Staat bokt boven de wet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Re: Staat bokt boven de wet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:58

Je mag best elders op Bokt een topic openen, maar dan in zijn algemeenheid en niet toegespitst op die ene advertentie. Want in zijn algemeenheid denk ik dat je best een punt hebt. Zeker waar het paarden betreft wordt er een hoop ondernomen wat buiten de regels valt, en waar naïeve paardenmeisjes toch voor gaan omdat het nou een keer met paarden is. Maar laat het specifieke geval daar dan even buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:58

Tat_jana schreef:
jahoor ook ik maak mijn fouten :j en geef deze ook zeker toe.
ik krijg hier alleen het idee dat er alleen maar met een vingertje naar een mod wordt gewezen terweil deze misschien wel bereid was uit te leggen wat de rede was van deze actie.

ik ben het ook zeker eens dat er af en toe reacties verweiderd worden die niet terecht zijn.
ik ben hier ook vaak naar de mod gegaan en gevraagd wat de rede er van was, en ook vaak een vage reden terug gekregen.
omdat ik dan wel graag wil dat mijn mening blijft staan kun je ook in overleg met de mod kijken hoe je dit het beste kunt formuleren zonder andere te beledigen oid.

ik kan het van 2 kanten wel begrijpen,, al is het soms erg vervelend.

Ik kan het ook van 2 kanten begrijpen, ik heb zelf ook ontzettend lang gemod (niet op bokt) en nam het ook vaak op voor de mods want ik weet hoe moeilijk kan zijn. Maar hoe verder ik google en zoek, hoe meer de haren op me nek overeind gaan staan. De verhalen die je soms lees... Daardoor ben ik steeds meer gaan opletten welke beslissingen worden gemaakt, verloop van topics, FZ. Niet om beetje te kunnen zaniken op de mods, maar gewoon uit interesse.

Daar waar 'gewerkt' word worden fouten gemaakt. Zo ook op bokt. Die fouten geef je echter toe, leg je uit, en je zorgt dat je dezelfde fout niet meer in de toekomst maakt. Thats life, je leert van je fouten, zo word je volwassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:59

Alane schreef:
inge81 schreef:
Ik discrimineerde niet - ik kwam uit voor mijn mening. ik zou graag mijn postings terug in het topic hebben, puur en alleen omdat CENSUUR niet is toegestaan indien het betreft een mening (MIJN MENING - mijn vrijheid van meningsuiting)

maar wat is censuur? In ieder geval niet het verwijderden van offtopic reacties of uitspraken die tegen de boktregels zijn...

Censuur is het gebruiken van de macht van de staat, een bepaalde groepering, of van bepaalde individuen, om informatie achter te houden of de expressie aan banden te leggen.

Censuur is wel het verwijderen van posts die NIET in strijd zijn met de boktregels, maar waar blijkbaar de zoekfunctie voor gebruikt wordt om ze te vinden om bepaalde links zo snel mogelijk te verwijderen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-10 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Een maffia-organisatie niet, maar er zijn overduidelijk dingen die beter kunnen aan het beleid op bokt. Zijn rellen achter de schermen geweest die nu in de doofpot worden gestopt, maar ik, als lid, wil hier gewoon duidelijkheid over. En die duidelijkheid wordt niet gegeven door het team. Sterker nog; wordt er een topic over de onderwerpen van de zwarte lijst geopend, dan heb je meteen een OW of BAN aan je broek hangen. Ik vind dat niet kunnen.

Denk dat het forum beter af is met moddies die niet van het forum afkomen, maar neutraal zijn tegen een kleine vergoeding. Want ik vind Bokt echt niet meer neutraal...

mltex

Omdat je reacties niet in een discussie topic werd geplaatst en de betreffende mod dat ook meldde.
Het was topic in EA en GEEN discussietopic. Dan zou je over betreffende onderwerp zelf een discussietopic openen...vind dit een vreemde aanval naar boktslaven
Laatst bijgewerkt door mltex op 28-10-10 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:01

Niemand staat boven de wet; Bokt niet, maar de gebruikers ook niet. Jammergenoeg kun je niet altijd in ieders ogen goed doen, alhoewel hier binnen het team wel naar wordt gestreefd. Dat bepaalde zaken vragen oproepen, dat kan. Maar zoals iedereen weet, worden er over gebruikers, sancties, etc. geen uitspraken gedaan. Bokt probeert een forum te zijn waarop iedereen welkom is, maar waar wel bepaalde regels gelden. Mensen die die regels aan hun laars lappen, zullen dit meestal niet in topics als deze melden, maar wel zwarte-pieten naar het team. Ik durf voor alle teamleden te spreken als ik zeg dat er achter de schermen heel hard wordt gewerkt. Maar zoals ook in real life geldt: je hebt zelf ook altijd een aandeel in iets. Voorbeeld: je stuurt een mod een bericht. Hier wordt niet meteen op gereageerd omdat de mod in kwestie aan het werk is, eerst wil overleggen met andere teamleden of om andere redenen duurt het iets langer voor je antwoord krijgt. Dan kun je in je achterhoofd houden dat Bokt niet alleen voor jou als gebruiker, maar ook voor de teamleden, iets is wat in de vrije tijd wordt gedaan óf je opent er een topic over. En natuurlijk zijn er best voorbeelden waarbij dingen niet naar tevredenheid zijn afgehandeld: mensen (jaja, zélfs mods ;-) ) maken fouten, maar soms is het zo dat de uitkomst gewoon niet is wat de gebruiker in kwestie graag had gezien. Ik ben echter in de tijd dat ik nu mod en HM ben, nog nooit tegengekomen dat er bewust werd gezegd "zo, daar gaan we eens lekker niet op antwoorden" of "die Bokker mag ik niet, dus die zal ik eens op een andere manier behandelen". Ik besef ook dat dit een discussie is die nooit zal zijn afgelopen. Dat is op zich ook niet erg, want door discussies en kritische opmerkingen van gebruikers, blijft iedereen scherp. Het goed laten verlopen van een forum, zeker als het zo groot en uitgebreid is als Bokt, is een flinke klus, waarbij niet alleen het team een verantwoordelijkheid heeft, maar ook de gebruikers. We kunnen elkaar zwart proberen te maken of we kunnen samen Bokt gezellig en informatief houden.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:04

ik heb persoonlijk het idee dat de ene mod wel iets weghaalt en de nader niet en dat vind ik moet gelijk getrokken worden. ik schrijf altijd en er word weinig verwijderd bij mij. omdat ik altijd opbouwend schrijf of in elk geval goed bedoeld tenzij iemand mij afkat tja...
maar als ik een terechte opmerking krijg bied ik gewoon excuus aan.
maar ik snap je wel. de ts in dit geval.
Laatst bijgewerkt door franka75 op 28-10-10 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 16:04

Prrrr jij weet net zo goed als ik weet dat binnen 2 posts in een nieuw topic het andere erbij gehaald word. Waarom is het topic niet gewoon verplaatst zoals het voorheen wel vaker gebeurde ?

Ik wil best wel een ander topic erover aanmaken, maar dat schiet dan of naar beneden (wat ik zonde zou vinden want het is echt wel een onderwerp waar meer mensen over mee zouden kunnen discusieren) of het wordt op de eerste pagina algesloten. Dus wat schieten we er dan mee op.

Ik heb mijn mening gevormd over die oproep (waarbij het in mijn inziens zelfs verkeerd is geplaatst, want er is zelfs een apart gedeelte voor vrijwilligers en zonder betaling is er niet te spreken van commercieel) en meerdere met mij,
Hier werd in het topic ook al een link gelegd naar iets wat nog niet zo lang geleden op bokt.nl heeft plaatsgevonden. En ja inderdaad sindsdien word er in mijn ogen ook veel meer weggegooid en weggeveegd als eerst. Daarom ook juist het ontstaan van dit topic waarbij ik toe moet geven dat ik het fijn vind dat je me hier wel voor mijn mening uit laat komen en me de kans geeft een soort van discussie eroverheen te laten gaan .

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:09

Het zal niet voor het eerst zijn dat er dan in een openingstekst expliciet aangegeven wordt dat het niet de bedoeling is om op het specifieke geval in te gaan, en in mijn ervaring zijn de meeste Bokkers dan ook wel zo vriendelijk om die kant niet op te gaan.

Ook het oproeptopic voor vrijwilligers staat op [EA] - het valt dus onder dezelfde regels als op het huidige forum. Dat maakt niet zo heel veel uit. Ik ben het met je eens dat er discussie mogelijk is over de plaats van het topic, maar het handigst lijkt me dan dat je in een dergelijk geval even TeMt. De discussie hoort echt ergens anders thuis. Bijvoorbeeld op TAO.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:10

Mensen moeten niet zo zeuren om het beleid hier op bokt. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat een post van mij verwijdert word. Je ziet hier te snel dat mensen elkaar naar de strot vliegen, of dingen verkeerd worden opgevat. Zolang mensen als een stel kleuters moeten discusseren kunnen de mods niks anders doen dan ons als kleuters behandellen.

Ben je het er niet mee eens dan ga je ergens anders lekker verder OF neem je het mod-schap op je. Dit soort topics zorgen alleen maar voor nodeloos gezeur en gezever wat absoluut nergens tot leid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:12

chevax schreef:
Dat bepaalde zaken vragen oproepen, dat kan. Maar zoals iedereen weet, worden er over gebruikers, sancties, etc. geen uitspraken gedaan.

Op de BAN van RK werd destijds wel een topic geopend, waarom nu niet over andere gebruikers? Ik denk dat je wel weet welke gebruiker ik bedoel.

Citaat:
Mensen die die regels aan hun laars lappen, zullen dit meestal niet in topics als deze melden, maar wel zwarte-pieten naar het team.

Ik weet niet of deze opmerking in zijn algemeen geldt, maar ik voel me niet aangesproken. Tuurlijk, ik heb ook wel eens dingen gepost die in strijd waren met de regels, die net niet of net wel konden. Maar ik heb nooit een aanvaring gehad met het team, een OW of een BAN gehad. Geen persoonlijke problemen met het team, maar ik vind wel dat het beleid op veel punten anders kan.

Citaat:
Ik ben echter in de tijd dat ik nu mod en HM ben, nog nooit tegengekomen dat er bewust werd gezegd "zo, daar gaan we eens lekker niet op antwoorden" of "die Bokker mag ik niet, dus die zal ik eens op een andere manier behandelen".

En toch ervaar ik die vriendjespolitiek. Bepaalde leden komen met heel veel dingen weg, waar andere leden een waarschuwing voor krijgen. Ook vind ik dat er bepaalde gebruikers zijn met waslijsten aan OW's en BAN's, maar toch geen permanente ban krijgen, waar andere gebruikers wel bans krijgen.

Citaat:
We kunnen elkaar zwart proberen te maken of we kunnen samen Bokt gezellig en informatief houden.

Ik vind dit een kinderachtige opmerking, ook al geldt ie in zijn algemeen, want ik vind niet dat ik of andere reageerders in dit topic het boktteam zwart proberen te maken. Zoals ik net al zei, ik heb geen problemen met het team persoonlijk, maar in het opzicht van beleid mogen er in mijn ogen dingen veranderen. Zeker als een mod zo'n opmerking plaatst, krab ik mezelf achter mijn ogen. In mijn ogen hoort een mod altijd zo diplomatiek mogelijk te antwoorden, zeker in een topic als dit. Want op deze manier krijg ik niet meer respect voor jou als mod. :n
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-10 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:16

Jammer dat je dat zo ervaart, Aideen. Ik denk dat mijn hele post erg diplomatiek is en ik kan niets verkeerd zien aan de afsluitende zin. Dat zal een verschil in interpretatie zijn.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:20

Ik vind het raar dat een topic wat met name gericht is op de jongere groep binnen Bokt niet beter bekeken wordt. Het mag wel klakkeloos geplaatst worden, maar als iemand de doelgroep wat om over te denken geeft is Leiden in last. Binnen no time is de gum erover heen gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:20

Ik vind de afsluitende zin verkeerd, omdat ik vind dat er in dit topic niemand is die het modteam zwart probeert te maken. Ik vind het een dooddoener.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:22

De titel geeft toch geen beeld van een neutrale toon richting het team, volgens mij. Ik denk dat daar best op gereageerd mag worden?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:24

Aideen, zoals mijn hele post, is ook die afsluitende zin in algemene zin bedoeld. Maar ik denk dat dit niet de plaats is om een discussie over de interpretatie van één zin te voeren, mocht je daarover verder willen praten, kun je me altijd een berichtje sturen. En of je het een dooddoener vindt of niet, feit is wel dat we toch met elkaar verantwoordelijk zijn voor een goed Bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:25

Als dit niet de juiste plaats over de interpretatie van één zin is, waarom reageer je dan alleen op dat gedeelte van mijn post?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:26

Zie toch niet overal spoken in Aideen

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:27

Ik vind ook dat er heel snel antwoorden in een topic verwijdert worden.
Of je krijgt ineens een heeeeeele poos later een pb van een mod. die nog effe een OW moet strooien om iets wat je ooit es hebt 'losgelaten' in een topic hihihi.
Achja het zij zo!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:28

Omdat ik duidelijk heb aangegeven dat het team geen uitspraken doet over gebruikers, sancties etc. en je in jouw reactie met o.a. een voorbeeld over een voormalig bokker komt, waar ik niet op kan en wil ingaan.
Weet je, zoals ik net ook al typte; kritisch zijn is helemaal niet erg, zolang we daarbij van beide zijden openstaan voor de argumentatie van een ander.
Maar aangezien het niet de bedoeling is dat dit topic verzandt in een slow-chat tussen jou en mij over hoe een bepaalde zin of bepaald woord op te vatten, zal ik daar niet meer op ingaan. De uitnodiging om per pb verder te praten blijft natuurlijk staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:32

Jammer, want mijn post bestaat uit meer dingen dan alleen sancties of bans van bepaalde gebruikers.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 16:53

mijn titel is geen aanval op het boktbeheer, maar meer een aandachtstrekker en dat is dan wel gelukt.

Ik vind dat Aideen hele goede punten aanhaal, zal later vanavond nog wel uitgebreid reageren, nu ff geen tijd.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:55

Iedereen kan wel zeggen dat Aideen geen spoken moet zien enz. Maar Aideen die haalt echt steen goeie punten aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:10

Tja ik zie 4 punten, waarvan 1 over die afsluitende zin ging. Jammer dat er op de andere 3 niet word gereageerd.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:51

Benfan schreef:
Mensen moeten niet zo zeuren om het beleid hier op bokt. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat een post van mij verwijdert word. .

nee? nou dan moet je eens een topic proberen te openen met een bepaalde naam erin :Y)

er worden steengoede punten aangehaald
steekwoorden:
*doofpot
*vriendjespolitiek
*hand boven het hoofd
* 2 maten
*bevooroordeelde mods!

en diegene die het allemaal niet zo zien. weten de helft van de hoed van de rand geeneens.....

zelfs in HK's wordt nu zonder medling flink verwijderd.....
als er dan op FZ een topic over geopend wordt krijg je een "oja we moeten het nog melden" antwoord wat een effect geeft van "bummer we zijn betrapt"

er zijn bepaalde mods daar zou ik niet eens meer wat aan vragen of temmen omdat ik weet dat zij mij persoonlijk niet moeten en dus de tegenpartij ten aller tijde gelijk krijgt
niet is geen gissen, dit is ervaring!

wegblijven? voor een paar personen? nee.....wij bokkers maken het forum....niet die paar andere