Temmen op gebruiker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Temmen op gebruiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:13

Als ik een spamme zie op het moment dat er wel aan aantal mods online zijn zoek ik eerst op of de goeie mod online is, zo niet kijk ik in mijn msn lijst of er daar eentje online is. Vaak wel en dan is het in een paar seconden opgelost. Zo niet, dan PB ik meerdere mods met het spamaccount. En bij mij is het dan ook meestal zo opgelost.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:15

Gewoon een pb naar een mod sturen en desnoods naar 3 mods die online zijn. Dan heb je er altijd wel een te pakken die direct actie onderneemt.
Ik tem geregeld op spammers en nooit problemen mee gehad. Er is altijd snel actie ondernomen :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:18

Dus je verwacht nu feitelijk dat iemand 4 berichten stuurt om actie te krijgen omdat er 4 mods zijn die niet op tijd hun tems lezen? Ik vind het nogal wat! Temeer omdat gewone gebruikers maar 1 pb tegelijk kunnen sturen, en dus per mod een nieuw bericht moeten maken, tekst plakken, naam invullen....

Ik vind het nogal erg omslachtig.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:20

Ik vind dat niet zo'n probleem eigenlijk. :+
But that's just me. :')

Maar jij vind het hinderlijk als er tems van spamaccounts lang open staan? En wat is lang in jou ogen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:21

Shadow0 schreef:
Dus je verwacht nu feitelijk dat iemand 4 berichten stuurt om actie te krijgen omdat er 4 mods zijn die niet op tijd hun tems lezen? Ik vind het nogal wat! Temeer omdat gewone gebruikers maar 1 pb tegelijk kunnen sturen, en dus per mod een nieuw bericht moeten maken, tekst plakken, naam invullen....

Ik vind het nogal erg omslachtig.

Ja, dat verwacht ik inderdaad. Overigens had ik het over 3 mods en geen 4 :+ Soms staat een mod nog op "online", maar pas na 5 minuten inactief zijn gaat de status op offline. Wanneer je net op dat moment een pbtje stuurt, heb je dus kans dat je de mod in kwestie net mist.
En kom op zeg, wat is het nou voor moeite? Gewoon je berichtje copy pasten en huppa naar de volgende online mod sturen. Nog geen minuut werk en je krijgt er geen RSI van :)

Als je dat al teveel moeite vind..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:25

Bellatrix schreef:
Ik vind dat niet zo'n probleem eigenlijk. :+

Ja, ik vind dat een probleem ja... Het team verwacht dat gebruikers VEEL tijd stoppen in het communiceren van een probleem. Wat mij betreft moet dat andersom. Sterker: een beetje team signaleert die problemen in de meeste gevallen zonder hulp van de gebruikers en lost het op.

Citaat:
Maar jij vind het hinderlijk als er tems van spamaccounts lang open staan? En wat is lang in jou ogen?

Als er een halve dag overheen gaat vind ik dat lang bij een simpel spamaccount. Overigens... laten we de zaken wel correct stellen. Ik vind het hinderlijk als de spamaccounts een halve dag hun gang kunnen gaan. Hoelang de tem open staat doet minder ter zake - als de overlast maar heel gauw opgelost wordt.

En ik vind het ontzettend ongastrvrij staan dat het team verwacht dat je dan als gebruiker rustig een stuk of 10 handelingen onderneemt voor er eindelijk eens iemand te vinden is die er naar kijkt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:26

Cayenne schreef:
Als je dat al teveel moeite vind..

Ja, dat vind ik, want het is niet nodig! Het is alleen maar nodig omdat de mods het blijkbaar teveel moeite vinden om regelmatig hun tems te lezen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:28

Dan doe je het niet. Er zijn vast wel mensen die wel die moeite willen nemen. Dat mods het "blijkbaar teveel moeite vinden om hun tems regelmatig te lezen" maak jij er van. Dat is namelijk een mening en geen feit. Volgens mij wordt er van mods niet verwacht dat zij 24/7 online zijn. Bovendien groeit bokt nog steeds heel hard, en daarom komen er steeds meer mods bij om dit soort problemen op te vangen :)

Denk er wel aan dat dit soort problemen voort komen uit 2 richtingen:
De mods zijn afhankelijk van tems en als meer mensen niet de moeite willen nemen om te temmen, dan wordt het hier helemaal snel een zooitje. Je kunt dus zelf ook meehelpen aan een schoner bokt :)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:30

er duiken vandaag ook weer allemaal antieke topics op YRT op..... zo'n grietje dat haar punten voor HK moet halen..... we temmen maar weer per post als ik er op klik en er achter kom dat zij weer iets moet spammen......
Heel irritant

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:31

Cayenne schreef:
Dan doe je het niet. Er zijn vast wel mensen die wel die moeite willen nemen. Dat mods het "blijkbaar teveel moeite vinden om hun tems regelmatig te lezen" maak jij er van. Dat is namelijk een mening en geen feit.

Als er mods zijn die wel pb's lezen maar de tems dus niet (ook niet als die op hun fora staan!), dan kan ik er toch niet veel anders van maken dan dat ze gewoon geen zin hebben om hun tems regelmatig te lezen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:33

Shadow0 schreef:
Cayenne schreef:
Dan doe je het niet. Er zijn vast wel mensen die wel die moeite willen nemen. Dat mods het "blijkbaar teveel moeite vinden om hun tems regelmatig te lezen" maak jij er van. Dat is namelijk een mening en geen feit.

Als er mods zijn die wel pb's lezen maar de tems dus niet (ook niet als die op hun fora staan!), dan kan ik er toch niet veel anders van maken dan dat ze gewoon geen zin hebben om hun tems regelmatig te lezen.

Kun jij een post laten zien waar letterlijk in staat dat mods geen zin hebben om hun tems te lezen en alleen pb's lezen? :) Zo ja, dan zou ik daar graag een quote van zien.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:39

Cayenne schreef:
Kun jij een post laten zien waar letterlijk in staat dat mods geen zin hebben om hun tems te lezen en alleen pb's lezen? :) Zo ja, dan zou ik daar graag een quote van zien.

Doet het er toe wat ze zeggen dan? Ik vind 'actions speak louder than words'. Als tems lang blijven staan zonder dat er op gehandeld wordt, en pb's levert sneller reactie op, dan kan ik daar geen andere conclusie uit trekken dan dat de mods te weinig hun tems in de gaten houden.

Wat kun jij daarvan maken dan?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:48

Maar weet je wat het punt is Cayenne? Uit al die dingen die de laatste tijd genoemd staan op FZ komt wat mij betreft steeds hetzelfde beeld naar voren: het team lijkt de belangen van de gebruikers niet meer voor ogen te hebben. Ze wachten liever tot iemand klaagt, voordat ze eens in actie komen.

(En ach, waarom zouden ze. De teamleden hebben immers een plek waar ze kunnen plaatsen zonder lastig gevallen te worden door rellers en spammers en andere ongein. De overlast die de gewone gebruikers ervaren, daar hebben zij weinig mee te maken.)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:59

Shadow0 schreef:
Doet het er toe wat ze zeggen dan?

Ja, want tot die tijd blijft het jouw mening en is het geen feit :)

Citaat:
Ik vind 'actions speak louder than words'. Als tems lang blijven staan zonder dat er op gehandeld wordt, en pb's levert sneller reactie op, dan kan ik daar geen andere conclusie uit trekken dan dat de mods te weinig hun tems in de gaten houden.

Zie boven.

Citaat:
Wat kun jij daarvan maken dan?

Dat, zoals ik al zei:

Cayenne schreef:
Volgens mij wordt er van mods niet verwacht dat zij 24/7 online zijn. Bovendien groeit bokt nog steeds heel hard, en daarom komen er steeds meer mods bij om dit soort problemen op te vangen

Citaat:
Ze wachten liever tot iemand klaagt, voordat ze eens in actie komen.

En dat is weer jouw mening.
Overigens, het lijkt me geen doen om als mod alle topics preventief in de gaten te houden.
Er zijn 1.264.451 topics en 47 mensen met modbevoegdheden. Hoe zie jij dat voor je?
Daarom juist zijn mods afhankelijk van gebruikers, en juist daarom is het zo belangrijk dat gebruikers ook een piepklein beetje moeite willen doen, anders krijg je het sneeuwbaleffect.

Citaat:
(En ach, waarom zouden ze. De teamleden hebben immers een plek waar ze kunnen plaatsen zonder lastig gevallen te worden door rellers en spammers en andere ongein.

en is dat zo erg? Is het niet een van de doelen van bokt dat iedereen uiteindelijk zonder spammers en dat soort troep lekker kan posten in hun eigen HK topic? :)

Citaat:
De overlast die de gewone gebruikers ervaren, daar hebben zij weinig mee te maken.)

Er wordt ontzettend hard gewerkt door alle teamleden. Het zijn nou eenmaal geen bots en gelukkig maar.
Het grootste gedeelte van de overlast komt nog steeds bij de gebruikers vandaan die niet het inzicht hebben om te zien dat de problemen grotendeels bij henzelf ontstaan. Tot die tijd blijft het tegen de wind in roeien. Een beter Bokt begint immers nog altijd bij jezelf :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:11

Ik denk dat Shadow bedoelt dat het team een afgesloten gedeelte heeft, waar niemand kan meelezen, waar je dingen kan neerzetten die niemand tegen je gebruikt... Dat moet heerlijk zijn, en helaas heeft de gewone gebruiker niet zo'n plek, maar die lopen dus wel tegen dat soort problemen aan, mensen die zieken in topics, die het elders weer tegen je gebruiken.

Op dat soort dingen kan getemd worden, het kan verwijderd worden, maar het leed is dan al geschied.

Om een voobeeldje te noemen; laatst werd er in een LZP topic iets heel kwetsends gezegd over mijn dochter. Ik blies stoom af in mijn HK topic en kreeg vervolgens (op zich terecht, het staat in de regels) te horen dat ik geen andere bokkers mocht bespreken. Aan de ene kant voelde ik me dubbel genaaid. Mijn dochter is 4, zij kan zich niet verdedigen, dat moet ik doen. Als ik dat in het LZP topic had gedaan op de manier die mij aan het hart lag dan had ik zeker een OW te pakken. Nu met het ventileren in een HK topic ben ik er ook maar ternauwernood aan ontsnapt.

Jullie als teamleden hebben een afgesloten gedeelte waar jullie kunnen ventileren, en nee, ik heb geen feiten maar ik ben er 99% zeker van dat jullie dat ook doen. Dat vind ik heel begrijpelijk want het team krijgt veel op z'n dak.

Maar ik kan me voorstellen dat het voor 'de gebruiker' wel eens moeilijk is om zo kwetsbaar te zijn en het nergens kwijt te kunnen.

Overigens heb ik er begrip voor dat de HK niet beter is afgesloten. Het heeft immers geen nut, met zoveel gebruikers als bokt kan je niet reguleren wie er wel en geen kwaad in de zin heeft en dus recht heeft om de HK te lezen. En allemaal aparte subfora maken is ook geen doen :n

Maar dat dat gefrustreerde gebruikers oplevert kan ik me ook goed voorstellen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:17

@ Rock, daar heb je zeker een punt, en juist daarom is de HK voor veel mensen juist zo belangrijk denk ik (en omdat de HK zo belangrijk is, is hij ook grotendeels afgeschermd voor niet-geregistreerde leden). Helaas zijn er altijd wel spammers of mensen die uit zijn op rellen, maar ik denk dat je dat altijd wel blijft houden. Dan is het dus zaak om gelijk aan de bel te trekken zodat er actie ondernomen kan worden. Binnenvallende bokkers die kwaad in de zin hebben is idd erg frustrerend :\

Er is overigens weleens een besloten forum geweest, toendertijd voor de "bokkers van toen", maar dat bleek niet te werken. (Ik weet overigens niet meer precies waarom dat niet werkte).
Ik denk dat de gedeeltelijke openheid in de HK eigenlijk best goed is. Op die manier kun je (als welwillende bokker ;) ) altijd wel mensen vinden of onderwerpen vinden die bij je aansluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:27

Dat is waar, er is bijna altijd wel een HK topic te vinden waar je past.

Aan de andere kant is de welbekende 'post niet op bokt wat je niet op de voorpagina van de krant wil hebben' ook zo ontzettend waar. Daar kan je aan toevoegen; 'post niet op bokt wat je niet wilt dat tegen je wordt gebruikt in de rechtszaal' en 'post niet op bokt wat je niet wilt dat je je baan kost' en 'post niet op bokt wat je niet wilt dat je je relatie kost' en 'post niet op bokt wat ervoor kan zorgen dat je stalker precies weet waar hij je moet vinden' *zwaait naar eigen meelezers* etc.

Juist als je hier heel lang rondwandelt (in mijn geval alweer 8 jaar) maak je vrienden en met je vrienden wil je graag alles delen. Met de wetenschap dat er mensen meelezen word de lol in bokt een heel stuk kleiner helaas.

En ik snap Shadow dan ook wel als ze zegt dat teamleden dat lijken te vergeten. Het is gewoon niet hetzelfde, bokken met of zonder kleurtje. Met een kleurtje heb je toch nog je echt veilige plek ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:49

Citaat:
Citaat:
Ze wachten liever tot iemand klaagt, voordat ze eens in actie komen.

En dat is weer jouw mening.

Nee, dat hebben ze gezegd. Ze reageren op tems. Ze houden hun eigen fora meestal niet preventief in de gaten.

Citaat:
Overigens, het lijkt me geen doen om als mod alle topics preventief in de gaten te houden.
Er zijn 1.264.451 topics en 47 mensen met modbevoegdheden. Hoe zie jij dat voor je?

Och, ik vond het nooit zo'n probleem. Je ziet niet alles hoor, maar ik kon als mod altijd een aardig beeld hebben wat er speelde, en zeker op de eigen fora. Daarom snap ik het ook niet zo goed. Ik ben mod geweest, en ik vond het dus niet zo onhaalbaar als mensen allemaal zeggen. De dingen die je niet ziet, zijn stiekeme rellen over meerdere topics, of gedoe in de HK. Maar verder kun je met een beetje een actieve, geinteresseerde instelling het grootste gedeelte echt wel meekrijgen!

Citaat:
Daarom juist zijn mods afhankelijk van gebruikers, en juist daarom is het zo belangrijk dat gebruikers ook een piepklein beetje moeite willen doen, anders krijg je het sneeuwbaleffect.

Ik heb als gebruiker zelfs wel meer dan een piepklein beetje moeite gedaan, maar ik vind de afhandeling van de mods dusdanig willekeurig, inconsequent en laat dat ik daar geen zin meer in heb. Het moet van twee kanten komen natuurlijk.

Citaat:
(En ach, waarom zouden ze. De teamleden hebben immers een plek waar ze kunnen plaatsen zonder lastig gevallen te worden door rellers en spammers en andere ongein.

en is dat zo erg? Is het niet een van de doelen van bokt dat iedereen uiteindelijk zonder spammers en dat soort troep lekker kan posten in hun eigen HK topic? :)[/quote]

Ja, iedereen ja. Maar nu zijn het vooral de teamleden, en laten ze toe dat andere fora volledig overspoeld worden door allerhande ongein. Elke zoveel tijd schrap ik weer iets van mijn lijstje omdat het gewoon niet meer interessant is om te lezen. Maar de teamleden hebben voor zichzelf een veilige plek gecreeerd, zich afgesloten van de gebruikers en voor hen is de noodzaak er dus niet echt meer om wat aan het grote bokt te doen.

Citaat:
Er wordt ontzettend hard gewerkt door alle teamleden.

Hard, maar inefficient, en zonder duidelijk beleid of goede zelfkritiek. Ik waardeer hun energie, ik waardeer hun persoonlijke inzet, maar ik veroordeel de manier waarop het uitgevoerd wordt want die is gewoon niet goed.

Citaat:
Het grootste gedeelte van de overlast komt nog steeds bij de gebruikers vandaan die niet het inzicht hebben om te zien dat de problemen grotendeels bij henzelf ontstaan. Tot die tijd blijft het tegen de wind in roeien. Een beter Bokt begint immers nog altijd bij jezelf :)

En zo kunnen de mods weer lekker slapen, want zij wassen hun handen in onschuld. :j (Ongelofelijk, waar komt dat toch vandaan? Waarom willen mods en gebruikers zo graag geloven dat er 'niets aan gedaan kan worden'? Stelt dat gerust?)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:58

Persoonlijk vind ik wel dat er ook voor leden een afgesloten gedeelte moet zijn, of kunnen komen. HK topics waar je alleen op uitnodiging in kan, maar wel toegankelijk voor de moddies graag.

Gevaar lijkt me dat je klieken krijgt( vroeger ook wel pennybrigade) die elkaar wijst op topics en dan met zijn allen iemand gaan afbranden die het niet met een van hun HK leden eens was.
Een Mod zou dan de posten op HK moeten kunnen lezen om te zien of er oproepen tot rellen zijn.
Ook een belangrijke reden om wel de PB's inzichtbaar te maken voor moddies!

Wij gewone sterveling zien vaak de verbanden niet, waarom wordt iemand plotseling laaiend op een poster? Misschien een rot Pb gehad waar je OT niks over mag zeggen????
Of ze vinden inderdaad daar een oproep tot rellen?

Maar dat er mensen zijn die graag vrijuit met Bokt vrienden zouden willen praten zonder dat iedereen mee kan lezen, dat snap ik best, sterker nog, lijkt me heerlijk!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:02

Frantic, dat zou ideaal gezien natuurlijk geweldig zijn, aparte HK topics. Maar als je kijkt naar het aantal gebruikers, en het enorme aantal HK topics... dat is volgens mij technisch niet haalbaar. Bokt is al niet altijd even snel, maar volgens mij als je een heleboel subfora aanmaakt wordt het alleen maar trager.

Wat ik wel met je eens ben is dat er volgens mij veel achter de schermen gestookt wordt.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:04

waarom niet gewoon een schermpje met er is een tem zodra er 1 is?
Simpel en niet te missen.
De meest simpelen site`s hebben het dus dan kan bokt het toch ook?
Waarom moeilijke opslossingen bedenken die veel tijd eisen als een pop upje het ook prima doet?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:04

Rock schreef:
Wat ik wel met je eens ben is dat er volgens mij veel achter de schermen gestookt wordt.

Mag ik vragen waaruit je dit concludeert?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:05

Ik zie nooit spam... weet niet eens wat daaronder verstaan wordt }>
Dat zal dus wel betekenen dat de mods hun werk gewoon goed doen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ik al een beroep héb, en geen aspiraties heb om bij de forumpolititie te gaan zodat ik andere mensen kan vertellen wat ze wel of niet mogen doen en met een boekje met regels wil zwaaien.
Dat de mods een afgesloten deel hebben waarin ze zonder bemoeienis van degenen die de status van opperbokker hebben aangenomen, zaken kunnen bespreken lijkt me niet meer dan logisch. Dat 'gewone' bokkers dat niet hebben lijkt me ook logisch: het worden maar al te vaak broeinesten van roddel, achterklap en afkatterij. In sommige openbare topics heerst vaak al een 'ons-kent-ons'sfeertje waar nieuwkomers straal genegeerd worden als ze niet in het straatje van het kliekje passen. Als je zo nodig je hart wil luchten kun je nog altijd je vriendinnetjes per pb benaderen. Dan kun je je ook uitleven zonder enige sociale controle. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:06

Bellatrix schreef:
Rock schreef:

Mag ik vragen waaruit je dit concludeert?

Ho, wacht, ik bedoel dus via PB. Mensen die via PB beginnen te kafferen en openlijk op bokt de engeltjes uithangen. Niet achter de schermen als in; bij mods.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:07

Frantic schreef:
Persoonlijk vind ik wel dat er ook voor leden een afgesloten gedeelte moet zijn, of kunnen komen. HK topics waar je alleen op uitnodiging in kan, maar wel toegankelijk voor de moddies graag.

...

Dàt is er geweest op verzoek van oude-getrouwe-bokkers: Ze vochten elkaar daar de tent uit ... dus dat was geen succes :n

Als je graag met een kliekie apart wilt, begin je toch een eigen gesloten forumpie?