Manier van reageren........

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:50

Omdat regels ook vaak op verschillende manieren uitgelegd kunnen worden. Een van de regels is bijvoorbeeld niet persoonlijk worden. Op het moment dat er een sfeer komt van verwijten heen en weer, dan maken in principe al de deelnemers zich schuldig aan overtreding van die regel. Dus allemaal een ban dan maar? Buiten dat heeft een forum als Bokt ook te maken met inkomsten van adverteerders, Adverteerders hebben interesse in veel gebruikers. Als je te veel bans uitdeelt dan snij je je als Bokt dus ook in eigen vingers. Stel dat iemand een ban krijgt vanwege persoonlijke opmerkingen, dan zijn ze verplicht om dat in alle gevallen te doen. Als het mij zou gebeuren bijvoorbeeld, zou ik een ander account openen en zou iedere discussie volgen, niets zeggen en kopieeren waar er persoonlijke posts geplaatst werden en er niet ingegrepen werd. Als ik er genoeg had zou ik een proces aanspannen om aan te geven dat er willekeur was in wie wel en wie niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:51

Gelukkig is het in het hoofddoekjes topic slechts een slotje voor overleg, hoop dan ook van harte dat het weer opengaat.
We konden een tijd lang op een normale manier discussiëren...
Helaas blijkt het voor bepaalde personen niet mogelijk om met gefundeerde argumenten te komen en moet er 'hard tegen hard' gespeeld worden blijkbaar, erg jammer....

En je een na laatste opmerking, maakt me niet uit over welk topic het gaat Springert, maar ook die had i.m.o. anders gekund.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:55

modie schreef:
Springert schreef:
Dan krijg je natuurlijk de vraag wie de boosdoener is. Vaak zijn het meerdere boosdoeners. Dan is het oneerlijk om die ene te bannen. Van mij persoonlijk hoeft ze ook niet geband worden, als ze maar wel haar lesje geleerd heeft. _O-

Het lijkt er meer op, dat het vaak "mannelijke" boosdoeners zijn :( zoals bv in dat bewuste topic.

Door een bepaalde manier van reageren worden er ook gewoon reactie's uitgelokt.
En daar zijn topic's niet voor.
Blijf (of in ieder geval grotendeels) bij de topic-vraag en benader een andere wijze van oplossingen gewoon respectvol.

Ik denk juist dat het vaak vrouwelijke boosdoeners zijn, want die zijn er nou eenmaal meer op Bokt.
In dat bewuste topic was het juist een vrouw die persoonlijk begon te worden.
Is ook wel vrouw eigen. Die worden veel sneller kattig dan mannen.
Mannen halen hun schouders op en gaan weer verder, terwijl vrouwen steeds pissiger worden.
En mannen vinden dat weer heel leuk, halen ze lol uit.

Omdat regels ook vaak op verschillende manieren uitgelegd kunnen worden. Een van de regels is bijvoorbeeld niet persoonlijk worden. Op het moment dat er een sfeer komt van verwijten heen en weer, dan maken in principe al de deelnemers zich schuldig aan overtreding van die regel. Dus allemaal een ban dan maar? Buiten dat heeft een forum als Bokt ook te maken met inkomsten van adverteerders, Adverteerders hebben interesse in veel gebruikers. Als je te veel bans uitdeelt dan snij je je als Bokt dus ook in eigen vingers. Stel dat iemand een ban krijgt vanwege persoonlijke opmerkingen, dan zijn ze verplicht om dat in alle gevallen te doen. Als het mij zou gebeuren bijvoorbeeld, zou ik een ander account openen en zou iedere discussie volgen, niets zeggen en kopieeren waar er persoonlijke posts geplaatst werden en er niet ingegrepen werd. Als ik er genoeg had zou ik een proces aanspannen om aan te geven dat er willekeur was in wie wel en wie niet.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 14:58

Springert schreef:

Het gaat gewoon om personen die "standaard" persoonlijk worden en respectloos naar anderen reageren.
En niet in één topic, maar in meer topic's.
Sommigen doen net alsof er in de boeken een wet van Meden en Perzen geschreven staat, die waar is en geen ruimte overlaat tot eigen interpretatie en gevoel.

Gaan mensen daar tegenin, worden ze als onnozel, belachelijk of wat dan ook uitgemaakt.
Dat er geldt: zoveel mensen, zoveel meningen kan ik alleen maar toejuichen.
Maar blijf daarin gewoon met respect reageren, denk ik dan.
Want daar draait het om, hoe iemand reageert en antwoordt.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:59

Kanelly schreef:
Gelukkig is het in het hoofddoekjes topic slechts een slotje voor overleg, hoop dan ook van harte dat het weer opengaat.
We konden een tijd lang op een normale manier discussiëren...
Helaas blijkt het voor bepaalde personen niet mogelijk om met gefundeerde argumenten te komen en moet er 'hard tegen hard' gespeeld worden blijkbaar, erg jammer....

En je een na laatste opmerking, maakt me niet uit over welk topic het gaat Springert, maar ook die had i.m.o. anders gekund.

Ik voorspel dat dat een definitief slotje wordt.
De moderators hebben vaak genoeg gewaarschuwd, en toch konden enkelen zich niet inhouden.
Maar we zullen zien. Ik ben in ieder geval voorstander van een definitief slotje.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:01

modie schreef:
Het gaat gewoon om personen die "standaard" persoonlijk worden en respectloos naar anderen reageren.
Sommigen doen net alsof er in de boeken een wet van Meden en Perzen geschreven staat, die waar is en geen ruimte overlaat tot eigen interpretatie en gevoel.

Gaan mensen daar tegenin, worden ze als onnozel, belachelijk of wat dan ook uitgemaakt.

Dat soort mensen hebben dan al lang een ban van Bokt. De moderators laten dat echt niet toe als ze dat in vele topics doen.
Daar zijn al genoeg voorbeelden van.

RoodZonnetje

Re: Manier van reageren........

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:03

Ik zie juist genoeg voorbeelden van mensen die maar persoonlijk blijven en sfeerverziekend blijven en géén ban krijgen...

En bepaalde regels kunnen niet op verschillende manieren uitgelegd worden. Discriminatie is discriminatie. En je kan altijd nagaan wie er als eerste persoonlijk geworden is.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 15:04

Springert schreef:
modie schreef:

Dat soort mensen hebben dan al lang een ban van Bokt. De moderators laten dat echt niet toe als ze dat in vele topics doen.
Daar zijn al genoeg voorbeelden van.

Blijkbaar wordt dat dus wel toegestaan.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:09

Ja erg jammer.. Ik vind dat Bokt hierin meer verantwoordelijkheid zou moeten nemen, het gaat zover dat zekere figuren n.a.v. topic mensen via Pb gaan lastigvallen, tot bedreigingen toe. Bokt kan dan zeggen los zelf maar op, maar toch vind ik dat zoiets serieus genomen moet worden en dat iemand die zoiets doet toch wordt aangesproken op zijn gedrag. Bokt (ipv degene die wordt lastig gevallen) zou zo iemand dan moeten blokken.. Maar dat is mijn mening.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:12

Eens. Ik vind het nogal makkelijk om te zeggen dat Bokt niets met privé communicatie op Bokt te maken heeft. Het moet niet kunnen dat je bedreigt wordt en allerlei verwensingen naar je hoofd krijgt en dat dat gewoon door de vingers gezien wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:14

Zelf zit ik naast bokt ook op andere forums. Bokt is in mijn lijstje niet de grootste, maar toch worden er hier zó ontzettend veel topics gesloten en bans uitgedeeld.

Van sommige topics vind ik het erg jammer, het topic over het readen van foto's, bijvoorbeeld. Werd in het begin gewoon netjes naar elkaar gedaan en hoewel ik niks met readen heb, vond ik het toch erg interessant. Komt er weer een kinderachtige bokker in dat topic die zijn kont tegen de kribbe aangooit op een onfatsoenlijke manier en het topic moet weer op slot..

Echt jammer...Schaam me soms voor het gedrag van mede-bokkers...Ook steeds dat gezeur over dyslexie, kan ik me ook kapot aan ergeren. In één topic werd een meisje van 12, 13 aangevallen door iemand van 23 op een hele nare manier...Vind ik ook wel een ban waard..Spelfouten zijn vervelend, true...maar toen werd er echt even een 12-jarig meisje onderuitgeschopt...Asociaal...Schaam me soms voor het gedrag van mede-bokkers.. :(

Denk dat het probleem vooral ligt aan de leden zelf en niet aan de Moddies...Tuurlijk ze zijn niet perfect en ze maken wel eens een beslissing waarvan ik denk: 'Kan dat niet anders?', maar over het algemeen doen ze toch gewoon hun best...En ik vind ook niet dat hier een sfeertje hangt van vriendjespolitiek...Maar dat kan ook aan mij liggen...

En over de bedreigingen: Vind dat er wel eens een TEM mag komen op PB's...Heel kinderachtig dat het zo moet...Maar tsja...Hier zitten ook gewoon kinderen van 10, 11, 12 jaar...En dan moet je het forum wel veilig kunnen houden...Niet alleen voor de kinderen, maar ook voor anderen...Bedreigingen moeten in geen enkele vorm getolereerd worden, ook al is het een PB..Dikke ban erop...Maar da's mijn mening..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:15

Het is te triest voor woorden dat in een informatief topic mensen zich kennelijk toch geroepen voelen elkaar af te branden ipv ervaringen uit te wisselen. :(

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:18

ik heb het genoemde topic niet gelezen, maar als er al duidelijk wordt gewaarschuwd, waarom dan nog doorgaan???

Maar ik vind het ook weleens andersom!

In een bepaald topic wordt gewoon normaal reactie gegeven, alleen niet altijd dat wat een TS wil horen (rijden ITP/HAW foto topics)
Zo'n TS wil alleen maar aaaahhh en ooohhh te horen krijgen en op het mom ent dat er commentaar geplaatst wordt (rijtechnisch commentaar, goed onderbouwd enz) dan wordt er getemt, 100den bokkers die "fan" zijn springene r als leeuwen bovenop om hert op te nemen voor TS wordt in bescherming genomen door de moddies omdat haar topic al zo vaak gesloten zijn door uit de hand gelopen discussies???

Nou, schiet mij maar lek hoor!!
Als je een foto topic opent, dan kun je ook minder positieve reacties verwachten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:22

@Raja: Inderdaad...Dat soort dingen erger ik mij ook ontzettend aan...Maar ook het omgekeerde...Dat feedback op de TS op een onfatsoenlijke manier wordt geuit. Heb wel eens in een HAW-topic gelezen dat de desbetreffende TS maar moest stoppen met paardrijden, omdat ze er niks van bakte en het zielig was voor het paard..Was nog een gebruikster van een jaar of dertig, geloof ik...Dat slaat toch ook nergens op?

Om maar te zwijgen over de volwassen penny's die hier te vinden zijn, kunnen een topic ook aardig verzieken. Dat je een bepaalde visie hebt, geen probleem...Maar is het nou zo moeilijk om deze visie op een nette manier te beargumenteren??

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:26

er zijn natuurlijk ook topics waarin het commentaar op iemand zijn/haar rijden vololedig uit de hand loopt, maar als er op een gewoon normale gereageerd wordt naar TS en TS gooit zelf haar kont tegen de krib en gaat bij iedere minder leuke opmerking temmen... Tja....

En ik kan mij idd een topic herinneren van een mesije wat er nou niet echt bepaald vriendelijk opzat en wat allemaal een beetje vreemd was en daar is idd ook weleens heel vervelend gereageerd.
Maar wel pas nadat er door een aantal echt heel goed bedoelde adviezen zijn gegeven en mensen hun daadwerkelijke hulp hadden aangeboden en TS ging daar steeds weer tegenin...
Tja dat er dan een eker een rotopmerking wordt gemaakt is ook begrijpelijk in mijn ogen...

Ik vind ook dat iedereen zijn eigen menign mag hebben, maar niet iedereen zijn menig is een geschreven wet.
Die zijn er niet in paardenland!
ieder pard is anders en iedere ruiter/eigenaar ook
er zijn 1000000den mnaieren om een probleem op te lossen en dat is dus voor iedereen een andere manier die werkt....

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:27

CtjeLief schreef:
Ja erg jammer.. Ik vind dat Bokt hierin meer verantwoordelijkheid zou moeten nemen, het gaat zover dat zekere figuren n.a.v. topic mensen via Pb gaan lastigvallen, tot bedreigingen toe. Bokt kan dan zeggen los zelf maar op, maar toch vind ik dat zoiets serieus genomen moet worden en dat iemand die zoiets doet toch wordt aangesproken op zijn gedrag. Bokt (ipv degene die wordt lastig gevallen) zou zo iemand dan moeten blokken.. Maar dat is mijn mening.

Nou, inderdaad.
Net als Bokkers die PB's openbaar bespreken. Staat ook in de regels dat dat niet mag.
Die zouden ook een ban moeten hebben.
Maar gelukkig doen wij dit soort dingen niet, dus waar zouden we ons druk om maken.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:31

niet mee eens.. als iemand dmv pb bedreigingen en beledigingen gaat uiten en vervolgens in het topic zelf schijnheilig gaat lopen doen en anderen de grond in boort dan vind ik dat de waarheid best uitgesproken mag worden als Bokt er verder niets mee doet, want ik vind het een serieuze zaak. Al is dat dan tegen de regels.. Dus voor mij weegt het een zwaarder dan het ander. Ik val mensen absoluut niet lastig via pb, zie daar het nut ook niet van in, en mensen die dat wel doen (zodanig dat het te ver gaat!) moeten daarop worden aangesproken. Mijn mening.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:35

Tja....ik maak het nooit mee, dus heb er geen mening over.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:35

Dat ben ik helemaal met je eens Ctjelief!

Ik vind dat die bokker daar ook best in het topic openbaar op gewezen mag worden!

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:40

Misschien een idee om dat bij het beheer aan te kaarten.
Zou kunnen dat ze dan de regels wijzigen.
Ik vind bedreigingen ook niet kunnen.
Is volgens mij zelfs mogelijk om bij concrete bedreigingen aangifte te doen. Als iemand zegt ik sla je in mekaar of ik vermoord je, dan is dat wettelijk strafbaar. Dus als iemand dat overkomt kun je gewoon naar de politie en daar aangifte van doen, lijkt mij. Moet je natuurlijk wel zeker zijn dat het om bedreiging gaat, en niet iets pietluttigs, want dan lachen ze je ook uit op 't bureau. _O-

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:44

Bij concrete bedreigingen kun je idd aangifte doen van bedreiging bij de politie

Het is volgens mij alleen lastig voor Mods om op een PB iemand te bannen.

Je kunt namnelijk heel gemmakkelijk zelf de pb-s aanpassen..

hoewel ik ook weleens heb gelezen dat Mods ook iemand zn pb konden openen om te lezen, maar of dat daadwerkelijk zo is ??

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:44

Bedreiging is het dreigen met - in de meeste gevallen - fysiek geweld of de dood tegen een persoon, diens naasten of eigendommen. Bedreigingen kunnen op diverse manieren worden geuit en zijn soms zeer subtiel. Niet elke bedreiging is echter ook een strafbare bedreiging; de strafbaarheid van de bedreiging hangt er van af of de geuite bedreiging voldoet aan de bestanddelen die het wetsartikel daarvoor opsomt. Dit heeft tevens te maken met het verschil in perceptie tussen de objectieve ernst van de bedreiging en de subjectieve beleving van het slachtoffer. Sommige mensen voelen zich al snel bedreigd terwijl van een serieuze (strafbare) bedreiging nog geen sprake is, anderen worden niet warm of koud van de meest gruwelijke bedreigingen.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bedreiging_(strafrecht)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:45

Ik kan je verzekeren dat mods geen pb's kunnen openen en lezen :) (behalve die ze zelf toegestuurd krijgen..)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:46

Raja schreef:
Bij concrete bedreigingen kun je idd aangifte doen van bedreiging bij de politie

Het is volgens mij alleen lastig voor Mods om op een PB iemand te bannen.

Je kunt namnelijk heel gemmakkelijk zelf de pb-s aanpassen..

hoewel ik ook weleens heb gelezen dat Mods ook iemand zn pb konden openen om te lezen, maar of dat daadwerkelijk zo is ??

De mod's misschien niet, maar de beheerder van de site op zeker wel.
Een forum is een database en elke letter die daar in staat is oproepbaar voor de gemachtigden.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:47

Scum schreef:
Ik kan je verzekeren dat mods geen pb's kunnen openen en lezen :) (behalve die ze zelf toegestuurd krijgen..)

Ok, ja, had het ook maar ergens gelezen hoor.. :)

Maar toch fijn om te weten dat het niet kan eigenlijk!
Hoewel het in sommige gevallen best wel eens zou mogen...

Bijv bij bedreigingen ofzo!