Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Barmat schreef:Gina schreef:Ik vind het dan niet normaal dat er zulke berichten op bokt worden geplaatst. Je kwetst er mensen mee die soortgelijks hebben mee gemaakt. Een vriendin van mij heeft zelf zelfmoord gepleegd en als ik dit zo lees doet het me toch echt iets.
Dat bedoel ik dus! Ik heb niet eens iets te maken met het hele verhaal maar de zoekfunctie doet een hoopDe berichten zijn zó te vinden nét als het hele verhaal omtrent de webshop....
Alles staat openbaar en dat kan als zeer kwetsend worden ervaren door een ieder die zoiets meegemaak heeft.
En ja, we leven nu eenmaal niet in een Mickey Mouse wereld, maar ik vind wel dat er in dit soort gevallen rekening gehouden mag worden met de gevoelens van nabestaanden van zelfmoordenaars.
Tallie1979 schreef:Het is VAAK zo dat juist degene die hard brullen dat ze het doen, het niet doen. Je moet uitkijken voor de stille willies die ineens een berg pillen innemen of van een gebouw springen.
Ik zeg met nadruk dat het vaak zo is, maar niet altijd. De mensen die ik ken die zelfmoord hebben gepleegd of hebben geprobeerd te plegen heb ik er nooit over gehoord dat ze er mee rondliepen.. Ik heb het 2x in mijn directe omgeving en 1x van een vriendin gezien. Die 2 in mijn directe omgeving hebben beiden niks gezegd van tevoren, 1 ervan is gelukkig gevonden voor het te laat was met 50 slaappillen in zijn maag. Niemand zag het aankomen.. De 2e in directe omgeving sprong van een gebouw, is op zijn eigen verjaardag begraven, nooit wat van gezegd..
Ook al is dit een schreeuw om hulp, ik vind het not done..
RaichuHollow schreef:Waar kan ik het topic lezen? (ben wel een klein beetje benieuwd wat ze dan geschreven heeft..)
plokkie schreef:Hmmmm...
Het is een HK-topic,maar veel mensen weten het,ik vind het absoluut niet schokkend,want het zijn valse dreigementen,als je zelfmoord gaat plegen doe je dat gewoon,dat ga je niet overal plaatsen,ik vind het eerder wel kunnen,maar als het te erg wordt zou ik toch op de TeM-knop drukkenbokt is een forum voor alle leeftijden...
Tallie1979 schreef:Het is VAAK zo dat juist degene die hard brullen dat ze het doen, het niet doen. Je moet uitkijken voor de stille willies die ineens een berg pillen innemen of van een gebouw springen.
Ik zeg met nadruk dat het vaak zo is, maar niet altijd. De mensen die ik ken die zelfmoord hebben gepleegd of hebben geprobeerd te plegen heb ik er nooit over gehoord dat ze er mee rondliepen.. Ik heb het 2x in mijn directe omgeving en 1x van een vriendin gezien. Die 2 in mijn directe omgeving hebben beiden niks gezegd van tevoren, 1 ervan is gelukkig gevonden voor het te laat was met 50 slaappillen in zijn maag. Niemand zag het aankomen.. De 2e in directe omgeving sprong van een gebouw, is op zijn eigen verjaardag begraven, nooit wat van gezegd..
laura1987 schreef:@barmat het is toch ook niet toegstaan het topic of de naam te vernoemen?
De reden waarom ik dit topic heb gestart is niet omdat ik de persoon aandacht wil geven, maar meer omdat ik vind dat bokt in dit soort situaties de regels wel iets kan aanpassen en dus de berichten verwijderd moeten worden.
breezy302 schreef:Tallie1979 schreef:Het is VAAK zo dat juist degene die hard brullen dat ze het doen, het niet doen. Je moet uitkijken voor de stille willies die ineens een berg pillen innemen of van een gebouw springen.
Fout! Dat denkt iedereen dat mensen die het roepen het niet doen! Dat klopt niet!!! Heb laatst een docu gekeken en dat ging over dit onderwerp. Die mensen riepen heel de tijd ik ga nu zelfmoord plegen na verloop van tijd geloofden hun vrienden dat niet meer maar ze hadden toch zelfmoord gepleegt.
Ontopic: Ik weet over wie jullie het hebben en in een ander topic gaf ik het advies om haar man of de politie te bellen. Ze leeft nog steeds maar ik vind het not- done om dit op bokt te plaatsen.