Geen antwoord, wel online en in topics posten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:11

Alleen in ons huiskamer topic, waar punten en komma's niet zo belangrijk zijn. Eigenlijk dus niet vaak, maar het komt wel voor.

Zonnetje81

Re: Geen antwoord, wel online en in topics posten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:14

Ja ik post dan ook in HK topics!!! Pb is persoonlijker en fijner via de gewone pc.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:14

ik heb soms ook wel eens het idee genegeerd te worden maar heb ook wel eens gehad dat ik weinig tijd heb lees 1 pb dan krijgen de andere schrijvers van de andere pb's blijkbaar een bericht dat ik ze heb gelezen terwijl dat dan niet het geval is. Ik heb al vaak een bericht gehad met graag reactie dan erger ik me daar eerlijk gezegt wel aan, als ik iets te koop aanbied reageer ik altijd maar krijg ik vaak niets terug dus het is heel dubbel. :=

Het ligt eraan aan welke kant je staat of ik er wat aan doe of niet.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:15

ik denk dat je te ongeduldig bent inderdaad.
Mensen - ook die producten/diensten aanbieden- stellen prioriteiten.
Ik lees vaak mijn pb's wel meteen maar reageer zelden direct.
denk dat ik er gemiddeld een halve tot hele dag later pas aan toekom om te reageren, tenzij aangegeven wordt dat het heel dringend is of simpel te beantwoorden.
tja, ik vind bokken nu eenmaal leuker dan pb'en en doe het voor de ontspanning tussen mn drukke baan door, dus dan weet ik wel waar ik voor kies .

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:21

1 dag vind ik wel wat kort :D
(maar ik ben op bv. marktplaats gewend dat ik wel eens twee weken op een antwoord "moet wachten", dan ben ìk allang vergeten dat ik gereageerd had, en dan krijg je ineens bericht :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:28

Ik heb zelf ook wel eens dat ik een PB lees op m'n telefoon, vervolgens hier en daar wat lees, eventueel wat post, maar er vervolgens eenmaal achter m'n computer niet meer aan denk de PB te beantwoorden. Waarom niet gewoon even een reminder sturen?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:37

Als je online komt, is de PB ontvangen. (weet niet of dat nu zo is maar een paar maanden geleden zag ik dat in een topic) Dus misschien is het nog niet eens gelezen. Ik mis soms ook wel een PB, zeker als er geen pop up aanwezig is dan zie ik het ook gewoon niet.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:44

Ik snap wel dat het vervelend is hoor :) ik mis ook heel vaak pb's! Nu toevallig niet :D maar dan zie ik ineens dat ik een nieuw bericht heb :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:56

MoonChloe schreef:
Als je online komt, is de PB ontvangen. (weet niet of dat nu zo is maar een paar maanden geleden zag ik dat in een topic) Dus misschien is het nog niet eens gelezen. Ik mis soms ook wel een PB, zeker als er geen pop up aanwezig is dan zie ik het ook gewoon niet.

Nee, als je je inbox (dus niet het bericht, maar je inbox) bekijkt, staat ie op ontvangen. Dacht ik.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:00

ik sluit me bij ts aan. ik heb regelamtig dat ik reageer op iets wat iemand te koop heeft, met bv een vraag ofzo. Als ik dan na 2 dagen niks terughoor, dan haak ik af. je wil iets verkopen of niet, dan kun je op zijn minst een pb terugsturen als je de mijne hebt gelezen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:24

Ligt er bij mij helemaal aan wat je vraagt :+

Soms krijg je echt van die domme reacties, bijv bij een verkooptopic worden er vragen gesteld die 9 van de 10 keer al gewoon in de OP zitten.

Ik neem dan echt niet de moeite om daarop te antwoorden. Dan moet je gewoon eens leren lezen.

Als het in een topic is ligt het helemaal aan de reactie, issie positief dan reageer ik gelijk. Is hij negatief dan moet ik even iets verzinnen :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:27

Ik had er pas ook één.
Paar weken geleden gePB't, nu nog niet teruggePB't, terwijl ik de desbetreffende bokker wel in verschillende topics ben tegengekomen.
Tsja, graag of niet. :Y)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:30

Ik vergeet PB's beantwoorden nogal eens :oo

Ik lees ze maar heb dan bijv geen tijd om te reageren, en daarna vergeet ik vaak te antwoorden :o

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:32

Tsjah, ik snap TS wel hoor ;)
Als je iets wilt verkopen moet je ook netjes zijn met (missschien) kopende partij.
Jah, je kunt het vergeten maar vind het niet heel netjes staan eigenlijk...

DevilishJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:23

Ik begrijp 't helemaal, toevallig heb ik hier een mod over ge-pbt. Ik heb spullen aangeboden, mensen bieden hierop, hebben het hoogste bod en reageren vervolgens niet op pb's, terwijl ze wel steeds opnieuw bieden en vragen stellen in andere verkooptopics. Ik heb het hier overigens niet over 1 dag maar over meerdere dagen/weken.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:26

Ik heb dat ook altijd :P.
Ben misschien wat ongeduldig, maar als ik dan zie dat ze wel op bokt zijn geweest en dan ook nog berichten hebben gepost.. tsjah? Dan denk ik altijd, reageer ook even op mijn PB.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:28

Ik kan me hier ook wel aan ergeren. Natuurlijk weet je de reden niet dat de bokker niet reageerd op je pb, pb wel aangekomen en bokker ook zo goed als elke dag online.. Ik zou ook een veulen komen bezichtigen bij iemand, dag erna zou ik meer informatie krijgen en nu krijg ik niets meer te horen. heb er ook al achteraan gepbt maar verder niets meer gehoord. zag net dat de advertentie op slot staat en advertentie op marktplaats is ook verwijderd. als je dan een andere koper hebt, niet meer wil verkopen oid. vind ik het ook wel zo netjes om dit aan de geinteresseerde partij te vermelden. In mijn geval, zit ik toch wel na te denken van zou die nou het paard zijn etc..

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:38

Zo heb ik het ook wel eens, ik open een commericeel topic, mensen gaven aan interesse te hebben, vervolgens hoor je er nooit meer iets van. Erg vervelend, maar niks aan te doen.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:07

Devilish schreef:
Ik begrijp 't helemaal, toevallig heb ik hier een mod over ge-pbt. Ik heb spullen aangeboden, mensen bieden hierop, hebben het hoogste bod en reageren vervolgens niet op pb's, terwijl ze wel steeds opnieuw bieden en vragen stellen in andere verkooptopics. Ik heb het hier overigens niet over 1 dag maar over meerdere dagen/weken.

Georgette schreef:
Zo heb ik het ook wel eens, ik open een commericeel topic, mensen gaven aan interesse te hebben, vervolgens hoor je er nooit meer iets van. Erg vervelend, maar niks aan te doen.

Herkenning :j en ik vraag me dus af: wat is de lol / nut ervan voor iemand om dus te bieden en vervolgens dus niets meer te laten horen :? . Daar zou ik graag eens antwoord op willen hebben want ik snap het niet :o? (en vind dit wel super irri :o )

Gezien TS: ook herkenning :j . Maar ik ben zelf met zoiets altijd heel precies en vind het idd niet erg netjes :n . Het is natuurlijk wel zo dat er buiten jouw pb'tje ook nog andere dingen belangrijk zullen zijn voor een verkoper. Dit is overigens niet rot bedoeld of als aanval maar misschien ben je in je enthousiasme iets te ongeduldig (schrijf ik nu over mezelf :oo ?)!
Maar als je iets echt wilt, gewoon nog een keer om vragen :D Why not?

DevilishJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:04

Ja precies, superirri! Ik vind 't ook behoorlijk onbeschoft, zeker wanneer je speciaal voor mensen foto's maakt/maten opmeet en vervolgens niets meer hoort.. Ben ook erg benieuwd wat hier 't nut van is ja.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:21

Ik lees ook wel eens PB's zonder te antwoorden terwijl ik wel gewoon op bokt zit. Vaak is dat gewoon omdat ik "effe geen zin" heb. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 05:31

Ik vergeet zo vaak te antwoorden of ik heb geen zin om gelijk te antwoorden. Soms wil ik gewoon bokken en heb dan geen zin in hele PB gesprekken, vind ik alleen maar irritant.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:20

Heb ik ook wel eens gehad.

Iemand had iets bij mij 'gekocht' maar toen ik mijn gegevens pb'de kreeg ik geen antwoord meer, en de bokker postte verder nog wel en was online. Er was ook geen geld overgemaakt etc. Vond ik wel vervelend, want na een aantal herhalingpb's kreeg ik ook geen reactie...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:25

Heb ik vd week nog gehad met de verkoop van wat dingen, bokker ging akkoord en toen ik gegevens mailde kwam er niks meer. 1tje die ik mailde dat ik vergeten was om te kijken of het in envelop pastte, was geen probleem ze hoorde het wel. Ook niks meer van gehoord.

1e bokker profiel bekeken bleek ze maar 1 berichtje te hebben gepost.... Ze heeft wel mijn banknr. Maar goed.

Thats life, lig er echt niet wakker van, graag of niet.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:26

Als ik iets probeer te verkopen, iemand bied de vraagprijs en ik stuur een pb met: "Dit is accoord - dit zijn mijn gegevens, stuur jij de jouwe en zodra ik het geld heb ontvangen stuur ik je de spulletjes toe" En ik zíe dat de pb gelezen is, maar 4 dagen daarna heb ik 1.) niets gehoord en 2.) geen geld ontvangen, vind ik dat ten eerste erg onbeleefd (zég dan gewoon eerlijk dat je geen interesse meer hebt of het elders gekocht hebt oid) en ten tweede onbetrouwbaar overkomen. Bovendien is het ook nog eens zo dat er misschien wel meerdere bokkers zijn die dit item hadden willen kopen en op deze manier niet meer in het topic kijken "want het is toch al verkocht".

Mensen bieden zomaar nutteloos op iets, heb ik vaak het idee.... maar puntje bij paaltje heb ik al best wel vaak meegemaakt dat je nooit meer wat hoort of dat je nooit geld ontvangt.