kritiek/ commentaar = afgunst/ jaloezie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:51

tja toch altijd moelijk, als je in het openbaar gaat kun je ook reakties verwachten, of het nu met paardrijden of iets anders te maken heeft, ieder mens heeft een mening en sommige kunnen het wat tactischer brengen als de ander! Het belangrijkste is dat iedereen plezier heeft en het perfecte plaatje heeft niemand, een instructeur heeft mij ooit gezegt niemand kan rijden, je kan erop blijven zitten! En je blijft altijd leren van het paard! En als sommige mensen nou eerst eens nadenken voordat ze hun mond opentrekken dan wordt het vast een stuk rustiger denken jullie niet?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:51

mindfields........... ik ben op het punt gekomen dat als mensen echt willen leren..............ze mij er maar moeten voor willen betalen......

ik ben het een beetje zat om mensen goedbedoelde adviezen te geven, daar mijn energie in te steken op een internet forum waar ik vervolgens door zo een ts als achtelijk word bestempeld omdat ik niet aan een of ander hypermoderne stroming meedoe

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:52

Mindfields schreef:
Ik vind ook dat als je foto's plaatst van jezelf met je handen op je bovenbenen, je tenen in zn neusgaten en het dier 'met de kop bij Jezus op tafel'.

Ik probeer me dit even te visualiseren :D :D

leentje1975

Re: kritiek/ commentaar = afgunst/ jaloezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:53

geeft kiwiko gelijk, want als mensen voor het advies betalen dan is het ineens veeeeel beter en kan het ineens wel!

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:54

want zeg je het gewoon om iemand te helpen dan bemoei je je er mee!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:55

KiWiKo schreef:
mindfields........... ik ben op het punt gekomen dat als mensen echt willen leren..............ze mij er maar moeten voor willen betalen......

ik ben het een beetje zat om mensen goedbedoelde adviezen te geven, daar mijn energie in te steken op een internet forum waar ik vervolgens door zo een ts als achtelijk word bestempeld omdat ik niet aan een of ander hypermoderne stroming meedoe

Je hebt heel erg gelijk, echter kan ik het soms niet over mn hart verkrijgen om zo'n paard niet te helpen, althans te proberen te helpen. Maargoed daarom wordt ik ook nog wel eens bedonderd door een klant, wat mij dan weer geld kost uiteindelijk....ik ben te goedbedoelend hier en daar en blijf veel te lang te goed van vertrouwen...wereldverbeteraartje ikke :D

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:58

Miss_Montana schreef:
Ik vind HAW ook steeds minder leuk worden. Het heeft de laatste tijd meer te maken met de onderlinge 'rangorde' op bokt dan met het uitwisselen van leuke rijfoto's. Zo zie je topics voorbij komen van de zogenaamde 'bekende' bokkers waarbij een paard bagger loopt of de rijstijl erg te wensen overlaat en daar wordt niets van gezegd. Maar oh wee als het een minder aanwezige bokker betreft met foto's waarop precies dezelfde fouten worden gemaakt! Diegene krijgt meteen een stortvloed aan kritiek a 9 pagina's over zich heen terwijl er bij de ander overheen gekeken wordt of gereageerd wordt met een 'maar daar zal wel een goede reden achter zitten' :n Nee, ik vind het allemaal maar een schijnheilige bedoeling.

dit valt mij inderdaad ook vaak op

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:59

Miss_Montana schreef:
Ik vind HAW ook steeds minder leuk worden. Het heeft de laatste tijd meer te maken met de onderlinge 'rangorde' op bokt dan met het uitwisselen van leuke rijfoto's.

Dit valt mij ook steeds vaker op.

Verder denk ik toch ook dat de beste stuurlui aan wal blijven staan. Het ene paard is nou eenmaal moeilijker te rijden dan het andere en we zijn niet allemaal even getalenteerd. En volgens mij hoeft dat ook niet. Moet je mij eens zien galopperen, ik lijk wel een cowboy... maar geniet wel als het paard steeds harder en harder gaat. Daar gaat het toch om dat je geniet van je paard en bij de een is dat dressuur en de ander cross o.i.d. Tuurlijk moet het niet ten koste van je paard gaan maar als het een paar keer is gezegd weet Ts het wel en dan blijven doorgaan vind ik soms echt te ver gaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:01

hee, dat punt ben ik al voorbij............ echt, geen beginnen aan......

het is triest, heel triest, maar ik ben helaas op het punt aangekomen dat mijn kennis te koop is, en anders niet...........

ik wil hier mijn mening neerzetten en onderbouwd met mijn arugmenten maar ik ga geen mensen meer helpen voor niks :) op een uitzondering na

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:09

Kim, groot gelijk, ik kijk al jaren alleen nog sporadisch op de fotofora en heel kort omdat ik anders plaatsvervangend verdrietig word van alle akelige reacties en misplaatst commentaar.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:35

Miss_Montana schreef:
Ik vind HAW ook steeds minder leuk worden. Het heeft de laatste tijd meer te maken met de onderlinge 'rangorde' op bokt dan met het uitwisselen van leuke rijfoto's.

Inderdaad! Om maar even een groot voorbeeld te noemen de topics van Silence. Leuke meid, maar hoog in de 'rangorde'. Er hoeft maar een topic te komen met als begintitel: Silence... En BAM, weer 10 pagina's verder met alleen maar commentaar, wat goed, bla, bla. En om heel eerlijk te zijn, ik vind het persoonlijk geen supercombinatie, wel hartsikke leuk om te zien, maar ik zou ze niet zo bij elkaar hebben uitgezocht.

Komt er bij voorbeeld een topic van pietje met blesje, die ook duidelijk te groot is, handen vastzet en pony die te diep loopt word er gelijk op losgemept dat deze combinatie absoluut niet past, dat hij niet goed rijd enzovoort. En het zijn vaak dezelfde mensen die ook in het topic van Silence hebben gereageerd, maar dan alleen maar met positieve reacties...

Dit iss absoluut geen aanval naar Silence toe, maar hbet is wel een erg belangrijk en duidelijk voorbeeld.

Tja, ook ik blijf er moeite instoppen om ervoor te zorgen dat TS leert hoe je een paard goed en rustig nageeflijk rijd. Ik heb altijd zoveel moeite om er niks van te zeggen, vooral als er een paard loopt die hartstikke diep loopt en op de voorhand, een ruiter die duidelijk zijn handen gebruikt, en dat er nog steeds 'mensen' zijn die vinden dat ze het keurig doet en vriendelijk rijd. Als ik dat soort topics tegen kom, hamer ik 1x er diep op in. En leg in al mijn andere reacties alles duidelijk, rustig en met geduld uit. Waarom? Omdat je mensen zo imo wakker maakt met waar ze mee bezig zijn.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:43

De verhoudingen zijn scheef, dat ben ik met Juangi eens. Objectiviteit is op Bokt, maar ook IRL, soms ver te zoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:51

Laten we eerlijk zijn, hoeveel mensen rijden nu echt geweldig?

Als je paarden met kwijlsmileys de hemel in prijst die totaal niet over de rug lopen en in een valse knik, is daar niks mis mee, maar wat wil de TS met zijn foto's

Gewoon laten zien hoe trots zij/hij is op zijn paard met dito foto's of wil de TS horen hoe het er uit ziet en dat het nog lange na niet correct is.

Dat eeuwige gezever over die cap, kan daar geen verbod op komen? Dan die rot slofteugels, als iemand zijn paard naar de kl*ote wil trekken en verkeerde aanleuning wil aanleren, moeten ze dat toch zelf weten?

Van jaloezie, merk ik weinig. Er zijn nl ook bokkers die echt wel goed rijden, pracht paarden onder zich hebben en dat is erg leuk om te zien, daar zie ik nooit rel topics van komen....

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:54

Russel schreef:
Dat eeuwige gezever over die cap, kan daar geen verbod op komen?

Andersom graag: geen foto's zonder cap op HAW/RITP! Uitgezonderd de dressuurklasses waar een hoedje is toegestaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:56

Ach wat een bullshit, dat politieke correcte gedoe. Je bepaalt zelf of je met cap rijdt en niet een ander.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:02

Waar ik me persoonlijk aan erger zijn de topics o HAW-ITP met:

Hai, ik weet dat dit, dit en dat niet goed is maar ik wou toch even laten zien, gelieve geen commentaar hierop

Wat wil je hier mee bereiken? Willen die mensen even een egoboost?
Heb je er vervolgens wel commentaar op, dan geven de foto's geen goed beeld.
Ja hallo?! Als de foto's geen goed beeld geven, dan zet je ze er toch ook niet op?
Ik zie niet in waarom je juist slechte foto's laat zien. Als je Ooh's en Aah's wilt.. Dan zet je toch goede, mooie foto's er op?
En als foto's geen goed beeld geven, waarom is HAW er dan nog?
Ik snap best dat foto's een vertekend beeld kunnen geven, en dat het momentopnames zijn.
Maar 10x een foto van een fout moment wekt bij mij de indruk dat het over het algemeen toch niet zo goed gaat.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:05

Moon: dat is 'bij wet' geregeld: je mag op HAW niet zeggen dat je ergens geen commentaar op wilt. Dus als je ervoor kiest om foto's te plaatsen, geef je automatisch aan dat je open staat voor commentaar!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:07

KiWiKo schreef:

HIHI..heel herkenbaar! Geef je goedbedoeld advies en ben je heel subtiel juist omdat je weet dat het misschien niet in goede aarde valt, en dan ben je blij dat blikken niet kunnen doden, anders was je ter plekke ter aarde gestort!
Gebeurd mij 1 hooguit 2 keer en laat dan de desbetreffende klant lekker door modderen.
Ze komen vanzelf een keer aankloppen als het echt mis gaat!

Mindfields Die opmerken met de kop bij Jezus op tafel _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- !!!!
Had ik nog nooit gehoord! Die houden we er in natuurlijk!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:07

Gewoon verplichte filmpjes van minimaal alle 3 de basisgangen :Y)

Kan iedereen precies de werkelijke gang van zaken beoordelen ;-)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:09

Ik denk niet dat het jaloezie is. Ik denk dat die harde opmerkingen ontstaan omdat sommige mensen bepaalde kennis als vanzelfsprekend zien, maar dit hoeft het voor een ander niet te zijn...

Ik geef toe, ik ben hier ook niet vrij van... :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:36

Ik denk dat topics zijn wat je er van maakt. Ik ben echt geen perfecte ruiter, ik ben zelfs geen goede ruiter. Ik maak een hoop fouten maar toch heb ik zelden tot nooit topics die écht uit de hand lopen. Maar sommige mensen geven goed bedoelde tips en dan krijg je zo'n reactie die neer komt op "ik heb goed les dus houd je bek". Eh sja, wil je geen commentaar plaats dan geen foto's. Als je gewoon reageert met "dankje voor de tips :j" gaat het topic meteen een heel andere kant op. En als je het niet eens bent met een tip kan je dat toch op een fatsoenlijkere manier zeggen dan meteen je lesgevers er bij halen?
Reageer dan zelf onderbouwd waarom je dat vind of niet vind. IPV meteen te gaan happen..

Om dan te zeggen dat de forums hun doel voorbij zijn gestreeft.... Al zo lang ik hier zit (2004) mocht men commentaar geven op de foto's, daar waren die forums zijn. Bokt is niet je visite of je vrienden. Wil je enkel "oh wat mooi" dan show je het in je HK topic of op MSN. :) De forums zijn niet veranderd, de gebruikers zijn sneller op hun tenen getrapt.

Ik merk in het algemeen dat men veel sneller op de teentjes getrapt is en minder kan verdragen. Vind dat beetje jammer. :) Ik heb OOK een goede lesgever (anders leste ik niet bij haar) maar ik vind het altijd fijn om extra tips en visies te krijgen. Hoe goed je lesgever ook is, met 25 zie je meer dan alleen. Neem de tips die je aan staan mee, de tips die je niet aan staan, wees eerlijk en zeg waarom niet, dan leert degene die ze geeft misschien ook wat bij en hebben jullie een win-win situatie. :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 22:54

russel het ging mij ook niet zozeer om de reactie's van ts maar meer die van andere bokkers onder elkaar. zodra de een commentaar geeft is diegene in de ogen van een ander jaloers.

In dat topic staat ts en haar paard niet meer centraal, de bokkers gaan tegen elkaar op en zo ontgaat het doel van het topic.

wat betreft dat topic verder, zijn nog wel wat aandachtspunten maar dat heeft iedereen. een moeilijke hals? ik zie dat niet, het is niet de meest fijne hals die een ruiter zich kan wensen maar het is zeker geen lastige hals. Dat ts de kans krijgt om zulke paarden onder haar kont te hebben en ouders die haar steunen op weg naar de top is alleen maar super.

maar ondanks dat ze redelijk netjes blijft in de meeste reactie's staat ze niet bepaald open voor de meningen van anderen door al gauw met het "excuus" te gooien ik heb les van .... en ....
en net zoals iedereen maken ook bekende ruiters fouten (wil niet zeggen dat ze fout zitten wat dit betreft maar het gaat om het idee achter het excuus). In mijn ogen is dit meer een Ohhhh en Ahhhhh topic. niks mis mee, maar dan had ze dat gelijk moeten vermelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:00

O maar ik denk en weet wel zeker dat er veel jaloezie is en zeker onder bokkers, niet voor niets al die vetes.

Ik weet zeker dat er een hele hoop nare tangen onder de bokkers zitten en gelukkig ontmoet ik bokkers nooit irl... }>

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 23:03

ongetwijfeld, jaloezie is een nare eigenschap die helaas erg veel gebonden is met de paardenwereld.

maar om nou direct met jaloezie te gaan smijten omdat men commentaar heeft op iemand die het op het eerste gezicht netjes voor elkaar heeft vind ik nogal kinderachtig.

hihi het is maar goed dat ik weinig bokkers in real life tegen kom, komt weinig goeds van :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:04

russel schreef:
O maar ik denk en weet wel zeker dat er veel jaloezie is en zeker onder bokkers, niet voor niets al die vetes.

Ik weet zeker dat er een hele hoop nare tangen onder de bokkers zitten en gelukkig ontmoet ik bokkers nooit irl... }>

Maar dat maakt toch niet dat elke reactie die niet in het straatje van een ander past te maken heeft met jaloezie?

Technisch gezien werd ik ook uit gemaakt voor jaloerse ... in dat topic en ik wil niet rottig doen naar TS maar jaloers ben ik absoluut niet :=