Bokt maakt mensen lui?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Bokt maakt mensen lui?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:24

Chiqa, het lijkt me ook niet dat iemand zo'n link midden in een discussie kwakt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:31

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:35

Nou, de eerste twee vind ik al geen discussie en zeker bij de tweede is het wel op z'n plaats. Topic 1 had makkelijk opgezocht kunnen worden op Google, en in topic 2 vragen mensen wat het is - terwijl ze dat ook snel even op kunnen zoeken. Nummer 3 snap ik nog wel, als je iets echt niet kan vinden. Nummer 4 is eigenlijk de enige waarbij ik het wat ongepast vind.

Mensen zijn gewoon gemakzuchtig, iets opzoeken kost veel te veel moeite. ;) Nu is zo'n link natuurlijk niet de meest "vriendelijke" manier om iemand daarop te wijzen, maar ik zie de humor er wel van in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:38

Waarom zou je niet met z'n link mogen smijten? Vroegah toen ik mod was op een ander forum kregen ze meteen een waarschuwing. Doe eerst zelf maar moeite, dan gaan wij misschien moeite doen om je vraag te beantwoorden kan je het niet vinden.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:40

Vooral bij het eerste voorbeeld vind ik het erg terecht, maar bij de andere ook niet eens onterecht.
Die laatste had die misschien geen 'let me google that for you' maar 'let me bok that for you' moeten zijn. De zoekfunctie geeft hier namelijk genoeg antwoorden op.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:41

Dus op een vraag die iedereen even zelf kan opzoeken, bv bestaat Amsterdam??
moeten we eerst gaan discusieren of je Amsterdam de hoofdstad bedoelt of het dorpje Amsterdam...

Gemak(zucht) dient de mens heel vaak en is opzoeken teveel moeite maar een topic openen niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:45

Op een typisch 'Google'topics kan je gewoon TeMmen. :) Dan gaat het dus om vragen die heel simpel met zoeken te vinden zijn, zoals koopzondagen, openingstijden van pretparken etc. etc. (Volgens mij is het aanmaken van een topic nog meer moeite dan Googlen :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:46

Asyaa schreef:
Waarom zou je niet met z'n link mogen smijten?

Waar staat dat het niet mag? Mis ik iets?

RedPassion schreef:
Op een typisch 'Google'topics kan je gewoon TeMmen. :) Dan gaat het dus om vragen die heel simpel met zoeken te vinden zijn, zoals koopzondagen, openingstijden van pretparken etc. etc. (Volgens mij is het aanmaken van een topic nog meer moeite dan Googlen :+ )

O dat wist ik niet zal dr eens op letten vind het zeer onbeleefd.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:47

Valt me ook op! Zoals een vraag tijdje terug, wat moet er in een EHBO kist voor paarden? ff googlen en gaf minstends 5 bokttopics bovenaan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:51

Chiqa schreef:
[

O dat wist ik niet zal dr eens op letten vind het zeer onbeleefd.

Wat vind je nou onbeleefd dat mensen nutteloze topics openen of dat iemand een google link geeft...
Volgens mij heb je een draadje verkeerd aangesloten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:55

Echwel schreef:
Wat vind je nou onbeleefd dat mensen nutteloze topics openen of dat iemand een google link geeft...
Volgens mij heb je een draadje verkeerd aangesloten

Wat bedoel je met 'een draadje verkeerd aangesloten'?

En op je eerdere vraag heb ik al antwoord gegeven in het topic.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:57

Je vindt het onbeleeft als iemand naar google verwijst, maar als er over gesproken wordt dat je wel mag temmen ga je er op letten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:58

Echwel schreef:
Je vindt het onbeleeft als iemand naar google verwijst, maar als er over gesproken wordt dat je wel mag temmen ga je er op letten..

En wat bedoel je met 'er zit een draadje verkeerd aangesloten?'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:59

Chiqa schreef:
Asyaa schreef:
Waarom zou je niet met z'n link mogen smijten?

Waar staat dat het niet mag? Mis ik iets?

Ik vidn het zeer onbeleefd om met zo'n linkt te gaan zitten gooien.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:59

Echwel schreef:

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:03

Echwel bedoelt dat je juist op 'makkelijk op te zoeken topics' (Googletopics) mag temmen zodat ze gesloten worden. Jij bedoelt dat het onbeleefd is als mensen reageren op een topic dat het 'een Googletopic' is.

Draadje verkeerd aangesloten is hetzelfde als op een verkeerd spoor zitten. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:06

Nou ik mis geen draadjes geloof ik vind persoonlijke verhalen velen malen interessanter dan een link die neergekwakt wordt. En ga daar in het vervolg ook op temmen.

Asyaa schreef:
Ik vind het zeer onbeleefd om met zo'n linkt te gaan zitten gooien.

Daar staat toch niet dat het niet mag?

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:07

Het is volgens mij niet de bedoeling dat er op die links wordt getemd Chiqa, dat is ook niet wat er net gezegd is.
Temmen mag op de topics, die je juist zou moeten kunnen googlen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:08

Ja, zo lees ik het ook PureSylk. :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:10

Het is inderdaad precies andersom. Er wordt niets gezegd over de links, maar juist over de topics die men niet 'mag' plaatsen. ;)
Je hoeft dus niet te temmen op de mensen die die links plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:10

O dan heb ik dat verkeerd begrepen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:11

PureSylk schreef:
Het is volgens mij niet de bedoeling dat er op die links wordt getemd Chiqa, dat is ook niet wat er net gezegd is.
Temmen mag op de topics, die je juist zou moeten kunnen googlen.

Juist. :j

De reacties zijn op zich 'logisch'. Ik kan het niet vinden in de regels of help, maar simpele vragen over bv. koopzondagen die makkelijk te Googlen zijn en verder ook geen discussie op (kunnen) leveren zijn naar mijn weten niet toegestaan.

Bramasole

Niet alleen googlen maar ook het opzoeken van soortgelijke onderwerpen op Bokt die al uitvoerig zijn beantwoord, wordt nogal eens "vergeten". Je ziet zoveel topics voorbij komen die allang en breed zijn uitgekauwd.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 03-07-10 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Wat is er in hemelsnaam intressant als iemand vraagt hoe laat AH open is..en de ander antwoord 08.00u
Hoe kun je daar in hemelsnaam over discusieren en een persoonlijk verhaal van maken??
Misschien dat hij ooit eens 1 min over acht open was of dat je daar een minuut in de kou hebt gestaan.

Je mag dus temmen op topics die je makkelijk op google kunt opzoeken, dat bedoelde ik met een draadje verkeerd aangelsoten, jij bedoelt iets anderrs.
En fijn dat je op dat soort topics mag temmen...

Shadow0

Ik denk dat we bovendien allemaal moeten bedenken dat soort vragen niet meer zomaar te beantwoorden. Tot nu toe loont het tenslotte haast altijd de moeite - er komt een antwoord. Misschien kritiek, misschien uiteindelijk een slotje, maar dan heeft de ts het antwoord al gehad.

Dus ik hoop dat niemand meer een rechtstreeks antwoord plaatst op vragen als 'mag ik met mijn ov in de vakantie reizen', of 'is het koopzondag vandaag'.