m.bokt doet raar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xCaitlin

Re: m.bokt doet raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:44

Ik had het gister ook, vond het wel kaal zonder.. Maar nu zie ik de smileys iig wel weer gewoon! Zit nu op mobiel bokt. Foto's weet ik niet, maar de smileys zie ik wel weer. :D

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 12:52

Oooh ben net ff ingelogt idd
en de smiley's zijn weer terug *\o/*

Edit: -O-
foto's zijn nog steeds weer gegeven als [img]
baalt echt...

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:54

Ik hoop echt dat er nog even over nagedacht wordt.

- Fair use policy:
Zo lang je geen ITP ergens opent, zul je nooit niet veel grote foto's te zien krijgen.
Foto's van 5 mb heb ik nooit echt gezien, want de meeste worden kleiner gemaakt. Is er een voorbeeld van zo'n topic? Volgens mij wordt er ook echt geen 5 mb geladen op je mobiel namelijk...
Als je via wifi zit, wat vaak het geval is bij mij, heb je er sowieso geen last van. En volgens mij kan je op elke mobiel zelf instellen dat er geen plaatjes worden geladen.

- Batterij:
Alles wat je op internet doet, kost batterij. Of je nou via wifi zit of via 3G/GPRS/HSDPA. Dat is een consequentie van de smartphones tegenwoordig. Sowieso zijn het vooral andere dingen die batterij kosten (altijd WIFI/GPS aan, e-mail bijhouden, etc etc). En als ik 's avonds in m'n bed lig te bokken, ligt hij toch aan de lader.

- Gebruik gewoon bokt.nl:
De gewone bokt is langzamer en onoverzichtelijker op je mobiel. Ik moet dan echt steeds uitzoomen en inzoomen, en vooral veel naar rechts scrollen omdat de site te breed is om passend te maken.

- Stel dan de mobiele versie in:
Ik wissel heel vaak van computer naar mobiel, en om dan steeds je settings aan te passen is wel echt heel vervelend.

Oplossing:
Maar ik heb een oplossing bedacht die iedereen tevreden maakt. Zet er nog een subdomein naast, mwp.bokt.nl ofzo (mobiel met plaatjes). Hier hoeft verder geen extra werk achter te zitten, behalve hem online te gooien en iedereen heeft de keuze wat ze willen. Geen vinkjes oid, geen extra kosten, alleen een subdomein aanmaken, en daar nog zo'n versie op draaien.

Echt please, neem het in overweging?

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 12:58

Ik ben het volledig eens met Drup!
echt...
wat ik zeg
ik heb hier een mobiel telefoon incl. internet abbo voor genomen
en baal hier nu echt stevig van...
zo ineens dingen veranderen
had ik dit 2 maanden geleden geweten
had ik ook voor stomme BB gekozen, had ik niet aan een Nokia begonnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:01

Er zijn altijd aanleidingen om dingen te veranderen, dat gebeurd niet zomaar. Ik begrijp het probleem niet dat je even een foto moet aanklikken om deze te bekijken, helaas zijn foto's op mobiel qua data net zo groot als die op groot bokt.

Misschien is het goed de voorwaarden van je internetbundel eens door te lezen, dat je niet ineens een rekening van 200 euro op je mat vindt omdat je over de fair use heengaat, en die is echt niet zo hoog als men denkt..

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 13:03

Nou, voorheen hoefde ik niet extra door te klikken
en weer terug naar de vorige pagina (wat weer extra tijd kost, want mobieltjes zijn niet altijd snel)...

Mag er toch wel van balen?
Had beter voor de BB kunnen kiezen
als ik deze wijzigingen had geweten van te voren...

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:03

Jij hoeft je niet druk te maken om mijn fair use policy hoor, dat doe ik zelf wel ;). En nogmaals, via wifi heb je er al helemaal geen last van.

En wat is er mis met mijn oplossing....in overweging nemen kan toch altijd?

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:34

ik wist niet eens dat er een speciale m.bokt was :o , maar goed dat ik het weet, ik zit nu op mijn mobiel gewoon via de normale bokt en idd dan moet ik die pagina's inzoomen en scrollen. Ga het toch eens proberen via m.bokt

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:27

Heb het nog wat aangepast. Op m.bokt.nl worden afbeeldingen nu standaard vervangen door [img] linkjes. Als je nu op 1 van die links klikt worden al die [img] links automagisch vervangen door de afbeeldingen.

Op die manier is het 1x klikken om de foto's zichtbaar te maken, je hoeft niet naar een nieuwe pagina toe en als je b.v. alleen de reacties op foto's wilt lezen (en je de foto's al een keer gezien hebt) hoef je al die foto's niet weer te laden.

Laat het even weten als dit niet naar behoren werkt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:33

Ik zie bijna nooit smileys als ik mobiel bok. Ontzettend vervelend...
Enkele doen het wel, maar dat zijn er maar een paar. Ik zie ook geen tekens staan, gewoon helemaal niks.

Heb die nieuwe [img] linkjes nog niet gezien, ben benieuwd hoe dat werkt. Klinkt best handig die laatste oplossing. :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:42

Ik ben ook aan het bokken via mijn mobiel, maar ik kan gewoon alles zien, nooit problemen gehad en nu ook niet, na opnieuw ingelogd te hebben.

Ik internet via Android op een HTC Desire, en heb MTV mobile.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:57

BartVB schreef:
Heb het nog wat aangepast. Op m.bokt.nl worden afbeeldingen nu standaard vervangen door [img] linkjes. Als je nu op 1 van die links klikt worden al die [img] links automagisch vervangen door de afbeeldingen.

Op die manier is het 1x klikken om de foto's zichtbaar te maken, je hoeft niet naar een nieuwe pagina toe en als je b.v. alleen de reacties op foto's wilt lezen (en je de foto's al een keer gezien hebt) hoef je al die foto's niet weer te laden.

Dank je wel Bart! Ik ga gelijk proberen :D

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 22:23

BartVB schreef:

Hmmm

de ene keer werkt het wel
en de andere keer niet?
dan komt ik echt in een nieuw schermpje terecht?
raaaaarrrr

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 08:36

Bij mij werkt het prima, echt een fijne oplossing zo :D

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:33

Ik vind het super fijn dat de foto's niet meer worden weergegeven
Had nl. al op mijn telefoon aangepast dat er geen afbeeldingen worden weergegeven. Kostte idd erg veel MB's

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:05

Ik vind het eigenlijk heel vervelend... vandaag even geprobeerd, maar als ik de [ img ] link aanklik opent hij het plaatje (en verlaat dus de pagina), als ik dan terug ga naar de pagina in het topic zit ik weer bovenaan en mag ik de rest weer gaan scrollen... ik vind het niet zo'n vooruitgang. :+

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:33

@Fiffill; wat voor een telefoon gebruik je?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:37

Samsung Star. :j

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 17:40

ik heb het hier soms wel
en soms niet...

Erg irri :j

bart... Kan ik ook instellen dat ik mijn os meepost op m.bokt?
Zo ja.... Waar kan ik dat instellen??

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:42

Hmm, die zou een fatsoenlijke browser moeten hebben, heb je Javascript uitgezet oid?

Het zou ook nog kunnen dat je te snel bent met klikken. Werkt het wel als je even wacht nadat de hele pagina geladen is?

@Wendy; Nee dat kan niet, maar waarom zou je dat willen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:43

Ik heb niks uitgezet en de pagina was gewoon geladen. :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:38

Oh Bart ik gebruik Opera Mini, misschien maakt dat uit? Ik heb net even met de gewone browser van mijn telefoon gekeken en daar zie ik wel alle smileys. Ik heb niet gekeken hoe het met die linkjes zit.
Volgens mij heb ik met Opera niets uit gezet maar misschien staat er al wat uit? Ik kon het niet vinden.
Standaardbrowser is vreselijk, ontiegelijk langzaam en hij laat boktmobiel niet passend op de pagina zien zodat ik steeds moet inzoomen, Opera doet dit wel.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:22

Ah, dat is het probleem idd. Opera Mini is nogal beperkt wat Javascript betreft :\ Voor Opera Mini was de oude situatie prima aangezien Opera Mini de plaatjes op de server van Opera al voor je verkleint. Je ziet dus wel foto's maar hoeft geen tig MB per topic te downloaden.

Ongeveer 0.08% van de gebruikers doet iets met Opera Mini, wat te weinig om daar uitzonderingen voor te gaan maken :\

Maar ik dacht dat die Samsung ongeveer dezelfde browser gebruikt als de meeste Androids en iPhones? Dat zou op zich prima moeten werken? Op welke pagina's gaat het mis? Zou je een screenshot kunnen maken van pagina's die niet passen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:02

Net in Opera gingen de img linkjes wel goed! Ene keer wel andere keer niet...

En de homepage wordt kleiner weergegeven en bij m'n eigen berichten moet ik inzoomen voor ik iets aan kan klikken (met de gewone browser dus). Topics zijn wel normaal in beeld... en screenshots maken op je telefoon? :+
Die browser is zo sloom, Opera is zoveel beter.

Edit: net nog even gekeken. Op de homepage houdt ik een smal wit strookje met niks aan de rechterkant over. Als ik naar eigen berichten ga zijn de letters mini, moet ik inzoomen en de hele pagina telkens verslepen... dit komt omdat alles naast elkaar staat zoals bij gewoon bokt, bij Opera is dit onder elkaar (dus titel van topic, gene die het geplaatst heeft, laatste poster etc) dus dan past het goed.
Als ik in de gewone browser heb ingezoomd en een topic kan aanklikken zijn de letters van de berichten allemaal overdreven groot.. terwijl hij voor de rest goed uitgelijnd is.

En het grootste nadeel en de reden dat ik de standaardbrowser niet meer gebruik: je berichten kunnen niet lang zijn want er is een limiet, van nog geen 90 tekens. :\

En ik heb ook wel vaker (net met editten weer) dat ik een bericht plaats en dan plaatst hij hem niet maar springt over naar de gewone site (bokt.nl). Mijn bericht is dan niet geplaatst, ik kom uit op dezelfde pagina van het topic waar ik iets probeerde te plaatsen. Ik moet dan terug naar de vorige pagina (het postvakje), op 'voorbeeld' drukken en dan mijn post plaatsen. Als ik meteen nog een keer plaats gaat het weer fout. :P

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:31

Ik heb ook een ietsiepietsie probleempje met M.bokt.

Als ik bij eigen berichten dat bolletje aanklikt dat word ik netjes op me laatst gelezen pagina neer gezet maar vaak pakt hij maar de helft en de rest van de pagina doet hij gewoon niet, Als ik dan vernieuw doet hij het 9 van de 10 keer wel..
Heb er alleen via m.bokt last van andere forums pakt hij wel goed.

Verder vind ik die linkjes naar [img] wel handig hoor.. :)

Ik heb trouwens een Blackberry met BB internet van vodafone,weet niet of ik de enige ben met dit probleem?