Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:10

Ilzas schreef:
Cayenne schreef:
sporten schreef:
kort gelden had iemand een paard te koop 6 jaar oud

met 2 filmpjes erbij 1 keer dressuur en 1 keer spingen

heb erbij gezet :
wat schop jij je paard met je sporen
dat paard niet gek van wordt
en zelfs in stap schop ze er lekker op los

werd direct verwijderd

Het lijkt me heel begrijpelijk dat dit verwijderd is.
Je levert flink commentaar zonder enig advies erbij te geven.

En sinds wanneer is dat verboden? Langs een gemiddeld wedstrijdterrein staan paardenmensen elkaar ook flink commentaar te geven, zonder advies. Als het je mening is?

In een verkoopadvertentie? :+
Overigens mag je daar sowieso niet offtopic gaan.

en Ilzas, verboden is niet het juiste woord, maar op Bokt heb je je gewoon aan de regels te houden.
Lukt dat niet, dan zou ik me toch afvragen of je wel op de juiste website zit voor jezelf ;)

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:11

ik heb nooit wat moeten betalen voor marktplaats hoor!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Ilzas schreef:
Cayenne schreef:

En sinds wanneer is dat verboden? Langs een gemiddeld wedstrijdterrein staan paardenmensen elkaar ook flink commentaar te geven, zonder advies. Als het je mening is?

Dit bericht was ook verwijderd als er advies bijgegeven werd. Op EA mag dit niet, staat duidelijk in de regels. En sinds wanneer dat verboden is? Sinds deze regels er op EA staan, en dat is al enkele jaren.
Bokt is geen wedstrijdterrein maar een openbaar forum waar iedereen welkom is en waarbij je bij aanmelding akkoord bent gegaan met de regels.

Cayenne

@Boytju2: Het is een tijd zo geweest dat je op bepaalde gedeeltes van marktplaats moest betalen om een advertentie te plaatsen. Of dat nog steeds zo is weet ik niet.

Carlijnx

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:12

ooh, haha okee ik snap hem!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:15

Neonlight schreef:
Dit bericht was ook verwijderd als er advies bijgegeven werd. Op EA mag dit niet, staat duidelijk in de regels. En sinds wanneer dat verboden is? Sinds deze regels er op EA staan, en dat is al enkele jaren.
Bokt is geen wedstrijdterrein maar een openbaar forum waar iedereen welkom is en waarbij je bij aanmelding akkoord bent gegaan met de regels.

Precies en dat is dus wat mij irriteert omdat het een "openbaar forum" is moet het beter zijn dan real life. Maar je kunt toch niet voorkomen dat mensen zo reageren als in real life. Dus lijkt mij een kansloze missie.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:15

Ja, dat heb ik nou ook. Mijn topic werd verwijdert omdat ik alles voor paarden en alles voor ruiters bij elkaar in had gedaan. Ik dacht ach het komt van 1 iemand moi dat kan dan wel, om dan 2 advertenties te gaan plaasten vond ik zinloos. Ik kreeg ook een pbtje dat hij verwijdert was...Nouja, nu heb ik dus wel 2 advertenties :D

Ik had ook een vraag over mijn antieke kaptafel hoeveel die waard zal zijn. Mijn topic werd door een mod naar het kippenhok verplaatst?? Dat vond ze wel passen bij mijn topic... Raar... Het was een serieuze vraag.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:16

Ik ben het helemaal met je eens Sharmila...en ja, Bokt wordt groter en groter, maargoed, als de sfeer daar onder leiden moet, dan moet het bokt team misschien maatregelen gaan bedenken. Meerdere morators, zodat de 'werkdruk' lager komt te liggen.

Er worden hier, mijns inziens, heel wat mieren verkracht met allerlei regeltjes en dingetjes, de sfeer wordt er niet beter op, bovendien krijgen gebruiken een steeds grotere apathie tegen moderators.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:17

Ilzas schreef:
Precies en dat is dus wat mij irriteert omdat het een "openbaar forum" is moet het beter zijn dan real life. Maar je kunt toch niet voorkomen dat mensen zo reageren als in real life. Dus lijkt mij een kansloze missie.

Een openbaar forum is niet te vergelijken met real-life. Op een openbaar forum mis je de klank van een bericht en een gezichtsuitdrukking. Bovendien durven mensen omdat ze anoniem zijn ineens veel harder/botter en/of aanvallender uit de hoek te komen dan wanneer ze face to face een gesprek hebben. Mede daarom zijn deze regels er.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:20

Daar ben ik het op zich wel mee eens, dat mensen meer "durven" van achter hun computer en ik vind ook zeker dat er opgetreden moet worden tegen mensen die onnodig hard uit de hoek komen, maar ook een leuke enthousiaste reactie ergens op word verwijderd. Als een vriendin van mij een paard te koop aanbied en ik reageer in dat topic dat het echt een leuk dier is, hup verwijderd, want doet niet ter zake. Terwijl ik het juist wel terzake vind doen. Eveneens als handelaren worden besproken, dat kan juist waardevolle informatie zijn. En dat word ook gedaan bij programma's zoals Kassa, Radar en de Consumentenbond.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:22

Neonlight schreef:
Een openbaar forum is niet te vergelijken met real-life. Op een openbaar forum mis je de klank van een bericht en een gezichtsuitdrukking. Bovendien durven mensen omdat ze anoniem zijn ineens veel harder/botter en/of aanvallender uit de hoek te komen dan wanneer ze face to face een gesprek hebben. Mede daarom zijn deze regels er.

Maargoed, als je iemand complimenteert over hun jas, waarom zou dat niet mogen? Misschien is diegene helemaal niet capabel om rijtechnisch commentaar te geven :? Ik kan hier werkelijk het kwaad niet van in zien.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:22

Ik heb laatst een topic geopend omdat ik heel vaak tegen dit probleem aanloop. En wat denk je.....

Het topic wordt gesloten!!!!

te belachelijk voor woorden.....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:23

De regels van HAW zijn zo om er meer een rijtechnisch verhaal van te maken. Als iemand gewoon leuk zn paard en zn mooie jas wil showen dan had een topic bij ITP goed gepast. In dit geval wilde iemand blijkbaar rijtechnisch commentaar dus dan komt het bij HAW. Als je als bokker dan wil zeggen dat iemand een mooie jas heeft kan dat beter per PB. Overigens commentaar/kritiek wordt hier vaak opgevat als 'je moet iets negatiefs zeggen', dat is echt niet de bedoeling. Positieve kritiek is ook welkom. Een reactie als "wat heb je hem mooi voorwaarts en van de hand af lopen, zo zie ik dat graag, ik weet dat dit met een Friesje vaak wat lastig is, maar jou is het goed gelukt" zou op HAW ook een goede reactie zijn.

De regels van EA zijn zo om het behapbaar te maken voor de moderators. Ondanks dat is EA nog steeds het drukste van alle fora voor de moderators, gewoon gezien het aantal producten dat daar aangeboden wordt. Je hebt dan gewoon een setje regels nodig om het overzichtelijk te houden. En ja, als die regels al langere tijd gelden dan kiezen moddies ervoor gewoon een topic te verwijderen ipv een PB te sturen. Bij een nieuwe regel is er vaak een 'overgangsperiode' waarbij eerst PB's worden gestuurd om zo mensen te wijzen op nieuwe regels.

Over het algemeen: een forum met 200 gebruikers vraagt een andere manier van modereren als een forum zoals Bokt, met veel actieve gebruikers. Daar horen nu eenmaal regels bij. Regels zijn er overigens voor de Bokkers en niet voor de regels, dit wordt ook altijd in het achterhoofd gehouden bij het instellen van een nieuwe regel.
Bokt is verder ook geen statisch geheel, er wordt regelmatig geevalueerd of bepaalde regels nog up-to-date zijn, danwel of bepaalde fora nog wel lopen zoals dat bedoelt was. Goed voorbeeld is de evaluatie van RT zoals nu besproken in dit BBB.

Bokt is een ongelooflijk groot forum, veel gebruikers. Je hebt dan ook een setje regels nodig om alles in goede banen te leiden.
Laatst bijgewerkt door Apple op 06-08-10 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:23

Of gewoon geen zin in. Waarom moet je met kritiek komen. En je mag ook niet steeds met dezelfde kritiek komen. Dus als iets al genoemd is, word je op die manier gewoon "geband" van een bepaald topic.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:25

Ik ben het toch wel met de TS eens, de sfeer die jaren geleden op bokt was is er niet meer :n
Toen was ik bij wijze van ook niet van bokt weg te slaan, en nu... nu post ik soms niets tot weinig omdat ik denk van 'laat maar'.
Tuurlijk snap ik ook wel dat bokt gegroeid is, maar het word er echt niet beter op op deze manier, en dat heb ik dan ook in de enquête duidelijk aangegeven laatst.
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 06-08-10 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:25

Ja, ik ook.

Ook zo'n "affaire", ik zit in een huiskamertopic met vriendinnetjes, zoals zoveel Bokkers, maar waag het ook niet om in dat ene topic iets wat er in een ander topic gebeurd te bespreken: ook ten strengste verboden, word ook gewoon verwijderd.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:32

sporten schreef:
kort gelden had iemand een paard te koop 6 jaar oud

met 2 filmpjes erbij 1 keer dressuur en 1 keer spingen

heb erbij gezet :
wat schop jij je paard met je sporen
dat paard niet gek van wordt
en zelfs in stap schop ze er lekker op los

werd direct verwijderd

Omdat EA niet gemaakt is voor discussie. We zijn niet op een wedstrijd, en als mensen dat op een wedstrijd doen vind ik dat persoonlijk ook nogal aso (tenzij het dier echt mishandeld wordt natuurlijk)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:33

Wat je/we/men er van vind is iets anders. Feit is wel dat het werkelijheid is, dat het gebeurd. Maar Bokt moet zo nodig "beter" zijn dan the real world.

En als een dier echt mishandeld word, zegt niemand er wat van...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:34

Bokt wil niet "beter" zijn dan the real world, alleen de real world is geen internet. Internet is anders dan the real world met een andere gedragscode en een ander gebruik.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:35

Dat word geprobeerd ja... En gezien het aantal ingrepen en de kennelijke overbelastheid van mod's een heilloze missie...

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:39

Ik denk nu bij mezelf:

... nog even en dit topic wordt ook gesloten ...

Maar de topics waar ik het in mijn eerder post over had waren topics over handelaren die gesloten werden idd. En die verhalen die daar stonden waren toch zeker eerste hands en op waarheid berust... en toch werd de helft er af gegooid want het zou niet eerste hands zijn geweest... (waren jullie erbij vraag ik me dan af) en je mocht iemand niet zwart maken... Wat is er zwart aan de waarheid???

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:40

Ja, zit ik ook op te wachten...

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:40

Ilzas schreef:
Cayenne schreef:

Het is op EA sowieso niet de bedoeling je mening te geven, maar enkel en alleen te reageren wanneer je serieus geïnteresseerd bent in het aangeboden paard of product en daar meer informatie over wilt ontvangen. Het is geen discussie-forum, dus daarom worden dergelijke berichten verwijderd.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:41

Ilzas schreef:
Ja, zit ik ook op te wachten...

Dan had er nu allang een slotje op gezeten.
Er wordt hier toch door een groep mods hun best gedaan om vragen te beantwoorden?
Ik snap die negatieve ondertoon van je niet zo goed :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:44

Een constructieve discussie over de regels op Bokt is altijd mogelijk. Topics daarover gaan niet zomaar op slot.