Waarom kan een Boktaccount niet verwijderd worden?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:25

Zover ik weet is dit omdat alle accounts met de hand verwijdert moeten worden en onze moderators en admins wel iets beters te doen hebben als met de hand accounts controleren of deze nog actief zijn en dan deze eventueel verwijderen..

En zover ik weet geldt de wet persoonsgegevens niet voor dit soort dingen, maar dat weet ik niet zeker... Iets over dat je ze zelf naar een site hebt gestuurd en dat ze nodig zijn voor het beheer van de sites. Maar dat weet ik verder ook niet zeker :)

Verder zijn er heel veel forums waarop accounts niet verwijdert worden, om dezelfde reden als hier op bokt (voorkomen van gaten..)
Laatst bijgewerkt door secricible op 03-10-10 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:29

Pentax schreef:
Ik meen geleerd te hebben dat je account verwijderd moet worden als je dat wilt.
Wettelijk geregeld of zo iets kleins, wet bescherming persoonsgegevens noem je dat.

je vergeet één klein detail dit dit weer teniet maakt

Er zijn uitzonderingen voor bijvoorbeeld mailinglijsten, forums of privé-netwerken.

Anoniem

Re: Waarom kan een Boktaccount niet verwijderd worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:31

als iemand van bokt afwil dan moet dat gewoon kunnen, belachelijk dat het niet kan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:31

wat is het probleem van je profiel leeggooien, avatar verwijderen en gewoon rechtsboven op het kruisje klikken en nooit mee rterug komen? Dan ben je toch ook van bokt af... Snap het probleem eigenlijk niet..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:33

Pentax schreef:
Ik meen geleerd te hebben dat je account verwijderd moet worden als je dat wilt.
Wettelijk geregeld of zo iets kleins, wet bescherming persoonsgegevens noem je dat.

http://www.iusmentis.com/maatschappij/privacy/persoonsgegevens

Citaat:
Verwerking van persoonsgegevens
Verwerking wil zeggen "elke handeling of elk geheel van handelingen met betrekking tot persoonsgegevens." De wet geeft als voorbeelden het verzamelen, vastleggen, ordenen, bewaren, bijwerken, wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiding of enige andere vorm van terbeschikkingstelling, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, alsmede het afschermen, uitwissen of vernietigen van persoonsgegevens.

De regels bij verwerking van persoonsgegevens
De betrokkene moet voor elke verwerking van persoonsgegevens zijn toestemming hebben gegeven. Ook heeft hij het recht de informatie die over hem is opgeslagen, te corrigeren of te laten verwijderen. Organisaties die persoonsgegevens verwerken, moeten uitleggen hoe zij dat doen.

(ook te vinden op de site van de rijksoverheid etc., het staat hier alleen compacter opgeschreven).

Maar je geeft amper tot geen persoonsgegevens op ;) Denk dat daar de truuk zit. Een nickname op een forum is geen persoonsgegeven dat zijn je naam en adres enzovoorts.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:35

secricible schreef:
wat is het probleem van je profiel leeggooien, avatar verwijderen en gewoon rechtsboven op het kruisje klikken en nooit mee rterug komen? Dan ben je toch ook van bokt af... Snap het probleem eigenlijk niet..

Sommigen zetten dingen op internet die erg persoonlijk zijn, en die krijgen daar achteraf spijt van.
Sommigen waren nog kinderen toen ze het deden, of op z'n diepe plek dat ze echt niet anders wisten.
En achteraf kun je altijd makkelijk praten, het probleem is alleen dat de hele wereld de rest van je leven kan meegenieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:36

secricible schreef:

Sommige mensen hadden nooit verwacht dat bokkers soms maar een triest zooitje zijn. Ik ken zelfs exbokkers die persoonlijk bedreigd werden en dat er bokkers naar hun huis kwamen om te dreigen door iets wat op bokt stond, dan kan ik heel goed begijpen dat je niet wilt dat die "mensen"je oude brichten nog lezen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:40

_Chanel_ schreef:
secricible schreef:

Sommige mensen hadden nooit verwacht dat bokkers soms maar een triest zooitje zijn. Ik ken zelfs exbokkers die persoonlijk bedreigd werden en dat er bokkers naar hun huis kwamen om te dreigen door iets wat op bokt stond, dan kan ik heel goed begijpen dat je niet wilt dat die "mensen"je oude brichten nog lezen.

Maar moet je dan niet vooral bij jezelf te rade gaan als je in zo'n situatie terecht komt? Dan doe je echt iets fout lijkt mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:41

Pentax schreef:
Sommigen zetten dingen op internet die erg persoonlijk zijn, en die krijgen daar achteraf spijt van.

Ik val in herhaling in de huisregels staat dat er wel degelijk een mogelijkheid is ;)

Berichten die je op Bokt geplaatst hebt kun je niet zelf verwijderen. Op het moment dat je toch spijt hebt gekregen van iets dat je op Bokt hebt geplaatst, of problemen hebt naar aanleiding van informatie die op Bokt staat, kun je contact opnemen met de moderators. In de Help lees je daar meer over. Als je, doordat kwaadwillenden je berichten volgen en/of misbruiken, niet meer op een normale manier gebruik kunt maken van de Bokt forums, kan je contact opnemen met de beheerders. In overleg kunnen we dan kijken of we een passende oplossing kunnen vinden.

_Chanel_ schreef:
als iemand van bokt afwil dan moet dat gewoon kunnen, belachelijk dat het niet kan.

Idioot dat je dan ooit met de huisregels akkoord bent gegaan ;) Moet je ook niet zeuren achteraf.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:42

Ik heb de vraag voorgelegd op de site van de nationale rechtswinkel.
Het gaat om meerdere factoren, sommigen zetten wél persoonlijke informatie in berichten of waren minderjarig.
Ben benieuwd hoe dat dan zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:46

chocobroodje: Nee hoor dat is niet zo. Als jij bijv een pony hebt gekocht waarvan JIJ vind dat die best nog leuk kan worden en een ander groepje bokkers vind dat het dier direct naar de slacht moet kunnen ze best nog wel ver gaan. Echt belachelijk maar goed. Het was hier zelfs toch zo dat de DA van een bokker werd opgebelt of die bokker wel de waarheid sprak?

Dat zou niet moeten kunnen... Dan ga je imo te ver met internet en zie je internet als je normale leven..

De bedreigde bokker hoeft dus eigenlijk niet veel boeiends ervoor te doen.

iemand uit dit topic hoeft geen moeite te doen om op mij te reageren ik negeer je toch gewoon

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:51

_Chanel_ schreef:
chocobroodje: Nee hoor dat is niet zo. Als jij bijv een pony hebt gekocht waarvan JIJ vind dat die best nog leuk kan worden en een ander groepje bokkers vind dat het dier direct naar de slacht moet kunnen ze best nog wel ver gaan. Echt belachelijk maar goed. Het was hier zelfs toch zo dat de DA van een bokker werd opgebelt of die bokker wel de waarheid sprak?

Dat zou niet moeten kunnen... Dan ga je imo te ver met internet en zie je internet als je normale leven..

De bedreigde bokker hoeft dus eigenlijk niet veel boeiends ervoor te doen.

iemand uit dit topic hoeft geen moeite te doen om op mij te reageren ik negeer je toch gewoon

Ben ik toch niet met je eens. Als het echt zo ver gaat dat iemand bedreigd wordt of dat er zelfs iemand aan je deur staat dan klopt er imo iets niet tenzij de mensen elkaar IRL ook al kennen maar dan wordt het al een ander verhaal.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:54

:D
_Chanel_ schreef:

Vind ik niet. Men is zelf verantwoordelijk wat men post. Dan zou iemand tig keer op het randje kunnen gaan en dan account laten verwijderen om vervolgens onder SA op hetzelfde ip terug kunnen komen. In het regelement van bokt staat dat het niet mogelijk is/niet gedaan wordt en daarmee ben je akkoord gegaan toen je een account opende. Dus niet miepen zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:55

Ik weet niet of ze elkaar dan ook in irl kennen maar ik dacht van niet.

Ik ben ook een keer via bokt bedreigt door een hele stoere dame die mij wel ff in elkaar zou komen slaan, heb haar mijn adres gestuurd en gezegt dat ze van harte welkom is en dat als ik niet thuis was ik in de super zou zijn. Die dame is nooit komen opdagen maar die ging dus helemaal uit haar stekker om iets wat ik op bokt heb gezegt en dat was niet veel boeiends hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:55

slimmerik schreef:
:D
_Chanel_ schreef:

Vind ik niet. Men is zelf verantwoordelijk wat men post. Dan zou iemand tig keer op het randje kunnen gaan en dan account laten verwijderen om vervolgens onder SA op hetzelfde ip terug kunnen komen. In het regelement van bokt staat dat het niet mogelijk is/niet gedaan wordt en daarmee ben je akkoord gegaan toen je een account opende. Dus niet miepen zou ik zeggen.

Ik miep er ook niet om, mij maakt het niets uit hoor maar ik kan mensen wel heel goed begrijpen die hun account verwijderd willen hebben.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:01

_Chanel_ schreef:
Ik miep er ook niet om, mij maakt het niets uit hoor maar ik kan mensen wel heel goed begrijpen die hun account verwijderd willen hebben.

Nee, dat bedoelde ik ook niet. Neem tenminste aan dat jouw account mag blijven :D Maar of jouw account verwijderd wordt of niet, dat bepaald de beheerder van een forum. En daarmee ga je akkoord als je account op het forum opent. Als de redenen om een account op te heffen echt zwaar zijn dan kun je een pb naar de beheerder wagen en bepaalt die of je verzoek kan ingewilligd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:04

slimmerik schreef:
_Chanel_ schreef:

Nee, dat bedoelde ik ook niet. Neem tenminste aan dat jouw account mag blijven :D Maar of jouw account verwijderd wordt of niet, dat bepaald de beheerder van een forum. En daarmee ga je akkoord als je account op het forum opent. Als de redenen om een account op te heffen echt zwaar zijn dan kun je een pb naar de beheerder wagen en bepaalt die of je verzoek kan ingewilligd worden.

En wat als er nu iets heel serieus aan de hand is en je stuurt die PB en ze weigeren om je account te verwijderen? Dan sta je toch wel ff raar te kijken denk ik zo.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:04

_Chanel_ schreef:
Ik weet niet of ze elkaar dan ook in irl kennen maar ik dacht van niet.

Ik ben ook een keer via bokt bedreigt door een hele stoere dame die mij wel ff in elkaar zou komen slaan, heb haar mijn adres gestuurd en gezegt dat ze van harte welkom is en dat als ik niet thuis was ik in de super zou zijn. Die dame is nooit komen opdagen maar die ging dus helemaal uit haar stekker om iets wat ik op bokt heb gezegt en dat was niet veel boeiends hoor.

En dat bedoel ik dus, dat is toch niet slim om dan je adres te gaan sturen? Waarom zou je zi iemand gaan provoceren? Je kunt beter temmen dat is een heel stuk verstandiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:06

Precies Chocobroodje, twee kijven twee schuld zeg ik maar.
Hoe krijg je het toch voor elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:07

chocobroodje: Als iemand mij wil bedreigen dan vind ik het best maar kom dan ook echt naar mij toe. En op PB's valt niet te temmen anders had ik dat misschien wel gedaan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:09

_Chanel_ schreef:
chocobroodje: Als iemand mij wil bedreigen dan vind ik het best maar kom dan ook echt naar mij toe. En op PB's valt niet te temmen anders had ik dat misschien wel gedaan.

Als je echt per pb ernstig wordt bedreigd en je meldt dit bij het beheer wordt er wel degelijk iets mee gedaan als je idd onschuldig bent :j

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:11

_Chanel_ schreef:

Jazeker wel ;) Als het ernstig genoeg is kun je het kopieren en doorsturen naar een mod, reken maar dat daar wat mee wordt gedaan dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:13

Oh dat wist ik niet, dacht dat er op PBs echt niet te temmen viel. Misschien ga ik nog wel eens temmen haha.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:19

_Chanel_ schreef:
Oh dat wist ik niet, dacht dat er op PBs echt niet te temmen viel. Misschien ga ik nog wel eens temmen haha.

Het is dan ook niet echt temmen via de tem-knop maar het kan wel :j

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 08:17

Ik heb nog nooit iets echt persoonlijks gepost of iets dergelijks. Het zou mij er meer omgaan dat het moment kan komen dat ik mezelf niet meer zo goed kan identificeren met de gang van zaken en daarom ook niet meer met het forum geïdentificeerd zou willen worden. Dan zou ik het dus niet prettig vinden als mijn naam nog gevonden kan worden in combinatie met het forum.
Let wel: ik weet waar ik indertijd akkoord mee ben gegaan en over de ins and outs van het internet weet ik ook voldoende. Ik vraag me alleen af wat het nut is van het aanhouden van een account wat toch niet meer gebruikt wordt. Dat lijkt mij vervuiling, maar ja, wie ben ik?