De "Boktpas" voor feesten en evenementen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:16

voooooooooor :)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:17

LeukLeukLeuk!! :D :D
Zeker VOOR!

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:18

Klinkt allemaal heel leuk, maar ik denk niet dat het haalbaar is (sorry -ik weet t - spelbreker...) als ruitersportzaken kortingen gaat geven...waar halen zij het geld vandaan dat zij mislopen? Als je een eenmalige prijs doet voor de pas en vervolgens voor een fortuin aan korting krijgt... is het niet reëel voor bv een winkel :) immers vangt de winkel niets extra's...
Ik zit nog even te bedenken wanneer zo'n pas wel haalbaar is..

*edit*
Het zou wel haalbaar zijn op grotere evenementen zoals in de begin post is gedaan.
Je zou dan met het evenementenbureau de afspraak kunnen doen; op vertoon van je bokt lidmaatschap kaart krijg je 5,- extra korting op de entreeprijs. Over het algemeen verdient een evenementen organisatie veel op de entree e.d.

Dan zou je een eenmalige betaling kunnen doen voor de pas als lid zijnde, dat zijn dan alleen de kosten die het kost om de kaart te laten maken. :)
Laatst bijgewerkt door cYn op 27-10-10 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mendy15

Re: De "Boktpas" voor feesten en evenementen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:20

vooooor! :D

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 17:22

Als een winkel maar tijdens bepaalde acties korting geeft en er bijv. iets van een nieuwsbrief komt waar de kortingen van die maand dan in staan dan kan een zaak meer verkopen zonder bijv. veel te verliezen.

er kan misschien een aanschafprijs van 10,- á 15,- per pas worden gedaan om de administratiekosten te drukken en dat je dan iets van 5 á 10,- aan lidmaatschap per jaar betaald?
Laatst bijgewerkt door Calice op 27-10-10 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:22

@cYn
Je moet het niet zien als misgelopen geld, maar als extra klanten.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:23

Je kunt premium boktleden natuurlijk extra's op het forum bieden, waar ze dan een pas bij krijgen.

Ruitersportzaken hoeven natuurlijk ook niet het hele jaar door op alles korting te geven, maar er zou natuurlijk wel iets geregeld kunnen worden dat in januari zaak 1 korting geeft op [...], en elke maand weer een andere kortingsactie.

De productie & administratie van de pas zorgt er wel voor dat het een dure pas gaat worden. ;)

Ik heb in elk geval geen interesse. :P

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:29

VOOOR!

Maar vindt inderdaad ook dat er goed over nagedacht moet worden. Over de voor en nadelen.
Maar vindt het wel een heel erg leuk idee!

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 08:01

Ik ben voor, geniaal idee! _O-

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:01

Ook ik ben voor! Lijkt me ontzettend handig en denk niet dat de ruitersportzaken er verlies door zullen draaien. Als er bijvoorbeeld een ruitersportzaak een 'boktpas-actie' zal geven, die hier niet naast de deur is, ben ik wellicht bereid om er wat verder voor te reizen. Meer klanten levert ook wat op, een niet al te flinke prijsdaling moet dan denk ik wel op te vangen zijn!

Wat administratiekosten en -werk betreft.. Daar zal dan inderdaad nog even goed over nagedacht moeten worden. Ik ben best bereid er wat voor te betalen, maar wie zal die taak dan op zich nemen, het zal namelijk wel veel werk zijn en dus veel tijd gaan kosten..

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:45

Ik denk dat een bokt-pas goed van pas kan komen bij bijvoorbeeld evenementen zoals Horse-Event, waar we ook al kaartjes met korting kunnen krijgen.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:13

ik vind het, mits het haalbaar is, een erg leuk idee !

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:14

ik ben ook voor!

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:16

Ook ik ben voor :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:23

ik ben voor :D

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:26

_/-\o_

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:14

Ik ben benieuwd wat mensen voor een Boktpas die een jaar geldig is, zouden willen betalen...

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:13

Ligt eraan wat je ervoor krijgt. Ik denk dat ik niet bereid ben om er heel erg veel voor te betalen, aangezien ik ook weinig geld heb voor dekjes enz :')
Maar als er goede/leuke aanbiedingen bij zitten heb ik denk ik 5 of 10 euro per jaar voor over.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:19

Het zou wel leuk zijn, maar ik denk niet dat het haalbaar is.
Verder weet ik niet of ik zo'n pas wel wil... Ik heb al weet ik hoeveel kortingspassen, en zowieso ga ik nooit naar een andere ruitersportzaak, altijd naar 't trouwe winkeltje in Bakel. En evenementen ga ik bijna ook nooit heen, behalve HorseEvent.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:24

Ik heb zo mijn twijfels bij de realisatie.
Maar het idee vind ik erg leuk :j

*Gaat hard nadenken over toevoegingen*

Een korting die je met de Bokt-pas zo krijgen, zo bijv. pas kunnen ingaan bij een bestelling/besteding van ??,-. Geen idee waarom eigenlijk :')

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:25

Idee is idd wel leuk!

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:28

zkkrs voor

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:06

ik ben voor.....
erg leuk idee

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:33

Ik vind het wel een erg goed idee, alleen de praktische kant van het verhaal is lastiger.
Daarnaast moet je ook bedenken waarom het voor bedrijven voordelig is, gratis/hele voordelige reclame? korting geven is namelijk alleen interressant wanneer het daardoor meer klanten genereert. Als ik een ruitersportzaak in the middle of nowhere zou hebben, en ik doe mee aan de boktpas door iedereen 10% korting te geven op bestedingen boven de €40,-, dan betwijfel ik of ik daarmee mijn voordeel doe, immers iemand die verder weg woont gaat voor die €4,- niet omrijden. MAW de korting moet dan al heel groot zijn moet je er extra inkomsten door opdoen...

Vooral met evenementen, komen de mensen vaak toch wel, en heb je extra promotie nodig om nóg meer mensen uit te nodigen, voor gratis promotie kan er dan wél korting worden gegeven.

Ook als je elke maand de korting op een ander product geeft, wie zorgt er dan voor dat die korting bij de boktpas-houder terecht komt? Niet elk bedrijf kan een jaar van tevoren zeggen wanneer er wát precies plaatsvind, vooral niet als het om evenementen gaat.

Ik denk dat door bovenstaande de pas óf voor de boktpas-houder heel duur wordt, of dat het al snel onvoordelig is voor bedrijven...

oh ja, en hoe weten bedrijven dat de boktpas bestaat? Bart die klanten moet gaan werven :') ?

Maaarrr als het allemaal haalbaar is, en het voordelig blijft vind ik het zeker een leuk idee, en zou ik met IEQuus evt. ook nog mee willen doen. Of ik zelf een bokt-pas wil weet ik niet, ligt volledig aan de kosten en de aanbieders.