Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:38

Maar voor een OW moet er toch worden gewaarschuwd, Mas? En volgens mij doelt Heino daarop ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:42

Hoe bedoel je gewaarschuwd? Met een groene opmerking?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:42

Jep die ja ;)
Er hoort toch eerst een mod-opmerking te worden gegeven?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:44

Vaak is dat wel het geval ja, voordat er een OW volgt maar dat hoeft echt niet altijd zo te zijn. Wanneer iemand bijvoorbeeld al eens eerder is aangesproken op hetzelfde postgedrag kan er besloten worden meteen een OW uit te delen. Of er wordt, zoals ik al noemde, een sturende pb verzonden om iemand aan te spreken. Beiden zijn van buitenaf niet zichtbaar, in het geval van de OW wanneer het de 1e betreft. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:48

Eigenlijk heb ik hem ook op 'uit' staan, maar als ik zie dat er wel staat 'bedankt ik ga ermee bezig' en er is helemaal niks aan gedaan dan stuur ik via TeM toch snel een bericht waarom er niks is gedaan. Moet zeggen dat ik wel eens een reactie heb teruggekregen waarvan ik dacht ':n' Maargoed dat is weer een andere discussie.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:11

Het is ook altijd wat.... geven ze geen antwoord dan zijn de rapen gaar en geven ze wel (beleefd) antwoord wordt het ook weer niet gewaardeerd.

Je kunt trouwens ook weer reageren op de reactie van de mod in de tem. Kun je b.v. een duidelijker antwoord vragen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:50

Mas schreef:
Want heel vaak wordt er wel degelijk gehandeld, maar is dat niet zichtbaar voor derden. Iemand krijgt bijvoorbeeld een sturende pb, of zelfs een OW. Wanneer het een 1e OW betreft verschijnt deze niet in de OW/banlijst en is dat dus niet na te gaan, en wij mogen die info niet delen.

Dat weet je inderdaad niet. Wel kunnen de gebruikers merken of wat er dan ook gedaan is effect heeft gehad: als een vergelijkbare situatie zich nog vele malen herhaalt, kun je in elk geval concluderen dat wat er gedaan is niet effectief genoeg is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:13

Dat is inderdaad waar Shadow :j

Op zo'n moment zullen we dus op een andere manier in moeten grijpen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 13:20

slimmerik schreef:
Je kunt trouwens ook weer reageren op de reactie van de mod in de tem. Kun je b.v. een duidelijker antwoord vragen.

En dan krijg je terug "we mogen sancties niet met derden bespreken" :')
Ja sorry, ik zie het nut niet even goed van die optie
Moet wel zeggen dat het me voornamelijk bij bepaalde mods gebeurt :)
En idd, Janine, dat bedoelde ik, dat je zou verwachten dat als je meerdere malen geTEMd hebt op een bepaalde persoon die ernstig over de schreef gaat, dat er dan ook wel iets mee gebeurt, maar daar zie je vaak niets van terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:27

Ik ben het met Slimmerik wel eens hoor, wat een gezeur over het antwoord van de mod. Zaak is dat er naar gekeken wordt daarmee zou de kous toch af moeten zijn?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 13:32

Je kan het ook zo zien: waarom bestaat die optie wanneer je toch alleen maar een standaard antwoord terug krijgt? Schept verwachtingen bij gebruikers die niet waargemaakt worden.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:36

Heino schreef:
Wat is de waarde van om een reactie vragen bij een TEM, wanneer je enkel een dergelijke tekst terug krijgt?

Dan doe je het beter dan ik. Ik heb zowieso de laatste 5 keer om een reactie gevraagt en ik heb nog nooit antwoord terug gehad :+

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:38

Als ik Tem, krijg ik bijna altijd reactie terug. Doen ze dit niet ook goed, zijn mijn zaken ook niet wat ze er verder mee doen. Ik meld het en daarmee is het klaar voor mij.

Net als die waarschuwingen en ban lijst, is dat nou zo interessant om te bekijken? Zou van mij zo afgeschaft mogen worden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 13:47

Ik hoef niet persé een inhoudelijke reactie terug hoor, maar vind het een nutteloze optie wanneer je toch alleen maar een standaard berichtje terugkrijgt :) Kan je het net zo goed afschaffen, neemt weer onduidelijkheid weg bij je leden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:04

Heino schreef:
e kan het ook zo zien: waarom bestaat die optie wanneer je toch alleen maar een standaard antwoord terug krijgt? Schept verwachtingen bij gebruikers die niet waargemaakt worden.

Bramasole schreef:
Als ik Tem, krijg ik bijna altijd reactie terug. Doen ze dit niet ook goed, zijn mijn zaken ook niet wat ze er verder mee doen. Ik meld het en daarmee is het klaar voor mij.

Precies zijn jou zaken niet Heino, denk dat je dat zelf ook wel had kunnen verzinnen.
Ik krijg vrijwel altijd een reactie terug, soms ook inhoudelijk, en ben daar dan tevreden mee.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 15:11

Jemig wat doe je aanvallend Chiqa, enige wat ik probeer is mee te denken hoe het forum verbeterd kan worden. Relax, dus.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:33

Heino als je bijvoorbeeld problemen hebt met een bepaalde Bokker omdat diegene steeds over grenzen gaat (ik noem maar wat) en je hebt het idee dat daar niet voldoende mee gedaan wordt, zou ik gewoon eens een pb sturen naar een Mod waar je 'goed contact' mee hebt en waarvan je weet dat er naar je geluisterd wordt. Misschien krijg je dan ook specifiekere antwoorden. Ze zullen waarschijnlijk niet van a tot z aan je doorgeven wat voor stappen er wel of niet ondernomen worden maar misschien kan het jou wel wat duidelijkheid geven :) .

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 15:44

Ook dat hoeft van mij niet, Bramasole :) Enige wat ik met dit topic wilde bereiken is het bespreken van het nut van de optie reactie vragen bij TEM ;)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:51

Ik begreep uit je posts dat het daarom ging. Ach, ik zou me er niet 'druk' om maken.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 18-09-10 15:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:51

In het geval van relletjes/persoonlijke aanvallen kan er inderdaad weinig over eventuele sancties gezegd worden. Dan komen we dus niet verder dan een 'bedankt voor je TeM, we zijn er mee bezig'.

Maar voor andere zaken is de antwoordfunctie wel degelijk handig. Er komen regelmatig TeM's binnen met de vraag of een titel of OP aangepast kan worden en de meeste mensen vinken die functie dan aan. In dat geval kunnen we antwoorden dat we het verzoek ingewilligd hebben, of niet (en in dat laatste geval met reden). Dus wat mij betreft is het geen overbodige functie, het ligt alleen aan de aard van de TeM of er echt een concreet antwoord gegeven kan worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:55

RedPassion schreef:
In het geval van relletjes/persoonlijke aanvallen kan er inderdaad weinig over eventuele sancties gezegd worden. Dan komen we dus niet verder dan een 'bedankt voor je TeM, we zijn er mee bezig'.

Dat vind ik toch wel een wat eenvoudige scheiding. Er zijn meer manieren om te antwoorden dan alleen in termen van sancties.

Citaat:
Maar voor andere zaken is de antwoordfunctie wel degelijk handig. Er komen regelmatig TeM's binnen met de vraag of een titel of OP aangepast kan worden en de meeste mensen vinken die functie dan aan. In dat geval kunnen we antwoorden dat we het verzoek ingewilligd hebben, of niet (en in dat laatste geval met reden). Dus wat mij betreft is het geen overbodige functie, het ligt alleen aan de aard van de TeM of er echt een concreet antwoord gegeven kan worden.

Alleen wordt het door lang niet alle mods zo gebruikt en worden ook concrete vragen met regelmaat niet inhoudelijk beantwoord. Ik denk dat het dan op z'n minst handig is om intern wat meer consistentie te bereiken over hoe je kunt reageren op een tem.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:57

frankiej schreef:
voor vele bokkers wellicht een tip. de reacties op een tem krijg je niet als pb maar komen in je gebruikerspaneel onder "Tip een mod"....: http://www.bokt.nl/forums/ucp.php?i=195

Dat wist ik inderdaad niet. :o

En ik maar denken dat ik nooit reactie krijg... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:04

Shadow0 schreef:
RedPassion schreef:

Dat vind ik toch wel een wat eenvoudige scheiding. Er zijn meer manieren om te antwoorden dan alleen in termen van sancties.

Hoe dan? Als er achter de schermen nog overlegd wordt over eventuele sancties (die sowieso niet met derden besproken worden) zou ik niet weten hoe ik een 'beter' antwoord op zo'n TeM kan geven. Maar als je tips hebt, graag.

Shadow0 schreef:
Citaat:

Alleen wordt het door lang niet alle mods zo gebruikt en worden ook concrete vragen met regelmaat niet inhoudelijk beantwoord. Ik denk dat het dan op z'n minst handig is om intern wat meer consistentie te bereiken over hoe je kunt reageren op een tem.

Dat zou kunnen, ik beschreef alleen hoe ik de TeM's beantwoord. Maar volgens mij doen de meeste mods dat, als er om een antwoord gevraagd wordt wil volgens mij iedereen een zo duidelijk mogelijk antwoord geven. Het is echter wel iets om te gaan bespreken want ik geef toe dat er -naar mijn weten- geen vast beleid is wat betreft afhandelen van TeM's. Het lijkt me alleen dat het meeste wel voor zich spreekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:24

RedPassion schreef:
Hoe dan? Als er achter de schermen nog overlegd wordt over eventuele sancties (die sowieso niet met derden besproken worden) zou ik niet weten hoe ik een 'beter' antwoord op zo'n TeM kan geven. Maar als je tips hebt, graag.

Heel simpel. Door een persoonlijke touch aan een TEM-antwoord te geven. Door net iets uitgebreider erop te reageren dan een standaard oneliner ala : Bedankt voor je TEM, we gaan ernaar kijken. Wat je ook zou kunnen doen :
Bedankt voor je TEM, dat lijkt niet direct de bedoeling inderdaad, ik ga eens overleggen en kijken hoe we dit gaan aanpakken.

Je geeft heel kort aan dat het niet direct de bedoeling is, en je toon waarin je aangeeft dat je gaat overleggen is een stuk anderser. De TEM'er zal het gevoel hebben dat hij serieus genomen heeft, en krijgt een stukje bevestiging van dat het echt goed was dat hij geTEM'd heeft. Het is heel duidelijk een persoonlijke tekst, die niet standaard en altijd gebruikt wordt, omdat het net iets andere bewoordingen zijn.

Dit is trouwens ook een mooi voorbeeld :
Janine1990 schreef:
Zo heb ik ooit een keer een persoonlijke aanval op mij geloof ik?? Getemd, echter kreeg ik terug dat het niet dermate ernstig was omdat het mijn eigen schuld zou zijn. Niet in deze woorden, maar daar kwam het wel op neer. Ja, daar heb ik niets aan.
Maar zeg dan in ieder geval: "We begrijpen je reactie, en vinden het goed dat je temt. Maar we hebben besloten niets met deze post te doen, omdat je dergelijke reacties ook uitlokt. Probeer je eigen gedrag in deze discussie iets aan te passen."

De opmerking zoals in de titel aangehaald wordt is zo'n vreselijk korte, oneliner die eigenlijk helemaal niks zegt, behalve een standaard riedel. Door net de moeite te nemen van 2 zinnetjes meer bereik je waar de TEM-functie voor bedoeld was. Namelijk voor interactie tussen moderators en gebruikers. Je geeft daarnaast de gebruiker het gevoel dat het zinvol is geweest dat hij geTEM'd heeft, en dat is iets wat je wilt bereiken lijkt me. Zodat de Bokker nog eens zal TEM'en als hem iets opvalt.

Wat ik wel jammer vind is de latere terugkoppeling over iets wat besproken is, dat dat niet altijd gebeurd, en dat je daar vaak zelf achteraan moet blijven gaan om te weten wat het toekomstige beleid mbt dat onderwerp wordt. Zo was er recent een situatie over zilvervisjes. Ik had ge-TEM'd, hier is toen over overlegd binnen het team. Ik heb na een paar dagen om terugkoppeling gevraagd, en toen is het betrokken topic weer naar een ander forum verhuisd met de toelichting. In mijn TEM nog de reactie dat ze er nog niet direct uit waren en verder gingen overleggen.

Tegelijk had trouwens een andere Bokker ook een topic hier op FZ over die kwestie geopend, en helaas zie ik daar ook nog geen terugkoppeling of verduidelijking van het beleid over. Wellicht is het inderdaad een heel heet hangijzer dat het al 2 weken besproken wordt, en ze er nu nog niet uit zijn, dat kan natuurlijk ook. Dat weet ik niet :+ :) Wellicht vinden de mods het onderwerp niet belangrijk genoeg om daarover verder te reageren en de boel af te handelen richting de gebruikers. Maar ik vind het wel jammer dat er hier niet vanuit de mods zelf initiatief over wordt ondernomen, om dit in het topic op FZ terug te koppelen. Persoonlijk denk ik dat 2 weken overleg ruimschoots voldoende zal zijn, gezien dit geen enorm big business is met grote invloed op het beleid. Persoonlijk denk ik dat je dit binnen een week wel kan afhandelen. Maar dat is mijn mening...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:01

Heino schreef:
Jemig wat doe je aanvallend Chiqa, enige wat ik probeer is mee te denken hoe het forum verbeterd kan worden. Relax, dus.

Wie maakt zich nu druk ;) Ik begrijp echt niet wat je nu wilt bereiken met dit topic behalve het voeden van je eigen nieuwsgierigheid.