Steeds weer terugkerende vervelende reacties op BB(katten)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:18

om te vechten heb je 2 partijen nodig... alleen lukt dat niet.

Als ene dier is overleden of ingeslapen moet worden en mensen komen dan met reacties van 'heb je dit al geprobeerd' dat vind ik dan weer minder.

Maar een dier bewust leed aan willen doen omdat de eigenaar het dier los laat lopen :n

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:19

Ik zie dit fenomeen ook op andere fora zelfs speciale kattenliefhebbersfora.

Blijkbaar hoort een kat tegenwoordig binnen en heb je het goed recht om elke loslopende kat te mishandelen omdat hij steevast overlast veroorzaakt.
Bij het lezen van sommige 'oplossingen' voor het 'kattenprobleem' wordt ik kotsmisselijk.

Als ik zo rond mij kijk, ken ik niemand irl die z'n katten binnenhoudt alles loopt hier gewoon rond te struinen en dat wordt hier gelukkig ook normaal bevonden.

Als ik zo'n discussies lees op fora, ben ik blij dat het mijn buren niet zijn.
Er is natuurlijk een verschil tussen iets zeggen en iets ook daadwerkelijk doen maar het zou toch maar erg zijn als iemand een 'oplossing' leest en dat dan ook echt gaat doen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:20

Ylana schreef:
En ik ben van mening dat je katten niet buiten `horen´ te lopen.
Wanneer er de mogelijkheid toe is, ok. Maar anders niet.

Voor jou hebben ze dit topic uitgevonden:
[FZ] Verzoek tot nieuwe smiley: RTFOP

MiSz_SaNdY

Re: Steeds weer terugkerende vervelende reacties op BB(katten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:21

whaha geniaal!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:21

Ja, ik vind dit dus weer zo'n typisch voorbeeld van "he een topic over katten, maakt niet uit waar het over gaat, ik plemp mijn mening erin!"

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:22

precies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:25

Bijzonder dat er mensen zijn die denken dat katten huisdieren zijn, het zijn toch roofdieren? Die gaan s'nachts op roof, muizen vangen....

Maar ik kan mij wel voorstellen dat je er de beu van hebt als de kat van de buren steeds in je tuin poept en plast en een open raampje binnen dringt en op je wasgoed gaat liggen en dan ook nog plast.

Dat hadden wij vroeger van onze buren en mij ma werd dan woest.... :D

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:25

Het punt met loslopende katten is dat ze óveral komen, vooral waar ze níet horen.. In mijn tuin, tussen mijn kippen.. Andere dieren (honden) lopen aan de lijn, paarden en koeien lopen in de wei, maar komen over het algemeen niet op mijn erf!
Dat is ook mijn probleem: ik wil andermans kat/kind/hond/duif (paard, schaap en koe) níet in mijn tuin, punt. Op straat, stoep en openbaar gebied waar iedereen mag komen, prima.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:27

Maar daar gaat deze discussie niet over Angelique.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:28

ik snap niet wat er erg aan is dat een kat je tuin binnen wandelt?
oke als die constand voor je volliere als een gek gaat rennen of je kippen bang maakt is het wat anders maar dan flikker je dr een x een emmer koud water overheen en t is opgelost?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:29

Thioro schreef:
k zie dit fenomeen ook op andere fora zelfs speciale kattenliefhebbersfora.

Klopt je ziet het ook op heel veel kattenforums, dus het is niet iets wat speciefiek op bokt plaatsvind
denk zelfs dat deze discussies hierdoor worden aangewakkerd.
Echt een verschrikkelijk fenomeen, deze bokkers moeten de ogen uit hun hoofd schamen.
Thioro schreef:
Als ik zo'n discussies lees op fora, ben ik blij dat het mijn buren niet zijn.
Er is natuurlijk een verschil tussen iets zeggen en iets ook daadwerkelijk doen maar het zou toch maar erg zijn als iemand een 'oplossing' leest en dat dan ook echt gaat doen.

Je zou mensen maar op ideeen brengen, mensen die alle dagen achter de PC zitten zich doodvervelen of nog erger hun haat naar buurtkatten op die manier voeden.
MiSz_SaNdY schreef:
nog iets in de buurt waar ik woon houden ze er ook niet van weet 99% zeker dat iemand een paar maanden geleden onze kat heeft vermoord

Wat verschrikkelijk, kan mij een topic op bokt herinneren waarin iemand ook een dergelijk verhaal vertelde, je kan wel raden hoe die discussie verlopen is niet bepaald medelevend. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:30

Maar is dat niet de aanleiding waardoor mensen zo redeneren?

Sommige mensen zijn geen kattenmensen.

Onze buren zijn geen dierenmensen en die hebben toch zo de schurfthekel aan de katten van de overburen. Die katten poepen natuurlijk altijd weer op hun grind en daar loop je en dat moet je opruimen.....als je geen dieren mens bent is dat afschuwelijk.

Wij hebben die 2 katten ook elke dag, maar die vangen, ik hoop alleen, de muizen, dus niet de jonge vogels... :D , maar omdat ik veel ruimte heb, vind ik niet hun poepjes, op een enkele na. Zij krijgen van dat zachte kattenvoer en van die drollen ga je over je nek....maar ik vind het wel gezellig, maar ik hou ook van dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:30

AngeliqueB schreef:
Het punt met loslopende katten is dat ze óveral komen, vooral waar ze níet horen.. In mijn tuin, tussen mijn kippen.. Andere dieren (honden) lopen aan de lijn, paarden en koeien lopen in de wei, maar komen over het algemeen niet op mijn erf!
Dat is ook mijn probleem: ik wil andermans kat/kind/hond/duif (paard, schaap en koe) níet in mijn tuin, punt. Op straat, stoep en openbaar gebied waar iedereen mag komen, prima.

Hoop dat dit laatste reactie is;

Chiqa schreef:
Het is overigens niet de bedoeling om de wellus nietus discussie over het wel of niet buiten laten lopen van katten hier voort te zetten! Ik zoek liever naar een oplossing.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:32

Chiqa schreef:
Klopt je ziet het ook op heel veel kattenforums, dus het is niet iets wat speciefiek op bokt plaatsvind
denk zelfs dat deze discussies hierdoor worden aangewakkerd

Hebben ze er daar geen oplossing voor misschien die hier ook gebruikt kan worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:34

Chiqa ik snap je punt. Maar er zijn hondenmensen en kattenmensen en er zijn hondenmensen die katten haten en omgekeerd en toch zijn het dierenvrienden.

Juist omdat katten dingen doen waar je niet altijd blij mee hoeft te zijn, worden ze niet geliefd bij mensen die daar overlast van hebben en dan krijg je die reakties.

Ik denk dat oorzaak-gevolg niet te scheiden valt in dit geval.

Mensen die geen overlast van een andermans kat heeft, zal ook niet zo reageren en vinden vast de katten van anderen heel leuk.

Overigens zie je zelden raskatten over straat strunen, die komen alleen in hun eigen tuin. Maar om dat niet toe te staan is ook niet diervriendelijk, want katten vinden het heel fijn buiten te zijn, ook de raskatten...

Onze pers vond het heerlijk, maar ging na verloop van tijd weer zelf naar binnen, die wilde niet buiten leven..

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:35

Jee wat een discussie, onze drie katten(maine coon, vuilnisbak en europees korthaar) zitten zelfs de héle nacht buiten. Waarom? Het zijn roofdieren en die horen buiten onze katten worden er écht niet gelukkig van om de hele dag binnen te zitten :n (dan breken ze ook de tent af hier) Overdag komen ze binnen even slapen, een knuffel halen en dan zijn ze ook weer weg :) Gelukkig zijn onze buren dierenvrienden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:36

Breghje schreef:
Ik heb die topics ook gelezen, maar was dat niet met de achtergrond dat katten overlast veroorzaken in andermans tuinen? (niet dat dat de pannetjes stroop ed goed praat, kan me alleen wel indenken dat je het kotsbeu wordt als je constant je eigen dieren opgejaagd ziet oid)

Ik houd van katten, ben gék met katten en kroel ze echt zodra ik de kans krijg, maar moet ook géén kat in mijn tuin. Houd niet van kattepoep in de borders, houd niet van katten die mijn konijntjes opjagen ed, zal ze echter geen kwaad doen behalve met water eroverheen.

Katten mogen imho lekker buiten lopen uiteraard, maar NIET in mijn tuin. En dan kan ik me voorstellen als anderen heel erg veel overlast hebben ze idd vinden dat de eigenaar van die bepaalde kat, die bepaald kat maar binnen moet houden.

Hier in de buurt lopen ook een paar katten, waarvan er eentje ook zeer hardnekkig in mijn tuin bleef komen maar die is nu verhuisd dus daar heb ik geen last meer van, de rest komt na een aantal pannetjes water niet meer hier. :D

Mooi gezegd!

Ik wil geen in katten die mijn tuin omwoelen en als kattenbak gebruiken, mijn hond zal hem dan ook uit de tuin jagen.

Prima dus als je katten buiten lopen, maar niet in MIJN tuin. Als katteneigenaar moet je dan niet bij mij komen als mijn hond die kat (hardhandig) uit de tuin verdreven heeft.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:36

Ok, niet iedereen houdt van katten, hoeft ook niet.

Maar het gaat er bij mij heel moeilijk (om niet te zeggen niet) in dat je zo onverdraagzaam kan zijn dat je een dier uit pure frustratie wil doden.

Citaat:
Overigens zie je zelden raskatten over straat strunen,

Onze siamees is 16 jaar geworden en heeft heel haar leven buiten rondgestruind. In ons vroegere huis (heel landelijk) ging ze soms dagen op wandel in de bossen. Al lag ze even graag op schoot te snurken.

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:37

Ik snap het punt van TS heel goed. Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die zo'n opmerking plaatsen hier. Ik heb zelf twee katten die een beetje noodgedwongen binnen zitten... Hier in de buurt zijn meerder kattenhaters actief, met name mensen die met vogels bezig zijn. Deze personen hebben zo hun eigen manieren om hun katten bij hun vogels weg te houden, en het is mij gewoon mijn twee grote vrienden niet waard om ze op die manier kwijt te raken.

daffodil

russel schreef:
Chiqa ik snap je punt. Maar er zijn hondenmensen en kattenmensen en er zijn hondenmensen die katten haten en omgekeerd en toch zijn het dierenvrienden.

Juist omdat katten dingen doen waar je niet altijd blij mee hoeft te zijn, worden ze niet geliefd bij mensen die daar overlast van hebben en dan krijg je die reakties.

Ik denk dat oorzaak-gevolg niet te scheiden valt in dit geval.

Mensen die geen overlast van een andermans kat heeft, zal ook niet zo reageren en vinden vast de katten van anderen heel leuk.

Overigens zie je zelden raskatten over straat strunen, die komen alleen in hun eigen tuin. Maar om dat niet toe te staan is ook niet diervriendelijk, want katten vinden het heel fijn buiten te zijn, ook de raskatten...

Onze pers vond het heerlijk, maar ging na verloop van tijd weer zelf naar binnen, die wilde niet buiten leven..

Ook onzin, hier loopt onze brit gewoon buiten en die van mijn vriendin deden dat ook......de maine coons van mijn andere vriendin lopen ook buiten, ik ken er meer die buiten lopen dan dat er binnenzitten in mijn omgeving.

marielle231

De discussie zal altijd blijven.
de 1 vind van wel de ander niet.
Hier moeten de mensen die dus tegen zijn voor gestraft worden?
Kijk veel uitspraken kunnen idd echt niet daar hebben jullie wel gelijk aan.
Discusieeren kan prima mits met respect voor de andere, helaas kan dat vrijwel nooit hier op bokt, het maakt op dat punt helemaal niet uit waarover het gaat, vaak komt er een discussie achteraan die op een gegeven moment persoonlijk wordt.
Het is een heel groot forum veel leden en tja het kan niet anders dat mensen met elkaar botsen, mensen moeten eens goed leren lezen, want het meeste wordt niet eens persoonlijk bedoelt maar zo opgevat.

Ik ben ook tegen katten buiten.
Waarom de kat wel los zonder toezicht buiten en mogen honden en andere dieren dit niet? beetje vreemd.
enne roofdieren? ja idd en dat is dus de rede dat ze niet buiten horen! ze maken de natuur kapot door telkens vogels uit te moorden.
Veel vogels staan op de rode lijst, grotendeels omdat onze geliefde kat ze dus grijpt.

Maar goed zal daar niet verder op in gaan daar is dit topic niet voor ;)

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:38

Dan nog Russel, hoeft niemand aan te zetten tot mishandeling of erger nog moord. En dat is wat er dus gebeurt...
Als ik een hekel heb aan het paard wat bij mijn merrie in de wei staat, omdat die steeds haar dekens sloopt en daarmee overlast veroorzaakt, ga ik ook niet roepen dat dat beest z'n bek maar moet worden dichtgetaped, met de zweep slaan zodat ie uit de buurt blijft e.d. Ik baal ook als ik weer eens in de hondenstront heb gestaan op het voetpad, maar ik ben niet zo ziek om dan allerlei dierenleed te verzinnen en op een openbaar forum te zetten.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:38

Ik snap je punt, maar zie ook precies het omgekeerde: mensen die binnenkatten hebben en daarop aangevallen worden, want dat is zielig en zorgwekkend.
Net zo onterecht imo ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:39

Helaas verstrandt dit topic weer in een welles - nietes discussie over het los laten lopen van katten. TS had er duidelijk bijgezegd dat dit NIET de bedoeling was.

Imho is dat hetzelfde als het reageren van de antilosloopkatten mensen op BB. Als ze een topic binnenvallen met hun meningen en daarmee offtopic gaan, zou daar gerust op getemd mogen worden.

Maar als er een topic is dat juist over wel of niet loslopen gaan, mag iedereen daar zijn mening geven.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:39

AngeliqueB schreef:

Klopt, paarden horen in weides etc. maar katten kunnen ook prima in een tuin gehouden worden waar ze niet uit kunnen komen. Zie mijn buren voor het resultaat +:)+ .