aanvraag paar jaar terug afgewezen.. nut voor een nieuwe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: aanvraag paar jaar terug afgewezen.. nut voor een nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 11:18

En dat is enkel te wijten aan de kleurengenetica sarabande?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:37

stef schreef:
En dat is enkel te wijten aan de kleurengenetica sarabande?

Nee dat denk ik niet en het is ook niet de bedoeling om daar denigrerend over te doen, ik gun ieder een eigen plek.
Toen ik dat een aantal jaren geleden aangekaart heb kwamen er heel veel instemmende reacties, die zijn genegeerd.
Ook het feit dat alle veel kleinere rassen een eigen forum hebben, maar merkwaardig genoeg het grootste niet werd genegeerd

Nu maakt het niets meer uit denk ik F&A zal nooit meer een boeiend fokkerij forum worden op Bokt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 11:39

Maar zou, jou inziens, het verdwijnen van de kleurentopics, hier wel aan bijdragen? (heb zelf niks met sportpaarden, dus ik kan die vraag zelf niet invullen aangezien ik sportpaardentopics niet lees ;) )

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:46

Het lijkt mij ook reuze interessant om die topics overzichtelijk te bundelen!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:42

stef schreef:
Maar zou, jou inziens, het verdwijnen van de kleurentopics, hier wel aan bijdragen? (heb zelf niks met sportpaarden, dus ik kan die vraag zelf niet invullen aangezien ik sportpaardentopics niet lees ;) )

Nee nu niet meer. Bokt heeft die kans voorbij laten gaan door vanaf het begin van oprichting de KWPN fokkers als snobistisch te zien en iedere poging om wat van F&A te maken de grond in geboord heeft.

Voorheen lazen de bladen en mensen van het stamboek mee, omdat er over zinnige dingen gediscussieerd werd. Zie mijn laatste topic over de aanstelling van een nieuw jurylid in de hoogste jury commissie van het stamboek.
1 pagina lauwe reacties, daar waren een paar jaar terug pagina's verhitte discussies over gevoerd.

Maar alle deelnemers van toen hebben andere plekken gevonden, andere fora of de HK.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:17

mij persoonlijk lijtk het in ieder geval heel handig om van de verschillende F&A 1 F&A te maken , het is niet dat ik er ooit kom, want met mijn ras, verzuipt het topic binnen 5 minuten toch tussen allerlei fokrichtingen die mij niet boeien (vooral sportfok warmbloeden etc)
ik haal mijn fok feedback wel van een forum gespecificeerd op het betreffende ras

maar kleurgenetica mis ik wel , het is een heel breed, boeiend, maar ook complec onderwerp en het is zonde dat er geen specifiek subfora voor is

fokken is fokken, of je dit nu met je kwap, je belg, of je quarter doet, het is in weze allemaal hetzelfde, dus snap ik de afsplitsing van F&A en WN F&A niet, ik vind het ook een beetje jammer dat er dus voor WN fok een aparte sub is, daar dit er voor geen enkele andere fokrichting is (gangenpaarden bijvoorbeeld welke ook een flink aantal rassen omvat) , maar door bij elkaar voegen van die twee genoemde , zou je geen extra subje aan hoeven maken maar wel alle voordelen van info over kleurengenetica overzichtelijk kunnen herbergen op het forum wat imo meer toevoegd dan twee aparte F&A waarvan er 1 puur western is en de ander feitelijk ook bijna niets anders omvat dan kwpn/aes/sportpaarden binnen de reguliere sport en al het andere er toch wel buiten valt

en misschien word F&A dan ook weer aantrekkelijk voor mensen die er nu niet komen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 21:59

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:51

Goed initiatief Stef. Verder sluit ik me bij Sarabande aan.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:10

nickyu schreef:
neh .. "ons"subje ging over oudere paarden

meer dan honderd bokkers die dat ook wilden ..

voor ons hoeft het niet meer , ons oudje is er niet meer
maar men .. vele vragen .. en niet te vinden op bokt

ach wat naar te lezen, Nickyu. En helemaal dat ik het hier moet lezen en niet op het subforum waar we vorig jaar zo op hoopten... Ik weet dat wij inderdaad harde strijders waren... Ik houd de hoop nog dat dit subgedeelte er ooit nog komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:27

Ik hoop dat het subforum voor kleurgenetica er komt omdat het een uitgebreid en moeilijk onderwerp is wat nu onoverzichtelijk verspreid staat en een negatieve invloed heeft op F-AM
Maar een subforum voor oude paarden? En dan ook één voor jonge paarden, en volwassen paarden? Dat moet toch ook in een centraal topic kunnen? Die beslissing snap ik dan weer wel.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:26

Y;( sorry stef .. hier moet ik even op reageren

dit is juist het onbegrip en een gedeelte van de waarom

"een typische reactie van iemand die geen paard heeft of heeft gehad met ouderdoms klachten" :o

maar jeuh .. foto topic veulens
kraamkamer , etc die is er :Y)

maar probeer maar eens te zoeken op been problemen, voer problemen etc voor een OUDER paard
das namelijk net ff anders als bij een "jong" "gezond" paard ..

een probleem bij een aow'er kijk je anders tegen aan dan bij een sportpaard die moet kunnen presteren ..

ben nog steeds VOOR een forum voor oudere paarden
niet iedereen kiest voor de frikandel als paard niet meer of niet meer op top niveau bruikbaar is
sommige kiezen om een paard een oude dag te geven

waar het een stuk gemakkelijker / handiger zoeken is naar ervaringen tips hints en oplossingen
dan in bv de huiskamer met 500 bladzijden ....
of op verschillende fora daar het bij een oudje zelden om "alleen maar "gaat maar meestal een
combinatie van factoren is en er daarbij geheel anders tegen aan gekeken word als een rijpaard
al worden de meeste oudjes nog in beweging gehouden
maar als dat niet meer mocht kunnen het paard alsnog een oude dag mag genieten
en ouderdom komt nu eenmaal met gebreken
dus de normen wat nog acceptabel is is geheel anders als bij een veulen of jong gezond paard

en dat onbegrip krijg je dus ook als je de vraag steld op een der bestaande fora;s of meestal meerdere
daar het probleem zelden opzich zelf staat

klachten verminderen bij een oudje in de aow of laten verdwijnen zoals je wenst bij een veulen of een paard wat al dan niet n de sport actief gebruikt word zijn 2 compleet verschillende werelden ..