Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
modie schreef:Springert schreef:Dan krijg je natuurlijk de vraag wie de boosdoener is. Vaak zijn het meerdere boosdoeners. Dan is het oneerlijk om die ene te bannen. Van mij persoonlijk hoeft ze ook niet geband worden, als ze maar wel haar lesje geleerd heeft.
Het lijkt er meer op, dat het vaak "mannelijke" boosdoeners zijnzoals bv in dat bewuste topic.
Door een bepaalde manier van reageren worden er ook gewoon reactie's uitgelokt.
En daar zijn topic's niet voor.
Blijf (of in ieder geval grotendeels) bij de topic-vraag en benader een andere wijze van oplossingen gewoon respectvol.
Springert schreef:Omdat regels ook vaak op verschillende manieren uitgelegd kunnen worden. Een van de regels is bijvoorbeeld niet persoonlijk worden. Op het moment dat er een sfeer komt van verwijten heen en weer, dan maken in principe al de deelnemers zich schuldig aan overtreding van die regel. Dus allemaal een ban dan maar? Buiten dat heeft een forum als Bokt ook te maken met inkomsten van adverteerders, Adverteerders hebben interesse in veel gebruikers. Als je te veel bans uitdeelt dan snij je je als Bokt dus ook in eigen vingers. Stel dat iemand een ban krijgt vanwege persoonlijke opmerkingen, dan zijn ze verplicht om dat in alle gevallen te doen. Als het mij zou gebeuren bijvoorbeeld, zou ik een ander account openen en zou iedere discussie volgen, niets zeggen en kopieeren waar er persoonlijke posts geplaatst werden en er niet ingegrepen werd. Als ik er genoeg had zou ik een proces aanspannen om aan te geven dat er willekeur was in wie wel en wie niet.
Kanelly schreef:Gelukkig is het in het hoofddoekjes topic slechts een slotje voor overleg, hoop dan ook van harte dat het weer opengaat.
We konden een tijd lang op een normale manier discussiëren...
Helaas blijkt het voor bepaalde personen niet mogelijk om met gefundeerde argumenten te komen en moet er 'hard tegen hard' gespeeld worden blijkbaar, erg jammer....
En je een na laatste opmerking, maakt me niet uit over welk topic het gaat Springert, maar ook die had i.m.o. anders gekund.
modie schreef:Het gaat gewoon om personen die "standaard" persoonlijk worden en respectloos naar anderen reageren.
En niet in één topic, maar in meer topic's.
Sommigen doen net alsof er in de boeken een wet van Meden en Perzen geschreven staat, die waar is en geen ruimte overlaat tot eigen interpretatie en gevoel.
Gaan mensen daar tegenin, worden ze als onnozel, belachelijk of wat dan ook uitgemaakt.
Dat er geldt: zoveel mensen, zoveel meningen kan ik alleen maar toejuichen.
Maar blijf daarin gewoon met respect reageren, denk ik dan.
Want daar draait het om, hoe iemand reageert en antwoordt.
Springert schreef:modie schreef:Het gaat gewoon om personen die "standaard" persoonlijk worden en respectloos naar anderen reageren.
En niet in één topic, maar in meer topic's.
Sommigen doen net alsof er in de boeken een wet van Meden en Perzen geschreven staat, die waar is en geen ruimte overlaat tot eigen interpretatie en gevoel.
Gaan mensen daar tegenin, worden ze als onnozel, belachelijk of wat dan ook uitgemaakt.
Dat er geldt: zoveel mensen, zoveel meningen kan ik alleen maar toejuichen.
Maar blijf daarin gewoon met respect reageren, denk ik dan.
Want daar draait het om, hoe iemand reageert en antwoordt.
Dat soort mensen hebben dan al lang een ban van Bokt. De moderators laten dat echt niet toe als ze dat in vele topics doen.
Daar zijn al genoeg voorbeelden van.
CtjeLief schreef:Ja erg jammer.. Ik vind dat Bokt hierin meer verantwoordelijkheid zou moeten nemen, het gaat zover dat zekere figuren n.a.v. topic mensen via Pb gaan lastigvallen, tot bedreigingen toe. Bokt kan dan zeggen los zelf maar op, maar toch vind ik dat zoiets serieus genomen moet worden en dat iemand die zoiets doet toch wordt aangesproken op zijn gedrag. Bokt (ipv degene die wordt lastig gevallen) zou zo iemand dan moeten blokken.. Maar dat is mijn mening.
Raja schreef:Bij concrete bedreigingen kun je idd aangifte doen van bedreiging bij de politie
Het is volgens mij alleen lastig voor Mods om op een PB iemand te bannen.
Je kunt namnelijk heel gemmakkelijk zelf de pb-s aanpassen..
hoewel ik ook weleens heb gelezen dat Mods ook iemand zn pb konden openen om te lezen, maar of dat daadwerkelijk zo is ??
Scum schreef:Ik kan je verzekeren dat mods geen pb's kunnen openen en lezen(behalve die ze zelf toegestuurd krijgen..)