Bokkers die schade berokkenen voor je bedrijf/prive leven.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 02:01

Jolliegirl schreef:
Ik snap de ballen niet van dit topic..
Waar gaat dit in hemelsnaam over..

Alles wat men op bokt zet, moet men mee uitkijken. Eigen verantwoording.
Wat je niet op de voorpage van de telegraaf wilt... moet je niet op bokt zetten.

Het gaat er denk ik niet alleen om wat je zelf op Bokt (en het internet zet), het gaat erom dat er mensen zijn die andere bewust zwart maken.
Stel ik ben een vriendin van jou en wij krijgen ruzie. Dan zou ik prive dingen van jouw op het I-net kunnen zetten (wat jij mij in vertrouwen hebt gezegd), of dingen aan elkaar breien en van alles over je gaan lopen verzinnen waardoor jij mss je baan wel kwijt kan raken, of je bedrijf naar de kl*te helpen enz enz.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 02:37

Heb een sterk vermoeden te weten om wie het gaat en om welk topic...Beetje slappe hap dat het hier opgerakeld wordt, erger vind ik het nog dat je tegenwoordig geen eigen mening meer mag hebben zonder dat je door het slijk gehaald wordt...

Maar goed, het internet kent vele diepe valkuilen...En daarmee heb ik volgens mij genoeg gezegd :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:13

Het zegt toch ook meer over de mensen die bij het zoeken op bokt stuiten en alles wat hier gezegd wordt als waarheid aannemen, dan over degeen over wie wordt gesproken.

RoodZonnetje

Re: Bokkers die schade berokkenen voor je bedrijf/prive leven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:24

Je kan er zelf een rechtszaak van maken ivm smaad, maar ik vind het idd niet Bokt's verantwoordelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:42

Dat zinnetje wat ze tegen je zeggen vanaf wanner je 3 jaar bent , 'zet nooit je privegegevens online', is geen onzin ;) Op bokt valt het nog reuze mee wat er gebeurd. Zoek maar is op Jessi Slaughter bijvoorbeeld.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:48

@Asyaa
Maar veel (privé)gegevens worden niet alleen door jezelf, maar vaak ook door andere op het internet gezet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:49

Dan nog is het aan de derde partij die op je naam googled om het verstand te hebben, dat wat op bokt.nl gezet wordt met een hele schep zout te nemen

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:52

Ik weet niet hoor, maar toen ik 3 was was het internet nog niet uitgevonden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:56

Brainless schreef:
@Asyaa
Maar veel (privé)gegevens worden niet alleen door jezelf, maar vaak ook door andere op het internet gezet.

Dat kan alleen maar als ze weten wie je bent, of je moet een heel slim iemand heel boos hebben gemaakt :)
Zolang jij niet kenbaar maakt wie je bent, en zorg dat niemand irl jou bokt account weet, dan is de kans dat er wat gebeurd heul klein. Pas als je deze of gene gaat vertellen wie je bent, ontstaan er risico's

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:11

poes schreef:
Heb zo jaren na datum ontdekt dat er tijdens mijn midtijd ook hele topics op andere fora over mij gingen :')

Waar mensen zich druk om kunnen maken zeg := Hele fora/topic's volspammen over iemand die je niet kent!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:13

Brainless schreef:
Jolliegirl schreef:
Ik snap de ballen niet van dit topic..
Waar gaat dit in hemelsnaam over..

Alles wat men op bokt zet, moet men mee uitkijken. Eigen verantwoording.
Wat je niet op de voorpage van de telegraaf wilt... moet je niet op bokt zetten.

Het gaat er denk ik niet alleen om wat je zelf op Bokt (en het internet zet), het gaat erom dat er mensen zijn die andere bewust zwart maken.
Stel ik ben een vriendin van jou en wij krijgen ruzie. Dan zou ik prive dingen van jouw op het I-net kunnen zetten (wat jij mij in vertrouwen hebt gezegd), of dingen aan elkaar breien en van alles over je gaan lopen verzinnen waardoor jij mss je baan wel kwijt kan raken, of je bedrijf naar de kl*te helpen enz enz.

Oh op die fiets..
Ja da's niet netjes...
Daar heeft men zich fatsoenlijk mee te houden, het is en blijft een privegegeven.

Maar dit soort ruzies zou ik dan niet uitvechten via bokt...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:14

Mensen zijn ook niet wijs wat ze allemaal op internet plempen.

Zo weet ik nu nog steeds een bokker die gewoon toegeeft met coke (en dan niet de cola) achter het stuur te kruipen... maar goed dat ik geen doorgewinterde HR medewerker ben die zo iemand gaat nazoeken nav een sollicitatie. (ik noem maar wat)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:15

Abeltje77 schreef:
Mensen zijn ook niet wijs wat ze allemaal op internet plempen.

Zo weet ik nu nog steeds een bokker die gewoon toegeeft met coke (en dan niet de cola) achter het stuur te kruipen... maar goed dat ik geen doorgewinterde HR medewerker ben die zo iemand gaat nazoeken nav een sollicitatie. (ik noem maar wat)

Je moest eens weten wat voor leuke fotos de HR afdelingen kunnen opgraven van het internet :Y)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:16

hihi, ja ook dat!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:31

Moderatoropmerking:
Graag ontopic en niet op de man maar op de bal spelen. Bedankt voor de medewerking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:07

Het is opvallend stil in dit topic maar dat is maar valse schijn, ik heb meerdere PB'ontvangen met bokkers die hun hart wilden luchten en bokt wel degelijk iets kan betekenen voor ze.
Ik vind dat er prettig om te horen dat er toch nog een stukje menselijkheid zit achter bokt.
Ik was daar ook wel een stukej van overtuigd (Eigen ervaring) maar dit was wel de definitieve bevestiging dat ze bij dit soort indiviuele gevallen niet de deur dichtgooien.

Uiteraard ligt er een groot stuk zelfverantwoording bij, bedankt voro het vertrouwen :)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:18

Een voorbeeld van hoe het kan lopen:

Een DA komt bij iemand die ik ken om haar paard te scannen op drachtigheid en tweelingdracht.
Die persoon luistert altijd erg slecht naar wat gezegd wordt en heeft zelf allerlei aannames.
Ik was er naast met mijn paard bezig, dus ik kon alles volgen en keek uit interesse even mee met de scan.
DA: Fijn, paard is drachtig en geen tweelingdracht zo te zien. Om dit zeker te weten zou ik over drie weken nog even weer willen scannen
Persoon: Oh...maar ik zou het wel leuk vinden hoor, als mijn paard een tweeling krijgt
DA: legt de risico's van tweelingdracht uit...
Persoon: Okay...maar wat doe je dan als er wel een tweeling in zit
DA: Soms lost de natuur dit zelf op, maar als dat niet zo is, knijpen we één vruchtje weg
Persoon: Oh...kan dat zo maar?
DA: ja...maar er is natuurlijk altijd een risico aan verbonden dat het andere vruchtje dan ook afsterft, maar het risico van een tweelingdracht is veel groter
Persoon: Oh...okee
DA: Maar bij jouw paard lijkt geen sprake van tweelingdracht, laten we over drien weken nog een keer kijken voor de zekerheid.

Drie weken later blijkt bij de scan dat de merrie haar vruchtje heeft verworpen. Wat altijd kan gebeuren....

En wat bazuint deze persoon overal rond, ook op fora: Dat het een waardeloze DA is, omdat hij 't vruchtje van een tweeling dood heeft geknepen en dat heel lomp heeft gedaan, waardoor het andere vruchtje ook weg is....

En zelf gelooft ze er het hardst in en van het ene verhaal komt het andere, ze dikt het aan, verzint er iets bij...en zo ligt de goede naam van deze DA ineens op straat....
Door een verhaal waarvan de feiten niet eens kloppen...

En zo kan het dus gaan. Dit is dus waargebeurd.....

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:26

@Polly, zo kan het inderdaad gaan, ik kan daar "leuke" verhalen op allerlei gebied over vertellen... :j

Ik weet zelfs een geval van een persoon, die bij een conflict werd geroepen als mediator. Nu wordt hij op internet gestalkt door een boosaardig iemand die hem helemaal de grond in probeert te schrijven... :(

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:17

Dat zijn inderdaad fijne verhalen. Heel fijn als jij die dierenarts bent.
Voor mezelf houd ik zoveel mogelijk aan het principe dat als het niet iets positiefs is over derden, dan zet ik het hier niet neer.

Het is namelijk heel makkelijk om iemand zwart te maken en op zo'n groot forum zou het grote gevolgen kunnen hebben.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:26

Als je ondernemer bent en anderen roepen onwaarheden op het internet over je bedrijf, kun je dan niet gewoon een kort geding o.i.d. aanspannen?
In de 'normale wereld' kan hier immers ook tegen worden opgetreden als iemand onzin verkoopt in een tijdschrift, volgens mij kan dat op internet ook steeds vaker worden toegepast.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:30

ik ben van mening dat bokt heel erg schadelijk kan zijn voor je bedrijf.

Er hoeft maar 1 ontevreden klant haar verhaal te doen en wellicht aan te dikken en het kan je klanten kosten.
Dat iemand ontevreden is over een stal wil per defenitie natuurlijk niet zeggen dat het aan de stal ligt of dat de paarden het er slecht hebben soms liggen mensen persoonlijk elkaar niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:31

Ja hoor Sander, dat kan :) Veel gevallen die hier beschreven staan zijn namelijk smaad :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:49

ik weet van een bokker die ene rechtzaak heeft verloren omdat ze een bedrijf en de mensen achter dat bedrijf zwart maakte, niet alleen openbaar op bokt maar ook via PB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:19

Alane schreef:
ik weet van een bokker die ene rechtzaak heeft verloren omdat ze een bedrijf en de mensen achter dat bedrijf zwart maakte, niet alleen openbaar op bokt maar ook via PB

Als in de aanklager het bedrijf heeft verloren of diegene die de dingen riep heeft verloren?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:30

Pashon schreef:
ik ben van mening dat bokt heel erg schadelijk kan zijn voor je bedrijf.

Er hoeft maar 1 ontevreden klant haar verhaal te doen en wellicht aan te dikken en het kan je klanten kosten.
Dat iemand ontevreden is over een stal wil per defenitie natuurlijk niet zeggen dat het aan de stal ligt of dat de paarden het er slecht hebben soms liggen mensen persoonlijk elkaar niet.

Maar zo word je ook gewaarschuwd voor een bepaalde stal..dus het heeft zeker ook voordelen..