Waar kun je dan wél je twijfels uiten?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:19

Die waren volgens mij allang verboden :)
JoviBan schreef:
xXEviIXx schreef:
het is toch juist heel erg aardig als we worden gewaarschuwd?

Ja, maar dat wordt je dan niet in dank afgenomen.

Dan doen ze het zichzelf aan. Maar ik word er weleens gallisch van, dat als je twijfels uitspreekt, je de hele hoera-maffia gelijk op de dak krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:20

Barmat schreef:
Frantic schreef:
Ik begrijp je ook volkomen en deze weken slaat men echt op hol.....

Gewoon niet toestaan dat er inzameling of kaarten topics geopend worden, kom op nou!
We "kennen" elkaar van internet!
Denk je echt dat een doodziek mens zit te wachten op 100 kaarten van volslagen vreemden?????

( of uberhaupt dat je als doodziek mens dag in dag uit op internet zal zitten....)

Nou.... Als ik daar even op in mag haken... Ik heb zelf een aantal jaren geleden een wat minderen periode gehad, waarin ik op een gegeven moment voor wéken naar een epilepsiekliniek moest, zo'n 325 km van huis, 750 km verwijderd van mijn familie, dus dagelijks bezoek zat er zowieso niet in, ik kreeg 1x per week een uurtje of wat bezoek van mijn man en daar moest ik het mee doen. Ik was in die tijd heel eenzaam en toen heeft een bokker ook (zonder mijn medeweten) geregeld dat ik kaartjes kreeg. Voor mij soms van volkomen vreemden, maar zulke dingen kunnen je écht opvrolijken, wetende dat mensen de moeite nemen jou een kaartje te sturen, dat speciaal voor jóu te kopen, te schrijven en te posten. Je ként elkaar dan wel niet, maar het vrolijkt je kamer op, en jezelf ook enorm!
Algoed, ik was dan wel niet doodziek, maar wel enorm eenzaam en had súperveel heimwee, was van alles en iedereen verlaten en vond het verschrikkelijk daar! Die kaartjes waren mijn lichtpuntjes van de dag, zoveel vrolijkheid en gezelligheid, dus het kán je zeker iets brengen!
Je kunt daar dus niet te licht over oordelen ;)
Dit snap ik ook!!
Heb ik ook al eerder in een ander topic gezegd.
Met kaartjes kun je bijna wonderen verrichten. :j
Ik zou liever 100 kaartjes krijgen dan een duur cadeau o.i.d..
Het idee dat mensen aan je denken doet alleen al veel goed.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:20

Frantic schreef:
Omdat het onderwerp van de discussie vaak mensen meesleurt in zieligh doen .....

En dan is het dus wel gevaarlijk!

Maar je kunt in zo'n geval toch beter iemand persoonlijk er op aanspreken en het uitzoeken, eventueel met een mod.
Er word vaak een hoop onrust gezaaid, terwijl het uiteindelijk niet had gehoeven en ergens een hele logische verklaring voor is.
En in hoeverre het "gevaarlijk" is, dan heb je in het geval van onwaarheid gewoon een fictie verhaal gelezen en wat van je tijd verspild.

Maar misschien bekijk ik dit ook te nuchter, ben ook geen bokker die altijd overal zich ontzettend voor in zet in het geval van probleem-
verhalen.
Laatst bijgewerkt door Kaula op 01-07-10 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:21

Yamcha schreef:

Maar waarom zijn de afgelopen inzamelings actie's dan wel toegestaan? Dat vind ik erg raar..

Mariposa11

Tuurlijk is het prettig als je dan veel kaarten krijgt, maar je kan niet aan de gang blijven voor een bepaald persoon (algemeen niet doelend op iemand)
En zeker als er heel veel mensen weten dat er iets niet klopt (door ervaringen ect) dan vind ik wel dat het gemeld moet kunnen worden naar andere bokkers die dat niet weten. Kijk is het 1 iemand tegen een hele grote groep oke, maar als meerdere mensen dezelfde negatieve ervaringen hebben..

Lynn_Nikita

dat gebeurd niet alleen op bokt
ik heb zelfs aangifte gedaan omdat mensen hele incest verhalen verzonnen hadden waarvoor al een heel onderzoek gestart was

Maar ikw eet waar dit topic over gaat, over een topic wat net op slot is

als je iets niet geloofd, prima, maar waarom gaan rellen in zulk topic?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:22

laat iedereen voor zichzelf uitmaken wat ze willen geloven...

door de jaren op bokt ben ik zeker minder naief geworden in ieder geval. Ik neem inmiddels elk verhaal met een grote korrel zout, en bij de minste twijfel reageer ik niet. Ik doneer zowiezo niet aan 'vreemden'.

that's life, en that's internet..
helaas niets aan te doen, en het uiten van twijfels verzand veel te vaak in het welles niettus spelletje, wat een topic snel doet sluiten. En stel nou dat het wel waar is.. dan is dat dan weer zonde...

dus, hou je twijfels voor je (of uit ze hier, mooi topic daarvoor).

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:22

Anoniem schreef:
Yamcha schreef:

Maar waarom zijn de afgelopen inzamelings actie's dan wel toegestaan? Dat vind ik erg raar..

Dat moet ik ook toegeven.... regelmatig worden er inzamelingsacties op slot gegooid met als reden: niet toegestaan..... Terwijl dit dus kennelijk wel mag. Begrijp me niet verkeerd - iedereen mag van mij alles krijgen! Maarrrr... dan vind ik dat anderen het ook gegund mag zijn.

Er zijn soms schrijnende gevallen zat die ik heel veel zou gunnen!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:23

Barmat schreef:
Ik denk dat dit voor iedereen persoonlijk een zaak zou moeten zijn KBK. Als jij denkt: jamaar... dit klopt toch niet? Dan doe je niet mee aan een actie, stuurt geen kaartje of betuig je je steun niet in een topic.

Tenminste, zo doe ik dat zelf altijd. Twijfel ik aan de oprechtheid van iemand, dan doe ik niet mee, reageer ik niet in een topic of doneer ik niets als er een inzameling komt.

Dan kan ik later ook niet zeggen: sooooo, voel ik me even gepakt! Ik ga meestal gewoon op mijn gevoel af, waar ik mij goed bij voel.

Ik snap dat jij ook anderen graag in bescherming zou willen nemen, en dat is ook heel lief, want een gewaarschuwd mens telt voor twee, maar méér dan een mod inschakelen, kun je denk ik niet doen. Die hebben de taak dingen uit te zoeken, wij staan daar als gebruiker toch echt buiten, helaas.

Ben ik het mee eens :j, als je zelf geen goed gevoel erbij hebt niet doen, en andersom.

Ik vind het aan de bokkers zelf om hier zelf een keuze in te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:25

Barmat schreef:
Anoniem schreef:

Dat moet ik ook toegeven.... regelmatig worden er inzamelingsacties op slot gegooid met als reden: niet toegestaan..... Terwijl dit dus kennelijk wel mag. Begrijp me niet verkeerd - iedereen mag van mij alles krijgen! Maarrrr... dan vind ik dat anderen het ook gegund mag zijn.

Er zijn soms schrijnende gevallen zat die ik heel veel zou gunnen!

Idd er zijn al meerdere actie's geweest voor verwaarloosde paarden enz. En die zijn steeds op slot gedaan.. En nu mocht het ineens wel. Doe alles of niets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:26

Anderen doen dat wel, kan me een verhaal herinneren, waarin ó.a. KBK een bokster wilde helpen, die enorm in moeilijkheden zat, en echt haar nek uitgestoken heeft. En als dan blijkt dat je gewoon bedrogen wordt, doet dat heel zeer.
Anoniem schreef:
Yamcha schreef:

Dat begrijp ik ook niet helemaal. Maar wie weet, komt daar nog een verklaring voor.
Lynn_Nikita schreef:
dat gebeurd niet alleen op bokt
ik heb zelfs aangifte gedaan omdat mensen hele incest verhalen verzonnen hadden waarvoor al een heel onderzoek gestart was

Maar ikw eet waar dit topic over gaat, over een topic wat net op slot is

als je iets niet geloofd, prima, maar waarom gaan rellen in zulk topic?

in mijn geval, omdat ik ook een andere kant gehoord heb, en omdat sommige dingen gewoon echt niet mogelijk zijn.....

normaal doe ik het nooit, en misschien had ik beter op mijn handen gaan zitten, maar kon me niet meer inhouden.... I'm sorry.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:26

[qoute]Dat moet ik ook toegeven.... regelmatig worden er inzamelingsacties op slot gegooid met als reden: niet toegestaan..... Terwijl dit dus kennelijk wel mag. Begrijp me niet verkeerd - iedereen mag van mij alles krijgen! Maarrrr... dan vind ik dat anderen het ook gegund mag zijn.

Er zijn soms schrijnende gevallen zat die ik heel veel zou gunnen! [/quote]

Juist, ik vind dat er met 2 maten gemeten wordt.. Waarom de ene wel en de andere niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:28

Yamcha schreef:
Tuurlijk is het ook de verantwoordelijkheid van mensen zelf, maar ik kan echt boos worden om zulke dingen, je hoort niet te spotten met dodelijke ziektes.

moeten we soms een foto of een film van haar maken hoe slecht het nu met haar gaat!!!! ik weet waar jij op doelt, welk bewijs heb je dat ze deze ziekte niet heeft. Bah ik heb dit nog nooit gezegd, maar ik ben nu zo kwaad dat ik het nu wel zeg: ik had gehoopt dat jij in plaats van nickyu in het ziekenhuis lag en dat heleboel mensen JOU in twijfel zouden trekken! :(
Hou het voor je! Je hoeft het niet telkens te verzieken.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:29

Dit specifieke topic was net pas geopend toch? Misschien mag deze inzamelingsactie ook niet en wordt deze ook voorgoed gesloten.

Een Mod kan niet overal tegelijkertijd zijn natuurlijk ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:29

Helmoni schreef:
Yamcha schreef:
Tuurlijk is het ook de verantwoordelijkheid van mensen zelf, maar ik kan echt boos worden om zulke dingen, je hoort niet te spotten met dodelijke ziektes.

moeten we soms een foto of een film van haar maken hoe slecht het nu met haar gaat!!!! ik weet waar jij op doelt, welk bewijs heb je dat ze deze ziekte niet heeft. Bah ik heb dit nog nooit gezegd, maar ik ben nu zo kwaad dat ik het nu wel zeg: ik had gehoopt dat jij in plaats van nickyu in het ziekenhuis lag en dat heleboel mensen JOU in twijfel zouden trekken! :(

Ik tem even

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:30

Voor het team is het ook een wijze les geweest, en dat wordt zeker meegenomen in de toekomst.

Daarnaast is een kaartenactie toch anders dan een inzamelingsactie, gezien een kaartenactie door iedereen individueel verstuurd wordt en er geen geld bij een gezameld hoeft te worden.

Verder wil ik even benadrukken dat het hier niet de bedoeling is om bepaalde situaties aan te halen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:30

Helmoni schreef:
Yamcha schreef:

Dit vind ik écht te ver gaan en niet kunnen..... Je wenst niemand kanker toe, dit gaat echt veeeel te ver, ik ga hier op temmen, sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:31

Je doet maar, ik ben zo pissed of nu, deze bokker gaat continue door met haar beklag over een bokker die volgens haar springlevend achter haar PC zit wat dus totaal geen waar is! kotsmisselijk wordt ik ervan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:31

Ik heb dit topic geopend met de bedoeling om het netjes te houden, kan dat a.u.b?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:32

Unwritten schreef:
Voor het team is het ook een wijze les geweest, en dat wordt zeker meegenomen in de toekomst.

Daarnaast is een kaartenactie toch anders dan een inzamelingsactie, gezien een kaartenactie door iedereen individueel verstuurd wordt en er geen geld bij een gezameld hoeft te worden.

Verder wil ik even benadrukken dat het hier niet de bedoeling is om bepaalde situaties aan te halen.

Ja, maar in eerste instantie is de foto-camera-actie ook goedgekeurd (die later weliswaar teruggedraaid is, maar toch)

Hoe leggen jullie dat uit dan? Uiteindelijk heeft hier ook geen mod van gezegd: we trekken één lijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:32

Barmat schreef:
Helmoni schreef:

Dit vind ik écht te ver gaan en niet kunnen..... Je wenst niemand kanker toe, dit gaat echt veeeel te ver, ik ga hier op temmen, sorry.

Ik heb al getemt.. hoop dat dit bericht snel word verwijderd. En er voor zo'n opmerking toch wel straffen worden uitgedeeld(ban/OW)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:33

Yamcha schreef:
in mijn geval, omdat ik ook een andere kant gehoord heb, en omdat sommige dingen gewoon echt niet mogelijk zijn.....

normaal doe ik het nooit, en misschien had ik beter op mijn handen gaan zitten, maar kon me niet meer inhouden.... I'm sorry.

wat is je doel om zo te reageren in dit specifieke topic? rellen? of gaat het je om het beschermen van de naieve bokkers? wie zit op jouw reactie te wachten dan?

idd vind ik ook wel dat bokt duidelijk moet zijn mbt de regels voor inzamelingsacties.

Anoniem

Barmat schreef:
["]
Yamcha schreef:

Dit vind ik écht te ver gaan en niet kunnen..... Je wenst niemand kanker toe, dit gaat echt veeeel te ver, ik ga hier op temmen, sorry.[/quote]

dat wens ik haar ook niet toe, dat staat er toch ook niet, maar diegene denkt telkens dat nickyu liegt en dat er niks met haar aan de hand is en DAT is schandelijk! denk daar maar eens over na!

Barmat

Helmoni schreef:
Je doet maar, ik ben zo pissed of nu, deze bokker gaat continue door met haar beklag over een bokker die volgens haar springlevend achter haar PC zit wat dus totaal geen waar is! kotsmisselijk wordt ik ervan!

Dan nóg kun je jezelf netjes blijven gedragen... Alsjeblieft. Je gaat niemand kanker toe zitten wensen. Kom op, dat is echt beneden peil.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:34

Ik heb het topic ook net gelezen, en ook haar vorige topic. ;)
Ik weet niet of het zo is of niet en ik ga daar ook geen uitlatingen over doen, omdat ik haar niet ken, maar waarom zouden inzamelingsacties verboden moeten worden? Als iemand ziek is of wat dan ook en je kunt iemand steunen op zo'n manier is dat heel fijn voor die persoon.
En of je dan mee doet of niet, dat is aan jezelf. Je hóéft je niet te laten oplichten als je denkt dat dat gaat gebeuren...