Commercieel splitsen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PureSylk

Re: Comercieel splitsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:39

Dan ben ik nogsteeds nieuwschierig of dat dan echt zoveel advertenties per dag zijn, dat het nodig is om daar onderscheid in te maken.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:41

Wij vinden van wel :j
Niet alleen op basis van het aantal advertenties, maar ook om een stukje onderscheid te maken.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 20:57

Ik zou graag willen dat commercieel gesplitst word in paarden (daar gaat Bokt toch grotendeels over) en overige.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:10

ZusJacobs, dat komt dus op hetzelfde neer als wat ik eerder benoemde.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:12

Oke, duidelijk :)
Ik ga in elk geval nog even vragen hoe het beheer hier tegenover staat en of er mogelijkheden zijn.
Ik denk wel dat het 'overzichtelijkheidsprobleem' niet opgelost is door alleen dit onderscheid te maken maar dat er meer nodig is, want alles wat dan overblijft (buiten de paarden om) is dan eigenlijk nog een soort vergaarbak. De paardenspullen van de commerciele aanbieders staan dan nog steeds tussen de hondenriempjes en de partijtjes met badhanddoeken (ik noem maar wat :D), maar het is wel het bespreken waard.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:16

Juist niet, ik bedoel dat alle paard-gerelateerde artikelen/diensten apart komen te staan van bijvoorbeeld fotografie/hondenriempjes/sieraden/badhanddoeken/etc. Deze vallen dan onder overige.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 21:51

Georgette schreef:
ZusJacobs, dat komt dus op hetzelfde neer als wat ik eerder benoemde.

Ja weet ik :) Maar ze vroeg hoe het dan moest.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 00:39

Mag ik dan melden dat ik het erg handig zou vinden als in de titel de maat van het artikel vermeld staat. :o

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:56

Bokt draait op dit moment (technisch) vooral op phpBB. phpBB zorgt voor het forum (logisch), het nieuws (wat minder logisch) en ook EA (niet bepaald logisch). We zijn dan ook druk bezig met een oplossing die moet zorgen dat al deze 'niet-forum' mogelijkheden op Bokt beter vorm kunnen krijgen. Helaas is dat nogal een flink project aangezien alles wel samen moet blijven werken met het forum, er een compleet nieuwe layout nodig is, navigatie helemaal aangepast moet worden, en omdat er behoorlijk wat geprogrammeerd moet worden. Aangezien we niet even wat tienduizenden euro's stuk kunnen slaan op het laten bouwen zijn we hier zelf mee bezig maar dat gaat een stuk minder snel dan we zouden willen. Naast EA is er ook het reguliere onderhoud, organisatie van EA, contact met adverteerders, belastingdienst die aandacht wil hebben, beleid dat gemaakt moet worden, juridische zaken, etc, etc.

Het positieve nieuws is dat er, achter de schermen, een basis versie van het nieuwe EA draait en dat we op dit moment bezig zijn met een designer voor de nieuwe layout. Binnenkort overigens een wat meer uitgebreide update in het BBB.

Tot die tijd zullen we nog even moeten roeien met de riemen die we hebben. Het duidelijker aangeven van maten, het invoeren van meer categorieën, beter omgaan met commerciële aanbieders zijn allemaal dingen die hier hoog op de lijst staan.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 12:23

Oké duidelijk :) Bedankt voor je bericht Bart!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:45

Maar hoe lang duurt dat dan / wat is de planning? Daar kun je gewoon een realistische inschatting van maken.
En als dan uit die planning blijkt dat nog jaren duurt is het misschien de moeite om kleinere verbeteringen toch door te voeren - die afweging kun je pas maken als je een beeld hebt van de tijdsduur.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:53

Klopt, en volgens die planning is het niet handig om nog grote dingen te veranderen aan EA :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:39

Bedankt voor de duidelijkheid Bart, ook ik zou graag die verdeling zien tussen CO-paarden en CO-diensten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:25

BartVB schreef:
Klopt, en volgens die planning is het niet handig om nog grote dingen te veranderen aan EA :)

Er is dus een termijn bekend? Welke termijn is dat? Weken, maanden, jaren? Want Oscar zei dat ze het nog helemaal niet wist.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:34

Het is af wanneer het af is, ik ga me niet meer aan publieke planningen wagen :) We proberen alles zo snel mogelijk online te hebben. Weken is te optimistisch, jaren is niet het idee :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:43

BartVB schreef:
Het is af wanneer het af is, ik ga me niet meer aan publieke planningen wagen :) We proberen alles zo snel mogelijk online te hebben. Weken is te optimistisch, jaren is niet het idee :+

Als ik het zo hoor dan denk ik dat mods en gebruikers er rekening mee moeten houden dat het nog best een jaar of meer kan doen. Dingen die pas af zijn als ze af zijn... komen in mijn ervaring maar al te vaak helemaal niet af. Er zijn altijd dingen die er tussendoor komen, zeker als je structureel meer werk dan mensen hebt.
En dan vraag ik me nogmaals af of het reeel is om te zeggen dat deze betrekkelijk kleine wijzigenen de moeite niet zijn? Oscar: wat zou voor jou een termijn zijn waarbij je denkt: ok, nu loont het de moeite niet meer? Waar zouden de gebruikers de grens leggen?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:52

Shadow, ik denk dat je het moet doen met het antwoord dat Bart gegeven heeft. Wat ik er persoonlijk van denk is helemaal niet interessant, ik spreek hier als mod namens het team. Je weet ook dat het beheer hierin het laatste woord heeft. Bart heeft aangegeven dat er geen veranderingen meer gedaan worden aan het huidige EA. Daar zullen we het mee moeten doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:05

Oscar schreef:
Shadow, ik denk dat je het moet doen met het antwoord dat Bart gegeven heeft. Wat ik er persoonlijk van denk is helemaal niet interessant, ik spreek hier als mod namens het team. Je weet ook dat het beheer hierin het laatste woord heeft.

Dat weet ik, en ik weet ook dat het team daar dan ook over het algemeen erg makkelijk in meegaat - dat het team genoegen neemt met allerlei hele onwenselijke situaties. En elke keer wordt er een beroep gedaan op het begrip van de gebruikers - en ik snap gewoon echt niet meer waarom we daar begrip voor moeten hebben? Het heeft helemaal niks te maken met al die excuses die steeds genoemd worden - het is gewoon slechte planning en slecht beheer.

Zo simpel is het. En het kan voortduren omdat het team daar genoegen mee neemt en de gebruikers daar genoegen mee nemen. Het team straalt altijd zoveel onmacht uit. Het enige wat ik heel veel zie is redenen waarom er van alles niet kan.

En nou ja, dat kan natuurlijk... maar ik denk dat het tijd wordt om daar eerlijk voor uit te komen, ipv steeds weer verklaringen te zoeken die mooi klinken maar niets opleveren. Jullie als team willen gewoon niet al te ver gaan in het organiseren van een nieuw EA. Dat kan... maar ik denk dat gebruikers daar geen begrip meer voor hoeven te hebben.