Weggehaalde reacties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 00:56

Het uitschakelen van censuur kan door gebruikerspaneel -> foruminstellingen -> wijzig weergave-opties.

Als ik kijk naar watvoor reacties ik verwijder dan zijn dat
MET STIP OP NUMMEEERRRRRRR EEN: "ik heb getemd". Jongens, echt serieus heel lief dat jullie temmen, maar het is gewoon niet ok om dat ook in het topic te zetten. Die reacties verwijder ik dan ook.
Persoonlijke aanvallen; ze komen helaas nog altijd meer voor dan je denkt. En dan echt dingen in de trant van "ik zoek een goedkope zwarte trailer" "jeeeeeee je bent gek, dierenbeul, daar zakken ze doorheen en zwart absorbeert de zon dus lekker hoor, je paard in een rijdende sauna zetten"

Dat soort dingen dus.

Maar doe me een lol een kijk eens op bv HAW. De regels daar zijn ZO helder, en moet je zien hoeveel er nog altijd gepost met het idee "poep eraan"...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 00:56

er is net een heel topic gewist... en ook echt gewist... waardoor ik niet eens kan zien waarom _O-

ik heb wel een vermoeden,maar toch, altijd prettig zo'n boktatuur. :+

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 00:59

suuzepuus schreef:
soms is de keiharde waarheid niet terrecht of erg onaardig (meisje van 10 en een pony die met zn kop in de luchtloopt bijv. dat soort dingen hoeven soms niet zo gemeen)
maar misschien zou het anders kunnen. niet zomaar verwijderen maar naar de plaatser het verzoek sturen de post aan te passen ofzo.

Het is toch een beetje de omgekeerde wereld als ik mn geposte dingen steeds na moet gaan zoeken en daar steeds een mod over moet gaan inlichten en opheldering vragen??

Ok dat is wel waar, maar dat licht aan jezelf als je op een10jarig meisje zo'n reactie plaatst.Dat vind ik niet kunnen...Een aanwijzing ofies opbouwends is dan wel weer goed.
Maar dat is dan iig beter als je kunt aanpassen ja.
Of zelf een inlicting krijgen dat het berricht is verwijdert, en dat je dan misschien kan aanpassen als je wilt.

Bij mij zijn geen berrichten verwijert, dus weet verder ook niet of je daar wel of niet ingelicht kan worden.Of ik had het iet door dat ze verwijdert werden :+

Maar reactie's die echt alles afkaken of dat mensen als dierenbeul (bijv.) worden gezet terwijl je niet alles kunt zien van de foto vind ik wel weer triest, en die mogen van mij ook prima verwijdert worden!

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 01:05

had de bokt censuur al gevonden!
dankje :D

persoonlijke aanvallen.. die zijn altijd zo verschrikkelijk...
ik snap dat die inderdaad weggehaald worden...
gerum, soms meiskes van 12 die helemaal afgezeken worden omdat ze hun beugels verkeerd hebben zitten ofzo...
dan denk ik, wat heeft dat voor een nut om te zeggen??
ze leren toch nog gewoon.....

delerium

Re: Weggehaalde reacties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 01:08

zeggen is ok, maar het is de manier waarop... en die is soms zo bedroevend dat ik me weleens afvraag of mensen zichzelf nog wel serieus durven nemen...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 01:10

mogen we geen HK 18+ met kinderslot-topic O:)
beloven wij het gekuisd te houden O:) :P

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 01:10

delerium schreef:
zeggen is ok, maar het is de manier waarop... en die is soms zo bedroevend dat ik me weleens afvraag of mensen zichzelf nog wel serieus durven nemen...

idd, dat bedoel ik natuurlijk ook..
de manier waarop..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 01:13

Volgens mij heb je te maken met de willekeur van een mod. Sommige mensen schijnen alles te mogen zeggen en andere moeten vooral niet het lef hebben om boven het maaiveld uit te kijken want die worden door een vaste kliek genadeloos met de grond gelijk gemaakt.

Ik tem niet gauw op een topic maar als ik dat wel doe vraag ik altijd om reactie terug. Die krijg ik vervolgens NOOIT van een mod. Daarom herken ik ook heel veel in de post hierboven waarin wordt gerefereerd aan boktatuur.

Mensen als Kiwiko, Running Kawa en vele anderen die wel altijd hun kop boven het maaiveld uitstaken worden monddood gemaakt en ondertussen zit er een leugenachtige kliek tot aan de oksels bij een aantal mods in hun achterste. Diezelfde kruipers bestoken via PB andere gebruikers met scheldpartijen en dreigementen en draaien en etteren net zo lang tot je echt uit je slof schiet en ook een BOT te pakken hebt. De oplichters wordt een hand boven het hoofd gehouden en de slachtoffers kunnen nergens verhaal halen.

Echt kuddegedrag; meelopen of uitgestoten worden maar een eigen kudde oprichten binnen bokt mag niet.

Gelukkig zijn er ook gezellige kuddes buiten bokt want hier is het allang niet gezellig meer.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 01:14

Er zijn een paar fora waar veel berichten verwijderd worden, EA en HAW. Dat zijn berichten waarover in de regels staat dat ze duidelijk niet de bedoeling zijn. HAW en ITP waren een tijd terug echt probleemfora, die van de relletjes aan elkaar hingen. Die fora zijn toenertijd volledig gewijzigd en er zijn hele strenge regels gekomen, met als gevolg dat die relletjes een uitzondering zijn geworden en één van de consequenties is dat daar veel berichten verwijderd worden. We hebben op dit moment net een discussie lopen of de regels ondertussen iets versoepeld kunnen worden en welke regels dan versoepeld kunnen worden. Daarbij gaat het ook vooral om de vraag of we niet meer berichten kunnen laten staan. Die discussie loopt nog en het is dus ook nog niet te zeggen wat daar de uitkomst van wordt.

EA is een vreemde eend in de bijt van Bokt. EA is het advertentiegedeelte en geen discussieforum, het is dus niet de bedoeling dat daar wel discussies gevoerd gaan worden, dat kan op de rest van Bokt en alle offtopic reacties worden daar dan ook verwijderd. Gelukkig is Bart heel druk bezig met het schrijven van nieuwe software voor EA, zodat het over niet al te lange tijd geen forumonderdeel meer is, maar echt een goed werkend advertentiedeel, wat geen forum meer is en daar dus geen berichten meer verwijderd hoeven te worden.

Op de rest van Bokt worden natuurlijk ook berichten verwijderd, al is dat gelukkig veel minder. Als mods voeren we achter de schermen continue een discussie over wat wel en niet verwijderd kan worden. We realiseren ons heel goed dat het verwijderen van een bericht op dat moment betekent dat je een bokker monddood maakt. Er moeten dus echt zwaarwegende redenen zijn om een bericht te verwijderen en we passen daar ons beleid ook regelmatig in aan, omdat we tot de conclusie komen dat we op een andere manier kunnen bijsturen.

De belangrijkste redenen om een bericht te verwijderen zijn dat het een persoonlijke aanval is, dat het bericht juridisch niet toegestaan is of om een discussie, die offtopic gaat, en die een vervelende toon krijgt bij te sturen. Vooral bij berichten die op zich onschuldig zijn, maar die wel bij die offtopic discussie horen, kan het soms raar overkomen dat ze verwijderd zijn. Het bericht was dan zelf niet zo opvallend dat het verwijderd moest worden, maar omdat het bij die offtopic discussie hoorde, die een vervelende toon kreeg, is het dan toch verwijderd.

Ben je het er niet mee eens dat een bericht verwijderd is, spreek er dan gewoon een mod op aan. We zullen echt niet opeens alle berichten terug gaan zetten, maar we zullen zeker wel kijken of we niet een fout gemaakt hebben, of berichten verwijderen wel de beste oplossing was en op die manier weer proberen ons eigen beleid te verbeteren.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 01:17

Ben het met je eens TS!

Hb het nou al meermalen meegemaakt dat posts verwijderd worden omdat het dan volgens de mods offtopic is, prima, maar als jij dan je best hebt gedaan op dat bericht(ik doe dat iig wel in een discussie), dan is dat behoorlijk balen als dat zo opeens weg is.
En dan is een deel van je post ontopic maar dan wordt toch de hele post verwijderd :?

Laatst kreeg ik gelukkig wel een berichtje met daarin mijn bericht van een mod, dat vond ik toch wel een betere oplossing dan zo de hele post te verwijderen en voor niemand meer zichtbaar te maken.

Ook zo leuk: topics waarin een discussie is ontstaan of waarin een discussie even te heftig wordt... wordt dan een slotje opgedaan ook al is de discussie gesist of afgelopen 8)7
Is als een kind straffen om wattie die week daarvoor heeft gedaan...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 01:27

Ik ben het er eigenlijk niet mee eens, vind het allemaal goed meevallen. Modjes zijn ook maar mensen en ze doen gewoon hun best. En leveren goed werk.

Vroeger vond ik dat ook trouwens, maar eigenlijk ben ik tot het besef gekomen dat het merendeels aan mezelf ligt.
Steeds meer word er geklaagt over van alles dat fout is, de slechte sfeer is denk ik 70 procent gebruikers zelf..
Ik vraag me echt af, zoals sommige reacties hier.. waarom post je dan nog op bokt :=
Laatst bijgewerkt door lesilla op 16-07-10 01:31, in het totaal 1 keer bewerkt

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 01:30

Net als by EA als dr te veel mensen vragen om de vp dan wordt het ook verwijderd en kan de aanbieder nie zien wie dr interesse heeft

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 01:53

21deees schreef:
Net als by EA als dr te veel mensen vragen om de vp dan wordt het ook verwijderd en kan de aanbieder nie zien wie dr interesse heeft

Als ik wil weten wat de VP is, betekend dat nog niet perse dat ik ook daadwerkelijk interesse heb :+ .
Als je écht interesse hebt, kan je ook de TS een PBtje sturen :) .

Waar ik nog meer een hekel aan heb dan aan berichten verwijderen: als een topic geslotterd wordt met de mod mededeling "Slotje voor overleg" en het vervolgens nooit meer geopend wordt zonder een reden te geven :roll: .
Als het dan toch niet meer heropend wordt, zet er dan iig iets onder in de trant van "topic blijft gesloten wegens rellen" oid.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 01:55

Meestal wordt een slotje voor overleg achteraf geedit naar een permanent slotje :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 01:59

maar dan is het handig dat er neergezet wordt waarom er is overgegaan op een permanent slotje ;)
Net als ons gewiste topic... het is weg, en wij hebben wel een idee waarom, maar geen verklaring... helemaal niets :n
Voor hetzelfde geld weet je niet wat er fout was gegaan en bega je in je volgende post dezelfde fout :)
Zo wordt het bokt-beleid erg ondoorzichtig... en daarbij vind ik de ene mod eerlijker dan de andere... sommige lijken echt een bepaalde voorkeur of afkeer te hebben betreft bepaalde bokkers.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 07:13

21deees schreef:

Elke zichzelf serieus nemende verkoper zet m.i. de VP gewoon in het topic, ik snap echt niet waarom er vaak staat: VP per PB }:0

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 07:31

suuzepuus schreef:
Steeds vaker worden er reacties weggehaald in topics. Als de reacties niet door de beugel kunnen / zwaar beledigend zijn vind ik het niet erg maar vaak worden er ook reacties weggehaald die er WEL toe doen (dat is dan de mening van de plaatser maar blijkbaar niet van de moddereter)

Ik erger me hier mateloos aan en ben niet de enige. Hoe denk jij hierover??

Dat verwijderen is ook piep, Helemaal als je er naar vraagt en van de ene moderator reactie krijgt niks verwijderd is en de anderen per pb schrijft reacties verwijdert te hebben?
Zoals u schrijft dat ook reacties verwijdert worden diewel degelijk on topic zijn, helemaal als reactie op een vraag of reactie van een ander op persoon gericht. Maar antwoorden of reageren is dan onmogelijk, door het verwijderen van berichten. Het overzicht is dan ook geheel zoek, vooral al niet alles wordt verwijderd. Wat weer als selectief verwijderen doet overkomen, maar begrijpelijk is dat het voor de moderatoren moeilijk is.

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 07:42

laatst is er een opmerking weggehaald wat is echt niet snap. het was alleen aan het bericht gerelateerd en absoluut niet beledigend.
viel ook niemand aan en het was absoluut niet off-topic.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 07:46

Citaat:
EA is een vreemde eend in de bijt van Bokt. EA is het advertentiegedeelte en geen discussieforum, het is dus niet de bedoeling dat daar wel discussies gevoerd gaan worden, dat kan op de rest van Bokt
quote van Karl.....

en kijk hier eens naar de mod opmerking:
[LZP] Uitbetaling uitkering UWV?

Citaat:
Moderatoropmerking:
Jullie gaan hier vreselijk offtopic, al deze berichten zijn dan ook verwijderd.
De vraag van de TS is wanneer de uitkering gestort wordt, ze vraagt niet om commentaar. Als je geen antwoord op de vraag van de TS kan geven, dan kan je beter niets zeggen.
Meld dit bericht

Of te wel, niks geen discussie mogen voeren op een discussie forum, gewoon antwoord geven op een vraag die TS heel makkelijk kan navragen bij haar uitkeringsbureau!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 07:57

Citaat:
Er zijn een paar fora waar veel berichten verwijderd worden, EA en HAW. Dat zijn berichten waarover in de regels staat dat ze duidelijk niet de bedoeling zijn. HAW en ITP waren een tijd terug echt probleemfora, die van de relletjes aan elkaar hingen. Die fora zijn toenertijd volledig gewijzigd en er zijn hele strenge regels gekomen, met als gevolg dat die relletjes een uitzondering zijn geworden en één van de consequenties is dat daar veel berichten verwijderd worden. We hebben op dit moment net een discussie lopen of de regels ondertussen iets versoepeld kunnen worden en welke regels dan versoepeld kunnen worden. Daarbij gaat het ook vooral om de vraag of we niet meer berichten kunnen laten staan. Die discussie loopt nog en het is dus ook nog niet te zeggen wat daar de uitkomst van wordt.

Denk dat schijn doeg bedriegen, het ging er wel eens hard aan toe bij rijtopics maar wel inhoudelijk. Dat inhoudelijke is nu kapot gemaakt door verwijderen, waarschuwingen, ow's en bans. Op een gegeven moment weet men gewoon niet meer hoe wat te kunnen schrijven. De een kan alles schrijven en de ander kan niks schrijven. Een wordt hard gestraft en de ander krijgt foei, onder verklaring 1e ow staat niet in de lijst en geen ban. Maar tellen is dan niet een sterkste punt, sommige lijken wel te blijven bij 1 of steeds terug naar 0.
Gevolg is dat men niet meer inhoudelijk gaat plaatsen en topics uit de weg gaat, daardoor gaat de interesse geheel weg. Hiermee bedoel ik duidelijk te maken, dat er geen inhoud meer overblijft en geplaatst wordt. Dus niet meer interessant, wat zonde is omdat de topics op zich wel interessant zijn. Maar om nu steeds de moeite te nemen te schrijven, wat vervoogens verwijderd wordt en afgestraft wordt nee dank u.
Denk dat ik niet de enige ben die anders is gaan plaatsen, door topics uit de weg te gaan bikvoorbeeld. Opvallend is hoe rustig het bijvoorbeeld is bij rijtopics en hoefverzorging, zelf plaats ik nog weinig.
Politiek echt is weer op hol geslagen, begrijp er steeds minder van. Een bokker wordt verbannen en anderen foei, persoonlijk had ik ook wel ow en dagban verwacht. De ene bokker is verbannen voor wijze van reageren en anderen mogen maar door blijven gaan?
Lijkt mij verschrikkelijk moeilijk als moderator, ik zou of niets of alles tot dezelfde strekking verwijderen maar niet selectief. Zo ook ieder of niemand straffen en niet selectief. Nee ik heb eb ben al moeilijk als bokker, geen kleur voor mij.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:54

delerium schreef:
Meestal wordt een slotje voor overleg achteraf geedit naar een permanent slotje :)

Als dit gebeurd, is dat vaak na een heel aantal dagen!
Er zijn bijv. best wel eens topics waarin ik zou willen regageren waar dan een "slotje voor overleg" op zit. Dan kijk je een aantal dagen of het weer open is of dat het permanent geslotterd is.
Tja, na 1-2 dagen kijk ik idd niet meer of dat topic überhaupt nog open gaat, dus dan mis ik waarschijnlijk ook dat het geedit naar "permanent" is :\ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:13

Tja ook leuk: gister topic van 30 paginas ofzo werd naar de HK geslingerd, paar minuten later slotje voor overleg en nu (vermoedelijk) naar de mesthoop gebonjourd...

@Fabersmid
Ik heb in het verleden keiharde discussies gehad met enkele personen, maar wel leuke. Het ging er hard aan toe, maar het bleef inhoudelijk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:09

lesilla schreef:
Ik vraag me echt af, zoals sommige reacties hier.. waarom post je dan nog op bokt :=

Omdat sommige mensen zich (net als ik ) niet door groen laten wegjagen op het grootste paardenforum van nederland ;)
Ik vind bijv een ander forum kwa regels veel soepeler en dus beter,maargoed daar is het retestil.....vul ik niet de tijd mee wat ik nu doe ;)

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:19

"Er moeten dus echt zwaarwegende redenen zijn om een bericht te verwijderen en we passen daar ons beleid ook regelmatig in aan, omdat we tot de conclusie komen dat we op een andere manier kunnen bijsturen."

Toevallig ben ik laatst geconfronteerd met het verwijderen van mijn reactie. Ja er was een paar posts eerder door een Mod gevraagd geen links te plaatsen naar andere ongelukken of foto's van andere ongelukken hier te plaatsen, ook niet in links.

Echter bevatte mijn bericht 3 links naar identieke gevallen. Mede omdat iedereen riep dat kan niet, dat is onmogelijk.. waarbij ik dus probeerde aan te geven dat het dus toch niet zo onmogelijk was en het wel vaker voor komt. Echter werd dit dus betiteld als off topic en schending van de opmerking van de mod. Dat vind ik dus erg jammer...

Oh en verhaal halen bij de mod welke mijn bericht heeft verwijderd leverde alleen een pb op met een dusdanige verdedigende houding onder het motto je bent off topic en gaat recht tegen een modopmerking in en bent dus stout.

Oftewel Ik reageer al niet vaak en als ik dat wel doe zal ik voortaan nog wel even 3 x nadenken of ik dat wel zal doen.
Laatst bijgewerkt door Sorro op 16-07-10 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:22

Ik begrijp TS wel...

Het valt mij ook op dat sommige berichten die verwijderd worden helemaal niet verwijderd hadden hoeven worden.

Waar bijvoorbeeld een TS wordt afgezeken tot op het bot daar zie je heel lang geen mod, of iemand die geen commentaar wenst te hebben op het niet dragen van een cap bijvoorbeeld... IEDEREEN valt erover, jongens kom op! Als iemand een gat in zijn kop valt is dat niet jouw zorg en laten we anders maar helemaal kappen met rijden, want het is en blijft toch risicovol.
Mensen lopen zo te mierenn**ken op elkaar.
Wat ik ook bij veel en bepaalde bokkers zie :') ZIJ mogen alles zeggen maar o wee als er iets tegen hun gezegd wordt, dan is het persoonlijk en een TEM waard!
Nog zoiets, IK TEM! Onlangs werd ik er gek van en heb gemeld dat je gewoon moet temmen en dat niet nog eens in een topic moet zetten. _O- Waarom moeten mensen dat melden? Tem dan gewoon. :j

De andere kant, modden is vrijwillig en is net zoals het werk van een politieagent... Geeft de politie je een bekeuring dan moet hij maar boeven gaan vangen, komt er iemand om bij een verkeersongeval, dan was het een gevaarlijke weg en hadden ze vaker moeten controleren of bekeuren...
Al met al, als mod kun je het bijna niet goed doen...

Wat ik wel vind is dat modden vanaf je 18e best al wel jong is. Ik zal nu wel boze gezichten krijgen :') maar met sommige 'zaken' is een beetje levenservaring ook wel handig. Ik zie wel eens berichten van een mod waarvan mijn wenkbrauwen omhoog gaan, kijk in het profiel en denk dan altijd dit: :(:)
Ik neem het ze dan niet kwalijk! :)