Typisch bokt weer...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:43

Citaat:
Foto's plaatsen zonder cap.

Weet je waar ik altijd moe van word als ik fototopics bekijk?
Dat een ander in werkelijk ieder topic weer altijd maar moet wijzen op het "je hebt je cap niet op..."

Is toch iemands eigen keuze? Iedereen weet de gevolgen na een val, iedereen weet de risico's en toch zijn er altijd van die pieperds die dat dan toch herhaaldelijk in een topic moeten plaatsen....
Laat die opmerking liever achterwege, een TS die zich bewust is van de risico's heeft toch niets aan zo'n opmerking. Daarbij, waarom zou je je met een ander's keuzes bemoeien?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:43

stef schreef:
maar waarom kon alles wat TS noemt vroeger wel?

Omdat er vroeger een kleinere groep gebruikers was die elkaar kenden, nu is bokt heel groot en het is makkelijker commentaar leveren op iemand die je niet kent :) .

'Typisch bokt' wordt gewoon geroepen omdat er vast wel een kern van waarheid in het commentaar zit en ze dat niet willen zien. Gebeurd op elk forum wel dat zoiets wordt geroepen.
Typisch mensheid zullen we maar zeggen :P .

pieomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:44

Sieltjuh schreef:
Maar waarom is dat typisch bokt? Op andere fora wordt ook gereld om kleine details, of niet dan? :?

Waarschijnlijk word dr bij andere forums waarschijnlijk
bijv typisch cavaleti gezegt

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:45

Sieltjuh schreef:
Maar waarom is dat typisch bokt? Op andere fora wordt ook gereld om kleine details, of niet dan? :?

Absoluut, maar ik denk dat de uitspraak hier wordt geplaatst op bokt in deze gevallen.
Als op een ander forum hetzelfde zou voorkomen (doorzagen op kleine details, en het groot maken), zouden dezelfde mensen het ook 'typisch' vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:47

och, ik vind niet dat er niet zoveel mis is met de uitspraak 'typisch bokt' ... Sommige dingen, manier van reageren zijn nu eenaal erg typerend voor bokt, soms positief , soms negatief. En de uitspraak wordt meestal in negatieve gevallen gebruikt, want bij positieve kwesties is het niet nodig om er een uitspraak over te doen :D

Buiten dat vind ik het niet aan bokt om te oordelen of iemand een cap op moet doen of niet... Wil je hier over discussieren, prima.. Dan is daar ook ruimte voor, maar dan wel in een discussieforum waar je een topic kunt openen 'is het dom dat mensen geen cap dragen'.. Dan zou ik in zo'n topic volmondig met 'JA' reageren, maar ik ga er op HAW of ITP niet iemands persoonlijke topic mee verzieken...

Andere dingen die typisch bokt zijn :
Als je een topic opent met 'wauw ik heb echt respect hiervoor' kun je echt wachten op de eerste bokker die 't slecht, lelijk of zielig vindt waardoor er vervolgend een halve rel bestaat. Je kan 't ontkennen, maar dat ís ook gewoon typisch bokt :P En zo heeft bokt nog wel meer typische dingen, en dat 't typische dingen heeft... Daar hoef je je nu niet meteen gediscrimineerd of wat dan ook over te voelen lijkt me zo :) Maargoed

Newtotilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:47

Gelijk.

met slof wordt je de grond in geboort als of je iemand heb vermoord..
erg jammer.

maar bokt is verslavend + gezellig :D

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:50

Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 05-07-10 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:51

uhu, dat sommige dingen typisch bokt zijn neemt absoluut niet weg dat ik het hier prima vertoeven vind.. Dus zo negatief is 't ook weet niet.

Overigens ben ik ook het type persoon dat gewoon vind dat als iemand gehuld in latex over straat wil en op z'n blote voeten over de PC hooftstraat wil paraderen die mensen dat lekker moeten doen... Ik zou 't niet doen hoor, maar dat geeft mij niet 't recht om er iets van te vinden of iemand er om te veroordelen of weet ik veel wat. En dat er reacties op komen vind ik niet gek, maar wel lichtelijk bekrompen van degene die zich geroepen voelen er op te reageren :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:53

Zonder cap met S&T, ook goed??

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:53

Oh en ik vind bokt ook leuk en verslavend, al moet ik zeggen dat ik alleen nog maar in een paar topics te vinden ben en voor de rest niet zo heel erg aktief meer ben op bokt.

Monaparte

Re: Typisch bokt weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:59

Bokt is erg leuk en informatief en er zijn vele jonge ponyruiters aanwezig. Ik vind dat als je foto's plaatst iedereen dus een cap moet dragen om het goede voorbeeld te geven! In vele bladen plaatsen ze ook alleen nog maar foto's met caps!

Dus eigen verantwoordelijkheid prima...maar houdt dan ook je foto's voor je!

pieomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:00

wat ik me soms afvraag is niemand ooooit in zijn of haar leven even snel opgestapt
zonder cap van land naar stal toe of in een dolle bui terwijl je dacht dat je alleen even snel ging om te voeren
opgestapt in een rokje of slippers gympies what ever?

Ik vind het niet verantwoordelijk
maar ik moet zeggen dat ik dit ook wel eens gedaan heb hoor vooral toen ik nog jonger was

Dus mijn zal je niet snel horen hierover in de zin als iemand eens ZWAAAAR wijsmaken hoe slecht dit wel niet is

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:01

Ik denk dat de mensen hier op Bokt vooral aan de veiligheid van andere Bokkers bij het paardrijden/verzorgen denken. ;)
Aan de andere kant weet ik dat denk ik drie kwart wel eens van die dingen vergeet of gewoon denkt van, tja ff dat snel doen.
(Ik heb het dan niet over paardrijden met teenslippers, dat is wel erg extreem) Maar even water bijvullen op je teenslippers.. even een plukje hooi bij gooien, waarom moet ik daar nou weer dichte schoenen voor aan met dit hete weer.. Tot dat er iets goed mis gaat en dan is het afgelopen. Volgens mij gaat iedereen daar zelf wel achterkomen.. met en zonder medebokkers! ;)

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:04

Monaparte schreef:
Bokt is erg leuk en informatief en er zijn vele jonge ponyruiters aanwezig. Ik vind dat als je foto's plaatst iedereen dus een cap moet dragen om het goede voorbeeld te geven! In vele bladen plaatsen ze ook alleen nog maar foto's met caps!

Dus eigen verantwoordelijkheid prima...maar houdt dan ook je foto's voor je!

Lijkt mij een beetje te gek, je zet die cap op voor jezelf en niet voor andere. Dus het niet meer plaatsen van foto's zonder cap vind
ik wel een beetje overdreven. Je kiest voor je eigen veiligheid. ;)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:05

Maaaar, doen we allemaal niet ooit iets onverantwoords? Hoort dat niet bij het leerprocrs?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:06

Vjestagirl schreef:
stef schreef:

Vooruit scheidende inzichten?
Over tenenkrommende taalfouten gesproken :D

pieomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:07

setteke schreef:
Maaaar, doen we allemaal niet ooit iets onverantwoords? Hoort dat niet bij het leerprocrs?

Haha ik lag vroeger onder de hindernis dan had ik mooi uitzicht en een vriendin van me sprong hem dan
en als zij had gesprongen ging zij liggen en stapte ik op om te springen.
Het is maar goed dat ik daar nooit een foto van heb gezet op bokt haha;)
niet verantwoord maja ik stapte toen ik 7 was ook sneller in een achtbaan als nu
als je jong bent denk je daar niet bij na

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:09

Goof schreef:
Citaat:
Foto's plaatsen zonder cap.

Weet je waar ik altijd moe van word als ik fototopics bekijk?
Dat een ander in werkelijk ieder topic weer altijd maar moet wijzen op het "je hebt je cap niet op..."

Is toch iemands eigen keuze? Iedereen weet de gevolgen na een val, iedereen weet de risico's en toch zijn er altijd van die pieperds die dat dan toch herhaaldelijk in een topic moeten plaatsen....
Laat die opmerking liever achterwege, een TS die zich bewust is van de risico's heeft toch niets aan zo'n opmerking. Daarbij, waarom zou je je met een ander's keuzes bemoeien?

Daar ben ik het helemaal mee eens :j leven en laten leven!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:19

Sieltjuh schreef:
stef schreef:

Daar gaat het toch niet om? Het gaat erom dat als iemand er commentaar op geeft er gelijk gereageerd wordt met "Typisch Bokt".
Of er vroeger geen commentaar op kwam, geen idee? Dat kan ik me niet herinneren :')

Of hebben we het nou niet over hetzelfde :')

denk het niet ;)
Ik heb het over vroeger --> toen er nog geen internet was ;)
Ik stik van de foto's van toen ik een jaar of 12 was, crossend op een shetlander zonder zadel, met een halstertje en 2 halstertouwen als teugels, zonder cap... En niemand die toen vroeg van hoe of wat

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:33

Hmmm hoop toch niet dat je mij bedoeld TS ;) , over die teenslippers met gebroken voet. Heb namelijk wel iets geplaatst over manege paard op mijn blote voet en een kans op breuk wat achteraf kneuzing bleek te zijn maar heb er niet over gezeurd en vind mezelf ook nogal :o? door die actie.

Over het typisch bokt.....denk eerder typisch mens, er valt altijd wel wat te zeuren. De beste stuurlui staan aan wal maar eerlijk is eerlijk....er is maar een kleine kans dat je foutloos door het leven gaat. Al doende leert men!!!

Het enige wat ik bloed irritant vind op bokt is het kudde gedrag,de welbekende schapen over de dam.
Vriendjespolitiek komt hier ook steeds meer voor.....bij de één ziet het rijden er prachtig uit en ach.....tja die cap...volgende keer beter...eigen keuze blablabla en een ander word volledig afgebrand omdat het cappie ontbreekt.

Iedereen is vrij om zijn mening te geven maar tevens net zo vrij om keuzes te maken op eigen risico.

verder vind ik bokt heel leuk hoor :D

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:35

Toen mocht je dat nog lol met je knol noemen, tegenwoordig is dat stukje er wel wat af.. Ach, doe wat je zelf wil, het is toch altijd je eigen verantwoording. Ik krijg echt enorm hoofdpijn van alle hoofddeksels dan ook, van muts tot helm. Ik zet hem hooguit een keer op bij een jong paard, maar voor de rest hangt hij netjes in het zakje.. ;)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:38

Ik sluit me helemaal bij je aan!

al is zonder cap rijden geheel op eigen risico en wees eerlijk, volgens mij rijdt half bokt zonder cap..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:42

Vjestagirl schreef:
stef schreef:

Vooruit scheidende inzichten?

Oke, in je OP staan wat argeloze taalfoutjes, maar met bovenstaande post maak je -hopelijk- echt een grapje?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:43

ik snap die opmerking wel. maar dan meer van 't 'van een muis een olifant maken, zogauw 1 iemand commetaar heeft er nog 100 mensen 't nablere, de herhalingen, zeuren om die kleine dingen die eigen keus zijn'
maar 't leukste is nog zogauw er bijv. commetaar wordt gegeven over 'n slof o.i.d. IEDEREEN het ineens ook vind, je dan terugkijkt op zijn of haar profiel en daar 't zelfde ziet _O- en ja, dit heb ik echt 'n paar keer gezien..

AnneOmie

Re: Typisch bokt weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:45

Het bekende... als er 1 schaap over de dam is :D