Extreme berichten toegestaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vind jij dit soort berichten kunnen?

Ja
14 (27%)
Nee
36 (70%)
Anders (graag vermelden in een bericht waarom je dit vind).
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 51

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 13:47

@xdniesje, we weten niet of haar man er iets af weet.
Iemand belde haar man om een heeeeeeeeeeel andere reden en dus is dit onderwerp ook niet gevallen.

xdniesje

Re: Extreme berichten toegestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:48

O oke, ik dacht dat het speciaal daarvoor was!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 13:49

Barmat schreef:
Gina schreef:
Ik vind het dan niet normaal dat er zulke berichten op bokt worden geplaatst. Je kwetst er mensen mee die soortgelijks hebben mee gemaakt. Een vriendin van mij heeft zelf zelfmoord gepleegd en als ik dit zo lees doet het me toch echt iets.

Dat bedoel ik dus! Ik heb niet eens iets te maken met het hele verhaal maar de zoekfunctie doet een hoop ;) De berichten zijn zó te vinden nét als het hele verhaal omtrent de webshop....

Alles staat openbaar en dat kan als zeer kwetsend worden ervaren door een ieder die zoiets meegemaak heeft.

En ja, we leven nu eenmaal niet in een Mickey Mouse wereld, maar ik vind wel dat er in dit soort gevallen rekening gehouden mag worden met de gevoelens van nabestaanden van zelfmoordenaars.

En dit is dus waar ik voornamelijk op doel.
Zelf heb ik het nog nooit meegemaakt (gelukkig!), maar ik kan begrijpen dat als je het wel hebt meegemaakt dit zeker iets met je doet en je het dus niet 1.2.3 weer vergeet.

@xdniesje nee :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:49

Het is VAAK zo dat juist degene die hard brullen dat ze het doen, het niet doen. Je moet uitkijken voor de stille willies die ineens een berg pillen innemen of van een gebouw springen.

Ik zeg met nadruk dat het vaak zo is, maar niet altijd. De mensen die ik ken die zelfmoord hebben gepleegd of hebben geprobeerd te plegen heb ik er nooit over gehoord dat ze er mee rondliepen.. Ik heb het 2x in mijn directe omgeving en 1x van een vriendin gezien. Die 2 in mijn directe omgeving hebben beiden niks gezegd van tevoren, 1 ervan is gelukkig gevonden voor het te laat was met 50 slaappillen in zijn maag. Niemand zag het aankomen.. De 2e in directe omgeving sprong van een gebouw, is op zijn eigen verjaardag begraven, nooit wat van gezegd..

Ook al is dit een schreeuw om hulp, ik vind het not done..

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:50

Waar kan ik het topic lezen? (ben wel een klein beetje benieuwd wat ze dan geschreven heeft..)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 13:51

@rachuhollow, het topic mogen we hier niet noemen denk ik.

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:51

Hmmmm...
Het is een HK-topic,maar veel mensen weten het,ik vind het absoluut niet schokkend,want het zijn valse dreigementen,als je zelfmoord gaat plegen doe je dat gewoon,dat ga je niet overal plaatsen,ik vind het eerder wel kunnen,maar als het te erg wordt zou ik toch op de TeM-knop drukken,bokt is een forum voor alle leeftijden...
Laatst bijgewerkt door Cherry op 15-04-10 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:52

Tallie1979 schreef:
Het is VAAK zo dat juist degene die hard brullen dat ze het doen, het niet doen. Je moet uitkijken voor de stille willies die ineens een berg pillen innemen of van een gebouw springen.

Ik zeg met nadruk dat het vaak zo is, maar niet altijd. De mensen die ik ken die zelfmoord hebben gepleegd of hebben geprobeerd te plegen heb ik er nooit over gehoord dat ze er mee rondliepen.. Ik heb het 2x in mijn directe omgeving en 1x van een vriendin gezien. Die 2 in mijn directe omgeving hebben beiden niks gezegd van tevoren, 1 ervan is gelukkig gevonden voor het te laat was met 50 slaappillen in zijn maag. Niemand zag het aankomen.. De 2e in directe omgeving sprong van een gebouw, is op zijn eigen verjaardag begraven, nooit wat van gezegd..

Dat is ook nog eens zo :j

Kijk, ik ga er mijn handen niet voor in het vuur steken dat dit een loos dreigement is, maar zij die het hardst schreeuwen, die doen vaak het minst. De stillen, die met de grootste last lopen, daar zit t um vaak in.

Daarom heb ik ook het idee dat dit een schreeuw om aandacht is. Nog erg, maar niemand heeft het recht om op deze manier de aandacht op te eisen.

Mods zeggen dan wel geen psychs te zijn of maatschappelijk werkers, maar dat zijn wij ook niet, en kunnen ook niet als dusdanig optreden. Als de persoon in kwestie hulp wil, zal ze het toch buiten bokt moeten gaan zoeken.

Bovendien verspeel je je credit hiermee bij de bokkers ook nog eens.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 13:54

@plokkie, maar hoe weten wij dat hget een vals dreigement is?
De desbetreffende persoon vermeldde eerste dat ze met een mes in haar hand zat en haar polsen ging doorsnijden en zei vaarwel en vervolgens zien we 9 dagen geen enkele vorm van leven meer, terwijl de persoon normaal elke dag vollop aanwezig was op bokt.

Op de temknop hebben we dus gedrukt en hier wordt niks mee gedaan.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:54

RaichuHollow schreef:
Waar kan ik het topic lezen? (ben wel een klein beetje benieuwd wat ze dan geschreven heeft..)

Wees creatief zou ik zeggen :)

Maar zonder gekheid - juist dit soort reacties is wellicht hetgeen waarop de persoon in kwestie zit te wachten. Meer aandacht. Daarom lijkt het mij ook niet handig om het bewuste topic te noemen. Noch de naam van de bewuste persoon.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 13:55

@barmat het is toch ook niet toegstaan het topic of de naam te vernoemen?

De reden waarom ik dit topic heb gestart is niet omdat ik de persoon aandacht wil geven, maar meer omdat ik vind dat bokt in dit soort situaties de regels wel iets kan aanpassen en dus de berichten verwijderd moeten worden.
Laatst bijgewerkt door laura1987 op 15-04-10 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:55

ik vind het absoluut niet kunnen, ik kende ook meerdere mensen uit de omgeving die ECHT zelfmoord hebben gepleegd, jonge mensen, volwassen mensen etc. Heb het ook ZIEN gebeuren en ja, dit blijft je bij. Ik vind beslist niet dat je hiermee mag spotten, je kwetst hier zoveel mensen mee....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:57

Ik ook niet hoor Barmat, ik zal de laatste zijn die zegt dat het een loos dreigement is.. Ik kan immers niet in haar hoofd kijken. Ik kan hier ook alleen maar posten wat mijn ervaring is.

Maar ik vind het niet kunnen dat er zoiets geroepen word en er door bokt geen signalering af word gegeven. Bokt kan het IP doorspelen aan de politie en erbij melden dat een gebruiker suicidaal is.. Politie weet hoe er mee om te gaan.

Gina

plokkie schreef:
Hmmmm...
Het is een HK-topic,maar veel mensen weten het,ik vind het absoluut niet schokkend,want het zijn valse dreigementen,als je zelfmoord gaat plegen doe je dat gewoon,dat ga je niet overal plaatsen,ik vind het eerder wel kunnen,maar als het te erg wordt zou ik toch op de TeM-knop drukkenbokt is een forum voor alle leeftijden...

Voor jou is het misschien niet schokkend, maar voor andere mensen misschien wel.
En het gaat er niet om of het vals is, zoiets plaats je gewoon niet

Anoniem

Tallie1979 schreef:

Fout! Dat denkt iedereen dat mensen die het roepen het niet doen! Dat klopt niet!!! Heb laatst een docu gekeken en dat ging over dit onderwerp. Die mensen riepen heel de tijd ik ga nu zelfmoord plegen na verloop van tijd geloofden hun vrienden dat niet meer maar ze hadden toch zelfmoord gepleegt.

Ontopic: Ik weet over wie jullie het hebben en in een ander topic gaf ik het advies om haar man of de politie te bellen. Ze leeft nog steeds maar ik vind het not- done om dit op bokt te plaatsen.

Barmat

laura1987 schreef:
@barmat het is toch ook niet toegstaan het topic of de naam te vernoemen?

De reden waarom ik dit topic heb gestart is niet omdat ik de persoon aandacht wil geven, maar meer omdat ik vind dat bokt in dit soort situaties de regels wel iets kan aanpassen en dus de berichten verwijderd moeten worden.

Ik doelde ook op degene die nieuwschierig werd :)

Want zoiets is natuurlijk precies wat deze persoon wil - aandacht. En ik denk dat het gewoon het makkelijkste is als niemand dat haar nog geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:58

Raichuhollow, zoekerdezoek en verbindt de puntjes.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 13:59

@barmat dat denk ik ook, maar ik denk ook niet dat ze nog vaak op bokt zal verschijnen gezien de reacties van de rest van de bokkers in het topic.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:00

breezy302 schreef:
Tallie1979 schreef:

Fout! Dat denkt iedereen dat mensen die het roepen het niet doen! Dat klopt niet!!! Heb laatst een docu gekeken en dat ging over dit onderwerp. Die mensen riepen heel de tijd ik ga nu zelfmoord plegen na verloop van tijd geloofden hun vrienden dat niet meer maar ze hadden toch zelfmoord gepleegt.

Ontopic: Ik weet over wie jullie het hebben en in een ander topic gaf ik het advies om haar man of de politie te bellen. Ze leeft nog steeds maar ik vind het not- done om dit op bokt te plaatsen.

Ik zeg al: VAAK, het gaat niet altijd op! ;) Van de mensen die ik ken die het riepen, leven ze allemaal nog. De mensen die dood zijn, heb ik er nooit over gehoord, is dus puur gebaseerd op mijn eigen ervaring :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:00

Ik snap best dat de wereld niet uit regenboogjes en eenhoorntjes bestaat, en dat dit geen mickeymouse forum is. Maar we hebben wel hele jonge gebruikers, die alles kunnen lezen. Dus ook dit soort dingen, en ik denk dat onze jongste gebruikers hier gewoon te jong voor zijn...

Wat je kunt doen is ze afschermen van 'het grote bokt' door een 'bokt junior' te maken... Maar of dat is wat je wilt...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:01

laura1987 schreef:
@barmat dat denk ik ook, maar ik denk ook niet dat ze nog vaak op bokt zal verschijnen gezien de reacties van de rest van de bokkers in het topic.

Ik sta nergens gek van te kijken eerlijk gezegd.

Rennie89

het is neit eens dat het schokkend is, meer dat het totaal misplaatst is en aandacht trekkerij. En dat op de meest kwetsende manier die je kan bedenken. Je kwetst er gewoon mensen mee, stel jij hebt je broertje hieraan verloren en je hebt iemand in je HK topic die zegt ' ik wil dood bladiebla' en blijkt achteraf aandachttrekkerij en bluf te zijn en jullie je voor niks zorgen gemaakt... het is vreselijk hoor,.,

owens-mama

Ik heb het topic gevonden, ik vind het geen manier van doen.
Dit komt bij mij over als een vorm van aandacht trekken.
En dat gescheld slaat al helemaal nergens op!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:02

owens-mama schreef:
Ik heb het topic gevonden, ik vind het geen manier van doen.
Dit komt bij mij over als een vorm van aandacht trekken.
En dat gescheld slaat al helemaal nergens op!!

En al helemaal niet als je ziet waar het werkelijk om gaat, zo iets onbenulligs eigenlijk!! :n

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:03

nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar de situatie...