'gezeur' altijd weer eindeloze discussies in topics

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:12

Geryon schreef:
Bizzybijtje schreef:

Natuurlijk. Die opmerking maakte ik ook in het desbetreffende topic.
Sterker nog, ik begon ermee.
Weet je waarom?
Een pony springt inderdaad niet als je te groot bent, omdat het gewoon niet kán. Als je te lang bent kun je niet springen omdat je de pony uit evenwicht brengt, waardoor een hindernis springen onmogelijk is.

En ja, ik vind ook dat er onwijs veel gezeurd wordt op HAW door mensen die denken dat paarden van suiker of porselein zijn.
Daarom kijk ik er maar niet te vaak meer, het niveau is ook erg gedaald dus ik erger me er alleen maar aan mensen die denken serieus waar alles te weten.

Dit is zoals gezegt dus echt niet zo.. En dat weet ik uit eigen ervaring, en mensen zien rijden die veel te groot waren. Hingen die naar linkt, vloog het hele paardje naar links.. Geloof me, ze kunnen het echt wel hoor, jammer dat er zo word volgehouden terwijl ik het zelfs zélf heb meegemaakt.. Ik vind ook dat mensen vaak denken dat paarden poppen zijn, daar kan ik me ook wel om ergeren maar beter dat dan dat ze er niet mee goed om gaan!

Klopt, maar dat is iets anders dan springen...En al helemaal de 70 cm die die persoon haalde van dat topic :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:13

Nee ik rijd er niet meer op, vandaar het (zat..) erachter. Maar even om het goed duidelijk te maken! Sorry voor de verwarring. Iemand anders hier kan er niet op omdat die te klein zijn en er altijd vanaf vallen. Maar hem longeren of aan de hand ermee gaat wel allemaal goed. Hij vind het gewoon leuk om mensen eraf te bokken en tja dan ben ik de enigste die er dan even op kan om te zeggen dat hij dat maar eventjes beter niet kan doen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:14

Bizzybijtje schreef:
Weet je waarom?
Een pony springt inderdaad niet als je te groot bent, omdat het gewoon niet kán. Als je te lang bent kun je niet springen omdat je de pony uit evenwicht brengt, waardoor een hindernis springen onmogelijk is.

En ja, ik vind ook dat er onwijs veel gezeurd wordt op HAW door mensen die denken dat paarden van suiker of porselein zijn.
Daarom kijk ik er maar niet te vaak meer, het niveau is ook erg gedaald dus ik erger me er alleen maar aan mensen die denken serieus waar alles te weten.

Dit is zoals gezegt dus echt niet zo.. En dat weet ik uit eigen ervaring, en mensen zien rijden die veel te groot waren. Hingen die naar linkt, vloog het hele paardje naar links.. Geloof me, ze kunnen het echt wel hoor, jammer dat er zo word volgehouden terwijl ik het zelfs zélf heb meegemaakt.. Ik vind ook dat mensen vaak denken dat paarden poppen zijn, daar kan ik me ook wel om ergeren maar beter dat dan dat ze er niet mee goed om gaan![/quote]

Klopt, maar dat is iets anders dan springen...En al helemaal de 70 cm die die persoon haalde van dat topic :+[/quote]

Ik heb het ook over springen.. weliswaar geen 70 cm maar het komt op hetzelfde neer. Op de foto's was het ook geen 70 en daar kreeg ze al commentaar op..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:17

aerdenhout1 schreef:
Geryon schreef:
Ben het helemaal met je eens! Zelf hier ook een schetlander waar ik wel eens op zit (zat..) die ook gewoon springt terwijl ik bijna met me voeten op de grond kom en hem uit balans haal.. Ik snap niet waar die mensen het vandaan halen dat paarden iets echt niet doen als ze het niet willen of kunnen.. Mijn eigen pony loopt zelfs door kreupelheid en peesblessures heen, totdat het dus zo erg word dat je het dan pas ziet.. Dus zelfs met rijden laat hij het niet zien!

Deze snap ik niet helemaal...dus jij blijft hem rijden ook al weet je dat hij uit balans is en gaat door als hij een peesblesure heeft tot je het ziet?
Ik mag hopen dat ik dit verkeerd lees???

Ooh wacht ik snap nu pas wat je bedoeld met niet snappen. Mijn eigen pony is een andere dan die schetlander.. Mijn eigen pony is een NRPS'er die dus niks laat merken.. Benen worden niet dik, niks! En zoals ik al zei kan je niet zien aan hem als hij een peesblessure heeft omdat het niet dik word, hij laat niks zien omdat hij echt een eigen karakter heeft, dat stomme beest!:P Enkel laat hij het zien als het in het ergste stadium is, waar mijn dierenarts echt een hekel aan heeft maar we kunnen er niks aan doen.. Want later uit de scan komt dan uit dat het al een tijdje gaande is maar meneer het gewoon negeert.. Stomme geryon!:P

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:01

Bizzybijtje schreef:
Whitepanther schreef:
Ten eerste heb ik echt geen idee of dit hier goed staat :o

Ik kom vaak topics tegen waarin dingen 'gezeur' worden genoemd. Klein voorbeeldje:

Een meisje van rond de 1,55 m die op een shetlander springt. Er staat direct in de OP dat ze geen commentaar op lengte van de ruiter willen horen (mijn inziens zie je dan dus zelf ook al wel een beetje in dat het niet kan). Vervolgens komt er natuurlijk een reactie op de lengte van de ruiter. Dit wordt dan door half bokt weer bestempeld als 'gezeur'. Er komen opmerkingen als: Hij zou toch niet springen als hij er last van had.

Weet je waarom?

hier vergis jij je toch echt, de meeste paarden doen veel voor hun ruiter, of omdat ze enorm graag willen of omdat ze de weg van de minste weerstand kiezen. In beide gevallen doet t paard zn best t gevraagde te doen en wurmt zich wel over een hindernis heen.
Bijv. Ruiters die elke sprong achter de beweging zitten, butsen in het zadel, hangen aan de teugels en toch een b/l parcours doorkomen omdat paardlief gewoon springt! En dat is dan niet omdat er zo goed aan de basisvoorwaarden wordt voldaan, gewoon omdat het paard zo goed om t maar te doen.

Een paard is idd niet van suiker, maar accepteerd vaak wel veel meer dan die aankan, als ruiter de verantwoordelijkheid om die grens te kennen en op te letten dat je niet tever gaat.

Heb er zelf ook een staan die niet aangeeft dat je tever gaat, merk je de volgende dag als die stijf staat van de spierpijn. Inmiddels geleerd wat de kleine suptiele signalen zijn waaraan ik kan merken dat hij het moeilijk heeft en ik dus moet oppassen dat ik niet tever ga....

Deesiej

Re: 'gezeur' altijd weer eindeloze discussies in topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:47

Wat ik jammer vind van bokt de laatse jaren zijn idd de "rellen".
Heb je een mening? best, maar onderbouw je mening, wie wat waarom denk je zo, en hoe kan het evt. beter?

Waar ik me ook mateloos aan kan ergeren is mensen zonder eigen mening. Die in ieder topic maar iets anders brabbellen en mee gaan met de meerderheid om de ts maar de grond in te stampen? Waar is dat voor nodig, we zijn toch allemaal oud en wijs genoeg. Doe niets bij een ander wat je zelf ook niet wil..

Ik merk dat ik mezelf ook nog welleens laat gaan, maar dat is meestal op momenten dat iemand een topic opent voor tips, en vervolgens keihard tegen de tips,reacties en het commentaar ingaat. Open dan geen topic, ga dan lekker een rondje fietsen.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 21:57

Dat is idd wat mij ook irriteert deesiej, eerst openen ze een topic en willen ze tips en commentaar, maar als dat niet zo positief is als gehoopt dan willen ze het niet aannemen, is het niet waar of een moment opnamen ofzo... Kom nou als ik op elke foto een ruiter zie met een strenge binnenhand lijkt het me geen moment opname meer...

Snap nooit zo goed wat er zo erg aan is om toe te geven dat een ander misschien idd gelijk zou kunnen hebben.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:17

Fouten toegeven is niet een van de sterkste gewoontes van de mens, persoonlijk heb ik er gelukkig niet zo een moeite mee.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:00

Ik vind het ook altijd heel irritant.

Als je geen commentaar wilt, open dan ook geen topic... :n