Onderling respect en achterdochtigheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:23

Ben ik met je eens Steen. :j

Ik vond het ook jammer dat alle PVV-stemmers opeens weg waren uit het topic, ik vind het interessant om hun standpunten te horen en dat kan dan opeens niet meer.

En ik denk wel dat de mods hun uiterste best doen, maar soms mogen ze ook wel adequater of anders reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:33

Karl66 schreef:
Het heeft juist wel zin om ons als mods in te seinen. Het kan namelijk reden zijn om een topic te sluiten of te verwijderen. Er zit alleen wel een maar aan, wij moeten het wel hard kunnen maken dat iemands verhaal niet klopt. Op basis van vage verdenkingen topics gaan sluiten lijkt me ook niet de bedoeling.

Maar het heeft veel meer zin om ons in te seinen, dan het zelf in het topic uit te gaan vechten. Dat komt de sfeer op Bokt namelijk zeker niet ten goede.

Nee hoor, al geeft een TS zelf het bewijs dan wordt er nog geen drol mee gedaan.
Even onschuldig en voor posters hier denk ik niet herkenbaar (maar deze week afgespeeld) voorbeeldje?
Iemand post een onderwerp dat haar paard zo dol wordt op wedstrijden en wat daar aan te doen is.
Mijn post dat die persoon helemaal geen paard heeft, wordt verwijderd en ik krijg een pb erachteraan van de mod. TS schrijft echter zelf op bokt dat ze slechts een verzorgpony (shetlander) van een jaar heeft en helemaal niets heeft waar ze eens op kan rijden. Vervolgens wordt er ook nog een topic geopend dat ze een eigen paard zoekt van een max bedrag waar een 0 te weinig in staat om het serieus te kunnen nemen. Die wordt er dan later nog bij verzonnen. Maar... ondertussen schrijft ze ook ergens dat ze voor de shet wel een verzorghaf had waar ze op mocht rijden maar dat die een paar tientjes per maand kostte en dat ze dat niet kunnen betalen en dat ze daarom geen grotere of betaalde verzorgpony meer mag.

Dat is dus iemand die gewoon zit te liegen.
En dat zelf bewijst.
Mod wordt erop gewezen, en doet gewoon niets.
Ondertussen gaan goedwillende bokkers meedenken over wat er gedaan kan worden met dat wilde paard op wedstrijd etc etc.

Dit is dan een 'onschuldig' voorbeeldje en niet zo hard als topics over politiek of zelfs iemand die ongeneeslijk ziek is. Maar het is en blijft liegen en degene die het doet is zo stom om zélf te bewijzen dat ze het doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:44

Over Nickyu bedoel je? Daar wordt wel naar gekeken, maar hoe moeilijk is het om het na te trekken? Moeten ze haar man dan gaan bellen? Net zoals ze met de moeder van Miep hebben gedaan?

Anoniem

Re: Onderling respect en achterdochtigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:48

Van dat specifieke topic kan ik me niet voorstellen dat het niet echt is Russel, en van mij hoeft absoluut niet alles nagetrokken te worden.
Maar als iemand gewoon zit te liegen en dat zelf ook bewijst op Bokt, dan mag die persoon daar wat mij betreft op aangesproken worden en de topics gesloten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:56

Maar hoe wil je weten dan of iemand liegt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:57

Sommigen schrijven het zelf, zie het voorbeeldje dat ik gaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:57

Wie jij in het voorbeeldje noemt, is mij niet duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:01

Dat was ook precies de bedoeling, ik plaats dit als nadenkertje voor moderators, niet om iemand aan de schandpaal te nagelen. Het gaat me even om het principe: iemand liegt, bewijst dat zelf met haar andere postst, en vervolgens doen de moderators daar niets mee terwijl ze er op gewezen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:03

Als je zo gaat en iedereen doet het, dan is het dus een raadselspelletje, hoe kan je dan serieus genomen worden over je bedenkingen?

De mods gaan niet op hun zondag heel bokt afspeuren en zoeken wie het kan zijn die je bedoelt. Zo werkt het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:04

Je dramt door Russel...
Ik draag een voorbeeldsituatie aan, geen voorbeeldbokker.
Het gaat me er nu ook niet om dat er alsnog iemand aangesproken wordt, alsnog een topic op slot gaat, of dat er een specifieke mod een veeg uit de pan krijgt. Het gaat om het voorval an sich.
Overigens heb ik al pbcontact over het voorval met een mod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:22

Ik dram niet door, jij haalt iets aan, speculeert en geeft nog aan dat het kennelijk zo is.....

Gooi geen speculaties op het net, zo is er al een topic waar ik naar refereer wat niet fijn is.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:56

Er zijn verscheidene mensen die Nicky ook in het echt kennen, dus wat dat betreft is het toch na te trekken? Het lijkt me overigens onzin om iemands volledige medische achtergrond te moeten checken voor een topic als geloofwaardig wordt bestempeld.
en dat iemand zich moet verantwoorden omdat die persoon nog niet dood is, vind ik helemaal te ver gaan :\ Het zou fijn zijn als er streng gemod wordt op personen die dat soort uitlatingen doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:49

Ik ben helemaal voor beter modden, period. En voor zorgvuldiger omgaan met informatie, dat ook. Maar op dit moment kan je op Bokt alles roepen en veel mensen maken daar misbruik van voor eigen gewin: ze worden de hemel in geprezen, krijgen alle medeleven, halen er financieel voordeel uit, etc, en er wordt niets gedaan om dat in het algemeen zorgvuldiger te krijgen. De meest wonderlijke SA's komen voorbij, de meest ongeloofwaardige verkoopverhalen... en het team vindt het eigenlijk prima.
Ik ben dan ook blij dat er mensen zijn die er wel af en toe kritische kanttekeningen bij plaatsen. Ik vind NIET dat dat moet leiden tot heksenjachten... maar ja, als het Bokt-team geen zin heeft zich daaraan te branden moeten ze ook niet gaan klagen dat de gebruikers dit op een - minder sympathieke manier - zelf in handen nemen.

Er is best wat aan te doen, door gewoon in z'n algemeenheid meer te sturen, zelf minder oordelen te geven, en bv de twijfels en kritische vragen niet simpelweg te verbieden, maar door die ruimte te geven op een goede manier. (Dus: zonder persoonlijke aanvallen, zonder 15miljoen herhalingen en met goede onderbouwing.)

Maar goed. Zolang het team dat niet kan, kun je dat niet van je gebruikers verwachten.

En dus vind ik het meer dan begrijpelijk dat er zo'n vervelende sfeer ontstaat, waarin reeel scepsisme niet veel voorkomt (omdat dat gewoon geblokkeerd wordt door het team), maar de achterdocht, ALS die eenmaal gezaaid is ineens aanwakkert als een heidebrand.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:10

russel schreef:
Maar hoe wil je weten dan of iemand liegt?

Ik vind ook dat Bokt hierin niet te ver mag gaan. Zowel gebruikers als het beheer hebben in het verleden echt al gespit in mensen hun leven en dat vind ik erover.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:13

Het is inderdaad niet allemaal na te trekken voor het team. Blijft altijd een moeilijk punt..... blijkt uit het verleden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:02

Het hoeft wat mij betreft ook niet allemaal na te zoeken te zijn voor het team, maar ze zouden kunnen kiezen voor een manier waarbij je de bedriegers niet de volledig vrije hand geeft tot het onomstotelijk bewezen is dat ze er een bende van hebben gemaakt. Zoals het 'de koper heeft onderzoeksplicht dus de verkoper mag alles beweren zonder dat daar kritische vragen over gesteld mogen worden en alles wat ook maar enigzins nadelig zou kunnen zijn voor de verkoper wordt dus verwijderd'.
Of het toestaan dat mensen onbeargumenteerde beschuldigingen doen, omdat de rest van het verhaal heel droevig is. Dan moeten we dat ineens 'respecteren'.

Het lijkt mij een vrij zekere manier om te garanderen dat dingen regelmatig uit de hand lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:23

Jongens, dit is INTERNET! Op internet zijn veel dingen anders dan in het echte leven, zo is dat nu eenmaal. De een fantaseert wat prestaties bij elkaar, een ander gaat dat allemaal natrekken; een volgende maakt voortdurend reclame voor zichzelf, weer een ander vertelt maar de halve waarheid en zo is er altijd wel wat. Neem maar van mij aan dat niets is wat het lijkt :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 07:46

Shadow0 schreef:
Het hoeft wat mij betreft ook niet allemaal na te zoeken te zijn voor het team, maar ze zouden kunnen kiezen voor een manier waarbij je de bedriegers niet de volledig vrije hand geeft tot het onomstotelijk bewezen is dat ze er een bende van hebben gemaakt. Zoals het 'de koper heeft onderzoeksplicht dus de verkoper mag alles beweren zonder dat daar kritische vragen over gesteld mogen worden en alles wat ook maar enigzins nadelig zou kunnen zijn voor de verkoper wordt dus verwijderd'.
Of het toestaan dat mensen onbeargumenteerde beschuldigingen doen, omdat de rest van het verhaal heel droevig is. Dan moeten we dat ineens 'respecteren'.

Het lijkt mij een vrij zekere manier om te garanderen dat dingen regelmatig uit de hand lopen.

Mij ook, en dat is al meerdere malen gebeurd.

Kritische vragen lijken míj alleen maar nuttig, en als iemand eerlijk is, en geen bijbedoelingen heeft, lijkt me daar niets mis mee, je kunt ze dan allemaal beantwoorden zonder dat de antwoorden ook maar een ogenblik tegenstrijdig worden. Als er nu kritische vragen worden gesteld, is er opeens geen "respect" meer voor TS. Beetje jammer wel, want topics worden daar enorm eenzijdig van.
Hoezo vrijheid van meningsuiting? Je mag in zulke topics maar één mening uiten......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:11

Chiqa schreef:
Een verhaal in twijfel trekken is niets mis mee, kan je gerust vragen over stellen dat is beter dan als een kudde schapen de dam over te trekken. Maar er dan steeds maar weer op terugkomen is vervelend,
wat mij betreft mag daar best wel wat strenger op gemoderdeerd worden.

als het over een vrij ernstige serieuze zaak gaat (misbruik oid) is het wel vervelend voor de TS, en aangezien dit meestal niet over de ' hahaha ik deed vanochtend de was, zat er ineens een rood kledingstuk bij m'n gele was :oo !!!' topics gaat... (Dat zou wat zijn :)) ) Ik vind het altijd wel onrespectvol overkomen iig. Maar misschien is 1x vragen dan idd nog niet zo'n ramp voor TS...

Maargoed, mss ligt de oplossing hem er gewoon in dat mensen niet ten koste van zichzelf hulp moeten gaan bieden aan mensen die ze 1x een post hebben zien doen op internet (Tenzij het vrij duidelijk is dat het om de waarheid gaat!). Dan hoeven we elkaar ook niet te 'waarschuwen' voor onjuiste verhalen. Maar mss ben ik dan weer zo'n egoïst... In de meeste topics is advies en wat steun wel wat voldoende, en daar hoef je nou niet meteen allerlei achterdochtige vragen bij te gaan stellen lijkt me..

En dat iemand zegt dat z'n paard wat dol was, en later blijkt dat diegene geen paard blijkt te hebben... Ach gun zo iemand ook z;n plezier als die daar lol uithaalt... Daar kan ik me nou niet druk om maken... 't is internet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:25

Cayenne schreef:
en dat iemand zich moet verantwoorden omdat die persoon nog niet dood is, vind ik helemaal te ver gaan :\ Het zou fijn zijn als er streng gemod wordt op personen die dat soort uitlatingen doen.

Ook niet als dit persoon al meerdere malen dood zou moeten zijn?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:56

Misschien even een knuppel in een hoenderhok gooiend, maar wat ik mij afvraag is waarom dit soort topic uberhaubt worden toegestaan.
De ene SA heeft het nog erger meegemaakt dan de ander, misbruik al door kinderen van 3 en 5 jaar, leeftijd waarin doktertje spelen heel normaal is wordt als misbruik bestempeld en niemand die er iets over zegt.
Ziekte wordt misbruikt en men wekt op de meest vreemde manieren medelij.
Geloof me op het moment dat je werkelijk doodziek bent heb je geen behoefte aan veel mensen hou je het ij je eigen kringetje.
Als bokt een afspiegeling is van de samenleving, krab ik mij toch achter de oren over de geestelijke/lichamelijke gesteldheid van Nederland want wat er hier voorbij komt maak ik allemaal in het dagelijks leven niet mee noch hoor ik ervan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:59

Chiqa schreef:
Cayenne schreef:

Ook niet als dit persoon al meerdere malen dood zou moeten zijn?

Dan nog gaat het nog steeds veel te ver.
Wie zijn wij om over zo'n situatie te oordelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:14

Echwel schreef:
Misschien even een knuppel in een hoenderhok gooiend, maar wat ik mij afvraag is waarom dit soort topic uberhaubt worden toegestaan.
De ene SA heeft het nog erger meegemaakt dan de ander, misbruik al door kinderen van 3 en 5 jaar, leeftijd waarin doktertje spelen heel normaal is wordt als misbruik bestempeld en niemand die er iets over zegt.
Ziekte wordt misbruikt en men wekt op de meest vreemde manieren medelij.
Geloof me op het moment dat je werkelijk doodziek bent heb je geen behoefte aan veel mensen hou je het ij je eigen kringetje.
Als bokt een afspiegeling is van de samenleving, krab ik mij toch achter de oren over de geestelijke/lichamelijke gesteldheid van Nederland want wat er hier voorbij komt maak ik allemaal in het dagelijks leven niet mee noch hoor ik ervan.

Dit vind ik echt erg kortzichtig, Bokt is vrij anoniem, helemaal als je een schaduwaccount hebt, en kan daarom een hele goede plek zijn om even iets van je af te schrijven of om hulp/advies te vragen... Ook als iemand het liegt, hoeveel moeite is het nou om even zulk advies te geven of iemand te steunen...? Moeten we dat maar niet doen omdat er een risico is dat iemand liegt. Dan denk ik echt laat die leugenaar ook lekker z'n lolletje hebben. Ik keur het niet goed, maar we moeten het ook niet erger gaan maken dan het is... (en dan laat ik dingen als miep ed. even buiten beschouwing. Want heel bokt was in de ban van miep en jaimy bv.... En als het dan niet waar blijkt te zijn is dat iets anders. En toen met jaimy hebben mensen hun baan op het spel gezet. Heel aardig, en hulde daarvoor, dat mensen dat er voor over hadden om iemand te helpen +:)+ maar de vraag is natuurlijk in hoeverre dat verstandig is als je iemand alleen via internet kent. 't is nog altijd een stap die jezelf maakt omdat te doen, dat kan je zo'n TS ook niet verwijten (overigens was het verhal van jaimy niet gelogen volgens mij, dus ik haal dit voorbeeld alleen even aan omdat mensen erg ver gaan voor mensen op inet))...

Op je 3e en 5e doktertje spelen is normaal, maar is dit doorgaat tot iemands 15e en 17e waarin 1 iemand nog steeds gedwongen wordt tot seksuele handelingen en zich daarom moet laten testen op een soa... Overschrijdt dat de grens van normaal behoorlijk hoor.... Als je op dat topic doelde.

Overigens is bokt idd geen afspiegeling van de samenleving... Heel internet is dat niet. Mensen die fora/ sociale netwerken bezoeken zijn over de gehele linie (dus dit geldt niet voor ieder individu op ieder forum he...! )toch mensen die in het dagelijks leven toch op een andere sociale manier functioneren dan de mensen die er 0,0 behoefte aan hebben om op internet rond te struinen. Dus 't zou me niets verbazen idd als onder de mensen die frequent fora bezoeken een grotere groep is met psychische ' afwijkingen ' dan over de gehele samenleving genomen. Zo zie je bv. ook dat frequente internet bezoekers vaker over 't algemeen hoger opgeleid zijn (en dat is denk ik gewoon een feit :') Hoewel ik het niet kan aantonen met keiharde cijfers... Heeft niets te maken met het feit dat iedereen op internet roept dat die hoog hoogbegaafd is, want dat is weer een ander fenomeen natuurlijk :') ) en een andere (alternatievere) muzieksmaak heeft.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-06-10 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:16

Yamcha schreef:
Shadow0 schreef:

Mij ook, en dat is al meerdere malen gebeurd.

Kritische vragen lijken míj alleen maar nuttig, en als iemand eerlijk is, en geen bijbedoelingen heeft, lijkt me daar niets mis mee, je kunt ze dan allemaal beantwoorden zonder dat de antwoorden ook maar een ogenblik tegenstrijdig worden. Als er nu kritische vragen worden gesteld, is er opeens geen "respect" meer voor TS. Beetje jammer wel, want topics worden daar enorm eenzijdig van.
Hoezo vrijheid van meningsuiting? Je mag in zulke topics maar één mening uiten......

Inderdaad, dan zou je opeens geen respect meer hebben, dat heeft er voor mij niets mee te maken. Maar als deze groep in de maling genomen wordt, schreeuwen ze het hardst.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:18

Menino hoe kunnen wij zien dat dat waar is? wie weet heeft iemand toevallig een keer onbeschermde seks en kalken ze maar wat neer op inet.
Ieder verhaal heeft twee kanten helaas lees je hier altijd maar 1 kant, hoevaak openen mensen niet een roddeltopic over iemand bv hoe ze hun paarden behandelen?