Opruimen van bokt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Opruimen van bokt

Ja
104 (41%)
Nee
124 (49%)
Hoeft niet perse
24 (9%)

Totaal aantal stemmen: 252

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:45

ik zie niet hoe je je kan ergeren aan 'oude' topics :? . Die kom je toch niet zomaar tegen?? Zie dus geen reden om op te schonen. 1. zonde van de informatie die verloren gaat en 2. kost denk ik erg veel tijd die beter in zinnige zaken gestoken kan worden.

Zou wel een idee zijn om bij EA iets te verzinnen zodat topics van reeds verkochte zaken bijvoorbeeld niet meer zichtbaar zijn, naar beneden zakken, via archiefknop zijn op te vragen enzenz.

Nies_

Re: Opruimen van bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:46

Ik kom regelmatig oude topics tegen als ik informatie zoek. Lekker laten staan dus.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:51

oude EA topics vind ik dan wel weer irritant,
dan zoek ik bijvoorbeeld informatie over een halster en stuit ik op honderd EA advertenties..

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:53

Ik kom die oude gesloten topics nooit meer tegen hoor? Dan zoek je er gewoon naar denk ik.. Ze staan mij niet in de weg, ik vin dhet vaak fijn dat ik iets niet weet en als daar in 2006 een topic over was nouja, wat geeft het, de info verandert niet.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:00

Rock schreef:
Ik ben tegen. Ik zou het helemaaaaal niet fijn vinden als oude topics worden verwijderd, en helemaal HK topics! In de loop der jaren zijn er in mijn HK topics hele heftige dingen gebeurd. Soms wil je dat nog even teruglezen, put je daar hoop en steun uit... Bovendien is bokt wbt paardgerelateerde topics een ware database aan gegevens, tips en trucs geworden.

Ik heb het laatst in een ander fz topic ook voorgesteld... het zou wel prettig zijn dat hk topics een jaar na sluiting alleen nog leesbaar zouden zijn voor degenen die er ooit in gepost hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:06

Odetteke: dat vind ik geen gek idee, daar zou ik best akkoord mee gaan :j

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:07

Zo! Jij bent rap ;) . Je hebt gelijk Mindfields. Bepaalde onderdelen mogen van mij verwijderd worden maar de meesten geven mij toch een hele hoop info.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 06-06-10 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:08

Kwestie van hoogdrachtig zijn en niks te doen hebben :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:09

Hmm dat zou ik zelfs niets vinden omdat als ik iets zoek ook weleens in een oud HK topic terechtkom waarin ik het dan wel vind.
HK staat niet gelijk aan volledige onzin.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:10

nee oudere topics kunnen behoorlijk informatief zijn
en sommige gewoon TE leuk om niet meer te lezen :P
zoals de bakkabouters bijv :D
maar accounts die al heel lang niet meer gebruikt zijn mogen ze van mij wel weg halen :j

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:10

Niet akkoord :)
Er zijn bv informatietopics waarin mensen heeel veel tijd en moeite hebben gestoken om ze te schrijven (denk maar aan dat ene topic over de Join-Up), zou jammer zijn dat ze zulke interessante topics zouden verwijderen. Verder zou ik het erg jammer vinden als oude fototopics van mezelf verwijderd zouden worden, aan die topics kan je nl zien hoe jij en je paard geëvolueert zijn (en stiekem vind ik het best handig als m'n harde schijf crasht, ik al m'n foto's toch niet kwijt ben ;) )

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:11

Mindfields schreef:
Kwestie van hoogdrachtig zijn en niks te doen hebben :D

_O-

Heerlijk hoe je het omschrijft.

En ik ga niet meer reageren op de stelling van de TS.
Topic gaat toch op slot.
Ten eerste is het een dubbelpost en ten tweede is het volledig nutteloos. :Y)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:12

ikdoemaarwat schreef:
nee oudere topics kunnen behoorlijk informatief zijn
en sommige gewoon TE leuk om niet meer te lezen :P
zoals de bakkabouters bijv :D
maar accounts die al heel lang niet meer gebruikt zijn mogen ze van mij wel weg halen :j

En dan vallen er gaten in topics, misschien heeft diegene wel hele nuttge berichten geschreven, denk aan RunningKawa, en accounts sluiten dan zou je ook die van overleden personen moeten sluiten... dat zou belachelijk zijn.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:18

x_Marr schreef:
En dan vallen er gaten in topics, misschien heeft diegene wel hele nuttge berichten geschreven, denk aan RunningKawa, en accounts sluiten dan zou je ook die van overleden personen moeten sluiten... dat zou belachelijk zijn.

kunnen ze de accounts gewoon niet sluiten dan zonder de posten van diegene uit de topics weg te halen?

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:18

misschien voor de 'oude' accounts een oplossing om ze niet standaard in de lijst te zetten, maar onder een knop archief of oud. Zo blijft hun informatie in de topics staan, maar wordt de lijst met gebruikers overzichterlijk. Of gebruikers indelen in verschillende categorien:
actief - langer dan 1 jaar niet actief - geband - geen lid meer enzenz

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:19

ikdoemaarwat schreef:
kunnen ze de accounts gewoon niet sluiten dan zonder de posten van diegene uit de topics weg te halen?

Nee, dat kan geloof ik niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:21

ikdoemaarwat schreef:

Wat bedoel je precies met 'sluiten'?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:21

Nies_ schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Nee, dat kan geloof ik niet.

dat is dan jammer want dat had ik dus wel graag gezien :j

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:23

Moderatoropmerking:
TS stelt een serieuze vraag en dat kan prima besproken worden zonder persoonlijk over de TS te worden. Ik heb dus een aantal berichten verwijderd.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:24

Shadow0 schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Wat bedoel je precies met 'sluiten'?

nou als ik nu bijv niet meer op bokt ga komen dan staat mijn profiel jarenlang " open"
maar andere bokkers weten dat niet
dus misschien kunnen ze zo een profiel dan " sluiten"

op andere fora's als je langer als een jaar niet bent geweest dan krijg je een mailtje met de vraag of je nog komt of dat ze anders je account verwijderen
maar de posten blijven wel gewoon staan(als ik me niet vergis) :j
(BM forum)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:24

Raar, normaal worden op dit soort topics slotjes gegooid omdat er al zoveel topics over lopen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:25

ikdoemaarwat schreef:
nou als ik nu bijv niet meer op bokt ga komen dan staat mijn profiel jarenlang " open"
maar andere bokkers weten dat niet
dus misschien kunnen ze zo een profiel dan " sluiten"

Maar wat bedoel je daar precies mee? Het sluiten als zodanig houdt volgens mij alleen maar in dat je niet in kunt loggen. Maar daar merken anderen niets van, alleen jijzelf maar. Dus wat zou de meerwaarde voor Bokt zijn?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:28

nou ook vermelding bij de profiel van diegene voor andere bokkers
ik heb wel eens een pb gestuurd naar een bokker die blijkbaar nooit meer op bokt is gekomen de pb moet bij wijze van nu nog gelezen worden :+
dat als je dan diegene zn profiel opent er een slotje staat met: inactief ofzo?
tis maar een gedachte :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:35

Zoals het nu gaat vind ik het best. Als er een account is die niet gebruikt wordt en jij wil die naam graag hebben, kun je een pb naar een mod sturen, die dan precies kunnen zien hoe lang geleden die persoon op bokt is geweest en dan heffen ze dat account op en krijg jij b.v. die naam.

Zolang de server er geen moeite mee heeft dat er oude topics zijn, zou ik zeggen.... gewoon zo laten :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:48

ikdoemaarwat schreef:
nou ook vermelding bij de profiel van diegene voor andere bokkers
ik heb wel eens een pb gestuurd naar een bokker die blijkbaar nooit meer op bokt is gekomen de pb moet bij wijze van nu nog gelezen worden :+
dat als je dan diegene zn profiel opent er een slotje staat met: inactief ofzo?
tis maar een gedachte :D

In het profiel zetten dat de bokker inactief is vind ik wel een goed idee, net als de bantijd in het profiel vermelden mij ook een goed idee lijkt.