NR 'mods' van VN

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:24

Sammie schreef:
Dan moet ik je helaas teleurstellen of blij maken :D. Ik weet wel waar je op doelt, maar dat is niet nieuw. Dat is zeker wel vaker gedaan.

In dat geval vraag ik me alleen nog maar meer af wat het probleem nou helemaal is.

Citaat:
Overigs wil het niet zo zijn dat er continue verandering moet zijn en dat je dat continue op het openbare gedeelte moet merken..

Als je op een bepaald moment als team uitdraagt dat er veranderingen gewenst zijn, dan is het opmerkelijk als er vervolgens na maanden nog geen enkele beweging geweest lijkt te zijn. Nogmaals: er 'moet' niks - maar er wordt wel een bepaalde indruk gewekt op die manier.

Sammie

Re: NR 'mods' van VN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:25

Wat bedoel je met je laatste opmerking? Die kan ik niet plaatsen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:27

Klaar en simpel: de indruk wordt gewekt dat de nieuwsredactie niet werkt aan verbetering.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:30

Dan is die indruk dus onjuist. Ik geloof dat er op dit moment nog nooit zoveel beleidskwesties als nu open staan/ de revue hebben gepaseerd. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:40

Maar wat doet het ertoe hoeveel er open staat? Openstaande vragen zijn er genoeg. Het EA-verhaal staat al jaaaaaaaren open :) Nobel hoor - maar je hebt meer aan dingen die niet alleen geopend, maar later ook weer (met een duidelijk resultaat) gesloten worden.

Ik ben benieuwd wat er al gebeurd is in de maanden dat een deel van die dingen al openstaat. Als jullie vinden dat het teveel lijkt op 'verantwoording afleggen' dan mag dat uiteraard - er zijn geen juridische dwangmiddelen ofzo. Maar het betekent wel dat ik mijn conclusie baseer op wat ik kan zien. En wat ik kan zien is vooral dat er niet veel veranderd is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:02

Dat kan heel goed kloppen, aangezien we eerst intern het een en ander op orde moeten hebben voordat we extern grote veranderingen gaan doorvoeren. Ik vind de manier waarop er nu gediscussieerd bepaald niet prettig, ik wil graag inhoudelijk dieper ingaan op zaken die betrekking hebben op het nieuws, maar ik voel me niet geroepen om rekenschap af te leggen over de prioriteiten en de voortgang die daarin geboekt worden, want die indruk wordt nu sterk gewekt. De keuze in prioriteiten lijkt me aan de NR en het beheer, en ik heb in mijn eerdere post daar al een en ander over toegelicht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:48

Lielle schreef:
Ik vind de manier waarop er nu gediscussieerd bepaald niet prettig,

Ik ook niet. Ik vind dat er erg er bijzonder veel tijd overheen gaat voordat er reactie op komt op voorstellen die (laten we eerlijk wezen) helemaal geen grote inhoudelijke wijziging inhoudt die maanden besproken en voorbereid moet worden. Er wordt dan ook wel erg creatief geschreven.
Verder zijn alle reacties, ook de redelijke, eerst en vooral opgevangen met een 'jamaar' en dan een of ander excuus waarom er niks hoeft te gebeuren. Daar heb ik geen zin. Een argument of inhoudelijke discussie heb ik niet gezien en ik denk dat er in 1 week van mijn topic, en een paar maanden van de topics die al eerder op FZ stonden wel gelegenheid geweest moet zijn om daar een reactie op te formuleren, ook als jullie er - voor ons strict ongeziene - Interne Voorbereidingen aan vooraf willen laten gaan.
Ik ben niet geinteresseerd in excuses of jamaars, ik wil dat de nieuwsberichten die op de voorpagina komen en dus door HEEL veel mensen gelezen worden betrouwbaarder en zorgvuldiger worden. En niet over 6 maanden.

Wat dat betreft ben ik het dus helemaal met je eens dat de discussie volstrekt niet zinvol verloopt. De vriendelijkere suggesties die tot nu toe zijn gedaan (niet alleen in de topics van afgelopen tijd, maar over een termijn van misschien al wel weer een paar jaar, en in elk geval maanden) zijn grotendeels genegeerd. Dan werk je, bij mij, in elk geval in de hand dat ik ze wat duidelijker stel.
Er is tijd genoeg geweest om met een betere aanzet te komen - dit is niet het eerste of enige topic geweest over de communicatie en dit speelt ook niet pas sinds een week. Wat mij betreft zijn er talloze gelegenheden geweest om de discussie positiever te houden, die zijn niet gegrepen.

En even terzijde: die zorgvuldigheid van de nieuwsberichten, dat zou ik leuk vinden, maar je doet het niet alleen om mij te plezieren. Het lijkt me ook wel een beetje in het belang van Bokt om te zorgen dat de nieuws-afdeling iets is die het 'zakelijk oog' dat straks de nieuwe layout gaat bekijken kan doorstaan. Waarom zou je er een persoonlijke strijd van maken? Als je achter je woorden staat dat je het niet ideaal vindt hoe het nieuws nu gebracht wordt - kijk dan naar de suggesties die op korte termijn haalbaar zijn, en schiet ze niet af alleen maar omdat je de manier waarop ze gebracht vindt niet goedkeurt. Dat is al veel te vaak gebeurd, sterker, dat was een deel van de aanzet. Het is net alsof er vooral redenen gezocht worden om het niet te doen.... om de taalfouten niet te verbeteren ook al is men wel op de hoogte van de fout, om niet professioneler te werk te gaan (met dezelfde middelen maar een klein detail), om misverstanden niet te voorkomen.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 21:50

Ik vind het wel een beetje jammer dat het hier ondertussen niet meer gaat over waarvoor ik het topic geopend heb. Als het steeds over het topic van Shadow gaat, waarom kan dat dan niet daar besproken worden?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:14

Daar heb je een punt PureSylk. Om op jouw vraag in te gaan, er is op dit moment geen goede technische oplossing te bedenken; we zullen ons dus voorlopig moeten behelpen met de TeMS, die door de mods worden opgepakt, of een PB aan het NR-lid dat het artikel is geschreven.