16+ & 18+ Knopje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:31

Ook als je jong bent en nog helemaal geen idee hebt van wat seks is?
Koopto666 schreef:
Broccoli schreef:
Maar als je nooit in aanraking komt met het fenomeen seksueel misbruik zul je ook niet kunnen erkennen dat hetgeen bij jou gebeurt ook seksueel misbruik is (even een voorbeeldje).

Ik snap jouw standpunt ook hoor, zeker weten. Maar ik vraag me af of we meisjes/jongens wel zo moeten beschermen.

ik ben er nog nooit mee in aaraking gekomen, maar ik zou het wel degelijk herkennen. bij mezelf en bij anderen.
wel goed dat je ook jongens noemt trouwens :P

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:32

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 21-04-22 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephanie_86

Broccoli schreef:
Maar als je nooit in aanraking komt met het fenomeen seksueel misbruik zul je ook niet kunnen erkennen dat hetgeen bij jou gebeurt ook seksueel misbruik is (even een voorbeeldje).

Ik snap jouw standpunt ook hoor, zeker weten. Maar ik vraag me af of we meisjes/jongens wel zo moeten beschermen.

als ouder heb je de begintaak om te zeggen / voor te leggen wat goed en fout is en ik weet zeker dat als een kind in aanmering komt met seksueel misbruik dat diegene wel degelijk weet dat dat fout is

Koopto666

Broccoli schreef:
Ook als je jong bent en nog helemaal geen idee hebt van wat seks is?
Koopto666 schreef:

ik ben er nog nooit mee in aaraking gekomen, maar ik zou het wel degelijk herkennen. bij mezelf en bij anderen.
wel goed dat je ook jongens noemt trouwens :P

volgens mij kan je tegenwoordig niet niet weten wat seks is.
kinderen van 8 hebben het er al over.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:33

Japke_Z schreef:
Maar wat dan als iemand van 12 een topic opend over dat ze misbruikt is? dan kan ze er zelf niet meer in reageren en roept iedereen dat het wel nep zal zijn omdat de TS niet meer reageerd.

Voor dat soort dingen wordt meestal een SA geopend.

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:33

Japke_Z schreef:
Maar wat dan als iemand van 12 een topic opend over dat ze misbruikt is? dan kan ze er zelf niet meer in reageren en roept iedereen dat het wel nep zal zijn omdat de TS niet meer reageerd.

lijkt me dat als je er een 16+ filter op wil zetten, dat je dat dan zelf ook moet zijn.
dit moet mogelijk zijn

Stephanie_86

Re: 16+ & 18+ Knopje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:35

nou ts aan jou de eer om t voor te stellen

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:36

lijkt me ook.
als je dit allemaal zo leest, zijn de meeste mensen hier toch wel vóór

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:36

Als het softwarematig mogelijk zou zijn dergelijke aanvinkhokjes bij te programmeren, zou je daar de actie aan kunnen koppelen dat, als iemand zo'n topic aanklikt, er een dialoogbox wordt weergegeven waarin nog een keer gewaarschuwd wordt dat het een topic betreft met 16+/18+ inhoud en waar je dan nog een keer moet bevestigen dat je het topic echt wilt lezen voordat het daadwerkelijk geopend wordt.

Maar dergelijke topics afschermen voor jonge bokkers is denk ik niet waterdicht te krijgen omdat, zoals al geschreven werd, er bij aanmelding als lid geen controle uitgevoerd wordt/kan worden of de opgegeven geboortedatum klopt.

En dan nog wat anders: kinderen van die leeftijd zijn stiknieuwsgierig en reteslim met computers en internet. Als het al mogelijk zou zijn (wat ik dus niet denk) om op Bokt dergelijke content af te schermen, zijn er legio mogelijkheden elders op internet om kennis van dergelijke zaken te nemen.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:37

.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 09:38

Koopto666 schreef:
Japke_Z schreef:

lijkt me dat als je er een 16+ filter op wil zetten, dat je dat dan zelf ook moet zijn.
dit moet mogelijk zijn

Precies ik heb het al een keer gezegd, zo'n kind en ik zeg bewust kind kan in overleg met een Mod een topic openenen zodat zij toch de steun en hulp krijgt die ze verwacht hier te krijgen. Ik bedoel dat zijn uitzonderingen. Wél vind ik dan weer dat als er overleg plaatsvindt met een mod met een minderjarig persoon over dit soort zaken dat een Mod er ook op moet hameren hulp te zoeken bij een instantie voor dit soort zaken.

Ik bedoel het blijft een paardenforum en als de mods hier overal op moeten gaan letten dat is ook niet mogelijk. Dus dit is een beetje voor en tegen mezelf.

@Koopto666 Jongens kunnen net zo goed seksueel misbruikt worden door ieder ander. Dus waarom niet he, veel mensen willen dat nog wel eens vergeten jammer genoeg.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 09:39

Japke_Z schreef:
Koopto666 schreef:

dit moet mogelijk zijn

Dus als iemand van 12 misbruikt word mag iedereen het lezen, maar bij iemand van 16+ niet?

En een SA met verschillende leeftijden in het topic en het profiel wordt ook meteen als nep bestempeld.

Jij snapt het volgens mij niet helemaal ;) Ik zou het topic nog eens rustig doorlezen vanaf het begin. :o

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:39

EricPrast schreef:
Als het softwarematig mogelijk zou zijn dergelijke aanvinkhokjes bij te programmeren, zou je daar de actie aan kunnen koppelen dat, als iemand zo'n topic aanklikt, er een dialoogbox wordt weergegeven waarin nog een keer gewaarschuwd wordt dat het een topic betreft met 16+/18+ inhoud en waar je dan nog een keer moet bevestigen dat je het topic echt wilt lezen voordat het daadwerkelijk geopend wordt.

Maar dergelijke topics afschermen voor jonge bokkers is denk ik niet waterdicht te krijgen omdat, zoals al geschreven werd, er bij aanmelding als lid geen controle uitgevoerd wordt/kan worden of de opgegeven geboortedatum klopt.

En dan nog wat anders: kinderen van die leeftijd zijn stiknieuwsgierig en reteslim met computers en internet. Als het al mogelijk zou zijn (wat ik dus niet denk) om op Bokt dergelijke content af te schermen, zijn er legio mogelijkheden elders op internet om kennis van dergelijke zaken te nemen.

tja, elders kunnen ze het altijd vinden, maar daar kan je vanuit Bokt zowiezo nix aan doen. maar je kan wel een voorbeeld stellen.
ik denk dat het softwarematig mogelijk is, want heb al op andere sites dit soort dingen meegemaakt.
En het moet niet met een extra dialoog venster, maar echt een lock voor 16-
Laatst bijgewerkt door Koopto666 op 22-07-10 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:40

.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:42

Koopto666 schreef:
tja, elders kunnen ze het altijd vinden, maar daar kan je vanuit Bokt zowiezo nix aan doen. maar je kan wel een voorbeeld stellen.
ik denk dat het softwarematig mogelijk is, want heb al op andere sites dit soort dingen meegemaakt.
En het moet niet met een extra dialoog venster, maar echt een lock voor 16+

Dat heeft alleen maar zin als je de registratieprocedure voor nieuwe leden dichttimmert op een manier dat bij aanmelding de leeftijd op een waterdichte manier gecontroleerd wordt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 09:42

Koopto666 schreef:
EricPrast schreef:

Elders kunnen ze het altijd vinden inderdaad maar op bokt dan niet meer ;) en dat is dan toch wel een fijn gevoel vind ik. Bokt kan zich dan nooit schuldig voelen aan dit soort zaken. Dát is iets wat ik wel belangrijk vind, want bokt is zo groot en er zitten hier zoveel mensen. En bokt heeft een leuke reputatie (alhoewel dat momenteel iets minder is) en dat willen we graag zo houden toch? :D

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:43

EricPrast schreef:
Koopto666 schreef:

Dat heeft alleen maar zin als je de registratieprocedure voor nieuwe leden dichttimmert op een manier dat bij aanmelding de leeftijd op een waterdichte manier gecontroleerd wordt.

ja precies.
en wat mij betreft niet alleen voor nieuwe leden

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:45

Citaat:

ja precies.
en wat mij betreft niet alleen voor nieuwe leden[/quote]

nee niet alleen voor nieuwe leden je als er een leeftijd is geregistreerd bij al bestaande leden dan kan de regeling daar toch ook voor gelden

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:47

Nog meer regeltjes? Jeetje...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 09:49

_San87_ schreef:
Nog meer regeltjes? Jeetje...

Ik vind bokt nog zeer beschaafd met de regeltjes... :)

En over het niet zo invoudig zijn als je op het eerste oog denkt: Dat is zeker waar ;) Valt niet over te twisten maar daarom ben ik ook geen Mod ;) We kunnen het op zijn minst voorstellen aan een van de Modjes. :) Misschien kunnen zij er wél meer mee ;)

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:50

ik ga even douchen etc :P
maar ben wel benieuwd of er echt nog een Mod gevraagd wordt, en wat zijn/haar opinie is.
so, let me know :P

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:51

Al eens overwogen dat misschien niet alles op bokt thuishoort? :+

Kan me voorstellen dat het voor sommigen een thuishaven is, maar zie soms SA's voorbij komen waarbij ik denk.. ga jij eens gauw echte hulp zoeken ipv forummen zodat je je íets beter voelt..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:52

Dat Bokt beschaafd is met de regeltjes, betekent niet dat er voor ieder wissewasje een nieuwe regel aangemaakt hoeft te worden?

Dit is echt zo'n totaal onzinnige, makkelijk te omzeilen regel. En what happened to ouderlijk gezag? Als ouders willen dat hun kinderen afgeschermd worden van seksueel getinte topics, zetten ze maar een block op de computer. Daarbij is het totaal onredelijk bepaalde mensen van bepaalde topics uit te sluiten.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:52

HLPhoto schreef:

Kan me voorstellen dat het voor sommigen een thuishaven is, maar zie soms SA's voorbij komen waarbij ik denk.. ga jij eens gauw echte hulp zoeken ipv forummen zodat je je íets beter voelt..

ja tuurlijk maar je kan niet alles stoppen en er zijn mensen die wel de moed krijgen door goede feedback dat ze hulp gaan zoeken

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:53

HLPhoto schreef:

dat kan ook,
maar dan moeten ALLE niet-paard-gerelateerde topics verwijderd worden. want wat voor de 1 leuk is om over de posten, vindt de ander belachelijk