ook een modewoord.

Mijn paard word nu ook ouder en met op zoek te gaan naar een stuk over oudere paarden kwam ik erachter dat het er niet is.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:47

Maar daar zijn ook genoeg topics over te vinden, TS.
En anders open je er toch een?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:47

Bovendien zie ik niet echt het verband tussen het hebben van een oude-paarden-subforum en het openen van een liefdestopic?

Waarom zou het ene het andere moeten bedreigen? Het zijn toch twee aparte stukjes van bokt.