Waarom zoveel onnuttige berichten op EA??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Waarom zoveel onnuttige berichten op EA??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:17

pff idd..

en dan nog 30 pb's sturen met 'En dit?' en dan stuur je natuurlijk steeds 'nee' terug en dan uiteindelijk krijg je weer ene pb met 'Wat wil je dan?!' ja uhh, je zoekt het maar uit. :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:20

Aaah, annoyin'.
Of mensen die PB's blijven sturen over iets wat je besluit niet te kopen.
Hoepel op, ik wil je prut níet! :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:03

Ja, ookal zoiets ja :+

Of je wilt paarse peesbeschermers maat Full en dan komen ze met blauwe shetlanderbandages aanzetten.. :Z

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:07

Nies_ schreef:
Ja, ookal zoiets ja :+

Of je wilt paarse peesbeschermers maat Full en dan komen ze met blauwe shetlanderbandages aanzetten.. :Z

'Past vast ook wel!'

:')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:12

Of je zoekt een ES full/drs dekkie en dan komen ze aan met een full/vzh 'dat past ook wel' ja, droom lekker verder.. :+

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:15

Ik had net 3 dagen mijn eigen paardje, krijg ik via hyves een berichtje van een dochter van een vage kennis van mijn moeder..(jaja). Dat ik het misschien wel leuk zou vinden als zij op mijn paard zou rijden, want ze zocht nog een verzorgpony en dan kon ze me helpen met verzorgen, want op de manege leerde ze niets meer en kon ze geen wedstrijden rijden...

Eh, nee? Ik heb net een paar dagen een eigen paardje, hoe kom je op het idée 8) daarbij rijd zij Engels en is mijn paardje altijd western gereden... Heb haar vriendelijk doch beslist afgewimpeld :)

edit: dit even als reactie op lammie2701's verhaal :D
Laatst bijgewerkt door Maeve op 24-07-10 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:16

ergernis nummer 1- met stip :
je zet erbij : NIET BIEDEN A.U.B. ......
en dan al die "zielige " bedel pb-tjes, met toch biedingen erin.... -:(- -:(-
mensen doe dat toch niet, respecteer toch eens de TS.die zet dat daar niet voor nix, mocht degene in prijs zakken, staat het er wel bij. als je iets wilt kopen, en je hebt het geld niet, houd het gewoon op, jammer dan. ff doorsparen, heeft degene die het nieuw gekocht heeft ook gedaan :(
erg, erg irritant!!

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:20

Ik plaats liever helemaal geen topics meer ben het helemaal zat. Zoals spicegirl zegt, onzinnigebiedingen terwijl je duidelijk aangeeft dat je al aan je bodemprijs zit. Wil je ruilen? Terwijl je duidelijk aangeeft dat je dat niet wil.

Mensen die ALTIJD en ook ELKE KEER WEER reageren in je topic en op het laatste moment gewoon niet meer reageren of met 1 of andere *piep* smoes afhaken. Nee ik gooi je afgedankte rotzooi liever in de container of geef het een een zwerver, want het hier op EA zetten krijg ik grijze haren van!

En dat is ook iets wat de laatste tijd alleen nog maar erger is geworden..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:24

precies. je eeuwig aan de praat houden met pb-tjes, en er dan toch vanaf zien. soms meerder keren. _-:( dat je geen geld hebt, wist je dan toch al bij het eerste mailtje ?? en dan de kleurrijke variaties in k ** smoesjes. een boek kan je erover schrijven.
wees serieus, dan verspil je je eigen tijd, en zeker die van een ander niet....
en ruilen - breek me de bek niet open.serieus denken dat ik een hoofdstel van 400 wil ruilen voor een flutding van 80. sure >;)
of 25 euro bieden (zonder verzendkosten te willen betalen ook ) op datzelfde hoofdstel van 400 (echt gebeurd !!) en dan nog boos zijn als ik niet reageer.er stond ook nog "niet bieden " bij.....

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:31

Of 5incl bieden op iets wat met pakketpost verzonden moet worden _O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:11

Moet je eens een paard te koop zetten op Bokt. je wil niet weten wat een onzin reacties je dan krijgt in je PB!
Mensen die méér foto's willen, nog méér info dan je uitgebreide advertentie al gegeven heeft, jij die je best doet die te zoeken en te versturen en vervolgens hoor je niks meer en dat soort gein :roll:

Dan nog mensen die reageren van ; leuk paard, ik reageer voor een vriendin die een paardje zoekt!
Wil je hem/haar vasthouden tot na oktober want dan krijgt mijn moeder haar bonus!
Ik ga eerst bij een ander paard kijken en als dat niets is dan heb ik wel interesse...........enz, enz.

Dood vermoeiend zulke k*ttenkoppen steeds maar terug te moeten antwoorden. Ik heb zoiets van denk goed na vóór je reageert op een advertentie en heb je geen geld dan helemaal niet reageren.

het meeste is koopmankak wat reageerd.

Via marktplaats idem dito trouwens :Z

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 18:47

Ik had een hele tijd terug ook mijn pony op marktplaats gezet voor 2000 euro. word er gewoon 200 geboden...

ahum

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:50

Nies_ schreef:

:=

Of het verschil tussen incl en excl niet weten en heel serieus 8 incl gaan bieden als er staat bieden vanaf 8 euro excl.

We lachen er nu wel om maar eigelijk is het dieptriest.. -O-

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 18:57

oh nu schiet er weer eentje te binnen:

had een topic geplaatst met een aantal spullen, reageerd iemand:

* ik bied ... euro op ...
- daar ga ik niet mee akkoord, wil er mijn vraagprijs voor hebben
* ja maar ik wil er niet meer dan ... euro voor geven, dat vind ik het niet waard

uhhh ja dan doe je het toch niet? ;(

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:42

wij kunnen zelf wel de nieuwprijs in de winkel neerleggen, en dan willen ze het liefst ook nieuw hebben voor 5 % van de waarde. een cursus realisme zou niet verkeerd zijn....

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:46

Deesiej schreef:
Nies_ schreef:

:=

Of het verschil tussen incl en excl niet weten en heel serieus 8 incl gaan bieden als er staat bieden vanaf 8 euro excl.

We lachen er nu wel om maar eigelijk is het dieptriest.. -O-

Haha ja :')

of er is al 30excl geboden en dan heel serieus 30incl gaan bieden :')
of biedingen met 50 cent verhogen :Z

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:58

of reserveren, want het geld is nog niet binnen. en dan nooit meer wat horen. dat je als een bedelaar achter ze aan moet gaan.(en dan in de tussen tijd al kunnen verkopen, maar niet gedaan, omdat het gereserveerd was )

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:32

MarvanTom schreef:
Mee eens: Ik kreeg pas geleden nog een pb op een al een paar maanden gesloten topic... >;)
Al die slotjes onderaan het 'blaadje' zorgen ervoor dat de iets oudere advertenties daardoor naar de achtergrond vallen.
Volgens mij staan er ook veel advertenties nog gewoon open, die allang gesloten kunnen worden.
Misschien een mod die daar eens naar kan kijken?

Sinds iedereen de eigen EA-topics kan sluiten heb ik wel het idee dat het iets verbeterd is, maar er zullen waarschijnlijk altijd wel wat topics blijven staan die eigenlijk gesloten hadden kunnen worden. Wel heb ik het idee dat steeds meer bokkers zelf het slotje weten te vinden op EA.

Als een topic zelf op slot gezet wordt, dan zou ik als advies willen geven om niet alleen een slotje te plaatsen maar ook een korte slotpost te maken, al is het maar iets korts in de trant van "verkocht, dus hier een slotje". Wanneer er via de zoekfunctie gezocht wordt dan ziet een oplettende gebruiker het slotje wel staan, maar met een slotpost is het toch allemaal net wat duidelijker.

Overigens zijn jullie niet de enigen die PB's krijgen over gesloten topics. Als wij als mods een modaktie uitvoeren in een topic, dan komt het ook vaak voor dat wij voor topicstarter aangezien worden. Je wilt echt niet weten hoeveel PB's ik al gehad heb over die leuke Fjord die ik te koop heb staan (nog nooit van m'n leven een Fjord gehad, wel een foto zichtbaar gemaakt oid. :D) of dat geinige setje. Soms valt het nog niet mee om duidelijk te maken dat moderator op een forumonderdeel zijn niet hetzelfde is als aanbieder zijn van al die topics :))

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:48

upendo schreef:
Aaah, annoyin'.
Of mensen die PB's blijven sturen over iets wat je besluit niet te kopen.
Hoepel op, ik wil je prut níet! :')

Tja, maar hier zitten ook 2 kanten aan. Als een potentiele koper netjes heeft gezegd dat er geen belangstelling (meer) is, oke. Maar als een potentiele koper totaal geen reactie meer geeft stuur ik er vaak ook een pb achteraan. Al is het maar om te laten weten dat een reactie wel zo netjes is en op prijs gesteld wordt.

Waar ik me mbt de te koop staande paarden ook zo aan kan ergeren is dat een TS een fjord zoekt en er vervolgens diverse mensen zijn die hun haflinger aanbieden. Er wordt toch specifiek om een fjord gevraagt. Als een haf welkom zou zijn zou dat wel in de advertentie staan toch? Zelfde geld voor mensen die een warmbloed zoeken en allerlei koudbloeden aangeboden krijgen. Verschrikkelijk...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:58

Ik kan mij vooral ergeren aan het feit dat je bv een 2 jarige hengst te koop zet en daar dan reacties op krijgt van 14 jarige meisjes die het niet kunnen betalen maar voor weinig geld hem wel willen kopen, ze zullen er goed voor zorgen.

En dan boos worden als je aangeeft dat:
a: je niet gaat zakken met de prijs voor een jonge haflingerhengst met goed papier (wou 200 euro geven).
b: je het niet verantwoord vind om je beestje aan een 14 jarige met nauwelijks ervaring te verkopen.
c: je graag eerst contact met de ouders wilt voor er verder wordt gepraat.

De scheld pb's zijn me letterlijk om de oren gevlogen.

Net als alleen pb's met: VP?
Waar is het vriendelijke hallo en met vriendelijke groet gebleven?

Helaas wordt er ook niet terug gereageerd als je bv meer informatie over je te verkopen product doorstuurd. Gewoon nooit weer wat terug horen terwijl je er netjes moeite voor doet om alles te beantwoorden.

Ik mis gewoon een groot stuk fatsoen en normale omgangsvormen op EA.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:38

Miepie1980 schreef:
Ik mis gewoon een groot stuk fatsoen en normale omgangsvormen op EA.

:j

Klopt. Tegenwoordig krijg je alleen nog maar korte maar brute reacties met;
VP
RP
Stipje
"Dat ligt voor zoveel in de winkel" (stuur dat dan even via pb ipv dat zo in het topic te kwakken)
Foto?
Aanfoto?

Waar is het fatsoen gebleven om een normale zin te formuleren?
Ik stuur meestal even een pbtje met mijn vraag/vragen, begin met hoi/hallo en eindig met groetjes
zoveel moeite is dat niet..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:55

op zulke pb'tjes reageer ik geeneens...
okay, iedereen dezelfde ergernissen...maar hoe lossen we dit op ??
wat kun je in hemelsnaam in je advertentie zetten, wat ze serieus nemen ? het is zo ergerlijk, en tijdverspilling!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:26

Helaas valt niet alles op te lossen, Spicegirl ;)
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat er soms nutteloze vragen gesteld worden per PB en dat de toon van PB's best iets vriendelijker mag zijn, maar dat wil helaas nog niet zeggen dat er meteen een pasklare oplossing voorhanden is.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:37

@Oscar: Ik snap dat aan incidentele dingen weinig te doen valt, maar zoals hier genoemd mensen die elk topic reageren dat ze intresse hebben en puntje bij paaltje afhaken keer op keer.

Misschien dat daar een "oplossing" voor zou kunnen komen. Dat je de nickname ergens door kan geven en die mensen op een lijst komen, en mocht het te vaak gebeuren ze een waarschuwing krijgen? Mocht het na die waarschuwing(en) nog voorkomen misschien een ban van het EA forum?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:45

Als het alleen om het vragen van informatie gaat, dan vrees ik dat we daar weinig mee kunnen. Als het om concrete verkoopafspraken gaat waarbij ook een geldtransactie of een ruil plaatsvindt dan wordt het een totaal ander verhaal, dan kunnen we altijd bemiddelen in zo'n situatie.
Voor dit moment wordt het lastig om er iets mee te doen, we modden immers niet op PB's en daarnaast is het gewoon lastig om onderscheid te maken tussen mensen die interesse tonen en daarna afhaken, of 'reageren om het reageren' (om het maar even oneerbiedig te zeggen).
De huidige forumstructuur van EA werkt daar ook niet echt aan mee. In het nieuwe EA gaat die forumstructuur op de schop en dan krijgen we een totaal ander systeem. Daarbij houden we ook de optie open om evt. een soort rankingsysteem toe te voegen. Als dit er zou komen dan denk ik dat het een stuk makkelijker gaat worden om onderscheid te maken tussen serieus geinteresseerden en mensen die maar wat raak reageren zonder daadwerkelijk interesse te hebben.