bieden op eea maar niets meer laten horen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 09:06

Ik beantwoord wel iedereen alles en vind het ook niet erg om vragen te beantwoorden (ook al is het soms een hele lijst :D )
Zou ik zelf ook doen, zeker als het gaat om maten oid.

Ik vind het dan ook raar dat verkopers geen reactie geven op je bod, je kan toch zeggen dat het te laag is of niet serieus neemt?
Als ik akkoord ben zeg ik dat ook meteen en geef mijn volledige adres en bankgegevens.
Ik zeg er ook bij of het in een envelop past of een pakket is en wat de verzendkosten zijn, kan maar beter meteen gemeld worden ipv mailwisselingen over en weer.

Tja die advertenties zakken hier wel vlug, soms kijkt er geen kip naar je topic en een week later ben je alles zo kwijt :P

Pashon

Re: bieden op eea maar niets meer laten horen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:14

vind het hele ea systeem sowieso niet zo geweldig.

inderdaad mensen die niet meer reageren terwijl je hun bod geaccepteerd hebt, dat je toch even wacht vervolgens een mail stuurd dat je niks meer hoord en dus het weer inde verkoop gooid en eventueel andere geinteresseerden gaat benaderen en tja die andere geinteresseerden hebben meestal al wat andres gevonden. vind het zo waardeloos.
Als je op Ebay bied is het bindend en ben je verplicht tot afname en dat vind ik wel zo netjes zo bedenk je je wel duizend keer voordat je bied op iets.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 09:22

Pashon, vandaar ook dit topic, er moet toch wel iets mogelijk zijn? Ik ben benieuwd wat Bart daar voor iedeën over heeft....

Voor een zucht en een scheet krijg je hier soms een ban of een waarschuwing, dat moet toch ook bijgehouden worden?
Waarom dan niet zoiets inbouwen voor niet serieuze bieders/verkopers,
mensen die slechte spullen verkopen onder het mom van super staat of oplichters!

Lijkt mij best mogelijk, alleen ben ik geen forumontwerper of computertechneut :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:28

Helaas word er niets meer aan de EA gedaan. Tot de totaal nieuwe versie er is (ik vraag me af hoelang dat nog gaat duren?)

Verder ben ik het wel met je eens hoor! maar dit gebeurt helaas niet alleen op de EA maar ook in meeting topic's enz.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:34

Ach zo werkt dat.... Wel irritant, ik heb juist hekel aan als ik geen vp kan krijgen en moet gaan bieden, dan haak ik ook af.
En als er niet bijstaat tot wanneer het bieden is.
Of als je gegevens vraagt, die niet komen en uiteindelijk het ding al verkocht is.. Terwijl je 3 dgn ervoor al vroeg naar die gegevens.
Tja, bummer denk ik dan maar en zoek verder.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:36

Eerlijk gezegd, als ik iets te koop heb staan voor 5 euro en er staat een foto bij, dan doen ze het er maar mee. Ik wil best een berichtje terug sturen op een vraag maar je weet toch dat heel veel mensen veel vragen stellen en dan niks kopen. Bij mij is het heel simpel, ik zet er een vp bij, vind ik het bod goed, stuur ik een pb met de reactie dat ik hiermee akkoord ga en dat ik het verder wel hoor. Hoor ik niks zet ik ook niks in het topic en blijft het gewoon te koop staan. Krijg ik een berichtje dat ze het graag willen hebben dan stuur ik ze mijn rek.gegevens en zeg ik ze dat ik het artikel op stuur als ik het geld binnen heb en dat ze me hun adres maar moeten sturen. Dan zet ik pas in het topic dat het artikel onder voorbehoud van betaling verkocht is. Ik heb er eigenlijk nooit dit soort problemen mee gehad.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:39

Overigens geen ergenis, alleen wel hilarisch, 2 e hands dingen op bokt,
die je nieuw veel goedkoper kunt krijgen :D
Dan ben je pas goede verkoper! Als je dat lukt.
Beetje googelen doet wonderen.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:40

Het is ook wel andersom
Ergens op bieden maar totaal geen reactie krijgen
Ook dit is vervelend

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:54

Sjolvir, dat zegt niks. als mensen vorig jaar een (noem gewoon even wat) deken van Anky gekocht hebben kostte toen €190,- en nu is diezelfde deken €150,- dat wil niet zeggen dat mensen het eerder bedrag niet betaald hebben uiteraard. als ik iets te koop aan bied en ik heb dit er voor betaald dan probeer ik zo dicht mogelijk bij de prijs te zitten dat ik ervoor betaald heb tenminste als het nog in zeer goede staat is.
Dus dat gaat niet altijd op uiteraard, als je eerst alle websites en winkels af moet struinen omdat dingen misschien wel goedkoper zijn geworden :O

Vind het ook "belachelijk" dat je 1 maal in de week een topic mag openen, dat je niet elke dag een topic met dezelfde spullen mag openen vind ik helemaal top maar laat ze het om de 3 of 4 dagen doen ofzo. Je topic een schopje geven mag ook niet al probeerd en doet iedereen het wel heel vaak.

Verder vraag ik me af hoe lang het nog moet gaan duren voordat het nieuwe ea komt, ze zijn nu al 3 jaar bezig ondertussen wel kleine veranderingen gedaan, maar of die nou echt verbetering gegeven hebben :n
Snap dat Bart en de andere technische mensen meer te doen hebben maar om nou 3 jaar te moeten wachten op een andere EA vind ik wel heel erg lang duren.
Vrees dat het nieuwe EA een tien jaren plan gaat worden.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:56

linda212 schreef:
Het is ook wel andersom
Ergens op bieden maar totaal geen reactie krijgen
Ook dit is vervelend

Dit gebeurd ook vaak, maar ik heb zelf met regelmaat een topic op EA en heb heel duidelijk in het topic staan van reageren vragen biedingen endergelijke in het topic omdat dit wel zo eerlijk is tegenover de rest en dan nog word je via pb bestookd met vragen en hoevaak dezelfde vragen er niet tussen zitten :O
Ik probeer altijd iedereen te beantwoorden, maar zal best wel eens iemand vergeten niet bewust maar door de eventuele vele reactie's of dat ik de pb of reactie in het topic nu lees en even geen zin of tijd heb dat ik denk van doe het vanavond of morgen wel en het er dan bij insluipt om te reageren.

Andersom heb ik weinig meegemaakt, ik heb het meer andersom dus dat bieders niet meer reageren.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:03

Vreselijk vind ik het, had het vorige week met een rijbroek, zelfs aangeboden om hem te brengen omdat ik regelmatig bij betreffende bokker in de buurt kom... En ineens, niks meer.... Rijd ik van Jan *** een week met een rijbroek rond, uiterindelijk zelf maar een mailtje gestuurd of ze nof van plan was hem te kopen... "Nee, ik ben al voorzien inmiddels".... Doodziek wordt ik ervan.... :(

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:05

denise04 schreef:
Vreselijk vind ik het, had het vorige week met een rijbroek, zelfs aangeboden om hem te brengen omdat ik regelmatig bij betreffende bokker in de buurt kom... En ineens, niks meer.... Rijd ik van Jan *** een week met een rijbroek rond, uiterindelijk zelf maar een mailtje gestuurd of ze nof van plan was hem te kopen... "Nee, ik ben al voorzien inmiddels".... Doodziek wordt ik ervan.... :(

oja dat bekende smoesje, of uhh vorige week afspreken tot kopen gegevens uitwisselen en na ruim een week maar eens een reactie waar het geld blijft en dan krijg je als reactie heb van het weekend diezelfde deken (even als voorbeeld) van mijn vriend/ moeder/ oma/ buurvrouw cadeau gekregen :r
wees gewoon eerlijk zeg dat je je bedacht hebt, tja rot voor mij op dat moment maar wel eerlijk.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 10:10

Dat vind ik ook, niet erg dat ze voorzien zijn of er zomaar van afzien, maar laat dat even weten als je een serieus bod hebt gedaan....

Eerlijkheid waardeer ik meer als geen fatsoen :Y)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:26

Ik ben het helemaal met je eens hoor ts.
Hoe vaak je idd niet eens wat opmeet, extra foto's maakt, extra correspondentie voert.
En dan kan er geen pb vanaf dat er geen interesse meer in is.

Net zoals je weken op je geld moet wachten en vervolgens blijft het uit.
Je houd het artikel toch vast voor iemand.

Van mij mag bokt hier idd wel wat mee doen.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 09:41

Ik vind dat ook heel vervelend. Hoeveel aanslagen kost het nou om even te PB'en: 'Sorry, maar ik heb geen interesse meer.' en klaar ben je. Moeilijk := ... Prima als je het niet meer wil hebben maar even een berichtje zou fijn zijn ja. Als ik zie dat ze mijn berichtje wel gelezen hebben (via Postvak uit) maar niet antwoorden hou ik het product ook niet meer vast voor diegene.

Anderzijds zou ik niet weten wat Bokt ermee kan doen.. Het is een kwestie van fatsoen en niet van regeltjes...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:43

Ik herken het probleem, zowel via hier als via marktplaats. Het enige wat helpt is je er niet meer druk om maken. :n

Verkopen is tegenwoordig gewoon niet leuk meer. :O

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 14:05

Even de stand van zaken inzake niets laten horen/geen geld gestort na toezegging en zelfs ontvangen adresgegevens :P
(Dit nav van mijn 2 verkooptopics in mijn beginpost)

3 artikelen, dus 3 bokkers zonder fatsoen of geld :Y) zal ik ze de link naar dit topic sturen :=

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:15

Dat heeft toch geen zin, geloof mij. ;)