Door één 'foute' reactie, altijd een ander beeld van iemand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:56

Om heel eerlijk te zijn.. beoordeel ik dan wel iemand anders als diegene negatief is geweest over mij. Het ligt natuurlijk ook aan de manier waarop. Maar als ik een botte kwetsende opmerking krijg ergens op, ga ik niet in haar/zijn topic zitten dat ze zo leuk is!
Daarin ben ik echt een trut, en weet dat het niet goed is, maar krijg dat niet over me hart.
Misschien omdat ik zelf niet iemand ben om hard commentaar op anderen te geven, omdat ik verre van perfect ben met bv paardrijden.

Ixie

Re: Door één 'foute' reactie, altijd een ander beeld van iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:12

Grappig onderwerp. Ik denk dat ik misschien als iemand in een discussie bijvoorbeeld iets zegt wat in mijn ogen totaal gek of onredelijk is ik als ik die persoon 'tegen kom' op bokt daar ook nog aan zal blijven denken.. Maar om nou een banketstaaf iets terug te sturen? Ik denk dat ik dan gewoon niet reageer. Maar soms kom ik iemand dan weer in een situatie van bv een discussie tegen en dan kan het wel raak zijn :P maar ik scheld nooit ofzo! Alleen kan je soms best een 'heftige' reactie terug verwachten, maarja als de andere bokker hetzelfde doet is dat ook niet zo heel gek denk ik.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:23

Herkenbaar hoor! Ik heb ook wel eens dingen geroepen die ik niet echt meende in een verhitte discussie :o
Maar die paar enkele bokkers waar ik echt een negatief beeld van heb, die ben ik veel vaker tegengekomen met stomme reacties. Ik kom zo vaak reacties tegen waarvan ik denk "wie schrijft nu zoiets?!", maar als ik die persoon verder niet meer tegen kom dat onthoud ik dat echt niet, wie het was en wat ie precies schreef :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:43

Justdiesel: Dat wou ik maar even zeggen.. :D

FaberSmid: Oké, op die manier..
Zulke mensen ken ik gelukkig niet, tenminste niet dat ik weet.

Rock: Dat komt gedeeltelijk ook op mij neer.
Als iemand mij kwetst, zal ik eerder s'nachts wakker liggen dan dat ik iets kwetsend terug stuur.
Maar als iemand rare opmerkingen naar bijv. een vriendin stuurt, kan ik best wel heftig reageren.
Best apart.

Sammie: Ik denk dat er heel veel mensen zijn die irl heel anders zijn dan op internet.
Dat ben ik zelf waarschijnlijk ook, want in het echt ben ik ernstig verlegen, durf sommige mensen niet eens aan te kijken en schaam me altijd voor mijn uiterlijk.
Maar hier op Bokt ziet niemand mijn gezicht en kan ik gewoon zonder schaamte mijn mening geven, zonder uitgelachen te worden.
En daar ben ik ook wel blij om, want zo kan ik toch nog iets bij dragen. :j

Cayenne: Daar ben ik het mee eens. :j

Lieke7787: Dat snap ik ook wel, en ik vind dat ook helemaal niet raar. :)
Zo was ik namelijk in het begin ook.

IsabelvS: Af en toe moet je voor jezelf op komen..
En daar is niks mis mee, zolang het maar netjes blijft.

8nnemiek: Ik heb eigenlijk nog nooit iets gezegd wat ik niet meende, wel dingen waar ik nu niet meer achter sta.
Sommige mensen proberen ook om heftige reacties uit te lokken.
Dat vind ik dan wat minder.

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:00

Weet je wat het is...

Ligt er gewoon aan wat voor opmerkingen..

Als je echt zo slecht met je paard omgaat en alles, kun je zelf wel begrijpen dat je daar opmerkingen over krijgt.. bv rijden op een shet terwijl je te groot bent! Dan vind ik botte opmerkingen nog niet eens heel erg...
Maar als ze opmerkingen gaan maken over bv je uiterlijk... dat gaat mij te ver.. zeker opmerkingen over gewicht of dergelijke, wat hier op het forum met regelmaat voorkomt. Als er dan 22 paginas er overgaat of je wel of niet te dik bent voor je pony, vind ik veeeeeel te ver gaan. Dan maak je echt iemand kapot. En zeker die mensen die er dan wat over zeggen onthoud ik.. Vind dat heel egoistisch en kinderachtig om daar een discussie over te openen. Die kunnen dan dus ook echt een snauw terug verwachten en daar kan ik dus niet meer positief tegen aan kijken.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:49

Ik trek geen conclusies uit 1 post en ik onthoudt amper namen dus ik weer meestal allang niet meer wat de gene ervoor heeft gepost.
Ik heb volgens mij ook nog nooit botte opmerkingen gehad en ik ben ook niet van plan om dat bij iemand anders te doen...

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:33

Ik vind het een interessant iets om over na te denken :j

Ik merk namelijk aan mezelf dat ik in sommige discussietopics wel eens kan denken 'jeeezus heb je die weer', maar meestal laat ik me niet leiden door die gedachte en dwing ik mezelf wel altijd om weer met een schone lei te beginnen. Edit: Moet wel zeggen dat ik dit pas heb als ik me meerdere keren geërgerd heb aan berichten van dezelfde gebruiker. Meestal vergeet ik namen meteen :+

Aan de andere kant denk ik ook vaak 'heee daar heb je die en die, daar ben ik het altijd mee eens'! Daardoor pik ik misschien van sommige mensen meer dan van andere, dus in dat opzicht begin ik niet echt met een schone lei bij elk topic.

Wel iets om over na te denken, leuk topic :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:08

Lieke7787: Ja, daar ben ik het ook mee eens. :j
Of als mensen je gigantisch beschuldigen van iets waar je helemaal niks van af weet.
Mensen kapot maken is in alle gevallen gewoon not done.

Geerte: Dat is een goede instelling. :j

Chris: Dat heb ik ook erg vaak!

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:12

Koudbloedkim: Ja daarom.. en denk dat dat teveel voorkomt hier op het forum.. maar dat is mijn mening.
Ik zou hier niet snel rijfoto's plaatsen omdat ik een maatje meer heb. Ik weet van me paard en mezelf dat we volop genieten, laat dat een ander niet verpesten door rotopmerkingen.

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:14

ik bedoordeel ook snel als mensen negatief over mij praten maar zo in het echt ben ik heel lief :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:18

Lieke7787 schreef:
Om heel eerlijk te zijn.. beoordeel ik dan wel iemand anders als diegene negatief is geweest over mij. Het ligt natuurlijk ook aan de manier waarop. Maar als ik een botte kwetsende opmerking krijg ergens op, ga ik niet in haar/zijn topic zitten dat ze zo leuk is!
Daarin ben ik echt een trut, en weet dat het niet goed is, maar krijg dat niet over me hart.
Misschien omdat ik zelf niet iemand ben om hard commentaar op anderen te geven, omdat ik verre van perfect ben met bv paardrijden.

Om toch even mijn duiveltje te laten spreken... Als ik dergelijke mensen tegenkom op bokt, vind ik het juist extra leuk om superaardig te zijn. Je snapt ongetwijfeld wat ik bedoel.... :=

Een uurtje geleden ofzo kreeg ik nog een pb van iemand, die even verhaal ging halen naar aanleiding van een reactie in een topic. Die reactie was puur en alleen mijn mening, maar dan blaast diegene meteen weer van de bovenste toren dat het niet zo is. Als dat gebeurt dan meld ik meestal gewoon dat 'onze' meningen te veel verschillen om een discussie aan te gaan, en dat ik dat ook afraad. Wat moet ik anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:37

Lieke7787: Ja, dat komt vaker voor dan je denkt. :j
Jammer, want het is nergens voor nodig en soms kun je beter even tot 10 tellen.
Over foto's plaatsen; als jij aan je paard merkt dat die geen last van jouw gewicht heeft, is dat goed.
Daar heb je dan verder geen oordeel voor nodig van anderen.
Soms kan het wel leuk zijn om te zien hoe andere mensen tegen jullie aan kijken. :)

Azaar: Haha.. :D Waarom zo verschillend?

Janine1990: Ohh, zo herkenbaar..
Zulke mensen negeer ik ook gewoon als ze maar doorgaan. :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:38

Ik persoonlijk kan me weinig druk maken om het gewicht van de ruiter, het dier zal het wel kunnen dragen, daar zie ik geen problemen in. Het dier zal niet optimaal lopen als de ruiter niet in balans is, wat dan toch wat lastiger is denk ik persoonlijk.
Ik zou een ruiter hooguit waarschuwen voor zichzelf.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:45

hoe goed je het ook bedoelt... volgens mij is het niet de bedoeling om een andere Bokker te gaan bespreken op posten of gedrag.

Ik post ook wel eens wat tegen de wereld in of niet tactisch maar zou witheet worden als ik merkte dat ik dan met naam en toenaam in een topic werd besproken door een derde!

Weet_lot hiervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:48

Ik bedoel er niks verkeerds mee en het is juist een voorbeeldje van hoe ik tegen dingen aan kijk.
Zal haar toch even een link sturen. :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:05

Verschil zit hem tussen 1 post en een heel topic plaatsen imo.
Daarbij gaf ze in verschillende posts aan dat ze moeite met dikke mensen had, dus hoezo nav 1 post

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:23

Echwel schreef:
Verschil zit hem tussen 1 post en een heel topic plaatsen imo.
Daarbij gaf ze in verschillende posts aan dat ze moeite met dikke mensen had, dus hoezo nav 1 post

En mensen mogen geen moeite hebben met dikke mensen?
Daarom zou je in een ander topic meteen die mensen weer afzeiken op grond van hun ideeën over dikke mensen?

Ik zal eerlijk zijn, ik heb het niet meegekregen, maar ik kan me voorstellen dat mensen blijven waarschuwen voor de gevaren van dik zijn, omwillen van de gezondheid van de dikkere mensen... Hiermee doel ik niet meteen op de persoon die hier deels wordt besproken, maar over het geheel...
Ikzelf vind het ook erg om hele dikke mensen te zien, maar niet omdat ik er vies van ben, maar omdat ik gezondheid ontzettend belangrijk vind.
En ik denk dat KBK een levend voorbeeld en unicum is van hoe sommige mensen met hun gewicht zouden moeten omgaan. Zo krachtig als zij voor haar gezondheid strijdt, vind ik echt geweldig!
Maar dat is het in mijn ogen, afvallen is kiezen voor je eigen gezondheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:24

Nou.. bedankt. :o

Maar zo'n discussie is hier niet echt op zijn plaats, want het gaat niet om overgewicht.
Dat topic was een voorbeeldje..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:26

Ik zou niet gemeen gaan doen, maar als iemand gemeen tegen mij of iemand anders doet en ik merk dat, dan is het voor mij ook gewoon klaar. Gemene, achterbakse mensen kunnen wat mij betreft echt in de stront zakken. Ik ga me niet verlagen en negeer het dus gewoon (of zeg er netjes wat van, wat helaas nooit zin heeft maar dan heb ik het tenminste geprobeerd).

Als iemand een mening heeft die ik niet deel (bvb moeite hebben met dikke mensen) dan reken ik diegene daar niet op af. Mijn vriend ziet bvb veel goede dingen in het communisme, maar dat maakt hem voor mij geen minder persoon. Het is een prachtig mens dus door zoiets zou ik hem niet afwijzen.

Maar dat vind ik ook wel iets anders dan een gemeen rotkarakter hebben, zulke mensen houd ik graag op afstand. Heb geen zin in die kortzichtigheid en negativiteit. Is puur zelfbehoud dus.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:27

Ik probeer zelf altijd iedereen een tweede (of derde, vierde) kans te geven. :j Ik herken vaak ook geen namen dus echt 'wraak' kan ik nooit nemen.. (Als ik dat zou willen..) Wel heb ik vaak gehad dat iemand gewoon gemeen ging reageren in mijn topics omdat ik het niet met diegene eens was tijdens een discussie. Erg flauw vond ik dat, negeerde het dan maar. Sinds ik mijn naam veranderd hebt behandeld diegene me weer 'normaal' dus het zal wel.. :')

Maar ik probeer zelf normaal te reageren en als ik diegene echt niet uit kan staan klik ik het topic weg, vind het flauw om een topic te verpesten. :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:29

Toevallig dacht ik vandaag nog....Lot en haar topic over haar thuissituatie, toen dat topic over overgewicht en zo hier en daar heb ik wat dingen van haar gelezen. Allen niet geheel tactisch. Is het raar dat mensen op een gegeven moment denken...hm ligt het niet aan haar zelf, of dat ze dingen aandikt? Deze gedachte is puur gebaseerd op iets wat men leest en zelf een beeld vormt, is toch anders dan dat je de degene in het echt kent. Lijkt me niet heel raar. Toch? (dit als voorbeeld genomen)

Ik betrap mezelf er wel een beetje op ja. Maar dan gaat het niet over 1 reactie, in haar topics staan meer van dit soort reacties.

Maar wraak nemen? Nee hoor, als ik iemand echt niet meer moet dan laat ik degene links liggen

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:32

Ik denk er om eerlijk te zijn nooit over na
Goed topic!

ikzelf ben vaak niet zo erg met reacties en vooroordelen,
maar ik kan met soms behoorlijk ergeren aan een persoon, en dan Moet ik het uiten. Dat is gewoon slecht van me, daar werk ik ook aan.

Ik ben het eens met H_nalanta, Ik verpest zeker niet graag een topic, heb ik geloof ik ook nooit gedaan

Wraak nemen zou ik nooit doen, Je kan een keer een Discussie hebben maar je moet gewoon niet in het verleden blijven hangen.

om eerlijk te zijn opent dit topic mijn ogen, fijn!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:43

Ik kom dit topic net bij toeval tegen, en moet zo werken, dus zal proberen het kort te houden.

Ik probeer zelf mensen niet te snel te veroordelen, iedereen heeft wel eens een bad day, en net als ik kan niet iedereen zich altijd even goed uitdrukken, omdat je het gezicht er niet bij ziet kunnen dingen heel anders overkomen. Helaas veroordeel je sneller dan je denkt, en overkomt het mij ook geregeld.

Ik heb bijvoorbeeld echt niks tegen "dikke" mensen, ik heb dezelfde mening als Janine1990, en daarbij zou ik ALLEEN MENSEN DIE IK KEN erop aanspreken. Verder ga ik er niet op in, het moet geen totale Off reactie worden :o

Wat er bij mij thuis is is mijn zaak, ik zet een GEDEELTE op bokt, niet alles, sommige dingen zijn te privé. En ik ben idd geen engeltje, lang niet, maar wie wel? Ik ben vrij recht door zee, en dan zul je ook mijn mindere kanten leren kennen, en ik moet eerlijk zeggen dat ik resprect hebt voor de bokkers die dat met mij durven.

Ik heb bijv. al de tip gekregen vanuit de nieuwe stal waar ik rij niet teveel op bokt te zetten om opstandjes te voorkomen. Tja, ik heb het daar naar me zin maar ik ga echt geen dingen verzwijgen, en als iemand van daar eens met mij wil babbelen over wat ik hier plaats sta ik daar gewoon voor open. (Overigens met bokkers net zo, meeten wordt wat lastig, maar msn ect. leven ook nog)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:48

Ik geef mijn antwoord of mening op een post en niet op een persoon. Er zijn wel bepaalde personen waarvan ik een beetje weet 'ze te kennen' of wat voor reactie ze geven maar ik kijk dan niet anders naar diegene. De ene keer kan ik ontzettend knallen met iemand en de andere keer ben ik het daar bijvoorbeeld mee eens. :j

nikkilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:52

onbewust doe je dat toch. Dat voorbeeld over die foto's: Als je van te voren weet dat het haar paard is, vind je het niet mooi. Als het van een vreemde was geweest had je ze wel mooi gevonden. Menselijk instinct. :D