Bokt; Nieuw dieet/afval forum?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re: Bokt; Nieuw dieet/afval forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:01

smiley's horen bij bokt ;) en bokt is een paardenforum en heeft strikte regels met wat wel/niet mag qua plaatjes in onderschrift en de smiley's mogen gewoon ;)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:02

Ja en die gewichten mogen ook gewoon in het onderschrift staan net als smileys :) ik irriteer me er niet aan hoor, was als voorbeeld.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:03

Net zoals het mag dat je in je onderschrift hebt hoeveel je bent afgevallen. Ik snap niet waarom er een discussie over gevoerd moet worden. Lekker boeiend dat iemand dat in z'n onderschrift heeft.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:06

tsja gewichten vermelden enzo vind ik sowieso link, al die jonge meiden hier op bokt die ook allemaal af willen vallen enzo...
maargoed ik heb dan ook anorexia in dircte omgeving en al jaren de bijbehorende ellende
En ja, als diegene op bokt zou zitten en zulke onderschriften zag dan zou het haar triggeren om ook weer te willen afvallen...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:11

Hahaha duusssssss
Het is maar waar je je aan ergert.

Dus maw wat ik uit op maak uit een paar berichten hier, is dat je alleen paardgerelateerde dingen in je onderschrift hoort te zetten. Niet dingen als, een link naar je Datetopic, gewicht/streefgewicht, kind gekregen, gestopt met roken, stomme zinnetjes of andere dingen waar iemand trots op is?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:16

Renske_ schreef:
tsja gewichten vermelden enzo vind ik sowieso link, al die jonge meiden hier op bokt die ook allemaal af willen vallen enzo...
maargoed ik heb dan ook anorexia in dircte omgeving en al jaren de bijbehorende ellende
En ja, als diegene op bokt zou zitten en zulke onderschriften zag dan zou het haar triggeren om ook weer te willen afvallen...

Tja, ik heb ook anorexia in de directe omgeving, en directer dan ik prettig vind. Maar voor haar is alles een trigger, de andrelonreclame langs de kant van de snelweg is een trigger, de reclames op tv, videoclips.

En er zullen ook mensen zijn met andere problemen die andere triggers vinden op bokt. Het klinkt heel hard, maar jammer dan. Je kunt niet met iedereen rekening houden.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 18-10-10 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:17

't Is maar waar je je aan ergert inderdaad. In saskia's onderschrift zag ik het niet eens, moest echt zoeken. Ik zou persoonlijk jouw onderschrift dan wel weer irritant vinden - als ik uberhaupt een irritant zou vinden - om de smiley en het dikgedrukt/schuin/kleurgebruik. 't Is erg persoonlijk, en mijns inziens echt geen discussie waard.

Oh, het enige wat wel in de regels staat was dacht ik dat je onder de 16 geen afvaltopic mag openen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:17

suus_ schreef:
Hahaha duusssssss
Het is maar waar je je aan ergert.

Dus maw wat ik uit op maak uit een paar berichten hier, is dat je alleen paardgerelateerde dingen in je onderschrift hoort te zetten. Niet dingen als, een link naar je Datetopic, gewicht/streefgewicht, kind gekregen, gestopt met roken, stomme zinnetjes of andere dingen waar iemand trots op is?

Blijkbaar, inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:18

Op een groot forum als dit, met heel veel vrij jonge meisjes die zeer gevoelig zijn voor de verschillende eetstoornissen die er zijn, is het vermelden van gewicht naar mijn mening niet heel handig.
Yep ze kunnen het uiteraard overal vinden, maar onderschriften krijg je er gratis bij.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:18

Klinkt inderdaad hard, maar zo is het wel. Achter een pc schermpje kun je ook niet zien wat voor mensen er op bokt komen. Maar goed ik snap nog steeds het probleem niet :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:20

MariekeB schreef:
Op een groot forum als dit, met heel veel vrij jonge meisjes die zeer gevoelig zijn voor de verschillende eetstoornissen die er zijn, is het vermelden van gewicht naar mijn mening niet heel handig.
Yep ze kunnen het uiteraard overal vinden, maar onderschriften krijg je er gratis bij.

Reclames met uberdunne modellen krijg je er ook gratis bij :D En al die afslank reclames en telsell zooi.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:22

MariekeB schreef:

Em dat is dus wat ik bedioel

Tuurlijk kan iemand met anorexia alles als trigger zien(daarom worden ze soms ook maanden ergens veilig opgesloten maargoed das weer een andere discussie..)
maar op een paardenforum verwacht je niet 123 met afvallen te worden geconfronteerd, maar op bokt gebeurd dat dus wel en al direct in onderschriften en dat met al die jonge meiden hier...nee verstandig is anders!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 00:26

Mossel schreef:
Zo kun je nog wel meer dingen om je aan te ergeren, Bv die verkleurende smiley. Maar kan natuurlijk ook de weder vraag stellen TS waarom heb jij dat onderschrift..

Nog 1 keer dan, Ik erger me er NIET aan :D
Ik vroeg het me alleen af, staat ook heel duidelijk vermeld in de OP...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:26

Het is heel simpel: Bokt is vooral een forum gebruikt door volwassenen. Ik lees over seks, seksueel misbruik, drugs en andere 'volwassen' onderwerpen.

Dat er hier en daar jonge meiden meelezen, is niet mijn probleem. Ik vind dat jonge meiden sowieso niet zonder toezicht op internet hoeven te zitten aangezien het op specifieke kindersites ook stikt van de pedofielen. Bokt moet niet zo betuttelend doen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:28

Bokt had gewoon een paardenforum moeten blijven :)

Want al die topics over zelfmoordneigingen, depressie's, wanhoopskreten om hulp bij allerlei (psychische) problemen enz enz vind ik ook een beetje uit de hand lopen...

Maargoed omdat ik wel gewoon normaal&simpel in elkaar zit zonder enige problemen klik ik gewoon alleen aan wat ik wíl lezen en de rest negeer ik ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:30

Renske_ schreef:

Want al die topics over zelfmoordneigingen, depressie's, wanhoopskreten om hulp bij allerlei (psychische) problemen enz enz vind ik ook een beetje uit de hand lopen...

Maargoed omdat ik wel gewoon normaal&simpel in elkaar zit zonder enige problemen klik ik gewoon alleen aan wat ik wíl lezen en de rest negeer ik ;)

Ik vind bokt fijn zoals het is. En ik denk dat bokt ook vooral uit moet gaan van de gezonde volwassene die bokt gebruikt, want mensen met anorexia, suicidale gedachtes en nare verledens zijn gelukkig nog steeds meer uitzondering dan regel.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:39

Tja, het is iets dat hoort bij een forum dat is uitgegroeid tot een forum over van alles en nog wat. En dat mensen daarbij onderschriften plaatsen met teksten waarbij ze blijk geven ergens trots op te zijn; so be it!

Kan me er persoonlijk niet aan storen. En om dan meteen te denken aan meiden met anorexia gaat me persoonlijk te ver. Dan zou je niets meer kunnen schrijven, want bij zoveel dingen in het leven kun je mensen voor het hoofd slaan, triggeren, op verkeerde gedachten brengen en noem maar op.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:06

Renske_ schreef:

Nou dan, waar zit het probleem dan? Er zijn andere mensen, zoals ik, die de extra dingen zoals HK van bokt wél leuk vinden. Als je het toch niet aanklikt is er toch geen probleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:22

imd schreef:
Renske_ schreef:

Nou dan, waar zit het probleem dan? Er zijn andere mensen, zoals ik, die de extra dingen zoals HK van bokt wél leuk vinden. Als je het toch niet aanklikt is er toch geen probleem?

Het "probleem" is dat je die andere topics prima kan negeren als je er niet op klikt, maar dat je de onderschriften ook in de paarden topics tegenkomt.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:29

Je kunt niet wegklikken nee... maar je kunt wel verder scrollen?! :')...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:40

Zo dan, je storen aan een onderschrift...

Ach, laten we eerlijk zijn, de meiden van tegenwoordig hebben een onderschriftje van bokt niet nodig om anorexia te krijgen of dat ze worden getriggerd.
Als iemand dat in zijn onderschrift wil zetten is het toch prima! :)

Nou, dan hoop ik dat iedereen nu fijn gaat hardlopen! Loop je al warm voor mijn onderschrift? :')

Mensen, wat een gesteggel tegenwoordig om niets. Straks maken we ons nog druk dat de buuf haar tampon scheef zit.

Beetje leven en laten leven denk ik zo. :)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:51

imd schreef:
Renske_ schreef:

Lees even goed er staat toch dat ik idd alleen aanklik wat ik wíl lezen!

Maar zoals Marieke al zegt, onderschriften ontkom je niet aan, die krijg je er automatsich bij ;)

Maargoed, los van t feit dat ik het onzin vind stoor ik me er niet aan, ik reageerde eigenlijk alleen in dit topic omdat ik vond dat bokt wel erg groot was geworden qua niet paardgerelateerde dingen en dat je een halfuur moet zoeken voor je weet waar je welk topic moet plaatsen :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:52

lekker offtopic dus...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:08

net als jouw uiterst zinnige bijdrage :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:28

MariekeB schreef:

Gut ja, bij mij staat er 'trotse mama' - zal ik dat er dan ook maar uithalen? Dadelijk denken al die tienermeisjes nog dat ze maar tienermoeder moeten worden...

Overigens kun je 'toon onderschriften' toch uitvinken in je gebruikerspaneel? Voila... ben je er ook vanaf!