Als ene dier is overleden of ingeslapen moet worden en mensen komen dan met reacties van 'heb je dit al geprobeerd' dat vind ik dan weer minder.
Maar een dier bewust leed aan willen doen omdat de eigenaar het dier los laat lopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ylana schreef:En ik ben van mening dat je katten niet buiten `horen´ te lopen.
Wanneer er de mogelijkheid toe is, ok. Maar anders niet.
Thioro schreef:k zie dit fenomeen ook op andere fora zelfs speciale kattenliefhebbersfora.
Thioro schreef:Als ik zo'n discussies lees op fora, ben ik blij dat het mijn buren niet zijn.
Er is natuurlijk een verschil tussen iets zeggen en iets ook daadwerkelijk doen maar het zou toch maar erg zijn als iemand een 'oplossing' leest en dat dan ook echt gaat doen.
MiSz_SaNdY schreef:nog iets in de buurt waar ik woon houden ze er ook niet van weet 99% zeker dat iemand een paar maanden geleden onze kat heeft vermoord
AngeliqueB schreef:Het punt met loslopende katten is dat ze óveral komen, vooral waar ze níet horen.. In mijn tuin, tussen mijn kippen.. Andere dieren (honden) lopen aan de lijn, paarden en koeien lopen in de wei, maar komen over het algemeen niet op mijn erf!
Dat is ook mijn probleem: ik wil andermans kat/kind/hond/duif (paard, schaap en koe) níet in mijn tuin, punt. Op straat, stoep en openbaar gebied waar iedereen mag komen, prima.
Chiqa schreef:Het is overigens niet de bedoeling om de wellus nietus discussie over het wel of niet buiten laten lopen van katten hier voort te zetten! Ik zoek liever naar een oplossing.
Breghje schreef:Ik heb die topics ook gelezen, maar was dat niet met de achtergrond dat katten overlast veroorzaken in andermans tuinen? (niet dat dat de pannetjes stroop ed goed praat, kan me alleen wel indenken dat je het kotsbeu wordt als je constant je eigen dieren opgejaagd ziet oid)
Ik houd van katten, ben gék met katten en kroel ze echt zodra ik de kans krijg, maar moet ook géén kat in mijn tuin. Houd niet van kattepoep in de borders, houd niet van katten die mijn konijntjes opjagen ed, zal ze echter geen kwaad doen behalve met water eroverheen.
Katten mogen imho lekker buiten lopen uiteraard, maar NIET in mijn tuin. En dan kan ik me voorstellen als anderen heel erg veel overlast hebben ze idd vinden dat de eigenaar van die bepaalde kat, die bepaald kat maar binnen moet houden.
Hier in de buurt lopen ook een paar katten, waarvan er eentje ook zeer hardnekkig in mijn tuin bleef komen maar die is nu verhuisd dus daar heb ik geen last meer van, de rest komt na een aantal pannetjes water niet meer hier.
Citaat:Overigens zie je zelden raskatten over straat strunen,
russel schreef:Chiqa ik snap je punt. Maar er zijn hondenmensen en kattenmensen en er zijn hondenmensen die katten haten en omgekeerd en toch zijn het dierenvrienden.
Juist omdat katten dingen doen waar je niet altijd blij mee hoeft te zijn, worden ze niet geliefd bij mensen die daar overlast van hebben en dan krijg je die reakties.
Ik denk dat oorzaak-gevolg niet te scheiden valt in dit geval.
Mensen die geen overlast van een andermans kat heeft, zal ook niet zo reageren en vinden vast de katten van anderen heel leuk.
Overigens zie je zelden raskatten over straat strunen, die komen alleen in hun eigen tuin. Maar om dat niet toe te staan is ook niet diervriendelijk, want katten vinden het heel fijn buiten te zijn, ook de raskatten...
Onze pers vond het heerlijk, maar ging na verloop van tijd weer zelf naar binnen, die wilde niet buiten leven..
AngeliqueB schreef:Het punt met loslopende katten is dat ze óveral komen, vooral waar ze níet horen.. In mijn tuin, tussen mijn kippen.. Andere dieren (honden) lopen aan de lijn, paarden en koeien lopen in de wei, maar komen over het algemeen niet op mijn erf!
Dat is ook mijn probleem: ik wil andermans kat/kind/hond/duif (paard, schaap en koe) níet in mijn tuin, punt. Op straat, stoep en openbaar gebied waar iedereen mag komen, prima.