saskiakefie schreef:Hoofdletter U is dat je het tegen god hebt he
Daar moet ik inderdaad ook vaak om lachen. Heb het een beetje opgegeven om daarop te reageren.
Enkel nog bij de kapper die nog steeds overal U in hun folders hebben staan.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
imd schreef:phormicola schreef:Het heeft me bij FS nooit gestoord, ik kon meteen merken dat Nederlands niet zijn 'native language' was
Verder spreek ik dus alleen FS aan met 'u' en verder niemand. FS, je hebt status! Hoewel net ietsjes onder God, dat dan weer wel![]()
sorry![]()
maar bij FS vind ik het niet vreemd idd. Ik ga echter geen u terug zeggen, want dat is zo geforceerd bij mij..
_Lot schreef:Ik denk dat in het echt veel jonge mensen vreemden ook niet meer aanspreken met u hoor.
Sidera schreef:_Lot schreef:Ik denk dat in het echt veel jonge mensen vreemden ook niet meer aanspreken met u hoor.
16 jong genoeg? IRL spreek ik mensen altijd met u aan.. Echt heel vaak iig.
Maar ik vind het in het Engels beter, iedereen is you (scheelt verwarring) en beleefdheid
uit je hoe je tegen mensen spreekt. Ideaal toch?
ZusJacobs schreef:Omdat het gelijk zo formeel over komt, vindt het niet fijn lezen.
Fiffill schreef:Ik vind u zelf vreselijk, het is zo kil en afstandelijk. En het kan zo snel betweterig worden.
Van FS ben ik het wel gewend, die mag van mij wel u blijven schrijven, dat stoort me al heel lang niet meer.
phormicola schreef:Het heeft me bij FS nooit gestoord, ik kon meteen merken dat Nederlands niet zijn 'native language' was
Verder spreek ik dus alleen FS aan met 'u' en verder niemand. FS, je hebt status! Hoewel net ietsjes onder God, dat dan weer wel
imd schreef:maar bij FS vind ik het niet vreemd idd. Ik ga echter geen u terug zeggen, want dat is zo geforceerd bij mij..
imd schreef:FaberSmid, als ik vragen mag, welke talen beheers je allemaal?
Vind je het trouwens vervelend als ik "je" zeg, of maakt dat je niet uit? (Ik krijg sterk de neiging om nu te gaan u-en, terwijl ik dat anders nooit heb)
Fiffill schreef:Ik heb bij FS altijd het idee dat het ge-u voorkomt uit het Duits, maar vraag me niet waarom. Misschien omdat ik bij de naam FaberSmid iets Duits in mijn hoofd krijg.
En FS schrijft een soort romantisch Nederlands, het lijkt niet meer helemaal bij de tijd maar daarom juist vind ik 't altijd wel grappig staan. Weer eens wat anders.
FaberSmid schreef:imd schreef:FaberSmid, als ik vragen mag, welke talen beheers je allemaal?
Vind je het trouwens vervelend als ik "je" zeg, of maakt dat je niet uit? (Ik krijg sterk de neiging om nu te gaan u-en, terwijl ik dat anders nooit heb)
Verschillende europese talen zijn mij niet vreemd, zoals nederlands, belgisch, duits, frans, spaans, portugees, zwitsers. Maar zo ook zuid afrikaans, engels en native talen.
U mag gerust schrijven waarbij u zich gemakkelijk bij doet voelen. Of iemand nu wel of niet met u schrijft, staat los van respectvol schrijven.