Het aanbieden van paarden van een ander

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:36

Bokt is een forum, draait op typische forumsoftware. Geen marktplaats, dat draait op 'e-commerce' software, of hoe je het ook wilt noemen. Dat lijkt me de duidelijkste reden om het EA probleem niet snel op te kunnen lossen.
Wat beheer zou kunnen doen (en bij mijn weten ook wil proberen te doen) is een compleet aparte verkoopsite opzetten en die linken binnen het forum. Wat beheer ook kan doen (en wat mij betreft is dat een betere optie, ben je van het gezeik af) is die hele 'verkoopellende' schrappen en verwijzen naar andere sites die daar al veel langer en beter op geequipeerd zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:38

Ik ben iemand in een speciale situatie, want de verkopers hier kunnen geen account aanmaken op bokt omdat ze het Nederlands niet beheersen.
Ik heb al vaker discussies gehad over het waarom niet. Het geld gaat naar mij, ze handelen met mij.

Wat marktplaats betreft, daar heb ik ook wel geadverteerd, maar het enige wat ik dan tegenkom is mensen die met absurd biedingen komen, of me een hoop werk bezorgen en uiteindelijk toch niet kopen, want ze deden eigenlijk alleen aan windowshopping/prijzenvergelijking.
Op bokt tref je meestal wel mensen die serieus een paard zoeken én omdat je al bekend bent op bokt (ik wel tenminste) is het laagdrempeliger en hebben mensen meer vertrouwen. Daarbij is juist de kans op fraude kleiner, want een misstap en je bent via bokt in bijna heel paardrijdend Nederland bekend en je verkoopt nooit meer een paard.

Dus ik wacht ook al lang met spanning af op een plek waar ik op bokt kan adverteren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:39

slimmerik schreef:
Dus iemand die niets met bokt heeft moet kunnen profiteren van bokt?

Het is maar hoe je het wilt zien denk ik. Ik denk dat niet alleen de stalhouder maar ook de mensen van Bokt ervan profiteren als de advertenties beter georganiseerd zijn en interessant aanbod bevatten.
Maar je kunt gebruikers ook zien als louter cijfertjes die vooral zo hoog mogelijk moeten (grootste forum, zoveel leden, advertentieinkomsten bladiebla).
't Is maar welke benadering je kiest, niet waar?

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:41

Ik vind het ook onzin. Als er iemand niet goed met internet om kan gaan mag je niet eens voor iemand een advertentie plaatsen :?
De reden...?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:45

Lusitana schreef:
Ik ben iemand in een speciale situatie, want de verkopers hier kunnen geen account aanmaken op bokt omdat ze het Nederlands niet beheersen.
Ik heb al vaker discussies gehad over het waarom niet. Het geld gaat naar mij, ze handelen met mij.

Wat marktplaats betreft, daar heb ik ook wel geadverteerd, maar het enige wat ik dan tegenkom is mensen die met absurd biedingen komen, of me een hoop werk bezorgen en uiteindelijk toch niet kopen, want ze deden eigenlijk alleen aan windowshopping/prijzenvergelijking.
Op bokt tref je meestal wel mensen die serieus een paard zoeken én omdat je al bekend bent op bokt (ik wel tenminste) is het laagdrempeliger en hebben mensen meer vertrouwen. Daarbij is juist de kans op fraude kleiner, want een misstap en je bent via bokt in bijna heel paardrijdend Nederland bekend en je verkoopt nooit meer een paard.

Dus ik wacht ook al lang met spanning af op een plek waar ik op bokt kan adverteren.

Ik merk juist andersom... dat je eerder serieuze verkopers treft op MP, vwb paarden, dan op bokt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:47

Ibbel schreef:
Bokt is een forum, draait op typische forumsoftware. Geen marktplaats, dat draait op 'e-commerce' software, of hoe je het ook wilt noemen. Dat lijkt me de duidelijkste reden om het EA probleem niet snel op te kunnen lossen. Wat beheer zou kunnen doen (en bij mijn weten ook wil proberen te doen) is een compleet aparte verkoopsite opzetten en die linken binnen het forum.

Dit was zo'n 5 jaar geleden absoluut waar. Inmiddels zijn er echter jaren en jaren verstreken en is er niks gebeurd. Laten we wel wezen: zo ongelofelijk moeilijk is het nou ook weer niet om een verkoopdeel op te zetten - vooral omdat het alleen om advertenties gaat en niet om (bijvoorbeeld) winkelwagentjes, bestelling en betaling.

En of je dat wilt? Tsja. Bokt had ooit plannen om niet alleen groter maar vooral ook professioneler (bv kostendekkend) te worden. Die potentie heeft het absoluut: gerichter en minder anoniem dan marktplaats of andere advertentiesites, een groot publiek. Het biedt de bezoekers iets extra's, het biedt de site meer aanzien en als je het goed aanpakt meer inkomsten (die vervolgens ook weer op andere manieren ten goede kunnen komen aan het boktpubliek.)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:54

Tsja ik zit nog niet zo lang op bokt, dus van die plannen weet ik niets af. Maar het lijkt me wel een zeer goed idee.
Alleen een beetje raar dat bokt daar zo lang over doet, ik denk dat een apart verkoop gedeelte gelinkt aan het bokt forum bokt zeer ten goede komt.
Voor mij zou het iig ook overzichtelijker zijn :j

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:03

Alane schreef:
Ik merk juist andersom... dat je eerder serieuze verkopers treft op MP, vwb paarden, dan op bokt.

Wellicht zit je in een ander soort paarden. De mijne zijn natuurlijk niet 1,2,3 te bezichtigen, daar moeten ze meer voor doen, en dan is het handiger als het gaat via iemand die ze kennen/vertrouwen.
Overigens krijg ik de meeste serieuse klanten via mijn website en een simpele plek voor websites van aanbieders is best een mogelijkheid.

Casca

Re: Het aanbieden van paarden van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:11

en een TAG dan, totdat er een nieuw deel is? Dan is het voor evt. kopers meteen duidelijk dat dit niet om eigen paarden van TS gaat.

En kunnen de modjes verder werken aan een oplossing...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:13

nah, heb belangstelling gehad, incl. kijkers uit Oostenrijk en Engeland, en belangstelling uit Tjechiè, Denemarken, zuid Duitsland en uiteraard Nederland ...
Mischien wel een ander soort paarden .. maar bezichtigen ging ook niet 1,2,3 .. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:18

Casca schreef:
en een TAG dan, totdat er een nieuw deel is?

Het team heeft aangegeven niet mee te willen denken over welk alternatief dan ook.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 17:43

en dát is wat me het meeste stoort....
Misschien moeten ze dan even groot boven EA zetten dat meedenken geen nut heeft?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:52

In mijn ogen is het een onzinnige regel.
Tuurlijk heb je marktplaats, maar op Bokt een advertentie is ook heel handig! En voor sommigen misschien wel fijner dan een marktplaats. Althans zo heb ik het ervaren.
Erg jammer dat er niet gekeken word naar een alternatief.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:02

slimmerik schreef:
Dus iemand die niets met bokt heeft moet kunnen profiteren van bokt?

Degene die de advertentie plaatst verdient meestal ook wel iets als het paard verkocht is, zeker als het om een trainingsstal gaat bvb...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:11

Shadow0 schreef:
Het team heeft aangegeven niet mee te willen denken over welk alternatief dan ook.

Volgens mij is dat hun goed recht. Je mag vragen wat je wilt, maar accepteer dan ook een 'nee'.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 17:39

Ik accepteer gerust nee, als er een duidelijk argument wordt gegeven waarom het nee is.
Niet als het afgeschoven wordt: we veranderen niks tot er een nieuw EA is (wat al tig jaar beloofd wordt)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:56

stef schreef:
Ik accepteer gerust nee, als er een duidelijk argument wordt gegeven waarom het nee is.
Niet als het afgeschoven wordt: we veranderen niks tot er een nieuw EA is (wat al tig jaar beloofd wordt)

Als je je niet kunt vinden met de volgende antwoorden van Bart (uit het andere topic) vraag ik me ècht af waar je heen wilt.

BartVB schreef:
Aangezien we niet even wat tienduizenden euro's stuk kunnen slaan op het laten bouwen zijn we hier zelf mee bezig maar dat gaat een stuk minder snel dan we zouden willen. Naast EA is er ook het reguliere onderhoud, organisatie van EA, contact met adverteerders, belastingdienst die aandacht wil hebben, beleid dat gemaakt moet worden, juridische zaken, etc, etc.

Het positieve nieuws is dat er, achter de schermen, een basis versie van het nieuwe EA draait en dat we op dit moment bezig zijn met een designer voor de nieuwe layout. Binnenkort overigens een wat meer uitgebreide update in het BBB.

Tot die tijd zullen we nog even moeten roeien met de riemen die we hebben. Het duidelijker aangeven van maten, het invoeren van meer categorieën, beter omgaan met commerciële aanbieders zijn allemaal dingen die hier hoog op de lijst staan.

en

BartVB schreef:
Het is af wanneer het af is, ik ga me niet meer aan publieke planningen wagen :) We proberen alles zo snel mogelijk online te hebben. Weken is te optimistisch, jaren is niet het idee :+

(zijn posten van 9 augustus jl.)

Volgens mij zul je wel moeten accepteren als je door wil bokken. En anders gewoon zelf een forumpie maken met jouw regels :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:05

Het gaat hier iets om wat eerder wel kon en nu plots niet meer en er wordt niet goed begrepen waarom.
Er hoeft niks speciaals voor aangebracht, lijkt mij, ze stonden er voorheen ook gewoon tussendoor.
Het gaat om een soort discriminatie, eigenlijk en de reden daarvoor is mij onduidelijk.
En wat er gezegd wordt klopt, dat degenen die de advertentie plaatst daar heus wel wat aan over houdt, anders hoeft hij/zij het niet te doen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:56

Bokt zal zich er wel mee in de vingers gesneden hebben. Het is dan hun goed recht van deze dienstverlening (tijdelijk) af te stappen. En het is hun goed recht niet meer uitleg te geven. Waarom zo doordrammen? Bart heeft gezegd dat eraan gewerkt wordt. Wees eens tevreden.

En ik zie het absoluut niet als discriminatie. Niemand mag toch paard van derden aanbieden op bokt? Dus waar wordt dan gediscrimineerd?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:07

De discriminatie is tussen die eigen paarden aanbieden en die paarden aanbieden die niet eigen zijn.
Discriminatie is hier dus letterlijk verschil.

Natuurlijk kan bokt doen waar ze zin in hebben, hebben ze idd alle recht op, niemand dwingt ze om iets te doen, we vragen alleen hoe of wat.

Als er werkelijk een reden achter zit dat er bv wat mis is gegaan, zie ik bv ook niet hoe een ander soort invulling problemen kan voorkomen, tenzij iemand daar specifiek over is en daar we hier op forumzaken forum zitten lijkt het mij niet zo heel vreemd om uitleg te vragen over bepaalde dingen die over het forum gaan...
Ik weet niet waarom er zo prikkelig gereageerd moet worden.

En ik wacht het allemaal rustig af hoor, ik reageer alleen hier en daar op wat anderen zeggen. Daar is dit forum ook voor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:22

slimmerik schreef:
Bokt zal zich er wel mee in de vingers gesneden hebben.

Dat is een aanname die je er zelf bij verzint. Door het Bokt-team wordt dat niet als reden gegeven.

Citaat:
Bart heeft gezegd dat eraan gewerkt wordt. Wees eens tevreden.

Waarom zou je tevreden zijn met beloftes waarvan je niet weet of ze nagekomen worden? Er is vaker gezegd dat er een ander EA komt. Dat mensen niet tevreden zijn, komt oa doordat deze belofte tot nu toe, al jaren, niet is nagekomen, en er ook geen bereidheid is om over alternatieven na te denken. Natuurlijk kunnen gebruikers niet afdwingen dat het anders gaat - het valt niet te verplichten. Maar waarom zou je daar tevreden mee moeten zijn? Waarom zou je niet mogen aangeven wat je bezwaren daartegen zijn?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:30

ik vind het idd onzin... als jij toestemming hebt van de eigenaar van het paard of idd de gene die een paard zoekt..why not?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:33

AlexandraM schreef:
ik vind het idd onzin... als jij toestemming hebt van de eigenaar van het paard of idd de gene die een paard zoekt..why not?

Die toestemming valt niet te controleren. Ik ken 'n geval dat inderdaad zonder toestemming van eigenaar een paard te koop werd gezet. Vlak daarna was het gebeurd wat bokt betreft. En gelijk hebben ze.

Bij sommigen komt er werkelijk geen positief woord over bokt meer uit..... en maar doorbokken :?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:44

En waarom zei je dat dan niet meteen? Over dat aanbieden van paarden zonder toestemming?

En als iemand kritiek op iets heeft, wil dat niet zeggen dat ze vinden dat heel bokt niet deugd. Afwijzen op "persoon"(bokt) en "gedrag" zijn verschillende dingen.

Je kunt bv iets hebben tegen iemands uitvoering, maar dat wil niet zeggen dat het bedrijf op zich niet deugt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:10

Lusitana schreef:
Je kunt bv iets hebben tegen iemands uitvoering, maar dat wil niet zeggen dat het bedrijf op zich niet deugt.

Ik zie het als bij iemand op bezoek zijn die je wel kunt schieten..... maar ja .... ze serveren toch wel lekker eten dus ik blijf er komen....

Dus constant lopen zeiken op gastheer (beleid en mods) maar wel lekker vreten (kwebbelen in diverse (HK)topics wat men leuk vindt)