Niet naar VP mogen vragen bij EA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:36

Babico schreef:
Zie ik het nou verkeerd of loop je met de vraagprijs via PB verzenden ook niet het risico dat tegen verschillende mensen verschillende bedragen worden verteld? Daarom vind ik het dus ook raar.

Waarom zou je dat doen als verkoper?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:37

Babico schreef:
Zie ik het nou verkeerd of loop je met de vraagprijs via PB verzenden ook niet het risico dat tegen verschillende mensen verschillende bedragen worden verteld? Daarom vind ik het dus ook raar.

Maar je kan als koper toch in gedachten hebben wat je er zelf voor wilt geven, niet wat de verkoper ervoor wilt hebben. Net als met huizen, je bied het bedrag wat je het waard vindt. Vind de verkoper dit te weinig en jij wil niet meer bieden, jammer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 10:38

In mijn geval werden er 2 paarden aangeboden, en ik wilde van 1 een prijsindicatie.
mijn bericht was dus duidelijk: Wat is de vraagprijs van de bonte?
Nogmaals, dat onliners met alleen maar: VP? verwijderd worden snap ik helemaal :j

Bramasole

Re: Niet naar VP mogen vragen bij EA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:41

Ts, je kan toch gewoon een pb. sturen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 10:47

Ja, dat kan, maar waarom als het om een openbaar forum gaat?
Daarbij staat in mijn OP precies waarom ik in dit geval de PB functie niet functioneel vind.
Als je het zou doen zoals jou idee, dan loop je dus compleet het principe "forum" voorbij IMO

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:48

Ik snap sowieso niet waarom er "geheimzinnig" over een vraagprijs gedaan moet worden en waarom ik als potentieel belangstellende "moeite" moet doen om de vp te achterhalen. Wil een verkoper nou verkopen of niet?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 10:50

dat ook sonja :j

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:53

Ik heb in je OP inderdaad gelezen waarom je pb's niet ziet zitten. Maar naar mijn idee bied je wat je er voor over hebt en komt dit bedrag niet overeen dan houdt het op. Op marktplaats gaat het toch ook zo. Je weet ook niet altijd wat anderen al hebben geboden. Als ik interesse hebt, mail ik dat ik x bedrag er voor wil geven, take it or leave it.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 08-07-10 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:54

Ik moet zeggen dat als ik zo'n advertentie tegen kom waar geen vraagprijzen bijstaan , ik zo wegklik.
Iemand die niet de moeite neemt om een volledige advertentie op te stellen, is niet de moeite waard om te Pb-en.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 10:57

Bramasole: Op MP kijk ik niet eens naar adverts waar geen prijs bij staat

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:00

Ja tivoli
Als er geen vraagrpijs bij staan.
Klik ik zo weg. Gebeurt gewoon uit me zelf.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:02

Sonja schreef:
Bramasole schreef:
Waarom heeft Bokt nog niet het "systeem" dat wanneer er een adv. wordt geplaatst, deze meteen wordt gesloten en iedereen via pb. gewoon met ts. overlegt. Scheelt veel voor de Mods. aan werk en is het maar meteen duidelijk.

Ik denk omdat ze dan niet meer aan kunnen geven dat het paard verkocht is. Dan blíjf je PB's ontvangen als verkoper, da's ook niet fijn.

Bokt zou een systeem kunnen invoeren dat je zelf het topic op slot kunt doen, waardoor de pb's niet meer komen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:02

topic op slot doen kan al bramasole

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:05

Ja, maar niet binnen het systeem waar ik het over heb ;) (omdat het niet bestaat)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:06

Ik vind ook dat de VP gewoon erin moet staan eigenlijk. Want al die pb's wordt je ook ziek van, krijg je ook van onserieuze personen. Daarbij als ik iets zoek wil ik VP weten en anders klik ik gewoon door. Jezelf alvast blij maken met een dode mus schiet niet op en de tijd dat je moet wachten voor je reactie hebt duurt mij dan ook te lang. Op MP kijk ik ook niet naar adv waar geen prijs staat of het moet wel echt iets zijn wat ik zoek.

Het forum is toch openbaar communiceren met elkaar?
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 08-07-10 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:06

Ik ben het met bovenstaande gedeeltelijk eens. Voorbeeld zet gisteren topic op voor hulp met mijn paard. wil er ook voor betalen. Gaat iemand vragen vraagprijs?
vervolgens vraagt er iemand foto?

uh.. wat heeft dat met hulp te maken..?

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:16

Ik heb al gereageerd mbt tot de vraaprijs in de OP.
Maar het hele jammere aan bokt is dat alles er maar op blijft staan. Dat lijkt me dan ook de enige reden om de vraagprijs niet in het topic neer te zetten.
Ik vind niet dat het moet kunnen dat mensen kunnen opzoeken wat ik 2 jaar geleden te koop had staan. Het is me al eens overkomen dat ik contact kreeg met 3e eigenaren van de pony's waar ik absoluut geen behoefte aan had.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:07

Bramasole schreef:
Waarom heeft Bokt nog niet het "systeem" dat wanneer er een adv. wordt geplaatst, deze meteen wordt gesloten en iedereen via pb. gewoon met ts. overlegt. Scheelt veel voor de Mods. aan werk en is het maar meteen duidelijk.

SOmmige vragen moet je daardoor 20x beantwoorden, zoals stokmaat etc.. Dat lijkt me ook onhandig..

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:13

Super dat hier een topic over komt!
Ik kan persoonlijk pas geinteresseerd worden als ik de vraagprijs weet. En ik ga ook niet al die moeite doen om er achter te komen.
Ik hoef echt niet de precieze prijs te weten maar met een prijsklasse ben ik al heel blij ;)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:07

We hebben een tijd geleden gewikt en gewogen en besloten om het niet verplicht te stellen om een (vraag)prijs in de openingspost te noemen. Het heeft ook z'n nadelen en die zijn ons bekend, maar we vinden het te ver gaan om iemand te verplichten om een prijs te noemen. De reden daarvoor is dat we gebruikers een stukje vrijheid willen gunnen in het al dan niet noemen van de prijs, en daarbij speelt ook mee dat het huidige EA nog steeds in een forumstructuur opgezet is, waarin de berichten tot in lengte der dagen terug te vinden zijn.
In het verleden zijn er veel klachten geweest over de vele oneliners op EA, oa. de 'mag ik de VP' of 'je hebt PB'-achtige berichten waarmee veel topics overspoeld werden.
Op het moment dat een topicstarter de vraagprijs niet noemt, gaan we er vanuit dat ervoor gekozen wordt om de prijs niet openbaar op het forum te zetten. Dat zal waarschijnlijk ook niet veranderen als er in het topic om een vraagprijs gevraagd wordt, vandaar de voorkeur om in zo'n geval zelf de PB-functie te gebruiken.

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:09

En als je niet oppast, krijg je nog een OW ook.
Sommige bokt regels...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:20

Ik vind dat een hele goede regel hoor, anders krijg je hele topics vol met "mag ik vp".. Dat is irritant. En ik snap dat je het niet kan verplichten, ik hoop alleen dat meer mensen uit zichzelf een vp neer gaan zetten..

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:24

Oscar schreef:
We hebben een tijd geleden gewikt en gewogen en besloten om het niet verplicht te stellen om een (vraag)prijs in de openingspost te noemen. Het heeft ook z'n nadelen en die zijn ons bekend, maar we vinden het te ver gaan om iemand te verplichten om een prijs te noemen. De reden daarvoor is dat we gebruikers een stukje vrijheid willen gunnen in het al dan niet noemen van de prijs, en daarbij speelt ook mee dat het huidige EA nog steeds in een forumstructuur opgezet is, waarin de berichten tot in lengte der dagen terug te vinden zijn.
In het verleden zijn er veel klachten geweest over de vele oneliners op EA, oa. de 'mag ik de VP' of 'je hebt PB'-achtige berichten waarmee veel topics overspoeld werden.
Op het moment dat een topicstarter de vraagprijs niet noemt, gaan we er vanuit dat ervoor gekozen wordt om de prijs niet openbaar op het forum te zetten. Dat zal waarschijnlijk ook niet veranderen als er in het topic om een vraagprijs gevraagd wordt, vandaar de voorkeur om in zo'n geval zelf de PB-functie te gebruiken.

Maar dan zie ik nog het probleem niet om een prijscategorie aangeven verplicht te stellen.

MiSz_SaNdYJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:32

ook ik vind het heel vervelend als er geen vp bij staat duidelijke taal begrijpt iedereen dus gewoon vp of indicatie erin zetten!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:37

Maar waarom dan niet 1 vraag laten staan incl het antwoord van de TS?

Als een TS niet de prijs wil noemen, is prima.
Maar bijv. een bieden vanaf prijs vermelden.

Als voorbeeld:
Er is een forum waar dat verplicht is een vanafprijs te noemen, de vanafprijs mag niet hoger liggen dan de oorspronkelijke nieuwprijs maar is evenmin de prijs waarvoor het verkocht moet worden.
De daadwerkelijke verkoopprijs wordt niet vermeld. En mensen zijn vrij te bieden vanaf die prijs of te onderhandelen via PB.