[EA] "anders gaat het de prullebak in"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:10

Mensen gooien liever iets weg, dan dat ze er een ander blij mee maken. En dat is in en in triest ;(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:17

Haha irritant zulke misleidende titels.. :')
Ik heb dat zelf met: 'Bla bla bla @ work'
Ik kijk de foto's, bekijk punten waar ze aan zou kunnen werken, geef commentaar en vervolgens staat er dan;
'Dit staat bij RIJ ITP niet bij HAW' Oja.. :+

PussInBoots

Re: [EA] "anders gaat het de prullebak in"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:21

Ja! Vreselijk, bieden vanaf 5 euro. Bied ik 5 euro wordt mn bod verwijderd...of ik wel helemaal lekker ben.

Ik heb trouwens nog eenn bankstel. Bieden vanaf 0,= euro. (de eerste bieder heeft m;)) Anders gaat ie in de prullebak!!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:22

PussInBoots schreef:
Ik heb trouwens nog eenn bankstel. Bieden vanaf 0,= euro. (de eerste bieder heeft m;)) Anders gaat ie in de prullebak!!

Maak je daar dan wel even foto's van? :P

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:34

PussInBoots schreef:
Ja! Vreselijk, bieden vanaf 5 euro. Bied ik 5 euro wordt mn bod verwijderd...of ik wel helemaal lekker ben.

Hoe breed is je bankie? :))

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:48

Sorry, zo heb ik laatst een hele zooi paardenspullen de container in geflikkerd.
Meerdere malen erop gezet. Steeds biedingen. Ik berichten sturen dat ik met hun bod akkoord ging en niks meer gehoord.
Eentje die zelfs vond dat ik hem €1,75 moest betalen om mijn mokcreme over te nemen (bood 5 euro inclusief verzenden, maar ja dat past natuurlijk niet door de brievenbus). Toen ik het hier natuurlijk niet mee eens was, zei hij dat ik het dan maar in de container moest gooien.
Had nog een lick-it houder. De eerste had niks meer laten horen. De volgende wilde hem niet meer hebben ( kan natuurlijk gebeuren) en de laatste zou hem op komen halen, is nooit gekomen. Bericht gestuurd, kreeg pas na een week bericht dat ze hem niet meer hoefde te hebben omdat ze al voorzien was.

Ja het lag nu toch echt in de weg, dus hup de kliko in. :o

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:02

Dat is natuurlijk weer een ander verhaal. Als mensen het niet willen, of je moet geld toegeven, houd het op! Er zit natuurlijk wel verschil tussen "zeggen" dat je het anders weggooit, hiermee suggereer je zeer lage prijzen en dan toch de hoofdprijs vragen, dat klopt niet. En als je het weggooit... Dat krijg je er toch ook geen geld voor?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:17

Daarentegen zijn er ook wel erg veel mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Een tijd geleden deed ik oude rijbroeken weg, konden gratis opgehaald worden. Gewoon omdat ik geen zin had in de trammelant van eerst naar het postkantoor te moeten met zijn beperkte openingstijden, geld terug te moeten krijgen voor het verzenden, en dan weer ofwel dat geld niet krijgen, of dat pakket raakt dan weer kwijt ofzoiets. Kreeg ik een hoop PB's van mensen die ze wel wilden hebben maar dan moest ik ze wel komen brengen. Eej stelletje mafkezen, je mag blij zijn dat je gratis rijbroeken kunt krijgen, voor mij is weggooien echt een stuk gemakkelijker!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 12:58

Eens Urielle, maar daar gaat dit topic niet over ;)
Ik vind het compleet logisch dat als ik iets gratis wil, of voor een habbekrats, dat de verzendkosten voor mij zijn :j

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 00:06

Heb dat zelfde gehad Urielle met een halve zak voer dat ik over had, of ik het niet wel even kon brengen :')

Maar om terug te gaan naar het oorspronkelijke topic: dat is de mentaliteit van tegenwoordig..... Mensen willen alles gratis hebben, maar andere willen er de hoofdprijs voor hebben.... Zelf zet ik er altijd een vraagprijs bij (en een eerlijke vraagprijs ook) maar als mensen er dan 75% er onder gaan zitten.... Dan kan je het IMO net zo goed in de prullebak gooien, kost je veel minder energie :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 16:37

Maaike, helemaal geen punt als je, ik noem maar ff wat, 20 euro voor een dekje wilt hebben. Maar zet er dan niet bij: Anders gaat het de prullebak in...

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:42

Urielle; datzelfde heb ik precies gehad met paardrijlaarzen, mensen zouden ze op komen halen, en vervolgens komen ze niet! En niet 1x maar tot 3x toe (verschillende mensen).

Hetzelfde vind ik bij het bieden vanaf 1€, en dan hebben ze een bieden tot tijd, en als het hoogste bod hun dan niet aanstaat, willen ze het alsnog niet wegdoen, want ''ik wil er minimaal ...€ voor''.

Laatst ook een topic met iemand die leren laarzen aanbood onder het mom ''anders gaat het de kliko in'' en er nog minimaal 75€ voor moest hebben... Das wel een groot verschil. Misschien een ''verbod'' op ''anders gaat het de kliko in'' als je er minimaal een bedrag voor wilt hebben? Anders gaat het de kliko in, staat er eigenlijk voor dat het gratis wegmag, tegen verzendkosten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:56

stef schreef:
Eens Urielle, maar daar gaat dit topic niet over ;)
Ik vind het compleet logisch dat als ik iets gratis wil, of voor een habbekrats, dat de verzendkosten voor mij zijn :j

Nou ja, ik had zoiets van: degene die het op wil komen halen heeft de voorkeur en daarbij is de eerste het eerste, en wil niemand het op komen halen maar willen mensen het wel hebben dan betalen ze er ook maar voor (en dan niet alleen de verzendkosten, maar ook nog een bedrag voor de moeite).
Dus toen heb ik datzelfde volgens mij gezegd/gedaan waar het topic over gaat
(ze zijn overigens wel opgehaald)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:33

xDaPhNex schreef:
Ik vind sowieso dat mensen hier écht de hoofdprijs vragen voor spullen..

Mee eens.
Neem bijv. die eurostar stripe in dekjes, bij menigeen winkel al afgeprijst voor 35,-(ik heb er zelfs een paar van 25,- gezien).
Op bokt worden ze tweedehands, gebruikt en al aangeboden voor 40-50 euro. Met bandages zo'n 50-60 euro.
Belachelijk.

Ik stoor me er ook aan dat mensen zeggen 'anders gaat het de prullebak in'. Geef het dan weg aan een goed doel, of verkoop het voor een paar euro.
Als er staat 'anders gaat het de prullebak in' wil ik zelf sowieso nooit hoger bieden dan 5,-.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:42

Karin schreef:
Als ik dat ergens zie staan, dan denk ik 'prima, dan gooi je het toch fijn in de prullenbak'?

Precies!

Het staat echt zo van: ik gun het jou gewoon niet als je niet minstens genoeg ervoor betáált :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:57

Eerlijk? Ik heb het idee ook weleens. Ik heb sinds vanmiddag een aquarium te koop staan. Niets mis mee, hele berg spullen erbij, super mooi spul, allemaal merk spullen. De totale set zou nieuw zo €650 waard zijn, en ik vraag er €125 voor. En dan krijg je ook reacties van mensen 'ik heb niet zoveel geld, mag ik het gratis hebben'. Ik heb er in de afgelopen 3 uur al 5 gehad. Nou, sorry, dan gooi ik het nog liever weg. Ik vind het zo asociaal... Alsof dingen mij aan komen waaien.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:16

Bellona_K schreef:
Neem bijv. die eurostar stripe in dekjes, bij menigeen winkel al afgeprijst voor 35,-(ik heb er zelfs een paar van 25,- gezien).
Op bokt worden ze tweedehands, gebruikt en al aangeboden voor 40-50 euro. Met bandages zo'n 50-60 euro.
Belachelijk.

Dat zijn kleuren die niet meer te krijgen zijn, zie het als collectors items ;)

Kan me verder niet storen aan het prullenbak gebeuren, bij ons op stal doen ze het ook regelmatig, heb er nog wel eens een nieuwe Anky pad uit getrokken 8)7
Ze doen maar hoor :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 15:31

maar daar het toch ook niet om ellen?
Als ze het weg willen gooien moeten ze lekker zelf weten, maar dan niet aanbieden alszijnde koopje en vervolgens 20 euro vragen

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:51

IKbenEllen schreef:
Bellona_K schreef:
Belachelijk.

Niet allemaal :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:04

dan nog als het om een collecters item gaat moet men dat zeggen en niet zeggen dat het anders de prullenbak in gaat want dat gaat het immers niet.

om even een andere weg in te gaan, kan me voorstellen dat mensen een b.v. deken voor €100,- gekocht hebben en heel weinig gebruikt is en eigenlijk nog in zeer goede staat is ze er het meeste uit willen halen, dat men vervolgens k*t reactie's gaat plaatsen van tja maar bij pietje puk kan ik het voor dat bedrag nieuw kopen dus het klopt niet dat jij dat ervoor betaald hebt. Zulk soort reactie's kan ik me echt groen en geel aan ergeren.

Ook vind ik de prijs kwaliteits verhoudingen niet altijd kloppen. voor echte troep gewoon de nieuwprijs vragen of soms nog wel meer.

Om weer on topic te komen, zie dergelijke topics steeds vaker eigenlijk "anders gaat het de prullenbak/ kliko" en nog wat meer dingen in als je dan kijkt in het topic vragen ze er nog een "kapitaal" voor. Bijna dagelijks dat er wel een topic geopend word met zo'n titel.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:09

Vjestagirl schreef:
Eerlijk? Ik heb het idee ook weleens. Ik heb sinds vanmiddag een aquarium te koop staan. Niets mis mee, hele berg spullen erbij, super mooi spul, allemaal merk spullen. De totale set zou nieuw zo €650 waard zijn, en ik vraag er €125 voor. En dan krijg je ook reacties van mensen 'ik heb niet zoveel geld, mag ik het gratis hebben'. Ik heb er in de afgelopen 3 uur al 5 gehad. Nou, sorry, dan gooi ik het nog liever weg. Ik vind het zo asociaal... Alsof dingen mij aan komen waaien.

dan ik me wel in vinden. zo denk ik ook een beetje hoor. maar ik vind het wel een beetje jammer dat mensen schrijven "En anders gaat het de prullenbak in". Waarom doen ze dat? Lazer t dan direct weg of geef t aan een gehandicaptenmanege ofzo.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:21

Bellona_K schreef:
IKbenEllen schreef:

Niet allemaal :)

Waar dat geld voor BETAALD wordt zeer zeker wel ;)
En daar staat ook nooit het prullenbakverhaal bij hoor.

Ben het wel met je eens Stef dat topictitel misleidend kan zijn. Maar kan me er niet zo aan storen :o
Ik vind het storender als ik een dekje op EA zet, vervolgens gevraagd wordt boven- onder- binnen- buitenkant op foto te zetten, absoluut niet de hoofdprijs vraag en vervolgens niks meer hoor.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:25

Bellona_K schreef:
Mee eens.
Belachelijk.

Tja, zolang je dat er voor kunt krijgen verkoop ik ze ook voor zoveel hoor :))
Heb inderdaad zelf weleens ES dekjes voor 25 euro gekocht en later verkocht voor 45 euro, terwijl het nog volop in de winkels lag. Ik had erbij gezet 'voor een goed bod' en als er dan zoveel geboden wordt dan ga ik niet zeggen dat het in de winkel goedkoper is hoor :))

Maargoed, weer ontopic; ik vind het ook maar irritant idd, is hetzelfde als mensen zeggen 'bieden' maar het nooit hoog genoeg is, of nog erger 'bieden vanaf 30 euro' en als je dan 35 euro bied de koop nog neit doorgaat :+ Ik klik die prullebak topics tegenwoordig al niet eens meer aan.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:38

santie schreef:
Mensen gooien liever iets weg, dan dat ze er een ander blij mee maken. En dat is in en in triest ;(

Ik denk niet dat ze het echt weg gooien, maar meer om hun standpunt ''het moet weg'' bij te zetten.
Dus beter kun je ''het moet weg'' bijzetten dan ''het gaat in de prullenbak''.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 22:40

maar ook als "het weg moet" en je wilt er 25 euro voor hebben.... dan hoeft het kennelijk dus niet perse weg...

Heb zelf onlangs een deken verkocht, die hoefde niet heel de wereld op te brengen, maar weg geven vond ik m ook te goed voor.
Dus gewoon voor een 10tje neer gezet, en was zo weg :j