Lielle schreef:Ik vind de manier waarop er nu gediscussieerd bepaald niet prettig,
Ik ook niet. Ik vind dat er erg er bijzonder veel tijd overheen gaat voordat er reactie op komt op voorstellen die (laten we eerlijk wezen) helemaal geen grote inhoudelijke wijziging inhoudt die maanden besproken en voorbereid moet worden. Er wordt dan ook wel erg creatief geschreven.
Verder zijn alle reacties, ook de redelijke, eerst en vooral opgevangen met een 'jamaar' en dan een of ander excuus waarom er niks hoeft te gebeuren. Daar heb ik geen zin. Een argument of inhoudelijke discussie heb ik niet gezien en ik denk dat er in 1 week van mijn topic, en een paar maanden van de topics die al eerder op FZ stonden wel gelegenheid geweest moet zijn om daar een reactie op te formuleren, ook als jullie er - voor ons strict ongeziene - Interne Voorbereidingen aan vooraf willen laten gaan.
Ik ben niet geinteresseerd in excuses of jamaars, ik wil dat de nieuwsberichten die op de voorpagina komen en dus door HEEL veel mensen gelezen worden betrouwbaarder en zorgvuldiger worden. En niet over 6 maanden.
Wat dat betreft ben ik het dus helemaal met je eens dat de discussie volstrekt niet zinvol verloopt. De vriendelijkere suggesties die tot nu toe zijn gedaan (niet alleen in de topics van afgelopen tijd, maar over een termijn van misschien al wel weer een paar jaar, en in elk geval maanden) zijn grotendeels genegeerd. Dan werk je, bij mij, in elk geval in de hand dat ik ze wat duidelijker stel.
Er is tijd genoeg geweest om met een betere aanzet te komen - dit is niet het eerste of enige topic geweest over de communicatie en dit speelt ook niet pas sinds een week. Wat mij betreft zijn er talloze gelegenheden geweest om de discussie positiever te houden, die zijn niet gegrepen.
En even terzijde: die zorgvuldigheid van de nieuwsberichten, dat zou ik leuk vinden, maar je doet het niet alleen om mij te plezieren. Het lijkt me ook wel een beetje in het belang van Bokt om te zorgen dat de nieuws-afdeling iets is die het 'zakelijk oog' dat straks de nieuwe layout gaat bekijken kan doorstaan. Waarom zou je er een persoonlijke strijd van maken? Als je achter je woorden staat dat je het niet ideaal vindt hoe het nieuws nu gebracht wordt - kijk dan naar de suggesties die op korte termijn haalbaar zijn, en schiet ze niet af alleen maar omdat je de manier waarop ze gebracht vindt niet goedkeurt. Dat is al veel te vaak gebeurd, sterker, dat was een deel van de aanzet. Het is net alsof er vooral redenen gezocht worden om het niet te doen.... om de taalfouten niet te verbeteren ook al is men wel op de hoogte van de fout, om niet professioneler te werk te gaan (met dezelfde middelen maar een klein detail), om misverstanden niet te voorkomen.