En nu ben ik het zat...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:36

Urielle schreef:
Nee hoor, ik was in het begin van mijn Boktperiode best een klier en gek op rellen, maar ben nergens in gekropen (ik mis echt een smilie met een mijnwerkerslampje nu) en nog steeds niet de meest schijnheilige Bokker en tot dusver nog niet geband. Wel twee keer een OW gehad en ook een of twee keer een UN/Sturende PB.

jij hebt je reputatie wel enigszins opgekrikt met werken voor het team :+

Specials

Re: En nu ben ik het zat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 21:44

Kan je eigenlijk al mod een ban krijgen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:45

Zelfs dat kan, al wordt er van je verwacht dat je als mod jezelf op de vlakte houdt, dus geen grenzen gaan opzoeken.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 21:48

Is dit dan ook meteen de rede waarom de meeste mods niet diep in gaan op een disussie over het mod werk hier op bokt?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:51

Jans schreef:
Zelfs dat kan, al wordt er van je verwacht dat je als mod jezelf op de vlakte houdt, dus geen grenzen gaan opzoeken.

en weer jammer dat er geen namen genoemd mogen worden!
want als je als mod een ban kan krijgen waarom hebben bepaalde mod's dan nog geen bot?
die houden continu de hand boven het hoofd van andere en zijn niet neutraal!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:53

ikdoemaarwat schreef:
Jans schreef:

en weer jammer dat er geen namen genoemd mogen worden!
want als je als mod een ban kan krijgen waarom hebben bepaalde mod's dan nog geen bot?
die houden continu de hand boven het hoofd van andere en zijn niet neutraal!

Idd zeker als je weet wat er hier allemaal gebeurt wat in de doofpot gestopt wordt.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:58

Ik denk dat dat een deel van het probleem is, namelijk dat er wordt gedacht dat er een doofpot is waar vanalles wordt in gestopt. Aan de ene kant wordt er van de mods verwacht dat we onpartijdig zijn, aan de andere kant wordt het ons kwalijk genomen als we op bepaalde vragen niet kunnen antwoorden.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:04

Het wordt niet alleen gedacht, heb net diverse forums gevonden via google waarin meerdere zaken worden besproken die door bokt in de doofpot worden gestopt.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:07

Er worden hier vraagtekens gezet bij het functioneren van het team; worden andere dingen die schijnbaar ergens op internet te lezen zijn klakkeloos als waarheid aangenomen?

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:09

Ik vind het de waarheid aangezien op de andere forums over bokt veel bewijzen staan. Ik twijfel niet aan het functioneren van het team maar ik twijfel aan bepaalde mods.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:10

Ik zie eerder dat die dingen voor twijfel zorgen en dat hier gevraagd wordt hoe het zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:10

Die twijfel over bepaalde mods kan je bij het beheer (of betreffende hoofdmod) uiten..

Staan er bij die 'bewijzen' ook goede bronvermeldingen dan? Een goede bronvermelding is namelijk essentieel..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:11

Wat is een goede bronvermelding? :)

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:12

Ja de bronvermelding zijn screenshots die van bokttopics gemaakt zijn voordat er berichten werden verwijderd.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:13

Specials schreef:
Is dit dan ook meteen de rede waarom de meeste mods niet diep in gaan op een disussie over het mod werk hier op bokt?

Punt is dat je als mod niet echt iets kunt zeggen op persoonlijke titel. Door de meeste bokkers wordt dat namelijk gezien als 'de stem van het team'. Meeste moddies kiezen er dus voor om niet te reageren in een topic op FZ omdat er per abuis een persoonlijke mening als ' teammening' kan worden aangezien. In een erg gevoelig topic komt het voor dat er 1 bepaalde moderator als 'spreekbuis' fungeert die dan ook de antwoorden eerst even laat doorlezen door andere moddies. Zuiver om ervoor te zorgen dat je inderdaad de mening van het team krijgt en niet een individuele mening.

Over de doofpot: ben toch heel wat jaren moddie geweest, maar heb nog nooit een doofpot gezien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:14

Smurfie schreef:
Ja de bronvermelding zijn screenshots die van bokttopics gemaakt zijn voordat er berichten werden verwijderd.

Maar die bronvermelding laat niet zien waarom berichten verwijderd zijn. Het kan best zijn dat er achter de schermen overleg is gepleegd.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:14

Of er de waarheid gezegd wordt op dat andere forum, zullen we nooit weten. Feit is wel dat we daar de ándere kant zien van een verhaal/ van meerdere verhalen van gebande bokkers waarvan zij de kans nooit gekregen hebben op bokt. Als bokt niet alles zo in de doofpot zou willen steken en mensen ook de kans zouden geven om zich te verdedigen, zouden dergelijke forums niet hoeven te bestaan.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:16

Ik ben best een brave bokker al zeg ik het zelf, ik durf al bijna nergens meer iets te zeggen. Wel zie ik al een hele poos overal doofpotten, wordt het niet eens tijd dat het boktbeleid de hand in eigen boezem gaat steken? En met het vingertje gaat wijzen naar de ware schuldigen?

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:18

Jans schreef:
Smurfie schreef:

Maar die bronvermelding laat niet zien waarom berichten verwijderd zijn. Het kan best zijn dat er achter de schermen overleg is gepleegd.

De screenshots laten zien dat kritiek op bepaalde bokkers niet mag en dat er daarna direct OW's en BAN's worden uitgedeelt als mensen een simpele opmerking plaatsen over een bokker die niet genoemt mag worden ( waarvan er nu al heel wat zijn die niet genoemd mogen worden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:19

Als het team geen antwoord geeft op bepaalde vragen, dan heb ik persoonlijk de neiging om andere dingen als waarheid te gaan beschouwen. Bovendien: Hoe kan ik aan de kant van het verhaal van het team komen als er over bepaalde dingen niet gepraat mag worden. Ik vind dat de regels te serieus genomen worden, erg zwart-wit en niet grijs. Om een voorbeeldje er tegenaan te gooien: Op het Viva-forum is ook een ontzettende rel geweest. Daar is het ook niet de bedoeling dat gebruikers gaan speculeren over het waarom van een ban. Maar omdat de rel zo groot was, hebben de mods uiteindelijk wel gekozen om (redelijk) open kaart te spelen.

De rellen die hier heersen zijn van dusdanige grote dat het wel eens heel negatief kan uitpakken voor een bepaalde bokster. Denk aan de gevolgen voor de carriere van deze bokster als de gebruikers het zat zijn en een medium als GeenStijl er bij halen. Bewijs zat, er zijn printscreens gemaakt en bovendien is er een cd met 'bewijsmateriaal' tegen deze bokster.

Om dit soort zaken te voorkomen, vind ik dat het team nu openheid moet tonen ten opzichte van de rellen die hier gebeurd zijn. Dit scheelt een hoop ergenissen en ik denk dat je door middel van openheid bokkers kunt behoeden voor grotere consequenties.

Ik verwacht dat het team onpartijdig en neutraal is en ook antwoord wil geven op bepaalde vragen van gebruikers.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:20

Punt is dat je als moderatorteam niet alles kunt zeggen wat je weet. Om bijvoorbeeld achter schaduwaccounts te komen zijn er diverse manieren. Als er iemand geband wordt gaat daar ook het een en ander aan vooraf (vooral bij een BOT). Je kunt als moderatorteam daar helaas niet volledig open kaart in geven.
Mijn persoonlijke ervaring is op Bokt dat mensen heel veel kansen krijgen, maar op gegeven moment is het genoeg. Tsja, als mensen dat dan onrechtvaardig vinden dan is dat even zo.

Beetje hetzelfde als je als werkgever iemand moet ontslaan, je kunt nooit helemaal open tegen de rest van het personeel zeggen waarom dat zo is.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:23

Jans schreef:
Die twijfel over bepaalde mods kan je bij het beheer (of betreffende hoofdmod) uiten..

Staan er bij die 'bewijzen' ook goede bronvermeldingen dan? Een goede bronvermelding is namelijk essentieel..

bronvermelding: de personen waar het daadwerkelijk om draait, incl meerdere getuigen, benadeelde en niet te vergeten screenshots
hoeveel bewijzen willen jullie nou nog meer hebben voordat er ogen open gaan?
of wordt er met een vinger gewezen dat die ogen gesloten moeten blijven :?

en waar ik benieuwd naar ben, waarom wordt er hier in dit topic actief meegepraat door mod's en komen jullie in het andere topic niet 1 sec om de hoek kijken?
is het daar "te heet" ?

[FZ] Staat bokt boven de wet?

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:23

Het gaat niet alleen om de bans die worden uitgedeeld maar het gaat om veel meer als dat en vind het jammer dat het boktbeheer daar geen eerlijkheid over geeft. Hoe jullie weten of een bokker een SA zal mij een worst wezen maar feit blijft wel dat er zoveel informatie wordt achtergehouden waar de normale bokker "recht"van heeft om te weten.

Ik begin te denken dat bokt niet erg lang meer zal bestaan als er geen eerlijkheid komt en er geen namen worden gezuiverd.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:25

Hoezo eerlijkheid? Hoezo namen gezuiverd? :?

Je bent nog altijd te gast op Bokt, op Bokt gelden regels, ben je het er mee eens dan heb je een prima tijd op Bokt, als je het er niet mee eens bent kun je misschien beter een ander forum zoeken.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:27

Apple: Er moeten nu eenmaal namen gezuiverd worden. Jij snapt mij misschien niet maar er zijn honderden bokkers die wel heel goed weten waar ik het over heb. Dat er regels zijn is logisch maar waarom gelden die regels voor bepaalde bokkers dan niet?