Babico schreef:Zie ik het nou verkeerd of loop je met de vraagprijs via PB verzenden ook niet het risico dat tegen verschillende mensen verschillende bedragen worden verteld? Daarom vind ik het dus ook raar.
Waarom zou je dat doen als verkoper?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Babico schreef:Zie ik het nou verkeerd of loop je met de vraagprijs via PB verzenden ook niet het risico dat tegen verschillende mensen verschillende bedragen worden verteld? Daarom vind ik het dus ook raar.
Sonja schreef:Bramasole schreef:Waarom heeft Bokt nog niet het "systeem" dat wanneer er een adv. wordt geplaatst, deze meteen wordt gesloten en iedereen via pb. gewoon met ts. overlegt. Scheelt veel voor de Mods. aan werk en is het maar meteen duidelijk.
Ik denk omdat ze dan niet meer aan kunnen geven dat het paard verkocht is. Dan blíjf je PB's ontvangen als verkoper, da's ook niet fijn.
Bramasole schreef:Waarom heeft Bokt nog niet het "systeem" dat wanneer er een adv. wordt geplaatst, deze meteen wordt gesloten en iedereen via pb. gewoon met ts. overlegt. Scheelt veel voor de Mods. aan werk en is het maar meteen duidelijk.
Oscar schreef:We hebben een tijd geleden gewikt en gewogen en besloten om het niet verplicht te stellen om een (vraag)prijs in de openingspost te noemen. Het heeft ook z'n nadelen en die zijn ons bekend, maar we vinden het te ver gaan om iemand te verplichten om een prijs te noemen. De reden daarvoor is dat we gebruikers een stukje vrijheid willen gunnen in het al dan niet noemen van de prijs, en daarbij speelt ook mee dat het huidige EA nog steeds in een forumstructuur opgezet is, waarin de berichten tot in lengte der dagen terug te vinden zijn.
In het verleden zijn er veel klachten geweest over de vele oneliners op EA, oa. de 'mag ik de VP' of 'je hebt PB'-achtige berichten waarmee veel topics overspoeld werden.
Op het moment dat een topicstarter de vraagprijs niet noemt, gaan we er vanuit dat ervoor gekozen wordt om de prijs niet openbaar op het forum te zetten. Dat zal waarschijnlijk ook niet veranderen als er in het topic om een vraagprijs gevraagd wordt, vandaar de voorkeur om in zo'n geval zelf de PB-functie te gebruiken.