kinderen op bokt..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:43

pubelia schreef:
Las net ook in een topic van leuk dat een 13 jarige zegt dat ik een cap op moet. Maar dan heb ik zo iets van als een 13 jarige dat al ziet...

Dus erg begrijpelijk dat mensen hun datum van verjaardag niet meer invullen :j

Al denk ik wel dat als je een topic opent en je iets niet wil lezen, of je denkt de god van bokt te zijn, dat het meer een tekortkoming is van de TS als van die gene die reageert...

Tis gewoon een feit, maar omdat het kind jong is, is het gek, en word er om gelachen. Als een volwassene het had gezegd, zou het een heel ander verhaal zijn. Best frusterend. ;)

Jacqanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:44

Moiryn schreef:
Ach, als mensen mij niet serieus zouden nemen om mijn leeftijd heb ik meer redenen om hun niet serieus te nemen dan zij mij :+

Zegt meer over de mensen die zo doen tegen kinderen dan de kinderen zelf :')

precies :Y)

Jacqanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:45

Pelryo schreef:
Jacqanne schreef:
je moet gewoon als ze over je leventijd beginnen een opmerking terug maken niet grof maar wel die pakt.!
daar heb je ze het hardst mee ;)

ja daar worden ze bang van.

je meot het niet zo zwaar opnemen joh, als ik advies krijg kijk ik echt niet in iemand profiel tenzij ik echt zo iets heb van ''waar haal je dat nou weer vandaan'' haha

haha ja klopt. beter niet op in gaan.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 22:46

Lovely schreef:
PepEijn bedoelen jullie zeker?

Nouja niet alleen hem hoor, absoluut niet :)
Tegenwoordig lees ik het steeds vaker.

Jacqanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:49

achja ik denk dat de ouderen zich er druker om maken dan de kinderen :Y)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:49

De ene 13 jarige is de andere niet.....
Je hebt er bij die nog helemaal 'kind' zijn maar ik ken er ook die al hele wijze meiden zijn waar ik zeker te weten nog wat van kan leren!
Bij mij op stal staat ook een meid van 13 en die rijd beter als ik! (nou rijd iedereen op stal wel beter als mij :o )
In bepaalde dingen hebben wij ouderen (wat klinkt dat stom zeg :D ) meer levenservaring, maar ik sta zeker open voor tips ook al is die persoon jonger dan mij.

Inney

Re: kinderen op bokt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:50

justdiesel: Je slaat de spijker op zn kop!

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:51

ik denk ook dat de mensen sommige dingen gewoon niet willen horen en zich er aan gaan irriteren ofzo, en dan net weer iemand uitzoeken?

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:55

Precies justdiesel!
Ik merk aan mezelf ook dat ik beter om kan gaan met vriend(inn)en die 15,16,17 jaar zijn.
Daar kan ik beter mee discussiëren, die zijn zelfstandiger als de meeste moederskindjes van mijn leeftijd én heb ook vaak het gevoel dat zij mij gewoon beter begrijpen.
Ik denk ook regelmatig bij mensen van mijn eigen leeftijd van "Jezus kind, stel je niet zo aan" of "Doe niet zo kinderachtig".
En nu wil ik mezelf niet ontzettend wijs laten lijken, maar denk wel dat ik in bepaalde dingen verder sta dan anderen, ja.

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:58

Charis_xX schreef:
Precies justdiesel!
Ik merk aan mezelf ook dat ik beter om kan gaan met vriend(inn)en die 15,16,17 jaar zijn.
Daar kan ik beter mee discussiëren, die zijn zelfstandiger als de meeste moederskindjes van mijn leeftijd én heb ook vaak het gevoel dat zij mij gewoon beter begrijpen.
Ik denk ook regelmatig bij mensen van mijn eigen leeftijd van "Jezus kind, stel je niet zo aan" of "Doe niet zo kinderachtig".
En nu wil ik mezelf niet ontzettend wijs laten lijken, maar denk wel dat ik in bepaalde dingen verder sta dan anderen, ja.

ik heb precies hetzelfde! daardoor word ik ook snel ouder geschat,

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:57

Zag het desbetreffende topic vanmiddag ook en vond het alles behalve een volwassen opmerking van TS ;)

Arnoud113

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:00

Ach sommige volwassene moeten ook nog opgroeien, die hoeven dan ook niet serieus genomen te worden :P

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:17

Klopt weet wat je bedoelt! :) Heb dat topic ook gelezen en had echt zo van 'Huh'? :\ Ik heb mijn leeftijd ook in mijn profiel staan, maar ben van plan dat ook gauw weer weg te halen. ;)

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:19

Ann_moi schreef:
Ik vind ook dat je zeker gelijk hebt, sommige kinderen zijn wijzer dan menigeen volwassene. :)

Vind ik ook,

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:34

justdiesel schreef:
De ene 13 jarige is de andere niet.....
Je hebt er bij die nog helemaal 'kind' zijn maar ik ken er ook die al hele wijze meiden zijn waar ik zeker te weten nog wat van kan leren!
Bij mij op stal staat ook een meid van 13 en die rijd beter als ik! (nou rijd iedereen op stal wel beter als mij :o )
In bepaalde dingen hebben wij ouderen (wat klinkt dat stom zeg :D ) meer levenservaring, maar ik sta zeker open voor tips ook al is die persoon jonger dan mij.

100% mee eens! Maar ik denk ook dat het verpest wordt voor jullie door de "probleemgevallen" 11/12/13 jarige wat hier rond hangt. Die jonge meiden hier op bokt die alles aan elkaar liegen/verzinnen, veel aandacht trekken met spookverhalen, onnodig stomme/boze/arrogante reacties, of zoals iemand hier net al zei in van die msn taal met hoofd letters enz.

Maar dan nog hoor je volwassene altijd héél hard brullen dat je niet iedereen over één kam moet scheren.. :Z

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:35

ik vind de kinderen op bokt heerlijk :)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:44

Ik lees de opmerkingen dat wanneer je erg jong bent, nog maar net komt kijken en er dus eigenlijk niet over mee kunt praten, wel eens vaker. Kinderen hebben vaak wel een eerlijke kijk op bepaalde zaken en volwassenen zien dit dan als een "bedreiging" omdat ze er zelf niet op zijn gekomen als volwassene. Jammer want opmerkingen van kinderen kunnen heel verhelderend zijn.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:45

Waaromz ou een 11 jarige minder goed antwoord kunnen geven op een vraag.
Ik ziehet probleem niet hoor.
Ik hoor liever van een 11 jarige een goed antwoord dan cvvan een 30 jarige een flutantwoord.
Ik heb een bijrijdertje van 13 jaar die mijn paard al bijrijd sinds ze 11 is en geloof me zij is ontzettend wijs voor haar leeftijd en als zij mij iets verteld of zo over mijn paard dan neem ik dat van harte aan.
ZIjkent mijn paard en weet precies wat ze er mee aan moet.
Dus als er ee probleem is of wat dan ook dan geloof ik haar gelijk.
Dan ga ik er heen en ga ik kijken en meestal heeft ze gelijk.
Ze moet nog wel veel leren maar weet ook een hoop.
EN aldoende leert men.
Of het antwoord nou van een bejaard persoon is met levenservaring of van een 11 jarige die denkt het goed te doen mar per ongeluk eenb verkeerd antwoord geeft maar het wel goed bedoelt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:58

ik kan ook echt wel eens de kreet eruit gooien dat ik al op het paard zat toen hun nog IN hun vader woonde....... Maar dat doe ik eigenlijk alleen als ze door blijven drammen en het echt verkeerd zien :D

en verder kan ik ook best iets van een 11 jarige aannemen hoor :D :D

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:59

ikzelf ben ook 11, bij mij gebeurt dit eigenlijk niet! (afkloppen!)

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:02

KiWiKo schreef:
ik vind de kinderen op bokt heerlijk :)

Bedankt! :o :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:02

Ik weet precies over welk topic dit gaat....
Maar ik ben het echt helemaal met je eens
Als een kind van 11 een volwassene wijst dat die geen cap draagt, dan is dat niet schattig, maar verstandig

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:06

In dat topic (over pepijn?) was ik het dus mooi eens met dat 11-jarige meisje..
Als zij haar leeftijd zou weghalen dan had ik gedacht dat zij ouder was hoor.
Ik vind het zelfs wijs dat een 11-jarige zoiets zegt, sommige 11-jarige crossen op shetjes zonder cap en zij blijkbaar niet!

Bij sommige kun je wel zien dat ze nog niet zo oud zijn.
Maar dat komt vooral door de msn taal waardoor ik dat door heb :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:06

WinSel schreef:
Ik weet precies over welk topic dit gaat....
Maar ik ben het echt helemaal met je eens
Als een kind van 11 een volwassene wijst dat die geen cap draagt, dan is dat niet schattig, maar verstandig

Inderdaad!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:08

Ik heb het al heel vaak meegemaakt, dat ik bijvoorbeeld iemand erop wijs at zijn zadel misschien wel iets naar achteren mag omdat het zo de bewegingsvrijheid belemmerd, en dan is het dat ik mijn grote mond moet houden en dat ie zich echt niet laat 'afzeiken' door een 14 jarige?

Terwijl vlak daarna een volwasse bokker hetzelfde zei en dat ze het met mij eens was en toen werd het wel serieus genomen.

Destijds heb ik daar een topic over gemaakt:
[YRT] Je bent pas 13, en rijd toch alleen maar B.

En ik ben echt niet zo'n penny meisje ie alles beter wil weten. Ik probeer echt zo rechtvaardig mogelijk te zijn wat betreft bij HAW.

Maar ik kan me er dan aan ergeren dat als ik de tijd neem om de foto's/filmpjes te bekijken en probeer een beetje te helpen dat ik in een keer mensen 'afzeik' ed?

Edit: Ik heb dat topic met dat 11 jarige meisje ook gelezen en mij lijkt, dat als een 11 jarig meisje zoiets al opmerkt (terwijl, zoals gezegt dat meestal de kinderen zijn die de grootste risico's nemen) an zou ik toch ook eens gaan nadenken of het misschien wel eens zou zijn.. Maar dat is wat ik zou doen.