reacties en tips HAW en RIJ-ITP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: reacties en tips HAW en RIJ-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:23

Wat ik ook jammer vind, is dat bijvoorbeeld die mensen die mij dan pb'en schijnbaar denken dat je als Bekende Bokker alles zelf in de hand hebt.
Dat je dan zelf bepaald wat voor reacties er gegeven worden.
Maar je wordt er wél op aangekeken!

Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. :o

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:35

KoudbloedKim schreef:
Rechtuit schrijven waardeer ik altijd, mits het normaal omschreven wordt.
Je kunt dingen op zoveel manieren omschrijven.
Als een paard te diep aan de teugel loopt kun je zeggen "Hij loopt te ver achter de loodlijn" of "Wat zit je dat beest in zijn bek te trekken!"..
Dat maakt imo ook ontzettend veel uit.

Paard wat te diep loopt of paard wat zo gereden wordt, zit nogal een verschil in...En daar mag voor mijn gevoel ook over gediscussieerd worden.. Schelden en woorden zoals bek, nee, dat is compleet overbodig. Maar gewoon zeggen wat er te zien is, moet toch kunnen lijkt mij...

Zie ook, dat je je als een BB omschrijft. Ik ben er heel eerlijk in... Ik bekijk je topics nooit meer.
Heb ze voorheen weleens bekeken, maar vind juist dat er in jouw topics erg zwijmelend wordt gereageerd... Dat soort topics vermijd ik dus...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:38

mijn ervaring met de foto topics is dat het óf schitterende foto's van een (semi) prof moeten zijn, of er is wat aan de hand, wil je tegenwoordig nog reacties krijgen.
Tis of het 1, of het ander, kijk maar bij topics van 3 pag of meer.
Voor mij een reden om er nog nauwelijks te komen.

Daarnaast idd het standaart zinnetje: Waar is je cap?
Waarop mijn standaard zinnetje volgt: In mn kast ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:40

Zammie schreef:
Zie ook, dat je je als een BB omschrijft. Ik ben er heel eerlijk in... Ik bekijk je topics nooit meer.
Heb ze voorheen weleens bekeken, maar vind juist dat er in jouw topics erg zwijmelend wordt gereageerd... Dat soort topics vermijd ik dus...
Pardon? Als je mijn berichten in dit topic echt had gelezen, had je gezien dat ik mijzelf niet als BB'er omschrijf, maar zo word omschreven door de mensen die mij pb'tjes sturen.
Vind jouw reactie een beetje ongepast.
Ik heb die zogenaamde "zwijmelende reacties" namelijk niet zelf in de hand. ;)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:41

KoudbloedKim schreef:
Wat ik ook jammer vind, is dat bijvoorbeeld die mensen die mij dan pb'en schijnbaar denken dat je als Bekende Bokker alles zelf in de hand hebt.
Dat je dan zelf bepaald wat voor reacties er gegeven worden.
Maar je wordt er wél op aangekeken!

Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. :o

Pardon???

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:43

Geen idee of dit bij in dit geval KoudbloedKim van toepassing is, maar wat je wel in de hand hebt, is de hoeveelheid topics.
Ik heb in het verleden populaire mensen gezien, die vervolgens op de haverklap een nieuw topic maaktten. Tja, dan wordt je t wel een keer zat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:44

[naam] schreef:
Ik kreeg pb'tjes waarin stond dat mensen alleen maar in mijn topics reageerden, omdat ik een zogenaamd "Bekende Bokker" ben..
En de reactie die jij quote is n.a.v mijn eerste en tweede reactie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:44

stef schreef:
Geen idee of dit bij in dit geval [naam] van toepassing is, maar wat je wel in de hand hebt, is de hoeveelheid topics.
Ik heb in het verleden populaire mensen gezien, die vervolgens op de haverklap een nieuw topic maaktten. Tja, dan wordt je t wel een keer zat....
Maar dan sla je die topics toch gewoon over? :?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:45

stef schreef:
Geen idee of dit bij in dit geval KoudbloedKim van toepassing is, maar wat je wel in de hand hebt, is de hoeveelheid topics.

Precies wat ik ook bedoel!

En inderdaad KBK, die sla ik dus ook altijd over...

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:46

Grappig topic, hier dacht ik gisteren nog aan.. want ik zag een topic van een mod die gewoon duidelijk aan de grote kant was voor het dier waar ze op zat. Niemand heeft er wat van gezegd, terwijl er normaal een grote stampij om gemaakt word..

Dit is het topic waar het om gaat.. niet dat ik er zelf verder commentaar op heb, iedereen moet zelf weten waar ie op stapt..

[SPR-ITP] De springende zwartjes in actie
Laatst bijgewerkt door Yell op 25-06-10 17:50, in het totaal 2 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:46

kan je je voorstellen dat een minder populair iemand zich ondergesneeuwd voelt als een polulair iemand elke week een nieuw topic plaatst?

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 18:15

Toch moet ik eerlijk bekennen dat ik van een aantal BB'ers ( :+ ) het heel leuk vind als ze regelmatig topics openen, zodat ik kan zien hoe ze vooruit gaan enzo :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:25

stef schreef:
kan je je voorstellen dat een minder populair iemand zich ondergesneeuwd voelt als een polulair iemand elke week een nieuw topic plaatst?
Nou nee.. één keer per week een topic.. als je Rijden ITP opent op Bokt, zie je toch een hele lijst met topics?
Ik zie het probleem niet.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:30

Ik kan me nogal ergeren over het stang en trens gedoe!
waarom verantwoorden het is toch je eigen keus, zelfde geld voor slof en andere dingen, als je het niet goed gebruikt dan snap ik dat je commentaar krijgt!
maar met de juiste gebruikerswijze is niks mis mee!

het cap gedoe snap ik ook niet echt, als het 3 keer is gezegd hoef je er geen 3 pagina's over door te gaan!

en zoiezo vind ik als je commentaar geeft het gewoon moet onderbouwen!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:50

Grappig dat dit juist nu geopend wordt. Ik plaatste van de week foto's met slofje, voor het eerst in alle jaren dat ik op Bokt zit, had verwacht commentaar te krijgen zoals velen, maar het bleef uit... :+

Wat dat betreft heeft TS zeker een punt waar ik me gedeeltelijk (al dan niet helemaal) bij aansluit.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:53

Wel grappig trouwens, mn instructrice reed ook op stang en trens, en die heeft hele lichte verbinding met de stang, zodat de stang niet klappert, maar er absoluut geen druk op is. Kinketting zit strak en de stang zit mooi op 45 graden (als ik het goed onthouden heb O:) ), en nóg klagen mensen dat de stang te strak zit. Volgens mij zijn heel veel bokkers alleen tevreden bij een loshangende stangteugel, terwijl een klapperende stang juist minder prettig is voor het paard :)

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 18:59

Annash schreef:
Grappig dat dit juist nu geopend wordt. Ik plaatste van de week foto's met slofje, voor het eerst in alle jaren dat ik op Bokt zit, had verwacht commentaar te krijgen zoals velen, maar het bleef uit... :+

Wat dat betreft heeft TS zeker een punt waar ik me gedeeltelijk (al dan niet helemaal) bij aansluit.

Sorry! Jij bent inderdaad het voorbeeld. :j En ik zeg ook echt niet dat je er slecht mee rijd (want dat doe je niet), maar er word geen commentaar op gegeven, en dat vind ik dan nog wel gek.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:59

haha en bij een paard wat vooral niet vooruit te branden is, want jongens zeg nou eerlijk dat is ontspannenheid :P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:44

Jantine_ schreef:
Annash schreef:

Sorry! Jij bent inderdaad het voorbeeld. :j En ik zeg ook echt niet dat je er slecht mee rijd (want dat doe je niet), maar er word geen commentaar op gegeven, en dat vind ik dan nog wel gek.

Maar zou dat dan niet juist zijn omdat:
1) ik er goed mee rijd;
2) de meeste mensen op Bokt weten hoe ik rij;
3) zij dus ook weten dat ik nog nooit foto's geplaatst heb met slof.

Conclusie: blijkbaar was de slof écht nodig.

Dat is denk ik een andere 'insteek' dan wanneer mensen voor het eerst foto's plaatsen en een slof eraan hebben. Goed gebruik of niet even daar gelaten hoor, want ik zie ook topics mét goed gebruik van de slof waar complimenten gegeven worden.

Ik denk dat bovenstaande punten nl. voor mij in mijn 'voordeel' spreken, om het zo te zeggen.

En sorry zeggen hoeft niet hoor, je mag mijn topics best als voorbeeld / ter verduidelijking gebruiken. Zolang iets onderbouwd is, kan ik veel hebben en praat ik zelfs graag mee. :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:14

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:12

Vind dat je keurig de fouten van TS hebt omschreven FS...(Doet me denken aan een heeeel belangrijk figuur van tegenwooridg qua zit. Zou het dan toch helaas die kant opgaan met de dressuur??)
Is denk ik veel al uit dat topic gehaald, want zie dat er door de modjes al geregeld gereageerd was en topic dus is gesloten...

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:44

Zammie daarom begrijp ik dan niet de reacties, zo wordt normaal reageren ook onmogelijk gemaakt. Het plezier en motivatie om te reageren wordt ook ontnomen.
U beschrijft het helaas treurig goed, als copy zijnde rijden. Voor het paard ten zeerste onaangenaam, met name door de ontkenning en beter weten van de ruiter in het algemeen. Ruiters zijn maar mensen die ook volop fouten kunnen maken. De fouten worden echter "altijd" bij het paard gezocht. Slofteugel kan daar een gevolg van zijn, vele knopen lettelijk van alles vast.
Reageren is dan niet toegestaan, omdat men het wel beter doet weten en wat weten die nu die reageren laat staan die willen reageren maar niet durven. Onderschatten van anderen, is een gemakkelijke gemaakte fout.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:01

Dat is de tendens van bokt... Je mag als (zoals ik) onbekende bokker niet spreken in dat soort (en andere) topics. Jij (FS) hebt door je kritische blik op met name wat erop zit juist al wat "tegenstanders"...
Dan krijg je dus inderdaad een sterk staaltje bokkers over je heen... Ik weet ondertussen wel, dat ik meniggeen hier geeneens irl zou willen ontmoeten. Enkel en alleen al om hoe ze staan in het leven tegenover het paard... Wil niet weten hoe zulke mensen tegenover mensen zijn...

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:16

Dank voor uw uitleg, kan het nu beter doen begrijpen hoewel het echter nog steeds onbegrijpelijk is.
Gaat toch niet om bekende bokker of niet, maar hoe men wat schrijft? Persoonlijk doet mij dat niet uitmaken, bekende bokker of niet maar wel geschreven tekst. De een kan prachtige proza schrijven en de ander kort inhoudelijk.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:19

Ik denk, dat met name, dat je de waarheid geregeld hier neerzet FS, voor velen een erg zware domper is. Velen hebben een weg gekozen en willen daar om de 1 of andere reden niet van afwijken...
Dat kan in rijtopics zijn, maar ook in andere topics sta jij je mannetje wat betreft het welzijn van paarden... En dat is iets wat velen, die het anders doen niet kunnen hebben... Kritiek kunnen aanvaarden dus...