kleinvosje schreef:Nee, dat vind ik niet, dat zeg ik zelf ook wel eens. Ik vind Jezus mina wel vloeken, vloeken is de naam van God/Jezus onbehoorlijk gebruiken.
Ik gebruik God of Jezus ook weleens "onbehoorlijk", dan is het dus niet erg?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kleinvosje schreef:Nee, dat vind ik niet, dat zeg ik zelf ook wel eens. Ik vind Jezus mina wel vloeken, vloeken is de naam van God/Jezus onbehoorlijk gebruiken.
Aan de reacties te zien, ben ik de enige die er zo over denkt. Dat had ik niet verwacht.
Cutie_lover, dankjewel, zo denk ik er ook over.
Specials, ik heb het over vloeken, niet over schelden. Ik noem mijn paard ook wel eens een poedersuiker knul, waarbij ik er dan wel wil zeggen dat ik dat niet zeg als er kinderen bij zijn...
kleinvosje schreef:Loiz, sorry, die snap ik niet? Ik vind dat dus wel erg, anders had ik dit topic niet geopend.
kleinvosje schreef:Barmat, de meeste jongelui weten niet eens dat het woord die betekenis heeft. Vind jij het normaal dat iemand die dat zegt, zichzelf onheil wil laten overkomen? Want letterlijk vertaald is dat hetgene wat ze zeggen, verdoem mij.
Vjestagirl schreef:Maar je kwetst overal mensen mee, je kunt niet eidereen gelukkig maken
kynshiri schreef:het hele punt dus: je geloof valt of staat niet met wat onbenullige uitspraken waar jij je niet eens mee identificeert toch? kweek wat haar op je tanden en leer ertegen kunnen, want je leeft toch echt in een maatschappij waar de meningen uiteen lopen hoor.
Barmat schreef:Overigens is het "appelflap niets anders dan de verbastering van "God, verdoem mij" en heeft in die zin een geheel bijbelse betekenis