Bokt en " buitenlanders"?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:57

shilady schreef:
Welke topics dan :P

Ik vond het Wilders vs Cohen topic wel een toppunt van discriminatie. Maar een deel van de uitspraken daar is (gelukkig!) ook verwijderd. Ik word vooral moe van generaliseren, dan kent men toevallig drie meisjes die aangerand zijn door Marokkanen en meteen zijn bijna alle Marokkanen aanranders (ja dat wordt helaas echt zo gezegd)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:43

ja dat topic Wilders vs Cohen daar zijn inderdaad behoorlijk pittige uitspraken neergezet.
Ik snap heel goed dat de grens tussen vrijheid van meningsuiting en discriminatie moeilijk te bepalen is, maar ik vind dat temmen op uitspraken die je eigenlijk niet vin dkunnen wel mogelijk moet zijn. Dat mogen we toch ook op berichten die niet discriminerend zijn maar op een andere manier kwetsend?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:51

lifaya schreef:
Ik moet zeggen dat Nederland een vrij appart land is. In Amerika heb je heen eens een definitie voor allochtoon dacht ik. Daar vinden ze het ook prima dat iedereen zijn eigen cultuur behoud, en voor zover ik weet gaat het daar toch wel redelijk prima.

Beide dingen heb ik toch buitengewoon anders ervaren. Als je geinteresseerd bent moet je maar eens de discussie over mensen uit Latijns-Amerika volgen, of het wetsvoorstel om mensen niet alleen het land uit te kicken maar ook hun nationaliteit te ontnemen.

__danielle__: wat mij betreft zijn alle berichten die nodeloos kwetsend en persoonlijk aanvallend inderdaad niet toelaatbaar.

RoodZonnetje

Re: Bokt en " buitenlanders"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:17

Ik vraag me af hoe de rest van de moderators en het beheer hier nu over denken?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:20

Ik vraag me af wat je denkt van de reactie die ik al gegeven heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:23

Ik zie idd vaak ook behoorlijk kwetsende en ongepaste opmerkingen voorbij komen. En daarbij komt ook dat het dan nog vaak zo is dat als je er een andere mening op nahoudt, je eigenlijk bijna andere meningen aangepraat worden, van een discussie is dan nog nauwelijks sprake. Ik snap daarentegen wel dat het moeilijk is voor de mods om een grens te trekken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:35

De rest van de mods en het beheer denkt er net zo over als Prrrr. Het zou een beetje raar zijn als wij allemaal op eigen houtje zelf maar zouden bedenken hoe we hier mee omgaan. Er valt dus ook weinig aan haar bericht toe te voegen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:45

Ik vind het heel erg meevallen.. Het is natuurlijk ook zo wat je er zelf mee doet..
Je kunt je aangevallen of gekwetst voelen of je kunt het zien als een mening van iemand die er in jouw ogen niet toe zou moeten doen. Alhoewel ik wel moet toegeven dat er van sommige mensen uitspraken zien wat eigenlijk geen mening meer is maar wat meer in de buurt van rascisme komt. Maar veel zie ik het niet op bokt hoor.

Ik heb trouwens ook wel vaker gezegd dat het vaak de 'getinte' mensen zijn die het normaal vinden om vrouwen voor hoe r uit te schelden als je niet omkijkt nadat ze hebben gefloten.. Het zijn sowieso vaker buitenlanders die respectlozer met vrouwen (behalve hun moeder) omgaan..
Is dat ook discriminatie? Mijn vriend vind me soms te fel in mijn uitspraken.. ikzelf niet en vind mezelf ook absoluut niet rascistisch.. eerder realistisch.
De helft van mijn vriendengroep bestaat trouwens ook uit allochtonen en mijn beste vriend is een surinamer zo zwart als de nacht..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:31

Prrrr schreef:
Ik vraag me af wat je denkt van de reactie die ik al gegeven heb.

Ik heb al gezegd dat ik begrijp dat het lastig is de grens te bepalen. Ik vraag me alleen af waarom er dan niets een iets strenger beleid gehanteerd wordt, ik zie liever een kleine beperking in de vrijheid van meningsuiting dan weer een belachelijk discriminerende opmerking waar Bokt verdorrie door een anti discriminatie bureau voor op de vingers getikt moet worden.