Aardkleur (verdunning)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Spinoza

Re: Aardkleur (verdunning)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 20:26

deze buckskin ind e lijn van onze merrie heeft geen zwart. Alleen bruin pigment. Afbeelding van haar heb ik erbij gezet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:26

Buckskin is de Amerikaanse term voor valk. Het is bruin (waar dús zwart in zit, bruin is in feite een modificatie van zwart) met 1x het creme-gen. Zoals palomino vos + 1x creme-gen is, en smokey zwart + 1x creme-gen is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:27

spinet schreef:
deze buckskin ind e lijn van onze merrie heeft geen zwart. Alleen bruin pigment. Afbeelding van haar heb ik erbij gezet.

Is dat genetisch aangetoond door het van Haeringen-lab? Want dan zou ze dus vos-creme oftewel palomino zijn.

Bruin pigment bestaat overigens niet. Het is óf rood, óf zwart pigment.

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 20:28

a ok
dus dan is overgroot oma gewoon een valk. Maar dan wel ene hele bijzondere :P Want geen drupje zwart erin. Dit zie je dus ook weer in de kleur van het veulen van die van ons. Die is ook bruin/grijs opd e huid. Nergens zwart.

Ja en bij haar is het aangetoond. Maak haar juist zo geschikt als fokmerrie al jaren. En komen keer op keer mooie veulens met bijzondere kleuren.

Shadow0

Re: Aardkleur (verdunning)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:32

Wat is er precies aangetoond dan? Want ik vind het nogal onduidelijk. Wat mij betreft moet er eerst een duidelijke onafhankelijke bron komen voor zoiets in aanmerking komt voor plaatsing. Ik vind het een schitterend paardje hoor, daar niet van! En ook de andere spreken me heel erg aan. Maar het draait op de wiki toch om objectieve info, en die ontbreekt hier mi nog iets teveel.

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 20:36

ja snap je wel.
is denk ik ook weer een plus punt van deze wiki, want er is een selectie. En ja kan niet klakkeloos plaatsen.
Zal eens kijken wat ik hier mee kan, misschien kan ik wat dingen boven tafel halen. Ze komt uit een goed nest van dierenartsen, dus moet wel iets te vinden zijn.
We komen er op terug.
Ben benieuwd wat er uit zou komen als ik deze topic elders plaats en vraag om wat voor kleur het nou is. Er is veel over te zeggen. Maar waar ga je dat nou plaatsen op dit veel te grote forum :P