Dat de link die je aanklikt , opent in een nieuw venster

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:26

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:27

Goed idee! Dit had ik ook al aangegeven in de bokt enquête!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:29

Ik vind het juist irritant als er een nieuw venster opent en ik zou niet weten hoe je dat moet onderdrukken. Dan vind ik het op deze manier een stuk makkelijker, als je het in een ander venstertje wil dan open je het gewoon met je muiswieltje of ctrl erbij.

Dit is juist fijn, dan hou je hetzelfde scherm en raak je ook niet in de war met wat je nou bezig bent (of ik ben gewoon te chaotisch, dat kan natuurlijk ook. Maar extra vensters zijn voor mij echt niet leuk :') )

Hommage

Re: Dat de link die je aanklikt , opent in een nieuw venster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:33

Dit doet ie bij mij soms ook ineens (heb google chrome) ik ga dan altijd naar instellingen toe en zet de standaard instellingen weer terug. Dan doet opent hij de link in een nieuw tabblad ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:01

De mooiste oplossing zou gewoon een setting in je profiel zijn. Dan heb je altijd, op elke computer, het gedrag dat jij als gebruiker wenst, en kunnen anderen kiezen voor iets anders. Een dergelijke setting zou niet heel gecompliceerd hoeven zijn.

Er zijn bovendien prima redenen om het te doen die in dat artikel staan:
1. users should always be in control of the interface they are interacting with.
2. It is appropriate to enforce opening links in a new window in case the link leads to a large image which takes time to load. Opening this image in a new window allows user to focus on your content while the image is being loaded in the background.
Dit is van voor de youtube- en imagealbums-generatie, maar geldt hiervoor zeker ook.
3. Als argument tegen het openen in een nieuw window wordt de backbutton aangehaald - maar bij het bekijken van foto-albums is de backbutton (doordat je door een hele reeks links heen moet) al erg nutteloos. Het wegklikken van een album met kruisje en je forum openhouden, is eenvoudiger dan 35 links terug gaan. (Zelfs al weet ik hoe je dat sneller kunt doen dan 35 keer op back drukken.)

Maar het belangrijkste is denk ik dat dit een punt is dat bij veel gebruikers leeft - al jaren. Ondanks alle principes zijn er heel wat gebruikers die erom vragen. En dat alleen lijkt mij reden genoeg om te kijken of je aan zo'n vraag tegemoet kunt komen, ipv zeggen dat de gebruikers het verkeerde willen.

Die mogelijkheid is er volgens mij - het is niet moeilijk om dit in een setting te vangen (er is tenslotte al een linkparser).

willyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:07

Ik liep hier ook tegenaan en nooit geweten dat je dat met die shift of ctrl knop kon oplossen, bedankt voor de tip.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:16

Pfft, ik zou er helemaal gestoord van worden als alles in een nieuw venster opent. Ik gebruik 1 venster, met heel veel tabbladen.
Ik wordt altijd helemaal gek van nieuwe vensters.
En zoveel mensen die er over klagen zijn er toch ook weer niet?
Zijn al heel wat oplossingen aangegeven hier in het topic, maar dat is allemaal te moeilijk voor jullie? Hoe moeten de mensen die het niet fijn vinden dat het in een ander venster opent het dan gaan doen?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:20

Ik baalde ook toen een aantal jaren geleden plots de links in dezelfde pagina openden.

Misschien eens stemmen ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:25

xShanty schreef:
Pfft, ik zou er helemaal gestoord van worden als alles in een nieuw venster opent. Ik gebruik 1 venster, met heel veel tabbladen.

Niet alles, alleen de links naar buiten Bokt. En in browsers kun je zelf instellen of dat in een nieuw venster of een nieuw tab is.

Citaat:
Zijn al heel wat oplossingen aangegeven hier in het topic, maar dat is allemaal te moeilijk voor jullie? Hoe moeten de mensen die het niet fijn vinden dat het in een ander venster opent het dan gaan doen?

Dat is het voordeel van een setting: dan kan iedereen kiezen wat voor diegene het fijnst is.