Waarom die negativiteit over Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:45

_Chanel_ schreef:
Chiqa: Besef je wel dat er bokkers zijn geweest die achter hun computerje aan het huilen waren door dingen die JIJ hebt gezegt? Sorry maar zelf gedraag ( al moet ik zeggen de laatste tijd niet meer) jij je ook zo en dan moet je niet gaan klagen of temmen als mensen precies hetzelfde doen als jij. Ik ben niet de enige die dit ooit tegen jou heeft gezegt dus ik snap niet waarom dat nog steeds niet tot jou is doorgedrongen?

En die persoonlijke aanval heb ik de laatste tijd vaker voorbij zien komen. Ongefundeerde kritiek wat de ervaringen zou zijn van enkele gebruikers. Dat komt de sfeer niet ten goede. Als Chiqa mensen aan het huilen heeft gemaakt en haar manier van posten viel buiten de regels dan had men moeten temmen. En dan was (en is ze misschien ook) daarvoor gestraft. Vind dit niet bepaald de sfeer ten goede komen die constante aanvallen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:46

De grenzen zijn binnen NM in ieder geval helemaal NIET duidelijk.. Anders zouden momenteel niet alle politieke discussie worden gesloten ;) , en dan zouden de juiste personen gewoon geband worden.. Op tems worden geen inhoudelijke reacties gegeven, men moet uitzoeken wat ermee gedaan moet worden, dat wordt nu ook toegegeven..

Anoniem

Re: Waarom die negativiteit over Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:47

Slimmerik: Ik bedoelde het niet als aanval hoor. Ik vind dat je niet moet klagen over mensen als je zelf ook zo bent. hetzelfde als dat roker nr 1 tegen roker nr 2 zegt dat hij zo naar rook stinkt...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:47

Teddy321 schreef:
En heb jij er dan geen moeite mee als er keer op keer wordt getemd door velen en er komt geen reactie? Of erger er wordt iemand geband voor zijn kwetesende manier van posten, en later wordt die ban teruggedraaid?? Er gebeuren de laatste weken erg rare dingen hier. In fora worden posts verwijderd zonder mededeling, tems worden niet meer beantwoord en topics gesloten!

Negen van de tien bokkers die klagen dat er niets met de tems worden gedaan weten niet eens hoe men de reacties van tems terug kan lezen. Bovendien hoeven en zullen mods nooit sancties bespreken met de gebruikers.

Voor mij is het iig genoeg dat ik getemd heb en de mods hebben dan van mij het mandaat of ze er al dan niets mee doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:48

Teddy321 schreef:
En heb jij er dan geen moeite mee als er keer op keer wordt getemd door velen en er komt geen reactie? Of erger er wordt iemand geband voor zijn kwetesende manier van posten, en later wordt die ban teruggedraaid??

Zoals ik al zei, ik krijg altijd een reactie dus zou niet weten waarom een ander die niet zou krijgen. Een ban terugdraaien vind ik wel te verklaren, waar mensen werken worden fouten gemaakt, overal dus ook op bokt.

Feit dat het terug te draaien is is toch al fantastisch? Op welk forum kom je dat nog tegen, krijg je zonder pardon een ban hoor, geen punt en je kan enige verdere discussie wel op je buik schrijven.

slimmerik schreef:
En die persoonlijke aanval heb ik de laatste tijd vaker voorbij zien komen. Ongefundeerde kritiek wat de ervaringen zou zijn van enkele gebruikers. Dat komt de sfeer niet ten goede.

Persoonlijke aanvallen en ook nog eens andere bokkers dr bijhalen om hun argument te versterken is imo een teken van wanhoop of zwakte en zet ik een tem op, naar wie dat ook gebeurd om een vete de kop in te drukken.

Zie toch wel regelmatig dezelfde bokkers miepen tegen elkaar, en om dat zo snel mogelijk te stoppen ga ik dr van uit dat dit door bokt serieus wordt genomen en er sancties volgen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:50

_Chanel_ schreef:
Slimmerik: Ik bedoelde het niet als aanval hoor. Ik vind dat je niet moet klagen over mensen als je zelf ook zo bent. hetzelfde als dat roker nr 1 tegen roker nr 2 zegt dat hij zo naar rook stinkt...

Maar als ze de fout is ingegaan moet je gewoon temmen. Is ze daarop niet bestraft dan is haar opmerking binnen de regels geweest. Simpel zat. En het is internet hè. De een leest het soms heel anders dan de ander en wat ook nog kan zijn: de een is een weke muts en de ander een ruwe bolster met blanke pit..... ik bedoel maar ;) :D

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:51

Voor mij hoeven de tems niet besproken te worden....en ja, ik weet wel hoe ik de reactie kan teruglezen!
Het bokt beheer heeft zelf aangegeven niet te weten wat ze ermee aan moeten, en dat is op z'n zachts gezegd raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:52

Ik ga om dat soort dingen niet temmen omdat het mij simpelweg helemaal niets uitmaakt maar ik vind het wel erg als een ander zoveel verdriet heeft om iets wat iemand op internet zegt. Er zijn nu eenmaal mensen die geen sociaal leven hebben en internet als hun echte leven zien en dat zijn de mensen die er verdriet van hebben en dat vind ik heel erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:52

Teddy321 schreef:
Voor mij hoeven de tems niet besproken te worden....en ja, ik weet wel hoe ik de reactie kan teruglezen!
Het bokt beheer heeft zelf aangegeven niet te weten wat ze ermee aan moeten, en dat is op z'n zachts gezegd raar.

Ik snap je heel even niet, hoe bedoel je dit nu precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:56

slimmerik schreef:
Maar als ze de fout is ingegaan moet je gewoon temmen. Is ze daarop niet bestraft dan is haar opmerking binnen de regels geweest. Simpel zat.

Precies, en ga dan niet je gram hier komen halen omdat je zelf bijvoorbeeld een OW heb geriskeerd,
in de hoop de ander dr ook een aan te smeren, dat zie je maar al te vaak. Slecht voor de sfeer.

Nou mijn OW verleden is vrij clean *D Ga ik over de streep ontvang ik hem met open armen omdat ik dr dan volledig achter sta.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:58

_Chanel_ schreef:
Ik ga om dat soort dingen niet temmen omdat het mij simpelweg helemaal niets uitmaakt maar ik vind het wel erg als een ander zoveel verdriet heeft om iets wat iemand op internet zegt. Er zijn nu eenmaal mensen die geen sociaal leven hebben en internet als hun echte leven zien en dat zijn de mensen die er verdriet van hebben en dat vind ik heel erg.

Ik geloof dat ik een vermoeden heb welke richting het uitgaat. Maar nogmaals: als je je gekwetst voelt moet je temmen of gewoon niet meer bokken, en soms zijn er achtergrondverhalen bij waar we geen weet van hebben..... en die dus een hoop verklaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:59

Kom op zeg een OW. Ben ik nou de enige die het echt niets uitmaakt als ik een OW of een BAN of een weet ik veel wat krijgt? Voor mij is dit maar internet maar Chiqa jij hebt gewoon heel vaak hele kwetsende dingen gezegt die echt pijn hebben gedaan bij mensen. En dan kan je dat gaan ontkennen en weer zeggen dat anderen slap en zielig en whatever zijn maar je kan beter even naar jezelf kijken.

Vond jij het leuk toen jouw topic werd verpest? Dat denk ik niet en zo dachten de mensen waarvan jij het topic hebt verziekt ook.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:59

Ik reageerde op slimmerik, die aangaf dat vele bokkers niet weten hoe ze de reactie op een tem kunnen lezen,

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:00

Citaat:
Er zijn nu eenmaal mensen die geen sociaal leven hebben en internet als hun echte leven zien en dat zijn de mensen die er verdriet van hebben en dat vind ik heel erg.

Zozo.. dat is behoorlijk ongenuanceerd gezegd, en ook behoorlijk ongevoelig als ik dat mag zeggen.. En ik denk ook erg onwaar.. Zo worden er op Bokt behoorlijk racistische uitingen gedaan dan maakt mij persoonlijk erg verdrietig/kwaad.. maar heb WEL degelijk een sociaal leven, maar het maakt mij persoonlijk verdrietig als mensen onrecht wordt aangedaan, en dat heeft niets met mijn social life buiten internet te maken, zoiets heet empathie.... Hart voor je medemens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:00

slimmerik schreef:
_Chanel_ schreef:

Ik geloof dat ik een vermoeden heb welke richting het uitgaat. Maar nogmaals: als je je gekwetst voelt moet je temmen of gewoon niet meer bokken, en soms zijn er achtergrondverhalen bij waar we geen weet van hebben..... en die dus een hoop verklaren.

Ik voel mij niet zo snel gekwetst maar als ik op stal een huilend jong meisje vind, een schat van meid maar durft irl bijna niets tegen iemand te zeggen omdat ze zo verlegen is en dan via bokt ontzettend wordt afgezeken dan vind ik dat echt schandalig en ik vind dat daar best iets van gezegt mag worden en van mij hoeft dat niet via PB. Diegene krijgt dan een OW misschien maar wat maakt dat uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:02

CtjeLief schreef:
Citaat:
Er zijn nu eenmaal mensen die geen sociaal leven hebben en internet als hun echte leven zien en dat zijn de mensen die er verdriet van hebben en dat vind ik heel erg.

Zozo.. dat is behoorlijk ongenuanceerd gezegd, en ook behoorlijk ongevoelig als ik dat mag zeggen.. En ik denk ook erg onwaar.. Zo worden er op Bokt behoorlijk racistische uitingen gedaan dan maakt mij persoonlijk erg verdrietig/kwaad.. maar heb WEL degelijk een sociaal leven, maar het maakt mij persoonlijk verdrietig als mensen onrecht wordt aangedaan, en dat heeft niets met mijn social life buiten internet te maken, zoiets heet empathie.... Hart voor je medemens..

Ik bedoelde het niet als kwetsend hoor maar ik ken wel mensen die ECHT geen sociaal leven hebben omdat ze TE verlegen zijn en die internet ook echt als hun sociale leven zien en dan vind ik het echt hartverscheurend als die verdriet hebben om iets op internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:03

Chanel praat alsjeblieft namens jezelf en reageer niet zo overdreven onrealistisch , dat staat een stuk sjieker, een ander dr bijhalen om je aanval te bekrachtigen is niet zo netjes. We zijn toch volwassenen?

Als dr klachten zijn hoor ik dan wel. Zo simpel is het gewoon.
En sta ik daar voor in en ben ik bereid daar naar te kijken.

Anoniem

Re: Waarom die negativiteit over Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:06

Zoals ik al zei Chiqa heb ik het over je eerdere gedrag en heb ik ook gezegt dat je gedrag MIJ de laatste tijd niet meer is opgevallen.

Soms praat ik idd via een ander omdat die zelf simpelweg niet durven want die zijn bang dat de engegrotebozeChiqa gram komt halen. En dat lijkt mij nu niet de bedoeling.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:08

Laten we in ieder geval proberen een normale discussie te voeren zonder persoonlijke aanvallen.
Uit deze 2 pagina´s blijkt in ieder geval dat de ene groep de andere niet begrijpt. Nogmaal, lees de politieke fora eens op NM daarna praten we verder.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:12

Teddy321 schreef:
Nogmaal, lees de politieke fora eens op NM daarna praten we verder.

Daar begin ik niet aan. Die storen me ontzettend. Dus lees ze niet eens. Er zit een knop rechtsboven op je computer. Weet wel dat de grens tussen discriminatie en vrije meningsuiting soms niet meer te vinden is in de beeldvorming en maatschappij. Daar is een akelig manneke de oorzaak van. Dus ik pas voor dergelijke topics.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 03-10-10 01:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:13

Moderatoropmerking:
Mag ik jullie op zijn minst verzoeken om het hier netjes te houden, en persoonlijke verwijten en dergelijke achterwege te laten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:14

slimmerik schreef:
Teddy321 schreef:

Daar begin ik niet aan. Die storen me ontzettend. Dus lees ze niet eens. Er zit een knop rechtsboven op je computer. Weet wel dat de grens tussen discriminatie en vrije meningsuiting soms niet meer te vinden is in de beeldvorming. Dus ik pas voor dergelijke topics.

Dat heb ik dus ook. Heb 1keer geprobeerd om daar mijn mening te geven en ik was gelijk een 2de hitler ofzo dus nee bedankt.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:17

slimmerik schreef:
Teddy321 schreef:

Daar begin ik niet aan. Die storen me ontzettend. Dus lees ze niet eens. Er zit een knop rechtsboven op je computer. Weet wel dat de grens tussen discriminatie en vrije meningsuiting soms niet meer te vinden is in de beeldvorming en maatschappij. Daar is een akelig manneke de oorzaak van. Dus ik pas voor dergelijke topics.

Psies, en in deze topics is het behoorlijk uit de hand gelopen met voor/ en tegenstanders van dat manneke!!
Bokt weet niet zo goed welk beleid ze er op los moeten laten en beraadt zich daar nu over. Gevolg, elk politiek topic, of topic waar een politieke naam in voorkomt wordt gesloten.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:17

_Chanel_ schreef:
Zoals ik al zei Chiqa heb ik het over je eerdere gedrag en heb ik ook gezegt dat je gedrag MIJ de laatste tijd niet meer is opgevallen.

Soms praat ik idd via een ander omdat die zelf simpelweg niet durven want die zijn bang dat de engegrotebozeChiqa gram komt halen. En dat lijkt mij nu niet de bedoeling.

Dit vind ik dan weer niet zo netjes van je, waarom reageer je nou zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:20

chocobroodje schreef:
_Chanel_ schreef:

Dit vind ik dan weer niet zo netjes van je, waarom reageer je nou zo?

Omdat ik iemand irl ken die daar dus echt bang voor was. Maar ik hou er nu echt over op en luister braaf naar zwartwitje ;)